Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bloczek fortis


edan

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 81
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jak tańsza, to ja wymiękam... 3-warstwowa to droga robocizna, a i suma materiałów (cegła + ocieplenie + siatka) kosztuje niewiele mniej.. no i ten syf na budowie. Opieram to na twierdzeniu znajomego, że na bloczki na ściany zewnętrzne będę potrzebował ok. 15 tys. PLN. Chcę zweryfikować tą informację tu na forum...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tańsza, to ja wymiękam... 3-warstwowa to droga robocizna, a i suma materiałów (cegła + ocieplenie + siatka) kosztuje niewiele mniej.. no i ten syf na budowie. Opieram to na twierdzeniu znajomego, że na bloczki na ściany zewnętrzne będę potrzebował ok. 15 tys. PLN. Chcę zweryfikować tą informację tu na forum...

 

Też się kiedyś napaliłem na Fortisa. I wtedy (3 lata temu) wychodziło drożej niż ściana 3-warstwowa (BK + styropian + BK). Policz sobie jak to jest teraz - na przykładzie suporku - na m2 wchodzi 7 sztuk no i cena styropianu - też Ci wyjdzie z m3 i założonej grubości ocieplenia.

 

i jeszcze te mostki... jakie mostki? To musi być jakaś fuszerka!

 

Fuszerki na budowie, niemożliwe :D

Zacznij budować, a zobaczysz... No chyba, że trafisz super ekipy, ale, niestety z reguły jest tak, że super ekipy każą sobie super płacić. Przy ścianie 3-w, bądź 2-w, łatwiej zniwelować ew. fuszerki.

 

I jeszcze jedno, skoro Fortis jest taki tani i taki dobry, to dlaczego tak mało ludzi nim buduje, że specjalnie pod osoby zamawiające (jeszcze przynajmniej 3 lata temu) specjalnie ruszało się z produkcją - taką info miałem, jak rozważałem zakup...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek K.
Czy ktoś z tego budował? Może wiecie ile kosztuje sztuka? Wspólczynnik u=0,19 ściany 1-warstwowej robi wrażenie... Czekam na komentarze. Pozdrawiam.

Sztuka kosztuje tyle, ile wynegocjujesz. u=0,19 to jakiś mit czy wręcz kłamstwo ze względu na spoinowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość U jest tak samo realna jak przy każdej innej ścianie.

Istnienie (już) system FORTIS, oraz podobny PEZAM. Oferują bloczki różnych kształtów, nadproża systemowe i wieńce.

Ściana z bloczków FORTIS i PEZAM ma wszystkie zalety ściany jednowarstwowej i wielowarstwowej zarazem.

Koszt na gotowo, 1 m2 tj. wykończonej ściany (otynkowanej z obu stron) zamyka się w kwocie od 150,- do 170,-. przy zaslożeniu, że całość prac wykona firma. Plusem niewątpliwym jest to, że taka ściana jest już ocieplona, a ze względu na sposób wykonania zarówno bloczków, jak i samej ściany jest tam mało wilgoci (wody) technologicznej - co powoduje, że dom jest do zamieszkania "od zaraz".

Faktem natomiast jest to, że muszą to zrobić fachowcy i to dobrzy.

Szacunkowo, koszt takiej sciany jest droższy od dwuwarstwowej (przy takim samym założeniu tj, na gotowo i buduje firma) od 20 do 40,- za 1m2 (w moim przypadky "podroży" to koszt o około 4.000,- dla domu 120n2). Niewotpliwie można jeszcze zmniejszyć koszt o wykonastwo - przy 2W nie musza kłaść fachowcy, a wiele prac można wykonać samemu (np. docieplenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buduj a za dwa lata wykonasz sobie zdjęcie kamerą termowizyjna, dodasz do tego koszty ogrzewania i zamieścisz to na forum udowadniając że Fortis ponad wszystko.

