Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zawijan nic nowego nie napisałeś.

Powtarzam,że przy zewnętrznej ściance nie chodzi o korozję.

Ale p.Iksiński, czy Kowalski może w/g mnie robić to nawet z 2,5mm, nie interesuje mnie to kompletnie.

Jego sprawa.

 

Nie chcę o tym pisać i tyle, róbta jak chceta.

 

Napisałem,że:

Za gruba- ciepło w komin (mocniej grzać, aby tak samo podgrzać wodę jak przy odpowiednio dobranej grubości), za cienka - krótka żywotność.

Co jest tożsame z Twoim:

o efektywności wymiany ciepła decydują:..

grubość ścianki wymiennika (pomiędzy spalinami a wodą),

 

Opisałeś to szerzej, bo chciałeś, też problemu nie widzę.

Możesz jeszcze napisać o różnicy między blachą kotłową a tzw zwykła przy kotłach małych mocy z płaszczem wodnym.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

ps. Jorgo nie miałem czasu jeszcze być u producenta Sztokera, zawalony robotą jestem, może się jutro uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Jarecki79

    2372

  • karoka65

    1606

  • zawijan

    1504

  • darase

    1326

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

czytam te watki o mocy i chyba cos sie tutaj nie zgadza ... mam dom 110 m , typowy kwadraciak nieocieplony, w piwnicy mam kociol futura cichewicza 25 kw. mieszcze sie spokojnie w 15 kg eko na dobe , jak jest bardzo zimno spala mi 20 kg, natomiast latem na cwu zuzywam tylko 100 kg na miesiac i to bardzo nedznej jakosci groszku ... okolo 50 procent to mial

tak wiec chyba nie jest to prawda ze jak sie ma duzy kociol to duzo pali, 15 kg na dobe to chyba bardzo dobry wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem pierwszy raz na forum. Proszę o pomoc w doborze kotła c.o. i sterownika (z możliwością w przyszłości podłączenia c.w.u.)

Mam dom z lat 80-tych, parter wysokość 2,3m. piętro 2,6m., obydwie kondygnacje zamieszkałe (dom dwupokoleniowy) razem ok 200m2 (po 100 na kondygnację) do ogrzania. Strych nie wykorzystany.

Ocieplenie robione 2 lata temu - styropian 10-12cm dokładnie nie wiem (niestety nie ja to robiłem), strop jeszcze nie docieplony (planuję 20cm. wełny). Okna wszędzie nowe, energooszczędne. Dotychczas działający piec to Zębiec 23-25KW (nie do odczytania) już ok 10 lat, teraz chcę go wymienić na samo zasypowy. Instalacja od nowości nie wymieniana, grawitacyjna (rury zasilania i powrotu gruuube :) ) Grzejniki stalowe, kilka żeliwnych. Nie ma zaworów termostatycznych.

Pytania:

- czy piec o mocy 25KW wystarczy?

- czy jest sens wymieniać starą instalację na nową (miedź lub pex-alu-pex)?

- czy jest sens wymieniać wszystkie grzejniki i montować zawory termostatyczne?

Po przeczytaniu dość sporej części tego forum zastanawiam się nad Skam-p z podajnikiem Brucer, Ogniwo eko 24KW.

Co sądzicie o piecu http://allegro.pl/kociol-kotly-piece-piec-z-podajnikiem-kmb-rp-plus-i1453967326.html

Z góry dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TIP

Masz prawdopodobnie za duży kocioł. Jaka t.spalin, jak wygląda popiół? Czy pali się na całym palniku, jaki jest ten palnik?

ps.zobaczymy ile pociągnie....

 

Nawet jak to stara buda, to z zapasem mocy byłoby 15-17kW i tutaj spalałbyś prawdopodobnie podobne ilości przy lepszej pracy kotła.

 

 

20kg/dobę to generowanie średnio ok. 5kW mocy przy ciągłej pracy kotła (ok.0,8kg/h)

15kg/dobę to generowanie średnio ok. 3,5kW mocy przy ciągłej pracy kotła (ok.0,6kg/h)

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOT z podajnika na 200m2 starego budownictwa, ale już po dociepleniu...

Spokojnie 25kW da radę.

 

Jak instalacja nie jest zaszlamiona i zakamieniona, to grzejniki zmieniałbym tylko ze względu na lepszy wygląd nowych.......

 

Zapytaj instalatora jakie zawory termostatyczne poleca do grzejników przy kotle na paliwo stałe, może się okazać, że to duże przeróbki, tj. nowe grzejniki i wykonanie instalacji domowej w systemie zamkniętym a tylko obieg kotłowy zabezpieczony w systemie otwartym. Nie wiem czy warto tak mocno zmieniać.

 

Ostatecznie to co w domu, oddaje ciepło wewnątrz, zatem mądrym kierunkiem jest dbanie o lepszą izolację dachu, lepsze okna, lepsze docieplenie ścian., docieplenie strychu.... Tutaj bowiem wyprodukowane ciepło tracimy.

 

odnośnie kotła z linku, poproś o wyniki badań i potwierdzenie tej sprawności takim atestem.

