KasiaSzyBa 15.08.2006 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Witam, w zimie odbieramy mieszkanie, przygotouję się intensywnie do wyposażenia i doszłam do tematu "podłogi" Przeczytałam już tutaj prawie wszystkie posty na temat parkietów, szczególnie uwagi mistrza Boorga i chyba się zdecydowałam: doussie (podobają mi się parametry czyli twardość i stabilność oraz kolor) olejowane (możliwość miejscowych napraw: duży pies z dużymi pazurami). Nie przeraża mnie też polecany przez Boorga sposób pielęgnacji: pastowanie (mam do położenia 30m2 drewninej podłogi). Jestem jednak bardzo zielona w tym temacie, więc proszę o garść porad: 1. Boorgu, co polecałbyś pod (klej) a co na (olej) deski (oleju Eukula HS nie polecasz)? I jaką pastę potem (czy FitPolish?). Jakie są ceny? Nie chcę oszczędzać kosztem jakości, ale nie chcę też przepłacać za markę. 2. Jak przygotować podłogę? Czy deski można kłaść bezpośrednio na wylewkę (szlichta betonowa zatarta na gładko), czy trzeba jeszcze jakieś maty (wyciszające, izolujące?) 3. Czy wiecie gdzie w Lublinie (lub w pobliżu, może być też w Wawie) można kupić dobrej jakości doussie. Byłam w jednym sklepie w Lublinie i zaproponowali mi klasę natur(?) - kolorowa za 175zł. 3a. Kiedy kupować materiał? MAm dzie przechowywać, ale chyba lepiej poczekać i zawieźć od razu tam, gdzie będą docelowo leżały? 4. Po czym poznać drewno dobrej jakości? Wiem, że trzeba obejrzeć każdą dechę z osobna, ale mówicie, żeby kupować dechy zapakowane w folię? To jak je obejrzeć. I po czym poznać, że decha jest zła? 5. Czy znacie dobrego fachowca od podłóg egzotycznych w mojej okolicy (nie śmiem marzyć, że mistrz Boorg będzie chciał przyjechać ) i jakie mogą być ceny? 6. Widziałam na żywo tylko doussie lakierowane. Podobno olejowane będzie jaśniejsze? To dla mnie OK. chciałam w miarę jasną podłogę. Może macie zdjęcia olejowanego doussie. Bardzo proszę o info. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania