lazik 24.08.2006 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 Na 120 m2 powierzchni domu za cały materiał zapłaciłem (z nadprożami Porothermu) 22.000.- To dość drogo. Mi za dom 160m2 przy ścianie 3w materiał konstrukcyjny (PTH25P+W) + ocieplenie (Styro TermoLambda 15cm) + osłonówka (PTH 8 P+W) wyszedł 17500 zł. OK.Ale zobacz kiedy kupowałeś materiał (dolicz jeszcze klej na ocieplenie) i ile więcej zapłacisz za robocizne przy 3W. Wiesz to nie chodzi o to kiedy ja kupowałem a o to jak trzeba myśleć nad budową domu. Ja kupowałem na zimę i wtedy za PTH 25 płaciłem grubo poniżej cennika. Ty płacisz za PTH 50 7 zł za pustak a cena producenta to 7.75. Rabat jaki dostałeś jest baaardzo mały i na 100% dostałbyś większy tylko musisz się skontaktować z zakładm produkcyjnym w swoim rejonie i podpytać o skład, który bierze najwięcej PTH. Co do robocizny to moja ekipa za 1W chciala o 1 tys mniej niz za 3W takze różnica jest minimalna. Odnośnie kleju to na 3W stosowanie jego mija się z celem. Nawet producent przy obliczeniach przenikalności ścian wielowarstwowych przyjmuje użycie zwyczajnej zaprawy. Sensu raczej przy 2W i 3W użycia zaprawy ciepłochronnej czy kleju nie ma. Do tego jeśli byś liczył to choćby nawet dla PTH 50 i ściany 3W PTH25+ocieplenie+PTH8 dla 1W wyjdzie ci więcej kleju ze względu na same pole podstawy materiałów. W twoim przypadku jest do smarowania 50cm a w moim 33cm, ponieważ styro się nie klei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maszket 24.08.2006 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 nasza chatka też jest z porothermu 44 na ciepłej zaprawie i jest super bo nie ma żadnego styropianu pod którym powstają różne grzybki szczególnie te niedobre dla ludzi. Mało strat jak był jakiś uszkodzony to był wymieniony przez skład budowlany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raru1 25.08.2006 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 [quote="lazik]Na 120 m2 powierzchni domu za cały materiał zapłaciłem (z nadprożami Porothermu) 22.000.- To dość drogo. Mi za dom 160m2 przy ścianie 3w materiał konstrukcyjny (PTH25P+W) + ocieplenie (Styro TermoLambda 15cm) + osłonówka (PTH 8 P+W) wyszedł 17500 zł. [quote]OK.Ale zobacz kiedy kupowałeś materiał Wiesz to nie chodzi o to kiedy ja kupowałem a o to jak trzeba myśleć nad budową domu. Ja kupowałem na zimę i wtedy za PTH 25 płaciłem grubo poniżej cennika. Może masz racje ,że rabat nie jest zbyt wielki ,ale zaoszczędziłem dodatkowo ok 1500 na transporcie ,ponieważ materiał był już na placu.Nie jestem też pewien czy ceny na stronce Wienebergera są do końca aktualne,gdyż ceny zmieniają praktycznie co chwila.Jest to spowodowane brakiem materiału i z tego co słyszałem niedoborami Porotonu.Byłem w Zielonej w 4 hurtowniach i w końcu najlepszą ofertę miał Raab K ,który jak by nie było jest całkiem dużym hurtownikiem i przedstawicielem producenta. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 25.08.2006 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 nasza chatka też jest z porothermu 44 na ciepłej zaprawie i jest super bo nie ma żadnego styropianu pod którym powstają różne grzybki szczególnie te niedobre dla ludzi. Mało strat jak był jakiś uszkodzony to był wymieniony przez skład budowlany Cześc, mieszkacie już? Jak było w zimie? Macie jakiś tynk zewnętrzny? My jeszcze nie mieszkamy, ale w lecie odczułem co to znaczy izolacja. Przy zewnetrznej temperaturze 35 st C wewnątrz bylo może z 20. Pilnowałem tylko aby w ciągu dnia nie otwierać okien (wietrzylismy nad ranem i wieczorem). Mam nadzieję że w zimie będzie podobnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdzislaw 25.08.2006 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 A jak to jest z tym "punktem rosy" dla sciany 1W? Cos tam w srodku musi sie skraplac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin205 28.08.2006 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 mam porotherm 24 p+w (na to poszedł