Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Greg kup piec większy żeby miał większą ilość wody jeśli nie zmieniasz instalacji w której zapewne masz sporo wody, ja podobnie jak Zawijan2 jestem zwolennikiem jak najmniejszej ilości wody w CO i w piecu dlatego kupiłem Ogniwo 15 z 48l , eko 24 też w porównaniu z konkurencją ma mało wody chyba 78l przy powierzchni grzewczej jak się nie mylę 2.5 to świetny wynik, jestem zwolennikiem małej ilości wody a dużej powierzchni grzewczej.

Zgadzam się ,dodam tylko tak od siebie,co z paleniem na ruszcie awaryjnym czy na tyle m2 kocioł wydoli w razie "w" ?Wiem,zdarzy się to 1 lub 2x w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Jarecki79

    2372

  • karoka65

    1606

  • zawijan

    1504

  • darase

    1326

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tylko co wtedy z piecem 25kW? Będzie za duży? Może lepiej kupić 16kW, a poddasze włączyć do użytkowania dopiero po dociepleniu (wtedy będzie w sumie 220m ocieplonego domu).

 

No chyba, że różnica w spalaniu pomiędzy 16 i 25 nie będzie większa niż 10% to wtedy wolę większy kocioł, zapas mocy i spokój w zimne dni.

 

Na Twoje stare budownictwo nawet po dociepleniu na 220m2 polecam 25kW, będzie zdecydowanie oszczędniejszym produktem.

Skam-P Premium 25kW może być albo z RT09pid albo z Cobrą. Przy ruszcie awaryjnym żeliwnym są dwie wysokości jego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyło się raz na 2,5 sezonu. Sterownik zdechł.

 

Wszystko zależy jeszcze od miejsca montażu rusztu awaryjnego, pow. grzewczą liczy się od poziomu rusztu, jak będzie w połowie wymiennika, to też odpowiednio mniejsza będzie pow. grzewcza rusztu awaryjnego w stosunku do paleniska automatycznego.

 

W Skam-P dolne mocowanie wykorzystuje 100% pow. wodnej kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Tilgnerze nic nie wiem na razie. RBR z tego co wiem ma wężownicę do grzania ciepłej wody na stałe i dlatego odpada.

Instalacji nie zamierzam przerabiać, bo z opinii które mam nie ma to sensu. Oszczędności w ogrzewaniu będą do 5%.

Natomiast ocieplenie domu jak najbardziej rozważam, bo na tym to już można oszczędzić ok. 30%. Tylko co wtedy z piecem 25kW? Będzie za duży? Może lepiej kupić 16kW, a poddasze włączyć do użytkowania dopiero po dociepleniu (wtedy będzie w sumie 220m ocieplonego domu).

 

No chyba, że różnica w spalaniu pomiędzy 16 i 25 nie będzie większa niż 10% to wtedy wolę większy kocioł, zapas mocy i spokój w zimne dni.

 

Jeśli masz taką możliwość to obejrzyj "na żywo" RBR oraz Skam-P to zobaczysz jaka jest różnica między nimi - gwarantuję, że zauważysz spore różnice i przestaniesz mieć wątpliwości który wybrać ;)

 

Jarecki dobrze Ci radzi - 25 kW w Twoich warunkach będzie lepszy, darase też dobrze Ci radzi "kup piec większy żeby miał większą ilość wody jeśli nie zmieniasz instalacji w której zapewne masz sporo wody".

 

Widziałem jak u znajomych pracuje kocioł o mocy 17 kW, który ma małą pojemność wodną podłączony do instalacji starego typu [grube rury], w domu ocieplonym o pow. 220 m2 i na pewno takiego błędu bym nikomu nie polecał robić.

 

Podsumowując: podtrzymuję, że Skam-P Premium 25 kW z Cobrą będzie optymalnym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz taką możliwość to obejrzyj "na żywo" RBR oraz Skam-P to zobaczysz jaka jest różnica między nimi - gwarantuję, że zauważysz spore różnice i przestaniesz mieć wątpliwości który wybrać ;)

 

Jarecki dobrze Ci radzi - 25 kW w Twoich warunkach będzie lepszy, darase też dobrze Ci radzi "kup piec większy żeby miał większą ilość wody jeśli nie zmieniasz instalacji w której zapewne masz sporo wody".

