Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie Karoka, takie zjawisko jak opisuje czp01 występuje często przy braku zaworu zwrotnego.

 

Takie zamknięte koło strat. Sterownik bije CWU np. na 60st.C, dalej sterownik chce np. zejść na 45st.C i to puszczać na dom, pompa C.O. :wyciąga" ciepło przez pompę CWU (powoduje szybsze stygnięcie wody w bojlerze), ponownie przechodzimy na dogrzewanie bojlera i tak w kółko a węgla ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Jarecki79

    2372

  • karoka65

    1606

  • zawijan

    1504

  • darase

    1326

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No widzę, ze nie jest to jakby się wydawało takie proste......ja chce założyć zawór 4 drogowy, gdyż nie posiadam termostatów na grzejnikach - będzie jakaś regulacja

natomiast chodzi mi o to , jak z tym grzaniem c.w.u.

bo o ile latem jest moim zdaniem do zaakceptowania sytuacja żeby piec i bojler miały tę sama temperaturę, to właśnie chodzi mi o zimę.

np. grzanie przy temp. -2 i piec mi ustawia temp. wody w co na 40 stopni a ja chce by c.w.u. miała 50....i moje pytanie: jak to rozwiązać? bo przecież bezsensownym i nieekonomicznym jest utrzymywanie w obwodzie c.o. i c.w.u. tej samej temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę, ze nie jest to jakby się wydawało takie proste......ja chce założyć zawór 4 drogowy, gdyż nie posiadam termostatów na grzejnikach - będzie jakaś regulacja

natomiast chodzi mi o to , jak z tym grzaniem c.w.u.

bo o ile latem jest moim zdaniem do zaakceptowania sytuacja żeby piec i bojler miały tę sama temperaturę, to właśnie chodzi mi o zimę.

np. grzanie przy temp. -2 i piec mi ustawia temp. wody w co na 40 stopni a ja chce by c.w.u. miała 50....i moje pytanie: jak to rozwiązać? bo przecież bezsensownym i nieekonomicznym jest utrzymywanie w obwodzie c.o. i c.w.u. tej samej temperatury

jorgo przeczytaj ze zrozumieniem to co napisałem trochę wyżej. Temp. 40 stopni w takim kotle to stanowczo za MAŁO !!! Ja latem mam na kotle 60 a CWU na 48 tak jak zimą. TEMP. CWU UTRZYMUJE STEROWNIK. Przy spalaniu najtańszego ekogroszku jakim jest jaret ( latem 680 zł/tonę) jeden zasobnik 120 kg wystarczył mi na 6 tygodni i 3 dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jorgo - ja ma to rozwiązane w prosty sposób, że mam włączony w sterowniku priorytet pracy bojlera CWU i wówczas kocioł nagrzewa sam bojler bez grzania CO do zadanej temperatury np. 50 stopni, a następnie temperaturę zaniża do temperatury zadanej kotła np. 45 stopni i taka temperaturą grzeje CO. A jak zachodzi znowu potrzeba podgrzania CWU to kocioł wyłączy pompki CO jeżeli akurat były w czasie pracy - podniesie temperaturę i ogrzeje do zadanej temperatury CWU i cały ten cykl się powtarza aż znowu opadnie temperatura zadana CWU o nastawioną wartość histerezy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karoka65 - co do "wyciągania ciepłej wody z CWU" to dopiero po pierwszym sezonie grzewczym doszedłem do tego, że tak się dzieje - i dopiero wtedy doczytałem nawet w instrukcji sterownika St37, że kocioł powinien mieć zamontowany zawór zwrotny na CWU co zapobiega wyciąganiu gorącej wody z CWU.

W każdym razie w drugim sezonie po zamontowaniu zaworu zwrotnego sytuacja się diametralnie poprawiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sterownik bije CWU np. na 60st.C, dalej sterownik chce np. zejść na 45st.C i to puszczać na dom, pompa C.O. :wyciąga" ciepło przez pompę CWU (powoduje szybsze stygnięcie wody w bojlerze), ponownie przechodzimy na dogrzewanie bojlera i tak w kółko a węgla ubywa.

Coś nie możemy się zrozumieć. Rzadko kto ustala taką temp. CWU ale gdyby nawet to też nie tak. Skoro na kotle mam 62, CWU nawet te 60, to 45 na CO dusi mi zawór 4D, sterownik nie utrzymuje bezpośrednio temp. na CO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karoka65 - co do "wyciągania ciepłej wody z CWU" to dopiero po pierwszym sezonie grzewczym doszedłem do tego, że tak się dzieje - i dopiero wtedy doczytałem nawet w instrukcji sterownika St37, że kocioł powinien mieć zamontowany zawór zwrotny na CWU co zapobiega wyciąganiu gorącej wody z CWU.

W każdym razie w drugim sezonie po zamontowaniu zaworu zwrotnego sytuacja się diametralnie poprawiła.