Na ateście powinna być nazwa tego kotła KMB-RP (końcówka plus może być tylko cechą charakterystyczną wyglądu zewnętrznego, tego wymagać nie trzeba) , powinny być dane producenta, plus wyniki badań.... Na fotce w kwadraciku sterownik klasyczny Titanic, na kotle Lider a w opisach niżej mowa o menuecie i pumie (fakt,że dwa ostatnie jako opcje)......

 

ps nie spalisz całkowicie drewna na ruszcie wodnym jak będzie pracował podajnik i dmuchawa, bo nie wystarczy do tego celu tlenu, który zostanie zużyty przez palnik i dmuchawę.....

 

ps.2 Titanic nie współpracuje z panelem pogodowym, tylko z czujnikiem pogodowym a to jednak różnica.... to takie "mydełko" na kabelku, które mocuje na zewnątrz domu. Nie ma wyświetlacza, guzików, nic na nim ustawić nie idzie... zatem panelem pogodowym nie jest.

Jego obsługę jako czujnika temp. programuje się bezpośrednio w Titanicu uzupełniając temp. zasilania kotła w stosunku do mierzonych temp. zewnętrznych - taki zapis krzywej grzania.

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za poradę Jarecki. To wiem, że kociołek 25KW starczy.

Z tego co wiem to niestety i rury będą do wymiany. Widziałem rurę tego samego typu jak te co mam teraz przy c.o., tylko do wody użytkowej. Rurę odciętą przy montowaniu licznika wody miejskiej (przedtem była woda z studni), jej przekrój to połowa oryginału. Nowa instalacja pewnie już będzie wymuszona.

Czy jak podepną mi nowy kocioł pod starą instalację a ta będzie przyrdzewiała od środka, to czy ten kocioł jest w jakiś sposób zagrożony, czy w nim się coś będzie odkładać, czy spadnie jego sprawność? bo jeśli tak to chyba trzeba od razu wszystko wymienić.

Jeżeli zawory termostatyczne przy grzejnikach to tylko w obiegu wymuszonym? jeśli by został grawitacyjny (stary) to nie wolno montować (bo np. woda nie przepływa swobodnie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pogadaj z dobrym instalatorem.

 

Moja wiedza w tym temacie, to informacje pochodzące od współpracujących instalatorów, nie notuję wszystkiego, tylko coś tam pamiętam.

 

Wiem,że część nowych grzejników stalowych ma zapisy w kartach gwarancyjnych o montażu w ukł. zamkniętym (to coś z żywotnością i osadzaniem chyba szlamu czy kamienia było, ale nie pamiętam, nie zajmuje się grzejnikami)

 

Do kotła na paliwo stałe są ponoć jakies większe głowice termostatyczne, to chyba też było związane z tym kamieniem.

 

Rura od C.O> nie powinna wyglądać tak, jak ta od CWU, bo C.O. może być zalane na kilka lat a CWU ma bieżący przepływ....

Zatem jak nie spuszczasz wody z C.O. co 2dni, to pewnie rury są w dobrym stanie.

 

Po podłączeniu nowego kotła napełniasz instalację na nowo wodą, wszystko sobie krąży i "gubi powietrze" zatem przez ok.2tygodnie a czasami dłużej trzeba dolewać wodę. Szlam, kamień kotłowy itd i tak trafią do najniższego punktu instalacji, czyli pewnie dna kotła. Norma, nic w tym dziwnego.

 

To tylko takie pobieżne informacje..

 

Może kolega "Mały" może ten problem rozwinąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jak mówisz rura straciła połowę rzeczywistego przekroju i jest zakamieniona, to lepiej wymienić instalację.....jaki to będzie miało wpływ na nowy kocioł i w jakim stopniu tego nie wiem....ale na pewno nic dobrego......

Jeśli zmienisz kocioł i instalację, to pompkę na 100% będziesz musiał zainstalować.......tak więc i zawory też można ....ja też będę wymieniał kocioł....ale ja mam instalację 12 letnią ( rurki plastikowe, grzejniki aluminiowe, brak termostatów - i na razie nie będę ich montował.....zobaczę jak będzie pracowała instalacja bez zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem nie szerzej - tylko inaczej.

Nie zrozumiałeś tego - ale też problemu w tym nie widzę.

 

Jak zwykle styl zaczepny, dowalić, może się swoją pozycję podbuduje.

Swoja opinię w owym temacie wyraziłem, chcesz pisać więcej - proszę bardzo, docinki personalne zachowaj dla siebie, są poniżej standardów...

 

Wolę komuś pomóc, jak odpowiadać na Twoje zaczepki niskich lotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kociołek 25kW będzie wystarczający u Ciebie. U teściów jest 240 m2 powierzchni bez ocieplenia budownictwo lat 80tych i daje radę.

A co do pieca to miałem 3 kandydatów Skam-p, OgniwoEko i KMB-PR PLUS Witkowskiego. Wybrałem KMB-PR PLUS Witkowskiego. ten ostatni ze sterownikiem PUMA PID.