 

Widziałem jak u znajomych pracuje kocioł o mocy 17 kW, który ma małą pojemność wodną podłączony do instalacji starego typu [grube rury], w domu ocieplonym o pow. 220 m2 i na pewno takiego błędu bym nikomu nie polecał robić.

 

Podsumowując: podtrzymuję, że Skam-P Premium 25 kW z Cobrą będzie optymalnym wyborem.

 

Darase, Minertu, Jarecki, Suspenser - Dzieki za opinie. Jesteście niezawodni :)

Na pewno kupie 25kW. Widze, ze polecacie zgodnie Skam'pa. A co z Ogniwem? Eko Plus tez ma dobre opinie. Jakie sa różnice między nimi?

 

Rury zostaną takie jak teraz. Zastanawiam się czy warto wymienić grzejniki z żeliwnych na aluminiowe. Po pierwsze zmniejszyłaby się ilość wody w układzie, po drugie stałby się mniej bezwładny. Czy to mi da jakieś oszczędności?

 

No i sprawa ekogroszku. W mojej miejscowości na składach jest Retopal z Piasta i Pieklorz z Bobrka. Retopal ma mniejszą kaloryczność (24) ale też mniejszą spiekalność (0-1). Bobrek kaloryczność 28 ale spiekalność 15-20. Różnica w cenie to ok. 70 zł za tonę (Retopal tańszy). Który lepiej wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darase, Minertu, Jarecki, Suspenser - Dzieki za opinie. Jesteście niezawodni :)

Na pewno kupie 25kW. Widze, ze polecacie zgodnie Skam'pa. A co z Ogniwem? Eko Plus tez ma dobre opinie. Jakie sa różnice między nimi?

 

Rury zostaną takie jak teraz. Zastanawiam się czy warto wymienić grzejniki z żeliwnych na aluminiowe. Po pierwsze zmniejszyłaby się ilość wody w układzie, po drugie stałby się mniej bezwładny. Czy to mi da jakieś oszczędności?

 

No i sprawa ekogroszku. W mojej miejscowości na składach jest Retopal z Piasta i Pieklorz z Bobrka. Retopal ma mniejszą kaloryczność (24) ale też mniejszą spiekalność (0-1). Bobrek kaloryczność 28 ale spiekalność 15-20. Różnica w cenie to ok. 70 zł za tonę (Retopal tańszy). Który lepiej wziąć?

 

Skam-P czyści się tylko od przodu, dostęp do wyczystek jest wygodny i szybki.

 

Co do grzejników, jeżeli masz żeliwne, to przy starej instalacji bym ich nie wymieniał.

To stara, porządna, solidna robota.

 

Jeżeli chodzi o moje doświadczenia, to retopal się sprawdzał. Na jesień, wiosnę nic więcej nie potrzeba.

Bobrek typowo "zimowy"

 

Spiekalność 20RI dla nowej Ekoenergii nie jest straszna. Spokojnie sobie palnik z takim opałem radzi

 

Tutaj kolega Karoka w sprawie węgli ma sporo doświadczenia, może coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa ekogroszku. W mojej miejscowości na składach jest Retopal z Piasta i Pieklorz z Bobrka. Retopal ma mniejszą kaloryczność (24) ale też mniejszą spiekalność (0-1). Bobrek kaloryczność 28 ale spiekalność 15-20. Różnica w cenie to ok. 70 zł za tonę (Retopal tańszy). Który lepiej wziąć?

Bez wahania bierz Bobrka, nie żałuj teraz tych 70pln to i później nie będziesz żałował że je wydałeś.

Spalisz go bez problemu. U mnie jak i Suspensera spalmy go na zwykłych retortach fajkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i sprawa ekogroszku. W mojej miejscowości na składach jest Retopal z Piasta i Pieklorz z Bobrka. Retopal ma mniejszą kaloryczność (24) ale też mniejszą spiekalność (0-1). Bobrek kaloryczność 28 ale spiekalność 15-20. Różnica w cenie to ok. 70 zł za tonę (Retopal tańszy). Który lepiej wziąć?

 

Ja w tym roku testuje ekogroszek z Bobrka oryginalny ( kupiony na kopalni) mam kocioł ze zwykłą stałą retortą Pancerpola i również polecam bobrka bo spala się elegancko ( tylko troszkę małych spieków takich wypalonych - minimalnie). Wydaje mi się, że tegoroczny bobrek jest lepszy od zeszłorocznego ekogroszku z KWK Julian.

