tom soyer 01.09.2006 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Przed zimą chciałbym wykonać jeszcze dwie rzeczy w moim remontowanym domu:podbitkęi wiato-werandę Stad kilka moich pytań. Nie znalazłem jednoznaczenej odp na forum z czego najlepiej wykonać podbitkę? U mnie bedzie ona szerokości około 40cm. Do dyspopzycji jest boazeria sosonowa (ok 18PLN m2), najrózniejsze panele (od 9PLN m2) ale nie znalazłem czarnego/ ew innego ciemnego koloru, boazeria pcv, boazeria osb ... Czy istotne jest w jaki sposob boazeria bedzie mocowana tzn równolegle czy prostopadle do muru? Mam dach kopertowy i chciałbym ją zrobić równolegle. Druga sprawa to dach nad wiatą. Wyzwanie to minimalny spadek dachu powiedzmy 3'. Czym taki dach pokryć? Na domu mam blachodachówkę a dach wiaty chciałbym pokryc czarna blachą plaśką (z rombkiem). Czy technologia takiego dachu musiałaby różnić się przy tak małym spadku? (producenci zalecaja dla blachy płaskiej 8' spadku). Długośc dachu 5m. Bede Wam wdzieczny za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 01.09.2006 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 chcesz 3 stopnie nachylenia to tylko papa Ci została Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
st_x 01.09.2006 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 WitamPODBITKA - najprościej (z doswiadczenia) - zrobić plastikowymi panelami do podbitki. Ułożenie - (prostopadle czy równolegle do ściany) - ja zawsze decyduje sie na prostopadle (łatwość montażu) i "U" listwa prz ścianie , " listwa przy okapie" i każdy kawałek wsówany w taka prowadnicę. Łatwo niwelowac wewntualne niedokładności ściany - okapu, łatwo demontować itp. Brak problemów z konserwacją, minimalne "starzenie się (okap zawsze w cieniu itd) - jedyny negatyw to co którys panel trzeba wstawiać panel z otworami a to powoduje niejednorodność wyglądu (choć jak się dobrze - równomiernie rozstawi to nic estetyce zarzucic nie można, szczeglnie przy ciemnych panelach). WIATA - DACHMozna zrobic z blachy trapezowej (niski profil) - dostaroczonej w wymaganym rozmiarze (długość arkusza dopasowana do dachu i brak połaczeń poprzecznych)Połacznia wzdłużne - ale pewności uszczelnieone uszczelniaczem dekarskim.Większym problemem jest moim zdaniem przeliczenie wytrzymałości konstrukcji (krokwi i słupów) oraz sztywności - bo śnieg będzie sobie zalegał - a jak wiata jest przy scianie innego budynku to ładnych kilka kilogramów może dodatkowo zwalić sie na nią z dachu. Pozdraiwam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 01.09.2006 12:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Witam PODBITKA - najprościej (z doswiadczenia) - zrobić plastikowymi panelami do podbitki. Ułożenie - (prostopadle czy równolegle do ściany) - ja zawsze decyduje sie na prostopadle (łatwość montażu) i "U" listwa prz ścianie , " listwa przy okapie" i każdy kawałek wsówany w taka prowadnicę. Łatwo niwelowac wewntualne niedokładności ściany - okapu, łatwo demontować itp. Brak problemów z konserwacją, minimalne "starzenie się (okap zawsze w cieniu itd) - jedyny negatyw to co którys panel trzeba wstawiać panel z otworami a to powoduje niejednorodność wyglądu (choć jak się dobrze - równomiernie rozstawi to nic estetyce zarzucic nie można, szczeglnie przy ciemnych panelach). To powiedz mi jeszcze jak zamocować listwę pod pasem rynnowym? Sciany ocieplone są 10cm styropianem więc też nie jestem pewien czy na scianie da się tak łatwo zamocować listwę U. Na razie mysłełem nad przybiciem do łaty listwy po scianie i poziomo od tej listwy do końca krokwi przy pasie rynnowym. Wtedy najprosciej byłoby mocować podbitkę równolegle. Wtedy pozostaje większy problem z umieszczeniem ew. kratek do wentylacji poszycia. WIATA - DACH Mozna zrobic z blachy trapezowej (niski profil) - dostaroczonej w wymaganym rozmiarze (długość arkusza dopasowana do dachu i brak połaczeń poprzecznych) Połacznia wzdłużne - ale pewności uszczelnieone uszczelniaczem dekarskim. Większym problemem jest moim zdaniem przeliczenie wytrzymałości konstrukcji (krokwi i słupów) oraz sztywności - bo śnieg będzie sobie zalegał - a jak wiata jest przy scianie innego budynku to ładnych kilka kilogramów może dodatkowo zwalić sie na nią z dachu. Pozdraiwam Cenna uwaga nt śniegu . Ale to tylko jeszcze bardziej chwieje moim pomysłem. Jak tu zrobić tą wiatę aby wyglądała że ma płaski dach a miała taki jak powinien? Problem jest taki że nad tarasem po przeciwnej stronie domu będzie coś podobnego (takie drewniane L x 3 ) ale przykryte starym żaglem. Wiata miałaby nawiązywać ( ) do konstrukcji nad tarasem. Mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi. Tylko że konstrukcja nad tarasem ma długość 3m i nie musi mieć spadku (żagiel to przede wszystkim ochrona przed słońcem). Wiata już ma zupełnie inny charakter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