Mam dom z Pezam-u i wykonalem badanie kamera termowizyjna (sciany stoja od 2003, badanie luty 2006) i nie wiem o jakich mostkach mowisz, a koszt ogrzewania fakt za wysoki mi wychodzil (140 m2 + CWU srednia 145 zl/miesiac) stad wykonane badanie kamera by znalezc gdzie to ucieka i okazalo sie ze stropem - fuszerka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dom z Pezam-u i wykonalem badanie kamera termowizyjna (sciany stoja od 2003, badanie luty 2006) i nie wiem o jakich mostkach mowisz, a koszt ogrzewania fakt za wysoki mi wychodzil (140 m2 + CWU srednia 145 zl/miesiac) stad wykonane badanie kamera by znalezc gdzie to ucieka i okazalo sie ze stropem - fuszerka.

 

:o :o :o

 

145 za co i cwu/miesiąc w sezonie grzewczym czy koszt ogrzania roczny podzielony przez 12? Bo mnie się wydaje, że 145 zł na miesiąc (zależy jeszcze czym grzejesz) to bardzo mało.

 

A jakie masz parametry przegród (u ściany, stropu podłogi, okiem???)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek K.
145 za co i cwu/miesiąc w sezonie grzewczym czy koszt ogrzania roczny podzielony przez 12?

To akurat podzielone przez 11, a tylko okres ogrzewania to srednia na ogrzewanie+CWu wyszla 175zl/miesiac.

Przy pompie ciepła tak może wyjść. Czy możesz podać ile kWh zużył Twój dom rocznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz podać ile kWh zużył Twój dom rocznie?

rozumiem ze pytasz o calosciowe zuzycie pradu w gospodarstwie a wiec na ogrzewanie, swiatlo, gotowanie, mycie, pranie, podlewanie ogrodka itp itd: od 09.2005 do 07.2006 8600kWh, za dwa dni bede mial dane za caly rok - ale powtarzam zuzycie duze na ogrzewanie bo mialem straty przez strop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteś przekonany o słuszności tego wyboru to czemu zaczynasz ten wątek ?? Buduj a za dwa lata wykonasz sobie zdjęcie kamerą termowizyjna, dodasz do tego koszty ogrzewania i zamieścisz to na forum udowadniając że Fortis ponad wszystko.

I podaj jeszcze cenę za jeden bloczek, albo od razu podaj ile wydałeś na cały dom.

Otóż to właśnie, nie jestem zdecydowany... za dużo nasłuchałem się pozytywów, widziałem 2 domy w stanie surowym zamkniętym (ze stolarką i wykończonym dachem), że za dobrze to wygląda... i stąd ten wątek.

Dom budowałaby ta ekipa, co zbudowała te dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz sobie jak to jest teraz - na przykładzie suporku - na m2 wchodzi 7 sztuk no i cena styropianu - też Ci wyjdzie z m3 i założonej grubości ocieplenia.

Ściana ma być też mrozoodporna, ciepła, "oddychająca", antyalergogenna itp. natomiast siporeks to materiał, z kórego mogę zbudować np. stodołę lub pom. gosp. już wolałbym u220 lub inną ceramikę...

Przy ścianie 3-w, bądź 2-w, łatwiej zniwelować ew. fuszerki.

to fakt niezaprzeczalny...

I jeszcze jedno, skoro Fortis jest taki tani i taki dobry, to dlaczego tak mało ludzi nim buduje, że specjalnie pod osoby zamawiające (jeszcze przynajmniej 3 lata temu) specjalnie ruszało się z produkcją - taką info miałem, jak rozważałem zakup...

Hm, firma Sukiennik wygląda OK - się zobaczy :)

sSiwy zabił mi ćwieka tym PEZMEM - równie dobre jak FORTIS, może tańsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek K.
Czy możesz podać ile kWh zużył Twój dom rocznie?

rozumiem ze pytasz o calosciowe zuzycie pradu w gospodarstwie a wiec na ogrzewanie, swiatlo, gotowanie, mycie, pranie, podlewanie ogrodka itp itd: od 09.2005 do 07.2006 8600kWh, za dwa dni bede mial dane za caly rok - ale powtarzam zuzycie duze na ogrzewanie bo mialem straty przez strop.

Pytam o zużycie na grzanie i cwu osobno, jeśli można to rozróżnić. Chodzi mi zużycie energii w przeliczeniu na m2 rocznie na grzanie.

