Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 22,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Jarecki79

    2372

  • karoka65

    1606

  • zawijan

    1504

  • darase

    1326

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

zacytowałeś i pominąłeś wytłuszczeniem początek zdania "Kocioł powinien pracować z mocą nominalną", które odnosi się do badania mocy nominalnej.

A ty próbujesz za pomocą tego cytatu wykazać, ze badanie 30% nie może obrywać się "w wyniku działania termostatów"

Z tego cytatu nic takiego nie wynika!

 

No to zacytuj mi z normy PN-EN 303-5 fragment, który mówi, że badanie na 30% mocy ma się odbywać "z działaniem termostatów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są dwa ośrodki, skoro producenci dzielą się na dwie grupy, korzystających z jednego i korzystających z drugiego ośrodka.

Skoro w jednym bada się 100%, 30% i zabezpieczenia obligatoryjnie, a w drugim obligatoryjnie tylko 100%.

To logicznym jest, że słabszy producent, z gorszym kotłem, pod względem pracy na 30% czy brakami w bezpieczeństwie, wybierze ten drugi ośrodek!

Powiedzmy to wprost, GORSZY z punktu widzenia kupującego!

 

Chłoniesz wiedzę jak kamień.

 

"Obligatoryjnie" tzn. że jest taki wymóg prawny, a nie widzimisię badającego. A prawnego wymogu badania kotłów według normy PN-EN 303-5 nie ma. To Jarecki sobie tak wymyślił, że ten kto bada kocioł na 30% jest lepszy od tego, który tego nie robi. A to nie jest prawda. To tylko jego marketing.

 

Już niedługo kotły zostaną przebadane w porządnych badaniach eksploatacyjnych. Nadejdzie niedługo moment, że instytucje odpowiedzialne za stan środowiska zlecą instytutom badania stanu techniki w tej branży . Wtedy zobaczymy, jaka jest prawda.

Na razie dyskusja na ten temat jest bezprzedmiotowa.

 

P.S.

Byłem przekonany, że odpowiadam Jareckiemu.

Dopiero w chwilę po opublikowaniu zobaczyłem, że to nie on pisał.

Edytowane przez zawijan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłoniesz wiedzę jak kamień.

 

To Jarecki sobie tak wymyślił, że ten kto bada kocioł na 30% jest lepszy od tego, który tego nie robi. A to nie jest prawda. To tylko jego marketing.

 

Badanie kotła na rynek skandynawski odbywa się na mocy 100% i 30%.

To robiłem osobiście w Duńskim Instytucie Technologicznym.

Nie ma możliwości dopuszczenia kotła z wynikami tylko na mocy 100%

Z tego, co wiem, w Niemczech jest tak samo. Wymaga tego norma TUV.

 

Oczywiście, jest to marketing Niemców i Duńczyków.

 

PS.

 

Widziałem może 2, może 3 instalacje, gdzie kocioł pracował na 100%.

I może ze 100 instalacji, gdzie kocioł pracuje w okolicy 20...30% mocy.

Naprawdę nie warto tego badać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ja proponuje,to koledze zaproponowali a ja nie chcę się Wam narażać i nie proponuję zdecydowanie bardziej ekonomicznego rozwiązania dla domu 120m2 z oczywistym niskim zapotrzebowaniem,przytakuje tylko na 17kW ;)

Zaproponuj koledze coś dla 3-4kW przy -20st.C :)

 

Może przestaniesz wprowadzać ludzi w błąd, że 3-4 kW im wystarczy - jaką Ty masz moc zainstalowaną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przestaniesz wprowadzać ludzi w błąd, że 3-4 kW im wystarczy - jaką Ty masz moc zainstalowaną ?

 

nie mam domu pasywnego, roczne zapotrzebowanie na CO 11500 kWh, 180m2 użytkowej, ponad 200m2 całkowitej.

Zobacz sobie jak zmienia się średnia moc, potrzebna do utrzymania temperatury w zależności od temperatury zewnętrznej

Pozdrawiam

ddwdw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam domu pasywnego, roczne zapotrzebowanie na CO 11500 kWh, 180m2 użytkowej, ponad 200m2 całkowitej.

