manieq82 17.11.2010 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 to masz jak ja... mi też się uginarozmawiałem ze specem z forum @janzarem - on zalecał aby dać tylko dwie warstwy - już nie pamiętam podpierał się obliczeniami ....wiesz - im więcej warstw tym struktura styropianu mniej jednorodna i powoduje to zaginanie na łączeniachmam patent na likwidację tego zjawiska i nie likwidowanie dylatacji - rurka i pręty które pracują ale nie pozwalają się uginaćtylko za późno teraz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atika 04.04.2011 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Witam i mam pytanie jak w temacie. Będę miała w domu ogrzewanie podłogowe - na całości domu - 185m2 pow. użytkowej. Wiadomo przed pracami typu płytki, itp. trzeba podłogówkę wygrzać. I teraz pytanie - jak najlepiej to zrobić i ile to będzie kosztować Do domu będzie podłączony gaz, ale dopiero październik/listopad. To niestety za późno - chciałabym, a właściwie musiałabym się wprowadzać do domu w listopadzie. W domu będzie kocioł gazowy kondensacyjny - Junkersa - taki pakiet: JUNKERS CS 22KW + ZASOBNIK 200-220L. Jak rozwiązać kwestie ogrzania podłogówki ?? Wypożyczać butle gazowe ?? ile tego gazu mi zejdzie, biorąc pod uwagę, że będę wygrzewać podłogówkę latem - sierpień. Z jakimi kosztami muszę się liczyć, i czy jest to wogóle do zrobienia ?? Czy wymyślam rzeczy niewykonalne ? Proszę pomóżcie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 04.04.2011 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Dużo czasu masz do położenia płytek, jeśli nie będziesz mieć gazu do tego czasu, to raczej nic sie nie stanie...Był kiedyś poruszony taki temat - ale sądzę że w Twoim przypadku nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atika 04.04.2011 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Plamiak - co masz na myśli pisząc dużo czasu ?? ja mam go niestety bardzo mało.Chciałam wygrzać podłogówkę i zaraz po tym kłaść płytki, panele...Wprowadzić chciałabym się najpóźniej w listopadzie. A że będę się wprowadzać z dwójką małych dzieci chcemy wszystko jak najbardziej wykończyć.A wygrzewać bym chciała bo naczytałam się o pękających płytkach, itp. które były położone na niewygrzaną podłogówkę. Tak więc proszę o radę jak to zrobić i czy jest to wykonalne ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 04.04.2011 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Będę miała w domu ogrzewanie podłogowe - na całości domu - 185m2 pow. użytkowe...W domu będzie kocioł gazowy kondensacyjny - Junkersa - taki pakiet: JUNKERS CS 22KW + ZASOBNIK 200-220L. Ja trochę z innej beczki. Po co Ci kocioł o mocy aż 22kW do takiego domu ? Nie ocieplasz go ? Prawdopodobnie wystarczył by w zupełności 12-14kW. Proponował bym zastanowienie się nad Junkersem CS 14kW, bo będzie on sprawniej ogrzewał dom w przyszłości, co przełoży się na mniejsze rachunki za gaz. Masz wszędzie podłogówkę, co jest idealnym rozwiązaniem dla kondensata, to teraz zadbaj, żeby mógł on pracować w idealnych warunkach czyli w jak najniższej temperaturze - bez zbędnych mieszaczy i z jak najmniejszą mocą. Wracając do pytania, możesz pokombinować z gazem z butli, ale trzeba na taki przestawić kocioł. Później trzeba go ustawić z powrotem na gaz ziemny (chyba że będziesz mieć podłączony propan-butan z dużej butli). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atika 04.04.2011 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) rwxw - mówisz że 14 kW wystarczy ??Mi te 22kW wyliczyli w jednym z punktów sprzedaży - może się mylili. Chociaż na stronie junkersa też jest napisane: Moc 14kW gwarantuje wysoki komfort cieplny dla domów wybudowanych zgodnie z obecnymi wymaganiami ocieplenia o powierzchni 100-150 m2.Mój dom jakby nie było jest sporo większy.Mam 185m2 pow. użytkowej + 40 m2 garaż. Wszystko w parterówce.W garażu chcę pociągnąć z 2 pętle wokół samochodów ...Dom będzie ocieplony 20cm genderką 0,32 lub o podobnych parametrach termoorganiką.Na stropie ok. 35-40cm granulatu wełny. Wiem że pewnie trzeba by było przestawić piec - ale z jakimi kosztami to się wiąże ?? i jakie butle mogłabym podłączyć ?? Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez atika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 04.04.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) W sklepie Ci niczego nie liczyli, tylko tak im się powiedziało, jak zwykle sie wszystkim mówi - taki jest bezmyślny standard. Z tego co piszesz jestem pewien, że 14kW Ci z powodzeniem wystarczy (ja mam 8kW, a ocieplenie ciut słabsze i wystarcza), bo nie masz ocieplenia zgodnego z obecnymi wymaganiami prawnymi lecz dużo lepsze. Pewność da policzenie ozc, które powinnaś mieć dla projektu lub swiadectwa energetycznego. Zastanów się nad grzaniem garażu - drzwi garażowe do szczelnych nie należą i garaż jest czarną energetyczna dziurą. Czy nie lepiej odizolować garaż od domu i nie dawać ocieplenia pod posadzką garażu - garaż w bryle budynki w takich warunkach nie powinien zamarzać. Chyba że zależy Ci na 15 stopniach w garażu, bo coś tam będziez robić to trzeba grzać. Ja bym jednak w garażu nie montował podłogówki tylko zwykły 1-2 grzejnik/i. Dla tych grzejników nie trzeba robić mieszaczy, tylko wpiąć je w rozdzielacze jak sekcje podłogówki - to wystarczy bo maja grzać symbolicznie. Jeśli jednak w garażu ma być podłogówka, to musi być i ocieplenie pod spodem i nie powinna być przy drzwiach garażowych. Skoro jesteś na etapie instalacji, to proponuję do garażu pociągnąć rurki na 1-2 grzeniki, wpiąć je bezpośrednio do rozdzielacza podłogówki a zamiast grzejników zamontować na razie zawory. Rurki są tanie, więc koszt 100zł więcej za zrobienie czegoś takiego nie jest duży, a w przypadku gdy się okaże, że podłogówka w garażu żre za dużo ciepła, będzie można odciąć podłogówkę, podłączyć i użyć grzejnika, aby zapewnić małym kosztem dodatnią temperaturę w garażu. Z doświadczenia i opisów innych osób na forum wiem, że garaży się nie grzeje, bo nie ma takiej potrzeby, a garażowa podłogówka moze być sporym zbędnym pożeraczem ciepła. Ja w garażu mam tylko rurki na wszelki wypadek i grzejników juz nie zamontuję bo bez ogrzewania nic mi nie zamarza.Żeby podłączyć butle do kotła musisz znaleźć sprytnego gazownika, który zna się na ziemnym i propanie-butanie i który Ci to zrobi. Koszt nie powinien być duży, bo do podłączenia wystarczy tylko kawałek rurki i reduktor plus jakaś przejściówka - jak do kuchenek na butlę. Jak przestawić kocioł powinno pisać w instrukcji, o ile Twój można przestawić - też sprawdź w instrukcji. Przy gazie z butli wentylacja powinna być przy podłodze - bo ewentualnie ulatniający się gaz jest ciężki i ściele się po ziemi. Przy ziemnym wentylacja jest pod sufitem. Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 30.08.2012 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 witam u mnie pompa ma program do wygrzewania posadzki boję się że jakiś taki podejrzanypierwsze 3 dnii 25 stop3-7 dzień 55 stop 7-17dzień codziennie dodaje po 5 stop aż do 5517-23 dzień znowu 55 stop 24 dzień -zjazd do o 5 stop do 25 dla mnie podejrzana jest temp 55 stopniiczytam że ludzie dają max 40-45 stopnii co o tym myśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 30.08.2012 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 czasem źródło ciepła nie jest w stanie osiągnąć takich temperatur np.pc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 30.08.2012 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Poradzcie prosze, wylewki zrobione w czerwcu, grzeje od tygodnia. W miejscach dylatacji zauwazylem, ze pojawila sie roznica w wysokosciach (ok 2-3 mm) dylatowanej posadzki. Dodatkowo rusza sie posadzka w tych miejscach. Co z tym robic i co moglo spowodowac taki tefekt wylewki? Dzieki za pomoc. To właśnie wylewka pracuje i układa się podczas wygrzewania. Podgrzana od spodu wygina się i układa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 30.08.2012 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 podoba mi się że pompa przez miesiąc reguluje wygrzewanie no ale ta temperatura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zieli 08.10.2012 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2012 zamierzam niedługo odpalić ogrzewanie podłogowe nie będę tam jeszczemieszkał i tem. w