 

A co do fortisa, to jak sobie poradziłes ze spoinami? Przecież to sa mostki termiczne, zresztą ścianki tych bloczków też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna sprawa. Na pierwszy rzut oka, oraz szcunkowe wyliczenie kosztów budowa scian w tej technologii wychodzi najdrożej. Ale czy na pewno? Istnieje szereg niedogodności w ściane 2W z np. 20 cm styropianem jak proponowano wyżej. Bo dom, to nie tylko jego budowa, ale i późniejsze normalne użytkowanie. To brak problemów z mocowaniem np. rynien spustowych, kładzeniem dodatkowego kabla, czy zamocowaniem czego kolwiek na elewacji budynku. Są to też koszty, a na pewno problemy techniczne. Samo wykończenie ścian jest tez proste i tanie. I ostatnia sprawa, która praktycznie przeważyła w moim przypadku. Nie chcę do końca zycia (lub mieszkania w tym domu) bardzo uważać, aby nie uszkodzić elewacji i co wazniejsze warstwy izolacyjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek K.
Jacek - a która ściana nie ma mostków termicznych? I dla czego te w Fortisie mają być wieksze niż w każdej innej?

 

Kilka pytań kontrolnych:

1. Jaki wpływ na opór cieplny ściany mają spoiny, zwłaszcza w naróżnikach? Czy stosuje się pełne spoinowanie w miejscach kumulacji naprężeń (narożnikach) czy olewa temat?

2. Jak docinać te bloczki na wymiar żeby nie uszkodzić (np spalić) styropianu?

3. Jaki opór cieplny ma nadproże i wieniec w tej technologii?

4. Jaka jest wytrzymałość warstwy osłonowej (zewnętrznej)?

5. Gdzie do ch***y znajdę ekipę wprawioną w stawianiu takich ścian?

 

I wreszcie: czy ktoś widział 10-letni budynek w tej technologii? Chętnie bym porozmawiał z mieszkańcem takiego domu.

 

Kilka zdjęć Pezamu (nie Fortisa). Czy ktoś mógłby wykonać takie zdjęcia dla Fortisa?

http://majewski.info/

 

 

A tu jeszcze element narożny Fortisa:

http://www.sukiennik.pl/images/bloczekJS-Na.jpg

Jest mostek czy go nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek K. - nic dodać nic ująć. No może jeszcze to, że ciekaw jestem, jaki będzie współczynnik U ściany po działalności hydraulika, jak pojedzie z jakimś pionem kanalizacyjnym po ścianie zewnętrznej - no chyba, że wszystkie rury na wierzchu.

 

 

Policz sobie jak to jest teraz - na przykładzie suporku - na m2 wchodzi 7 sztuk no i cena styropianu - też Ci wyjdzie z m3 i założonej grubości ocieplenia.

Ściana ma być też mrozoodporna, ciepła, "oddychająca", antyalergogenna itp. natomiast siporeks to materiał, z kórego mogę zbudować np. stodołę lub pom. gosp. już wolałbym u220 lub inną ceramikę...

Jak chcesz, żeby ściana oddychała, to zrób dobrą wentylację, bo w przeciwnym wypadku ściana może mieć deczko nieświeży oddech :D.

Bujdy z oddychającymi ścianami wyjaśniano już w innych wątkach - ale pomijając ten fakt jeśli Fortis zaliczasz to materiałów "oddychających", to rozumiem, że styropian też jest materiałem "oddychającym"?

Mój dom postawiłem z białego BK, który ma w sobie mniej popiołu, niż ceramika, jest ciepły, córki alergiczki, tu też nic się nie dzieje i wiesz co, jak będę stawiał kiedyś stodołę, to też zbuduję ją z BK :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o zużycie na grzanie i cwu osobno, jeśli można to rozróżnić. Chodzi mi zużycie energii w przeliczeniu na m2 rocznie na grzanie.

Dokladnie sie nie da tego wyodrebnic bo mam jeden podlicznik ktory liczy energie na to wszystko lacznie - a szacunkowo nie chce mi sie liczyc. Z CWU (3 dorosle osoby, 1 dziecko) srednia miesieczna to 33 kWh/m2/rok.

Spoiny to klej cieplochlonny czy jak to sie on tam zwie i tyle-reszta teoretyzowania dla mnie sie zaczyna i konczy wlasnie tylko na teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...