Zobacz sobie jak zmienia się średnia moc, potrzebna do utrzymania temperatury w zależności od temperatury zewnętrznej

Pozdrawiam

 

Fajna tabelka. A jaki masz dom i pozostałę rozwiązania? Pasywny 100m z reku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę dyskutował z gośćmi,którzy nie mają pojęcia o co biega ;)

Ja mam przy -20st.C zapotrzebownie na moc 2,8kW,wystarczy ?

 

Tutaj na tym wątku jest inna fizyka i matematyka :)

 

To wstaw sobie zamiast drogiej PCI i całej instalacji grzewczej 2 najtańsze farelki z supermarketu o mocy 1400 wat, wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przy -20st.C zapotrzebownie na moc 2,8kW,wystarczy ?

Jakoś nikt mi kotła do takiej mocy nie może dopasować,dla innych proponują 12kW ;)

 

hmmm... to czemu nie kupiłeś pompy 2,8KW???:o a z drugiej strony... w celu minimalizacji kosztów mogłeś sobie kupić grzejnik olejowy z castoramy ma 2KW( przed chwlą właśnie sprawdziłem ) a resztę ogrzejesz czajnikiem!!! jak będziesz wode na kawę/herbatę gotował...:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz SUSPENSER jak bardzo różni się lud oświecony, od tego ...

Pamiętam jak dziś gdy profesor drugi wyśmiewał i zniechęcał do ciepłomierzy.

Z drugiej strony, to zrozumiale, bo po co mają zadawać zbędne pytania. Są przekonani o swojej wszechogarniającej szczęśliwości i niech tak zostanie.

 

 

Fajna tabelka. A jaki masz dom i pozostałę rozwiązania? Pasywny 100m z reku?

 

dom zwykły nowy ocieplony, żaden pasywny ( 64 W/m2), zaradnych rekuperatorów, wentylacja grawitacyjny, normalne okna dwuszybowe, normalny styropian 15cm, normalna wełna 20-35cm. Maksymalne spalanie 31 kg miału przy średniej - 17 na polu.

Edytowane przez Vld
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, zapomniałem - bada się również bezpieczeństwo użytkowania - czyli

przegrzanie kotła - czy zadziała bezpiecznik termiczny, sytuacje związane

z zanikiem i powrotem napięcia i inne.

 

Wg. mnie Łódź bada to tak, jak widziałem na Zachodzie.

Każdy inny sposób jest wg. mnie gorszy.

 

właśnie jak to jest z tym bezpiecznikiem?

Mówimy o zabezpieczeniu odcinającym zasilanie podajnika i dmuchawy tzw STB

Rozumiem w razie błędu lub uszkodzenia czujnika temperatury kotła lub zawieszenia się sterownika, by nie doszło do przegrzania zadziała powyższy.

By zadziałał musi być podłączony do strownika, gdyż pompy nadal muszą pracować, lub na jakichś przekaźnikach odcinających dmuchawe i podajnik bez pomp.

Pytanie: dlaczego ecoal/bruli, ogniwo, tilgner, rbr i inni nie stosują tego zabezpieczenia?

Czy ich produkty nie są mniej bezpieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jak to jest z tym bezpiecznikiem?

Mówimy o zabezpieczeniu odcinającym zasilanie podajnika i dmuchawy tzw STB

Rozumiem w razie błędu lub uszkodzenia czujnika temperatury kotła lub zawieszenia się sterownika, by nie doszło do przegrzania zadziała powyższy.

By zadziałał musi być podłączony do strownika, gdyż pompy nadal muszą pracować, lub na jakichś przekaźnikach odcinających dmuchawe i podajnik bez pomp.

Pytanie: dlaczego ecoal/bruli, ogniwo, tilgner, rbr i inni nie stosują tego zabezpieczenia?

Czy ich produkty nie są mniej bezpieczne?

 

Nie wiedziałem, że nie stosują... Oczywiście, że są niebezpiecznie!!!!!

To jak bomba w domu!