Żebyśmy się zrozumieli, nie twierdzę że woda mogła ci się wychładzać tylko nie tak do końca jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jorgo przeczytaj ze zrozumieniem to co napisałem trochę wyżej. Temp. 40 stopni w takim kotle to stanowczo za MAŁO !!! Ja latem mam na kotle 60 a CWU na 48 tak jak zimą. TEMP. CWU UTRZYMUJE STEROWNIK. Przy spalaniu najtańszego ekogroszku jakim jest jaret ( latem 680 zł/tonę) jeden zasobnik 120 kg wystarczył mi na 6 tygodni i 3 dni

 

no wiem, ze piec musi mieć wyższą temperaturę ( wykraplanie, ochrona pieca itp) ale właśnie po to chce założyć zawór 4 drogowy, żeby mieć wyższą temp. niż pozostała część instalacji c.o. .....ja to tak widzę, żeby podzielić cala instalacje na : obwód kotła, obwód grzejnikowy i obwód c.w.u. - taka mam koncepcje.....w takim razie karoka65 zdaje sobie sprawę ze nastawy temp. utrzymuje sterownik, ale przecież musi mieć czym sterować ( zawory, termostaty czy inne cholery)

nie jestem fachowcem, więc jak coś mowie źle to słucham :-)

Edytowane przez jorgo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czp01 mówi o innym przypadku a Ty Karoka o innym.

 

Obie metody działają, tyle,że w tej opisywanej przez czp01 musi być zawór zwrotny, bo występuje takie zjawisko, jak opisuje.

U niego mamy nastawę na C.O. 45st.C, na CWU np.60st.C, sterownik w trybie priorytetu bije owe 60st.C na bojler, po czym pompa CWU się wyłączy i sterowanie przejdzie na temp. dla domu 45st.C. Tutaj niekoniecznie musi być zawór mieszający.

 

W Twojej metodzie mamy wysoką nastawę na sterowniku (kotle) np. 60st.C, na bojler sterownik ma nabić np. 50st.C a na dom przykręcasz sobie zawór mieszający i dajesz np.45st.C. Tutaj jednak też powinniśmy mieć zawór zwrotny przy pompie ładującej bojler.

 

Karoka Twoja metoda jest bardziej stabilna temperaturowo dla samego kotła, gwarantuje lepszy proces spalania.

 

Jorgo wysłałem Ci chyba przykładowe schematy montażu, tam masz wszystko zaznaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został trochę zdominowany przez produkty dwóch producentów ;) A co powiecie na temat tego cena nie najgorsza.

Czy znacie dystrybutorów kotłów Sekom i Ogniwo w okolicy Torunia. Chciałem pooglądać na żywo i trochę po marudzić ;)

 

Widziałem ten model kotła na badaniach w Łodzi, uważam,że jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jorgo nie piszę złośliwie, chcę pomóc i wyjaśnić na tyle jak potrafię, prosto i rzeczowo.

Z Jareckim też dogadaliśmy się. Widzisz tak jak piszesz chcę mieć ochronę kotła przed niską temp. i tak jak piszesz takie rozwiązanie gwarantuję stabilniejszą pracę kotła. Mam możliwość na Liderze pracę w priorytecie CWU ale wolę jak pompy pracują równolegle.

Do jorgo: jedynie w takim rozwiązaniu u siebie zaobserwowałem że gdy włącza się pompa do CWU przez ten czas lekko chłodną mi grzejniki w CO. Pompa CWU wpięta przed zaworem zabiera całym przekrojem wodę i na CO idzie trochę mniej ciepłej. Nie jest to chyba bardziej niewygodne gdy CWU pracuje w priorytecie bo wtedy pompa CO się wyłącza i przy dłuższym dużym poborze ciepłej wody grzejniki mogą wystygnąć prawie całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze w tych wszystkich postach zagubił sie ten ranking . Jarecki będzie jeszcze cos w temacie czy koniec na tym podsumowaniu palników?

 

Chciałem, aby wszyscy mogli poczytać o palnikach dla wykonania wyboru w/g własnego przekonania czy priorytetu. Tyle,że te opisy rozmyły się przez kłótnie, docinki itp.

 

Chciałbym jeszcze poczekać na kilka słów Zawijana odnośnie palnika, bo wspominał,ze chce jeszcze cos dodać.

 

Następnie chcę pobieżnie opisać sterowniki, które znam, tak z grubsza. Mam na myśli te z ciągłym nadmuchem i jakąś formę pid/fl.

To chcę zrobić wyrywkowo, tak, aby nikt nie robił wielkich wojen.

 

W przyszłym tygodniu będę testował nowego luksusa z wyborem kaloryczności opału oraz mocy kotła. Chciałbym go ująć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote=jorgo;4495846

co się zaś tyczy tematu, to ja na chwilę obecne mam 2 kandydatów: ( kolejność alfabetyczna żeby nie było)

1. Ogniwo eko 24 kw

2. Skam-P Premium 25 kw

 

jakich jeszcze producentów polecacie - jakieś sugestie?

Ogniwo eko widziałem i powiem że po opini użytkowniczki z forum nie zachwyca, żeby nie było nie piszę PLUS

Skam-p Premium ale 17 KW ma moja kuzynka i bardzo mi się podoba jak pracuje (ster. Ognik II Pid)

Kolega darase z forum ma ogniwo eko plus ten nowy, jest nim wprost zachwycony chociaż mnie do tych kanałów pionowych nie przekonał, może gdybym zobaczył i miał porównanie ile on pracuje a ile ja ?

Nie mówię nie, bo nie widziałem, ważne że on jest zadowolony. Może jakby on też widział ile mnie zajmuje obsługa też troszkę zmieniłby zdanie. Każdy robi tak jak uważa i ważne żeby cieszyło go to za co zapłacił i dobrze mu to służyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...