Jak już będzie u mnie hulał to zdam szczegółowe informacje. A opinie forumowych guru na temat tego kotła masz kilkanaście stron wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarecki79

cenie twoja wiedze, ale rzeczywistosc weryfikuje nasze dzialania, mysle ze niekoniecznie musimy ufac "matematyce" ... niekiedy trzeba sie zdac na tak zwanego nosa.

przy piecach jest zbyt duzo zmiennych aby ustawic je wedlug jakiegos wzoru matematycznego! mysle ze jezeli spedzi sie z takim piecem jakis sezon .... dochodzimy do jako takiego ustawienia, pale pierwszy sezon na tym piecu, poczatkowo bylo fatalnie, teraz jest oki, jedyny problem to ze musze czyscic piec co okolo dwa tygodnie (musze wygarnac pyl z "gornych poleki")

 

piec mam cichewicza , futura econo 25 kw, palnik mam taki prostokatny, cholernie ciezki, zastanawiam sie czy go nie obrocic o 180 stopni, spiekow praktycznie nie mam, ekogroszek po spaleniu wyglada jak .... popiol z cygara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle styl zaczepny, dowalić, może się swoją pozycję podbuduje.

Swoja opinię w owym temacie wyraziłem, chcesz pisać więcej - proszę bardzo, docinki personalne zachowaj dla siebie, są poniżej standardów...

Wolę komuś pomóc, jak odpowiadać na Twoje zaczepki niskich lotów.

 

Wcale się z Tobą nie zaczepiam. Bo i po co mi to?

 

Wyjaśniłem tylko, że można skonstruować wymiennik z grubszej blachy, w którym wcale nie trzeba "mocniej grzać" i wypuszczać "ciepło w komin" - jak piszesz, czyli wypuszczać spaliny z wyższą temperaturą. Wystarczy dodać mu powierzchni lub zwiększyć prędkość spalin, aby temperaturę spalin i ciepło wypuszczane w komin utrzymać na tym samym poziomie. A nawet można zmniejszyć poziom strat. Sama grubość blachy - to jeszcze nie wszystko, o co chodzi w wymienniku.

Natomiast zdecydowanie - grubsza blacha w wymienniku, to dłuższa żywotność i niestety wyższa cena kotła.

 

Dlaczego wszystko, czego nie zrozumiesz, odbierasz jako zaczepki? Ja tez wyjaśniam, żeby pomóc. Także Tobie. Może nie?

Prosiłem przecież, żebyś to wyjaśnił. Nie wyjaśniłeś, a teraz się czepiasz. Po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAwijan pisałem,że kocioł to produkt kompromisu i tłumaczyłem skrótowo co i jak.

Pisałem,że nie chcę się nad tym rozwodzić. Chcesz, to pisz. Choćby o materiale bez czepiactwa w stylu nie zrozumiałeś tego (a skąd możesz wiedzieć, co ja zrozumiałem?,Siedzisz w mojej głowie?).

 

Oczywiście, że chodzi o wysokość, długość półek dymnych, chodzi też o grubość tej blachy zewn.

Chodzi o wymiary zewn. przy obecnych mikroskopijnych kotłowniach, chodzi o wygodę i szybkośc czyszczenia, chodzi o bezproblemowość, bezawaryjnośc danych rozwiązań, chodzi o uniwersalność, o to, czy coś w danym sterowaniu można korygować itp. itd.

Zbiór tych wszystkich cech tworzy wyrób kompromisowy o nazwie kocioł, gdzie jedne cechy u danego producenta sa bardziej rozwinięte a u innego nacisk kładziony jest na inne elementy.

 

 

Zapytam inaczej, jaką grubość płaszcza zewn ma model ponar?

 

ps.Ty non stop o 3grosze się czepiasz, mówisz to samo z innej strony, wycinasz 3słowa z rozmowy i budujesz na tym dalszy ciąg dziwnej dysputy.

np. nie mówię szerzej, tylko inaczej.. żenada. Nic nie wnoszące wypociny.

 

kol. TIP

w gruncie rzeczy chodzi o to, aby kupujący był zadowolony. Jeżeli jestes zadowolony z zakupu, to taki jest cel każdego producenta.

To czyszczenie co 14dni to standard przy modelach z podajnikiem

Każdy sterownik idzie opanować, jak się chce i spokojnie, metodycznie do tematu podchodzi

 

Też fajnie,że trafiłeś opał, który ładnie się wypala.

Życzę dobrego użytkowania, dbaj o to, aby nie było kropelek wody w kanałach dymnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten prostokątny palnik w futura ekono 25kW - to po prostu klasyczny BRUCER.

 

mam pytanko .... warto sie brudzic i obracac ten palnik ... w chwili obecnej mam strzalke zgodnie z kierunkiem krecenia sie podajnika ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAwijan pisałem...

...żenada. Nic nie wnoszące wypociny.

 

Ty uważasz, że nic nie wnoszące.

Ja uważam, że jednak coś wnoszą.

 

A skoro tak lubisz filozofię...

Inny znany filozof, który nazywał się Forrest Gump, powiedział: "Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co Ci się trafi."

Ty masz pecha, że trafiłem Ci się właśnie ja.

Ale to nie moja wina.

Cześć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...