Jasiu 04.04.2003 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2003 Z tego co mi wiadomo to aby uzyskać przywoitą ciepłochronność posadzki trzeba dać minimum 10cm styropianu/wełny/innego izolatora. Jeśli styropian to odmiany FS-20 (twardszej), a w garażach, itp nawet FS-30 (jeszcze twardszej). Na to idzie zbrojona wylewka samopoziomująca i na to co chcesz. Zamiast wylewki mozna dać suchy jastrych. Jeśli położysz legary na podłodze, to:a) posadzka nie jest zbyt równa - będą kłopoty z wypoziomowaniem,b) przez podłoge będziesz tracić więcej ciepła (gazu = pieniędzy), zaleca się np.: na krokwie przybijać dodatkowe 5cm wełny, bo krokwie mogą stanowić mostek termiczny, a krokwie nają po 15-25 cm grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bachac 04.04.2003 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2003 My mamy zostawione 22 cm od warstwy chudego betonu 10 cm styropianu + 5cm wylewki i zostaje mi 7 cm na legar i deski. To jest za mało, dlatego dałabym 3 cm np polistyrenu ekskrudowanego, który podobno ma lepsze właściwości izolacyjne + 5cm wylewka i pozostałoby 14 cm na legary i deskę, a pomiędzy legary wełna. Ramadan zgadzam się całkowicie z tym co piszesz tylko dlaczego wszyscy twierdzą coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bachac 04.04.2003 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2003 Sorry Jasiu to była odpowiedź dla Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buleczka_77 04.04.2003 17:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2003 Jeszcze zapytam o lakier... Czy malowal ktos deski lakierem Dulux'a poliuretanowym? Czy stosowaliscie przed TYM lakierem capon? Wczoraj sprzedawca powiedzial nam ze nie potrzebujemy caponu do tego lakieru, a dzis (w innym sklepie, twierdzil ze potrzebujemy !!). Co sadziecie na ten temat? Malowac caponem czy nie? Mam juz wode z mozgu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buleczka_77 07.04.2003 12:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2003 No jak tam? Nikt nie uzywal lakieru Dulux'a ? A ponoc taki dobry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karola 07.04.2003 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2003 Wracam do podlogi na gruncie.. Czyli jak daje stryopian w posadzkę to pod legary juz wełny nie? I co ma być puste....jakoś mi to dziwnie.... Mąz mi mówi, że podwójna izolacja czyli i welna i styropian to trochę marnotrastwo... Podpowiedzcie - dodam, że mam niepełnosprawnego syna i on w większości porusza się po podłodze - musze mieć pewność, że bedzie ciepła i bez robactwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buleczka_77 07.04.2003 15:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2003 U mnie jest i styropian i welna tez bedzie. Moze i marnotrastwo, ale musze dac welne ze wzgledow akustycznych. Nie chce, zeby mi podloga "dudnila" Bula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek_S 07.04.2003 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2003 Co do DULUXA to mam na podłodze w kuchni od 2 lat. Nie stosowałem CAPONU, zresztą nie ma w instrukcji malowania nic o tym.Na deski sosnowe mam 2 warstwy Dulux lakierobejca wewnętrzna, na to 3 warstwy Dulux poliuretanowy do parkietów (półmatowy). Przed położeniem kolejnych warstw zawsze przecierałem poprzednią papierm ściernym.Po tych 2 latach nie ma śladów zużycia, tzn róznicy pomiędzy miejscami, gdzie się intensywnie chodzi a miejscami, gdzie nie stanęła stopa ludzka.Pozdr.ZS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirzaw 07.04.2003 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2003 Co do steropianu a potem wełny to na parterze nie widzę sensu - może poza chęcią wydatkowania większej ilości pieniędzy - akustyka podłogi nie pochodzi od steropianu, tylko od pustki (przestrzeni) jaka powstaje pomiędzy deskami a podłogą (wylewką) Ponadto na jej lepszy rezonans ma wpływ ułożenie desek na legarach - najprościej zastosować izolacje akustyczną pomiędzy deską a legarami - paski pianki, itp. Co do kładzenia bezpośrednio na wylewce na gruncie to najważniejszą wadą jest wilgoć. Będzie ona pięknie pochłaniana przez deski co spowoduje ich szybkie wypaczenie i skręcanie (schnięcie i wilgotnienie na zmianę) - nie polecam.Mirzaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buleczka_77 08.04.2003 08:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2003 Czy ta lakierobejca to przypadkiem nie jest kolorowa? Nie chce zeby mi sie zmienial kolor desek jeszcze przed uzytkowaniem, chyba ze to bedzie ladny, naturalny kolor miodowej sosny Nam mowili w sklepie, ze ten lakier nalezy rozrobic z jakims rozpuszczalnikiem i tak przygotowana mikstura pomalowac raz (gora dwa) deski, a potem