 

Oczywiście mówię tu tylko o oryginalnych ekogroszkach a nie o jakichś wynalazkach. No i jedna zasadnicza uwaga ekogroszek musi być bezwzględnie suchy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa ekogroszku. W mojej miejscowości na składach jest Retopal z Piasta i Pieklorz z Bobrka. Retopal ma mniejszą kaloryczność (24) ale też mniejszą spiekalność (0-1). Bobrek kaloryczność 28 ale spiekalność 15-20. Różnica w cenie to ok. 70 zł za tonę (Retopal tańszy). Który lepiej wziąć?

Niektórzy są za Pieklorzem a niektórzy za Retopalem - dwa lata temu też poleciłbym Ci Pieklorza - niestety w zeszłym roku okazał się porażką ( mimo że miał certyfikat) a ja co drugi dzień wybierałem niespalone kawałki z pojemnika - no i skończył się coś podejrzanie szybko. Spróbowałem Retopala i ten okazał się lepszy . Najlepiej pojechać na skład załadować worek - dwa jednego i tak samo drugiego - przetestować i samemu się przekonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga - jak kupujecie na składzie nie dajcie się zbyć słowami - "to piszemy kwit i jak będzie auto wolne to przywieziemy" bądźcie przy ważeniu auta - okazało się że gdy kupiłem 4 tony węgla to nie udało mi się załadować wszystkiego do garażu gdy jak co roku 3,5 tony kupowane do tej pory zajmowało 2/3 tegorocznego załadunku ( a ja się zastanawiałem co się takiego stało, że węgiel skończył się w lutym ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanie. Moja instalacja jest na rozdzielaczu czyli wszystkie grzejniki na osobnym zasilaniu a jest ich 9 z tego 5 Grzejników ma zawory termostatyczne. Czy to dobrze czy powinienem je zlikwidować dla lepszej pracy kotła?

Zostaw i nic nie likwiduj.

Pompkę masz na zasilaniu czy na powrocie?

Rzuć jakieś foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę mam na zasilaniu ale za niedługo i tak będe musiał dokupić jeszcze dwie bo będę zmnieniał piec więc będę musiał dokupić pompkę mieszającą i do ogrzewania cwu. Zastanawiam się tylko nad pompą mieszającą a zaworem 3 lub 4 drożnym. Nie wiem co jest lepsze bo nie wiem jak te zawory działają tzn na jakiej zasadzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kasę to zrób tak jak ja planowałem załóż pompę mieszającą to będzie ochrona kotła przed zbyt zimnym powrotem i zawór 3 drożny jako ochronę podłogówek przed zbyt ciepłym zasilaniem. Jeśli nie masz podłogówek to sama pompa mieszająca wystarczy. U mnie mieszająca jest i pompa CO. Ustawiasz np. najprościej tem. CO na kotle i według potrzeb w każdym pokoju ustawiasz na zaworze. Jeśli nie masz pompy typu alpha 2 to jeden kaloryfer np. w łazience odkręcasz na maxa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór 3 drożny miesza Ci wodę aby na wyjściu ogrzać lub schłodzić wodę np. chcesz chronić piec to do tego zaworu podłączasz gorącą i chłodną dzięki temu na wyjściu masz podgrzaną i do kotła wpływa ciepła woda, zawór 4d podgrzewa wodę powrotną do kotła a schładza wodę do podłogówki lub i kaloryferów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do : Jarecki79

Witam , ponieważ jest Pan ekspertem w dziedzinie mam prośbę o poradę w sprawie wyboru pieca do domku wg projektu Z124 (aktualnie są robione wylewki), ponieważ od kilku instalatrów otrzymałem sprzeczne informacje. Piec ma służyć do ogrzewania c.o. i c.w.u. (parter podłogowe, góra grzejniki oprócz łazienki)

Domek jest wybudowany z pustaka porothern 24 i będzie ocieplony styropianem 15 cm jego powierzchnie to:

Pow. użytkowa 136,4 m² /netto 189,3 m²

Garaż 24,4 m² ( w tym kotłownia 8 m2)

Kubatura 458,1 m³

http://www.z500.pl/projekt/z124,kompaktowy,dom,z,garazem,i,wykuszem,ekonomiczny,w,budowie,.html

Mój wybór to:

- Klimosz LING DUO o mocach 15 lub 25 i kW lub

- HEF EKO-MAT o mocy 19 kW

Który z nich wybrać a najważniejsze o jakiej mocy?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...