st_x 01.09.2006 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Witam PODBITKA ... To powiedz mi jeszcze jak zamocować listwę pod pasem rynnowym? Sciany ocieplone są 10cm styropianem więc też nie jestem pewien czy na scianie da się tak łatwo zamocować listwę U. Na razie mysłełem nad przybiciem do łaty listwy po scianie i poziomo od tej listwy do końca krokwi przy pasie rynnowym. Wtedy najprosciej byłoby mocować podbitkę równolegle. Wtedy pozostaje większy problem z umieszczeniem ew. kratek do wentylacji poszycia. WIATA - DACH .. Pozdraiwam Cenna uwaga nt śniegu . Ale to tylko jeszcze bardziej chwieje moim pomysłem. Jak tu zrobić tą wiatę aby wyglądała że ma płaski dach a miała taki jak powinien? Problem jest taki że nad tarasem po przeciwnej stronie domu będzie coś podobnego (takie drewniane L x 3 ) ale przykryte starym żaglem. Wiata miałaby nawiązywać ( ) do konstrukcji nad tarasem. Mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi. Tylko że konstrukcja nad tarasem ma długość 3m i nie musi mieć spadku (żagiel to przede wszystkim ochrona przed słońcem). Wiata już ma zupełnie inny charakter. AD PODBITKA: Przy podbite poziomej: - na scianie - konieczne jest przymocowanie poziomej łaty na wysokośc ~ okapu. Montowac można - przez ocieplenie - NIE ZALECAM (szczególnie przy dwuwarstwówce i cinkim tynku) - obciązeń nie bedzie, nie powinno nic sie pokruszyć, zle zawsze to dziury. ALTERNATYWNIE - do krokwi - pionowo odpowiednio długie kawałki łat w odległości od sciany równej grubości poziomej listwy do której zamocujemy "U" kształtną prowadnię - nie musi to byc SUPER SZTYWNE - i tak będzie na tym wisiec tylko drewno i podbitka - usztywni sie po włożeniu podbitki i zablokowaniu jej w "U" kształtce przy okapie. Przy okapie - na szczęscie w dotychczasowych "implementacjach" dało sie pomimo obróbki podrynnowej, "przeszyć" "U" kształtkę bezpośrednio do deski czołowej (tej na której wiszą rynny). Była tam lekka szczelina (niedoróbka:)) ) - a jak nie było to blache dało się lekko odgiąc i schowac prowadnicę. Jak nie ma takiej możliwości - trzeba równiez podweszać ruszt na prowadnice (odpowiednio "krótszy"). Upierdliwa robota i trzeba konstrukcje bardziej usztywniać - chyba że da się przybić listwe do odpowiednio przyciętych końców krokwi. PRRZY PODBITCE RÓWNOLEGŁEJ (nie do końca rozumiem opis) - trzeba pasy podbitki mocowac do czegoś NIE TYLKO NA KOŃCACH bo się "zwiesi" - czyli tez jakiś stelaż - ale potem tródniej to rozbierac - nie niszcząc (zszywki ciężko wychodzą). Katki wentylacyjne sa "prostrze" - bo jest to po prostu pas z otworami który wstawiasz zamiast jednej "normalnej" listwy. Dodatkowym problemem jest łączenie "po długości" - bo albo trzeba mocowac dwustronną prowadnica w kształecie "H", albo robic "na mijanke " - ale mnie się nie podoba . DACH - a la Płaski : Jedynym sposobem na "udawanie" jest zrobinie wyzszej deski "kalenicowej" - tej od "frontowej strony" . Przy 8 stopniach nachylenia dla długości 3 m to jest ok 40 cm(wysokośc deski) (wiec cakiem sporo to tylko na zamaskowanie sadku - bez krokwi), ale można coś zakombinować z kompozycją , by nie wyglądało to "za ciężko" 3 stopniowy dach z blachy trapezowej i z uszczelniaczm nie będzie sprawał problemów (przeciekał) - tylko "więźba" musi być solidna. Śnieg jak jest "normalnie spadnięty" - to tez raczej nie zaszkodzi. Najgorsze sa zlodowaciałe nawisy i czpy zsuwajace się z dachu (brak płotków - ale już niedługo ) - a pomiędzy okapem dachu i dachem wiaty jest ok 2,5 m więc ma skąd "spadać" (efekty dżwiękowe są niesamowite ). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 04.09.2006 07:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2006 !!kropek nie czytać - skos dachu........./.................| ......./...................| - kawałek pionowej łaty przylegający prawą stroną ...../.....................| do sciany zew (2-w).../.......................|./--------------------- - pozioma łata z jednej strony przymocowana do pionowej łaty, z drugiej do krokwi Tak to sobie wyobrażałem. Wtedy podbitka montowana równolegle do ściany do poziomych łat. Nie mam dechy czołowej. Mam pas rynnowy w blachy. Rynny mocowane do deskowania na wysokości krokwi. Co do "płaskiego dachu" do bardzo chętnie zrobiłbym tak jak piszesz tylko przeraża mnie te 40cm desek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 08.09.2006 08:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2006 no i co w sprawie tej podbitki? mam juz kilka opinii i wiekszość sklania się do podbitki prostopadłej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
st_x 10.09.2006 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2006 Przy równoległej którą opislaeś w zasadzie też budujesz ruszt, który po dadaniu paru listew można zaadoptowac do prostopadłej.Na początku napisałem że robiłbym prostopadłą (i tego się trzmam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.