pomieszczeniach będzie ustawiona na 16stczy powinienem zastosować się do tej procedury wygrzewania czy nie ma takiej potrzeby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 09.10.2012 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2012 A po jakim czasie można rozkładać terakotę od zalania wylewki? czy trzeba czekać te 29 dni czy można wcześniej? gościu od wylewki mówił że po 15 dniach można rozkładać , kiedy mogę wyłączyć podłogowke żeby w domu była gdzieś 16 C żeby przy rozkładaniu było w miarę i żeby nie zaszkodziło wylewce no i kleju do płytek żeby nie zrobić w popiół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dominka76 09.10.2012 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2012 A po jakim czasie można rozkładać terakotę od zalania wylewki? czy trzeba czekać te 29 dni czy można wcześniej? gościu od wylewki mówił że po 15 dniach można rozkładać , kiedy mogę wyłączyć podłogowke żeby w domu była gdzieś 16 C żeby przy rozkładaniu było w miarę i żeby nie zaszkodziło wylewce no i kleju do płytek żeby nie zrobić w popiół? Jesteśmy przed wylewaniem posadzek, podobno posadzka wysycha 1cm przez tydzień. U nas będzie 6cm, czyli 6 tygodni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zk140t 09.10.2012 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Jesteśmy przed wylewaniem posadzek, podobno posadzka wysycha 1cm przez tydzień. U nas będzie 6cm, czyli 6 tygodni. Ale czy twoja posadzka będzie wysychała 1 cm na tydzień od dołu, czy 1 cm na tydzień od góry? Wbrew pozorom ma to duże znaczenie... Powiedzieli Ci to Fachowcy, czy to jest Twoje przypuszczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 09.10.2012 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Tylko 6 cm, to po tygodniu można ruszyć z robotą. Ważne by była dobra wentylacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cte 18.11.2012 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Hmm, ta dyskusja toczy się długo (o to mniejsza) latem i zimą (o tym mówię) - a przecież puszczenie wody o temp. np. 45 stopni w podłogówkę przez jeden dzień w zimie (np. 5 stopni w domu i płyta też tyle ma) a przez dzień w lecie (25 stopni dom - płyta z 15) to jakby dwie różne rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 18.11.2012 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 posadzka nie powinna wysychać za szybko bo cement do wiązania potrzebuje wody.Betom bez wody nie zwiąże .Woda jest konieczna ,żeby nie dochodziło do pękanie w pierwszej fazie wiązania.Po miesiącu beton uzyskuje wytrzymałość obliczeniową Wtedy należy go podgrzać i odprężyć .Takie są zasadywszystko inne to gdybania ,że może się uda (a czasem się uda) tak jak w LOTTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Justyna P 21.12.2012 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Błagam doradźcie. Już pisałam i w dzienniku i na innych wątkach że nam woda w podłogówce zamarzła. Miało to miejsce przy uruchamianiu pieca więc nie było sytuacji, że ona tam stała. Napuścili wodę do wszystkich obiegów - ZIMNĄ - i odpowietrzali obieg po obiegu - lecz zanim dotarli na poddasze to tam na całej powierzchni woda zamarzła. Teraz instalator mi mówi że tego nie można było uniknąć gdyż wówczas w domu było zimno i wilgotno!!! Błagam podpowiedzcie czy to prawda. Druga sprawa apropo wygrzewania - wylewka wiązała 5 tygodni mieliśmy uruchamiać instalacje po 4 tygodniach lecz nie było wszystko gotowe od strony instalatora! Więc zawiązała. I po tym zamarznięciu wody ustawił piec na 50 stopni> Teraz twierdzi że nawet jak on to dopowietrzy to nie powinniśmy uruchamiać cyklu wygrzewania od 25 stopni tylko zostawić to na 40 stopni lub 50 stopni cały czas. Gdyż ta woda przy 25 stopniach w piecu zanim wróci to nam znów zamarznie. POMOCY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AlinaMariusz 21.12.2012 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Nie rozumiem... jak nie można było uniknąć zamarznięcia to po jakiego ... napuszczał wodę do podłogi? Ciężko było zaczekać te kilka dni na odwilż? To puszczenie 50 stopni w podłogówkę też niezłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.