to jakies 2-3 razy czystym lakierem na gotowo. Ciekawe czy to zda egzamin i nie bedzie sie lakier luszczyl a deski niszczyly ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek_S 08.04.2003 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2003 On 2003-04-08 10:48, buleczka_77 wrote: Czy ta lakierobejca to przypadkiem nie jest kolorowa? Nie chce zeby mi sie zmienial kolor desek jeszcze przed uzytkowaniem, chyba ze to bedzie ladny, naturalny kolor miodowej sosny Nam mowili w sklepie, ze ten lakier nalezy rozrobic z jakims rozpuszczalnikiem i tak przygotowana mikstura pomalowac raz (gora dwa) deski, a potem to jakies 2-3 razy czystym lakierem na gotowo. Ciekawe czy to zda egzamin i nie bedzie sie lakier luszczyl a deski niszczyly ... Lakierobejca jest kolorowa - jest kilka kolorów, także "kolor miodowej sosny". Natężenie koloru zależy od ilości warstw, najlepiej popróbować na odcietym kawałku deski podłogowej. U mnie kolor się trzyma - nie ma róznicy koloru pomiędzy miejscami gdzie często się chodzi, zacienionymi czy nasłonecznionymi. Właśnie po to malowałem lakierobejcą - zeby unikąć zmian barwy naturalnego drewna pod wpływam eksploatacji. Nie wiem w jakim sklepie kupujesz, ale maja naprawdę ciekawe pomysły - sposób przygotowania lakierobejcy i malowania nią jest dokładnie opisany na puszce i ja tego sie trzymałem. Są tez hipermarketach budowlanych reklamówki Duluxa z takimi opisami. Możesz też zajrzeć tu: http://www.dulux.pl/dFinity/poland do działu porad. U mnie nic na razie sie nie łuszczy, nawet w miejscach, gdzie są krzesła b. intensywnie wykorzystywane. W miejscach gdzie spadło coś cięzkiego i są wgniecenia desek lakier nie odpryskuje i tez się nie łuszczy. Jeśli boisz sie zastosować malowanie wielowarstwowe z lakierobejcą to ponoć ich lakiery poliuretanowe do parkietów (te końcowe, bezbarwne) można mieszać z barwnikiem do pożądanego koloru, ale tu nie znam szczegółow - musisz poszukac na stronie lub w folderach reklamowych. Takie mieszarki Duluxa mają w hipermarketach budowlanych. Kurcze, piszę jakbym dla nich pracował ... Pozdr. ZS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pablo_45 08.04.2003 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2003 WitamKarola - odnośnie podlogi na gruncie.. Słusznie że chcesz aby była ciepła - mój wuj też ma chorego syna i ostatnio zauważyli ze jak na podłodze położyli dodatkowy dywan (jest cieplejsza) to mniej choruje, a mieszkają w bloku na piętrze i sąsiad im ogrzewa podłogę; więc nie oszczędzaj na ociepleniu podłogi. Odnośnie grubości ocieplenia, większość forumowiczów uważa za standard w podłodze 10 cm styropianu lub wełny, ale jest spora grupa która daje sporo więcej Układ warstw podłogi:WAriant I kierownika (tak było w moim starym domu, ale bez ocieplenia)-podkład betonowy - musi być mocny i stabilny-izolacja przeciwwilgociowa - obowiązkowo połączona z izolacją poziomą muru-legary a między nimi ułożona wełna mineralna jako ocieplenie i wygłuszenie (raczej wełna bo przy ewentualnej nieszczelności izolacji przeciwwilgociowej pozwoli "rozejść się" wilgoci na większą powięrzchnię i przeniknąć przez podłogę do pomieszczenia)-deski podłogoweza wady tego rozwiązania widzę bardzo dużą wysokość legarów oraz stanowią one mostek termiczny (u sąsiada jest dach pokryty gontem bitumicznym i ocieplony wełną tylko między krokwiami - w zimie wyraźnie widać pasy wzdłuż krokwi gdzie śnieg szybciej topnieje a przy przymrozkach szadź nie osiada) WAriant II -podkład betonowy-ocieplenie - styropian FS 20 lub wełna twarda (10-15 cm)-izolacja przeciwwilgociowa - obowiązkowo połączona z izolacją poziomą muru (tu lub pod ociepleniem, ale wtedy na wełnie rozłożyć folię dla zabezpieczenia przed wilgocią z wylewki)-wylewka zbrojona-legary (pod nie paski np filcu do wygłuszenia) -deski podłogoweWAdy: grubsza niż poprzednia podłoga; pod deskami pozoztaje pusta przestrzeń pomiędzy legarami-może ona działać jak rezonator dla dźwięków (mało prawdopodobne); grubsza niż poprzednia Tę przestrzeń między legarami można wykorzystać do ułożenia dodatkowej warstwy ocieplenia np wełny - i tak otrzymamy trzeci wariant-poprawimy izolacyjność podłogi,-część izolacji spod wylewki można "przenieść" pomiędzy legary - będzie to oszczędność bo tu można dać tańszą, zwykłą wełnę (twarda jest droga) i zmniejszymy trochę grubość podłogi w porównaniu z wariantem II Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karola 08.04.2003 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2003 Pablo dzięki za te opcje - lepiej mi się zrobiło - bo myslałam, że przesadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paj 08.04.2003 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2003 widze, ze i ja