styropian 10) - jestem bardzo zadowolona z tego materiału- ścinek prawie wcale, łatwość murowania, obróbka dla mojej ekipy nie była za trudna; teraz tylko muszę kupować specjalne kołki rozporowe - za 8 sztuk 6,72 zł też zastanawiałem się nad 25 tką - tyle że ona jest przeznaczona do ścian wewnętrznych - wiem że się z niej buduje - ja jednak uważam że pomiędzy 5 a 7 komór w pustaku to mało - w sumie wszystkie inne pustaki pth mają ustawinie komór w inną stronę - dlatego wybrałem pth 30 - różnica w cenie nie wielka - a napewno lepiej pustaki mam ładniej ułożone niż flizy w łazience w bloku - (ekipa jest ważna), a że trafiają się popękane pustaki - trudno - z dachówką jest tak samo - nie ważne jak drogą kupisz zawsze się coś ubije w transporcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prymasek 28.08.2006 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 też zastanawiałem się nad 25 tką - tyle że ona jest przeznaczona do ścian wewnętrznych 24 P+W: "ściana zewnętrzna nośna z dociepleniem lub wewnętrzna nośna. Grubość ściany wynosi 25 cm." http://www.wienerberger.pl/servlet/Satellite?pagename=Wienerberger/SR_Product/ProductStandard05&cid=1083059796022&sl=wb_pl_home_pl&lpi=1119356883967 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin205 28.08.2006 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 pewnie że można na zewnętrzną skoro, przyznaje jest napisane - ale uważam że warto się zastanowić czy nie warto dopłacić do 30 i mieć lepszy współczynnik a do tego cegły połówkowe i narożnikowe, których nie ma do 25tki, ja wiem że można dociąć 25 i dać spoinę pionową - tylko po co, lepiej chyba kupić max'a mieć to samo a taniej, tak naprawdę gdyby porównać ułożenie komór w 25 i 30 to wnioski same się nasuną - co lepsze - u mnie był wybór prosty albo 1700 szt. 25 albo 2500 szt 30 i wybrałem to 2 rozwiąznie - bo nie wychodzi naprawdę dużo drożej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kze 28.08.2006 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 Ale ściana 25 czy 30 przy ścianie 2W głównie jest odpowiedzialna za sprawy nośne, a nie za ocieplenie... Za ocieplenie odpowiedzialna jest warstwa styropianu lub wełny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prymasek 28.08.2006 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 pewnie że można na zewnętrzną skoro, przyznaje jest napisane - ale uważam że warto się zastanowić czy nie warto dopłacić do 30 i mieć lepszy współczynnik a do tego cegły połówkowe i narożnikowe, których nie ma do 25tki, ja wiem że można dociąć 25 i dać spoinę pionową - tylko po co, lepiej chyba kupić max'a mieć to samo a taniej, tak naprawdę gdyby porównać ułożenie komór w 25 i 30 to wnioski same się nasuną - co lepsze - u mnie był wybór prosty albo 1700 szt. 25 albo 2500 szt 30 i wybrałem to 2 rozwiąznie - bo nie wychodzi naprawdę dużo drożej mów mi tak a zrobie dicieplenie 20 cm zamiast 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kze 28.08.2006 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 pewnie że można na zewnętrzną skoro, przyznaje jest napisane - ale uważam że warto się zastanowić czy nie warto dopłacić do 30 i mieć lepszy współczynnik a do tego cegły połówkowe i narożnikowe, których nie ma do 25tki, ja wiem że można dociąć 25 i dać spoinę pionową - tylko po co, lepiej chyba kupić max'a mieć to samo a taniej, tak naprawdę gdyby porównać ułożenie komór w 25 i 30 to wnioski same się nasuną - co lepsze - u mnie był wybór prosty albo 1700 szt. 25 albo 2500 szt 30 i wybrałem to 2 rozwiąznie - bo nie wychodzi naprawdę dużo drożej mów mi tak a zrobie dicieplenie 20 cm zamiast 15 Ale nie zapomnij o stratach ciepła przez wentylację i okna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prymasek 28.08.2006 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 Ale nie zapomnij o stratach ciepła przez wentylację i okna... wentylacja a co to jest?? nie przewiduję - czy to jest konieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HomeLess 29.08.2006 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 A propos budowy z ceramiki poryzowanej i innych maxopodobnych, w takim przypadku problematyczne staje się późniejsze solidne kotwienie (dyblowanie) przy montażu okien i drzwi. Widziałem zalecenia producenta okien, aby otwory okienne i drzwiowe murować z cegły pełnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mira it 29.08.2006 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Ja tego materiału nie polecam. O wiele większa kultura murowania jest w bloczkach Silka. Porotherm jest kruchy, popękany od kiedy? chyba Tobie jakiś szmelc wcisnęli w hurtowni (już na dostarczanych paletach zdarza się kilka sztuk uszkodzonych), ma grube spoiny, przycinanie jest kłopotliwe (lub niemożliwe bo pęknie cały bloczek). Na dobrą sprawe to mocne stuknięcie młotkiem i mamy dziure/pęknięcie. a piłe Alligator to znasz do cięcia Porothermu albo Diamentówke na wodę Bruzdowanie pod przewody instalacyjne też wychodzi gorzej niż przy Silce. mało jeszcze widziałeś Oczywiście jeśli jest ekipa dobrych murzarzy (i dobry projektant), którzy robili w Porothermie od lat, to nie będzie problemów (nie ma złych technologi, są tylko złe wykonania). Ale jeśli ekipa jest średniego poziomu to polecałbym Silke. Warto pojechać na jakieś duże budujące się osiedle - gdzie powstają domy w kilku technologiach (czerwone Porotherm, białe Silka ) i samemu rzucić okiem. Przykładowa ściana w Silce to E24 + 12 wełny razem 36cm grubości (max. 40 z tynkami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mira it 29.08.2006 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Jeśli Porotherm to ściana jednowarstwowa z 50 na cienkie spoiwo, wykonana przez dobrą firmę. Gdybym jeszcze raz budował to bym tak zrobił. Mam Max + ocieplenie 12 cm styropianu. jeżeli nie zastosujesz zapraw ciepłochronnych to ci powstaną mostki termiczne w narożach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pietrov 29.08.2006 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 mira it:co do piły Alligator, to fajnie się nią tnie i wogóle, ale Porothermu nie da się przyciąć do tak małych kawałków jak np. Silki.Na czym najczęściej osadzane są nadproża w Porothermie (jeśli źle był zrobiony projekt)? Na cegłach. Ostatnia warstwa pod wieniec? Przeważnie też cegła. a w Silce to i na 3cm pasek można wyciąć.A co ci wciskają w hurtowni to się dopiero na budowie okazuje, z tym że i przy transporcie (wstrząsy) uszkodzenia mogą powstać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mira it 29.08.2006 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 mira it: co do piły Alligator, to fajnie się nią tnie i wogóle, ale Porothermu nie da się przyciąć do tak małych kawałków jak np. Silki. Na czym najczęściej osadzane są nadproża w Porothermie (jeśli źle był zrobiony projekt)? Na cegłach (piękne mostki) heh, a w Silce to i na 3cm pasek można wyciąć. dla mnie nie ma problemu przycięcie 3cm paska piła Alligator a jak nie daje rady to mam diemantówkę na mokro A co ci wciskają w hurtowni to się dopiero na budowie okazuje, z tym że i przy transporcie (wstrząsy) uszkodzenia mogą powstać. my mamy taką opcję że uszkodzone pustaki możemy zwrócić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prymasek 29.08.2006 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 mira it: co do piły Alligator, to fajnie się nią tnie i wogóle, ale Porothermu nie da się przyciąć do tak małych kawałków jak np. Silki. Na czym najczęściej osadzane są nadproża w Porothermie (jeśli źle był zrobiony projekt)? Na cegłach (piękne mostki) heh, a w Silce to i na 3cm pasek można wyciąć. A co ci wciskają w hurtowni to się dopiero na budowie okazuje, z tym że i przy transporcie (wstrząsy) uszkodzenia mogą powstać. uparłeś sie!!! w silce nie ma mostków bo silka to jeden wielki mostek wiadomoże porotherm 25 trzeba dociepli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.