Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No ciekawski jestem.... ale mam nadzieje że nikt mi nie ma tego za złe...

Powoli zresztą zbliżam się do podjęcia decyzji co do zakupu kotła..... ponadto rozważam też zakup solarów i zrobienia wszystkiego za "jednym zamachem". Proponowano mi już kocioł LAZAR multikomfort. Za 8600 z montażem i sterownikiem ecomax 800... jak myślicie propozycja warta uwagi? ... jakoś nie mogę się zdecydować na ten kocioł, bo to wielka gabarytowa krowa, palnik ma okrągły. Gdyby się wypowiedział użytkownik takiego kotła lub chociaż użytkownicy tego typu sterowników...... będę wdzięczny.

Nie chce być złośliwcem ale Lazara odradzam,nie jestem jego użytkownikiem,ale miałem być,widziałem produkcję.

Wybór należy do Ciebie,poza tym za te pieniądze można mieć lepszy kocioł.

Jak to ktoś ma w podpisie.... google wszystko ci powie...

Edytowane przez minertu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Jarecki79

    2372

  • karoka65

    1606

  • zawijan

    1504

  • darase

    1326

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Minertu masz rację, kiedyś zabłądziłem do domu po uroczystym przyjęciu wpisałem w google dom i już trafiłem ;)

 

Jorgo swojego pieca długo szukałem, to prawda, w końcówce poszukiwań została firma Jareckiego który w decydującym momencie nie odpisał mi na gg i firma X ze sterownikiem eCola. Ogniwo było najtańsze. Wybrałem st. eCoal bo nie chciałem siedzieć z kartką w kotłowni. Teraz palę eko czeskim i popiół jak z papierosa. Nic nie ustawiam oprócz tem C.O. Też myślałem o tłoku żeby miał spalać z kamieniami, a nawet jeszcze mi ani razu zawleczka nie poszła.

Jorgo jak dobrze pogadasz to Ci zainstaluję piec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minertu masz rację, kiedyś zabłądziłem do domu po uroczystym przyjęciu wpisałem w google dom i już trafiłem ;)

 

Jorgo swojego pieca długo szukałem, to prawda, w końcówce poszukiwań została firma Jareckiego który w decydującym momencie nie odpisał mi na gg i firma X ze sterownikiem eCoal. Ogniwo było najtańsze. Wybrałem st. eCoal bo nie chciałem siedzieć z kartką w kotłowni. Teraz palę eko czeskim i popiół jak z papierosa. Nic nie ustawiam oprócz tem C.O. Też myślałem o tłoku żeby miał spalać z kamieniami, a nawet jeszcze mi ani razu zawleczka nie poszła.

Jorgo jak dobrze pogadasz to Ci zainstaluję piec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Lazara multikomfort to nic nie powiem ale, jeżeli przypadkiem kupisz Lazara Ekoperfekt czy MultiPerfekt to są to kotły żeliwne z żeliwnym wodnym rusztem i awaryjnym paleniskiem - tak więc taki kocioł ma dokładnie takie same wady i zalety jak mój żeliwny Kielar. Sterownik Ecomax 800 na pewno jest o niebo lepszy od mojego st37. Mój kolega z pracy zaliczył właśnie pierwszy sezon na takim żeliwnym Lazarze ze sterownikiem ecomax 800 - pali w nim zwykłym groszkiem - jedynie po paru miesiącach padł mu sterownik ( wysiadła funkcja fuzy logic) - ale firma stanęła na wysokości zadania i wymienili szybko sterownik na nowy. Edytowane przez czp01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minertu masz rację, kiedyś zabłądziłem do domu po uroczystym przyjęciu wpisałem w google dom i już trafiłem ;)

 

Jorgo swojego pieca długo szukałem, to prawda, w końcówce poszukiwań została firma Jareckiego który w decydującym momencie nie odpisał mi na gg i firma X ze sterownikiem eCoal. Ogniwo było najtańsze. Wybrałem st. eCoal bo nie chciałem siedzieć z kartką w kotłowni. Teraz palę eko czeskim i popiół jak z papierosa. Nic nie ustawiam oprócz tem C.O. Też myślałem o tłoku żeby miał spalać z kamieniami, a nawet jeszcze mi ani razu zawleczka nie poszła.

Jorgo jak dobrze pogadasz to Ci zainstaluję piec :)

 

Będę miał na uwadze z tym montażem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy

 

Poniżej przeklejam mój wpis z innego wątku, bo nie wszystkim chce się cofać o ileś tam stron i w kółko padają pytania typu:

moja chatka z tego i z tego, powierzchnia taka i taka, jakiej mocy potrzebuję.

A tu sprawa prosta jak sznurek w kieszeni.

 

Szanowni Koledzy

 

Aby każdy mógł sobie oszacować zapotrzebowanie na ciepło w kW poniżej zamieszczam Wam kawałek takiej prostej tabelki.

Jak ją czytać?

pierwsza z lewej kolumna pod XX to powierzchnia ogrzewana domu w m2

Podkreślony górny wiersz to straty ciepła w W/m2 (tyle musicie mieć, aby uzupełniać to, co traci budynek)

Wartości te zależne są od materiałów z jakich są wybudowane domki. Przykładowo: 100 W/m2 dotyczy nieotynkowanego domu z czerwonej cegły i nieszczelną stolarką.

Nowe domki z bajerami oscylują pomiędzy 30 a 50 W/m2

 

Przykładowo: ktoś ma chałupkę o stratach rzędu 70 W/m2 i powierzchni ogrzewanej 180 m kw. W tabelce są wartości dla 100 i dla 80. Odpowiednio w kolumnie 70 dla 80 figuruje 5.6, a dla 100 - 7.0. Suma 5.6 + 7.0 = 12.6 I WSZYSTKO JASNE!

 

XX; 30; 40; 50; 60; 70; 80; 90; 100

60; 1.8; 2.4; 3.0; 3,6; 4.2; 4.8; 6.0;

80; 2.4; 3.2; 4.0; 4.8; 5.6; 6.4; 8.0;

100; 3.0; 4.0; 5.0; 6.0; 7.0; 8.0; 10.0;

 

Nie chciało mi się przeklepywać całej tej tabelki, bo lenistwo bierze górę :yes:, ale każdy kto kumaty, potrafi sobie wyliczyć swoje zapotrzebowanie dzieląc, mnożąc, dodając, odejmując.

 

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie zawijan_2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z Panem.

 

 

Stare budownictwo z przedziału ok. 1980-1990 to śmiało 100-130W/m2 strat ciepła

Bez żadnej izolacji plus nieszczelne okna to śmiało w pobliżach 200W/m2 jak nie więcej.

 

Nowe domki, bez extra izolacji z kilku znanych w Polsce pracowni projektowych mają najczęściej starty ciepła 90W/m2

Dopiero inwestycja w extra docieplenie do danego projektu pozwala zejść na poziom ok. 70W/m2

 

Granica 30-50W/m2 to już tzw budownictwo energooszczędne.

 

Pana tabelka przedstawia zapotrzebowanie na C.O., dobrą praktyką jest doliczenie do wyniku ok.2-3kW na potrzeby CWU.

 

Inny wzór przedstawiający to samo:

("straty ciepła budynku" x "powierzchnia grzewcza") / 1000 = zapotrzebowanie w kW na C.O.

 

Dla Pana przykładu strat ciepła 70W/m2 i pow. do ogrzania 180m2:

70 x 180/1000 = 12,6kW... - to na potrzeby C.O. do tego wyniku warto dodać 2-3kW na potrzeby CWU.

Więc wcale nie kocioł 12,6kW, tylko już raczej 15-17kW

 

 

Przykład dla po. 150m2:

(150m2 pow. do ogrzania x 110W/m2 straty ciepła) / 1000 = 16,5kW

(150m2 pow. do ogrzania x 90W/m2 straty ciepła) / 1000 = 13,5kW

(150m2 pow. do ogrzania x 70W/m2 straty ciepła) / 1000 = 10,5kW

(150m2 pow. do ogrzania x 50W/m2 straty ciepła) / 1000 = 7,5kW

 

Wyliczenia pokazują zapotrzebowanie na potrzeby C.O. podczas normalnej zimy.

Dobrym zwyczajem jest dodanie 2-3kW na potrzeby CWU (bojler), jeżeli wynik wychodzi < ok.17kW. Powyżej 17 czy 20kW nie ma już takiej potrzeby.

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: Jarecki

 

Uprzejmie proszę o wskazanie źródła Pańskich informacji.

 

Aby być w porządku podaję swoje, i przepraszam, że nie podałem wcześniej:

 

www. grundfos. com

 

pozdrawiam - zawijan_2

 

Moja informacja pochodzi ze strony firmowej SEKOM oraz dotychczasowej praktyki zawodowej.

Pan wybaczy, ale szczegółów czy też praktyki zawodowej tłumaczyć nie muszę.

Instalatorzy praktykują takie rozwiązania - tj. przy wynikach poniżej 17 czy 20kW dodaje się albo 30% albo zwyczajnie 2-3kW na potrzeby CWU.

Jeżeli wynik obliczeń jest powyżej takiej granicy, nie praktykuje się dodawania owych 2-3kW na potrzeby CWU.

Mam nadzieję,że tyle wyjaśnienia wystarczy.

 

np. tutaj, część "dobór kotła do instalacji"

http://www.sekom-pleszew.com.pl/brucer.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem

 

Uważam,że dotychczasowe wyjaśnienia są wystarczające.

 

Wzór pokrywa się z tabelką kol.Zawijan2 i jest prosty w zastosowaniu.

Sprawa zapotrzebowania na potrzeby CWU jest moim zdaniem istotna przy wyborze niższych mocy kotłów.

 

 

Co do doboru różnych mocy na dane pow., to biorąc pod uwagę stan budownictwa na dzień dzisiejszy preferuję zgrubnie następujący dobór:

12kW - od 50 (stare bud.<1991r) do 140m2, przy czym za optymalne granice uznaję 80-120m2

17kW od 70-80(stare bud.<1991r.) do 190m2, przy czym za optymalne uznaje granice 120-160m2

25kW od 100-120(stare bud.<1991r.) do 280m2, przy czym za optymalne uznaję granice 160-240m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak różnicę widać :) Jak byłem młody to też całki liczyłem. Powiem Ci jak liczyłem u siebie, dom dwa piętra, 11 na 9.5=104.5*2=209 plus dwie przybudówki to razem ok. 214m2 Dom budowany w 1998, dasz wiarę że 15kw ten domek mi ogrzało i przez 6miesięcy spaliłem dokładnie 4t i 100kg eko? Teraz poszło 10cm styropianu na ściany, na drugi rok musi iść 10cm styro na welbunek i się zobacz czy to coś da. Jak dobierałem piec? Pomierzyłem pomieszczenia w których mam kaloryfery, nie liczyłem kotłowni i wyszło mi ... 150m2 to kupiłem 15kw. Ściany beton drut ogrzewamy na początku, jeśli dom nie traci ciepła to nie warto przewymiarowywać pieca. Jak się uda to zakopię rury w ziemi żeby doprowadzać powietrze wstępnie ogrzane do pieca i do pokoi. Dziurą do kotłowni wpadało zbyt dużo mroźnego powietrza. To na tyle bazgrania ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...