zrewiduje swoje plany z podloga z desek, mialem wybrac wariant pierwszy ... ten drugi jest duzo drozszy, ale pozniej zaoszczedze na ogrzewaniudzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buleczka_77 09.04.2003 07:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2003 Dzieki za rady. Musze doczytac, co ten producent tam zaleca... Zawsze to jednak lepiej sie poradzic kogos a juz w szczegolnosci uzytkowanikow. Jeszcze raz dzieki za wszystkie rady. Podloge bede miala dopiero w maju i wtedy sie zacznie lakierowanie i "welnowanie" :grin: Mam nadzieje, ze wyjdzie wszystko po mojej mysli Pozdro Bulka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bizi76 23.01.2006 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 Jeżeli pod spodem jest grunt - to wycieplasz od gruntu i izolacje o których tutaj już dość.Izolacja akustyczna(piętro) - pomiędzy legarami a posadzką, można też dać pomiędzy deskami a legarami. Np folia z pianki poliuretanowej, albo nawet papa izolacyjna od biedy.Ja zakładałem również na piętrze: wyrównałem wylewkę położyłem legary na papie (ma jedną zaletę, jeżeli masz większą przestrzeń pomiędzy podłogą a legarem to zawsze możesz podłożyć dwa kawałki)zasada nr 1: równe proste legary, dobrze dolegają do posadzkizasada nr 2: wszystko należy wykonać starannie i sprawdzić trzy razy przed montażem desek i w trakcje jeszcze ze dwa;) jeżeli cosik lata to poprawić. Ludzie piszą tutaj że mają problemy z podłogami a ja mam 5 rok i ani pisknie. Co prawda trochę się porozłaziła ale to już inny problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 23.01.2006 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 bizi76 zerknij na daty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bizi76 23.01.2006 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 A rzeczywiście:)Ale data nieważna, problem się liczy a nóż widelec ktoś to przeczyta;))ale na przyszłość będę uważałPozdrawiam Bizon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryszard1 23.01.2006 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 Jezeli stosujemy welne to trzeba dac folie dla izolacji przeciwko pyleniu. Przynajmniej ja tak zrobilem dajac folie maloparoprzepuszczalna nad legarami i pod deskami z wpustami, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek polak 22.06.2006 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 Witam Karola - odnośnie podlogi na gruncie.. Słusznie że chcesz aby była ciepła - mój wuj też ma chorego syna i ostatnio zauważyli ze jak na podłodze położyli dodatkowy dywan (jest cieplejsza) to mniej choruje, a mieszkają w bloku na piętrze i sąsiad im ogrzewa podłogę; więc nie oszczędzaj na ociepleniu podłogi. Odnośnie grubości ocieplenia, większość forumowiczów uważa za standard w podłodze 10 cm styropianu lub wełny, ale jest spora grupa która daje sporo więcej Układ warstw podłogi: WAriant I kierownika (tak było w moim starym domu, ale bez ocieplenia) -podkład betonowy - musi być mocny i stabilny -izolacja przeciwwilgociowa - obowiązkowo połączona z izolacją poziomą muru -legary a między nimi ułożona wełna mineralna jako ocieplenie i wygłuszenie (raczej wełna bo przy ewentualnej nieszczelności izolacji przeciwwilgociowej pozwoli "rozejść się" wilgoci na większą powięrzchnię i przeniknąć przez podłogę do pomieszczenia) -deski podłogowe za wady tego rozwiązania widzę bardzo dużą wysokość legarów oraz stanowią one mostek termiczny (u sąsiada jest dach pokryty gontem bitumicznym i ocieplony wełną tylko między krokwiami - w zimie wyraźnie widać pasy wzdłuż krokwi gdzie śnieg szybciej topnieje a przy przymrozkach szadź nie osiada) WAriant II -podkład betonowy -ocieplenie - styropian FS 20 lub wełna twarda (10-15 cm) -izolacja przeciwwilgociowa - obowiązkowo połączona z izolacją poziomą muru (tu lub pod ociepleniem, ale wtedy na wełnie rozłożyć folię dla zabezpieczenia przed wilgocią z wylewki) -wylewka zbrojona -legary (pod nie paski np filcu do wygłuszenia) -deski podłogowe WAdy: grubsza niż poprzednia podłoga; pod deskami pozoztaje pusta przestrzeń pomiędzy legarami-może ona działać jak rezonator dla dźwięków (mało prawdopodobne); grubsza niż poprzednia Tę przestrzeń między legarami można wykorzystać do ułożenia dodatkowej warstwy ocieplenia np wełny - i tak otrzymamy trzeci wariant -poprawimy izolacyjność podłogi, -część izolacji spod wylewki można "przenieść" pomiędzy legary - będzie to oszczędność bo tu można dać tańszą, zwykłą wełnę (twarda jest droga) i zmniejszymy trochę grubość podłogi w porównaniu z wariantem II Pozdrawiam Tylko że jest różnica pomiędzy ociepleniem dachu a podłogi na gruncie która raczej nie miewa minus 30 st C ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.