 

Niezależnie od tego, jakie są normy, nie wypuściłbym żadnego sterownika

bez takiego zabezpieczenia. Najprostsza sytuacja, to wyjęcie czujnika z kapilary,

do której normalnie jest wsunięty. Sterownik jest sprawny, czujnik jest

sprawny, z tym, że leży na kotle pod jakąś szmatą - miałem takie przypadki!

 

Sterownik się bierze do pracy, temperatura nie rośnie, a kocioł bez STB

się zagotuje.Inny przypadek to awaria czujnika (np. zalanie wodą), awaria

sterownika, błąd w programie i 1000 innych przyczyn....

 

STB jest sprawdzane w Łodzi. Jeśli Zawijan tego nie sprawdza, nie bada

kotła na 30%, nie sprawdza innych zabezpieczeń - po co mu zawracać

głowę? Niech pracuje nad palnikami X generacji, a kotły niech bada

profesjonalne laboratorium!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przy -20st.C zapotrzebownie na moc 2,8kW,wystarczy ?

Jakoś nikt mi kotła do takiej mocy nie może dopasować,dla innych proponują 12kW ;)

 

żeby było jasne dla nowych użytkowników

Ty jeszcze nie masz.

na razie masz tylko pobożne życzenia i marzenie żeby one się spełniły.

nie masz jeszcze tynków na ścianach a piszesz jakbyś użytkował od 10 sezonów.

u Ciebie wszystko to teoria jest więc przestań pisać co masz

napiszesz ile masz jak zaczniesz korzystać i wyjdzie ile z Twoich marzeń zostało

Pamiętaj

kartka papieru i cyferki to jedno a życie czasem zupełnie zaskakuje

nie siedziałeś na budowie 24/dobę, nie znasz się na wszystkich tajnikach sztuki budowlanej i nie wiesz ile błędów podczas niej popełniono.

okaże się to dopiero jak zaczniesz mieszkać i grzać.

wtedy będziesz wiedział ile Twój dom potrzebuje

na razie to możesz napisać że chciałbyś żeby jego zapotrzebowanie było 2,8KW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Włodku odrobinę koloryzujesz.

 

Do Ognika, Cobry, Pumy nie ma w standardzie STB, jest to element osobny, który trzeba dokupić. Przez lata w których korzystam z modeli sterowań E-M łącznie 5klientów zdecydowało się na taki dodatkowy zakup. Plus sterowniki, które miałem na badaniach.

 

Owszem Instytut Energetyki, jedna z dwóch obok UDT jednostek w Polsce z notyfikacją europejską bada sytuację dotyczącą przegrzania kotła oraz zabezpieczeń sterownika, ale zastosowany przez Ciebie STB tych wymogów nie spełnia.

Piszę z pamięci, bo nie chce mi się grzebać w papierach.

STB powinno wyłączyć zarówno podajnik jak też dmuchawę i samoczynnie wrócić do pracy po ostudzeniu kotła.

STB, które stosujesz odcina (przynajmniej na sterach, które miałem w laboratorium) sam układ dmuchawy i wymaga ręcznego skasowania błędu przyciskiem na puszce STB, aby sterownik wrócił do pracy.

Mimo,że osobiście uważam,że lepiej jest rozłączyć nadmuch i wypchnąć żar oraz zostawić aktywny alarm, to jednak wymogi mówią co innego.

 

I tak jest lepiej, bo bruli czy eCoal nie mają wogóle osobnego STB

 

Fabryczne STB ma sterownik typu RT09pid

Fabryczne STB ma także sterownik Titanic i tutaj mogę wybrać jak ma działać. Wyjściowo jest zgodnie z normą, czyli rozłącza podajnik oraz nadmuch i samoczynnie wróci do pracy po schłodzeniu kotła. Na kostce mogę jednak przestawić, aby rozłączył tylko układ nadmuchu. W prostszym Argonie rozłączy tylko nadmuch.

 

Pamiętam także, jak p. Włodzimierz Wilczyński z OTGiS mówił, że czujniki KTY do pomiaru temp. kotła nie moga być bez zabezpieczenia w przypadku montażu do tulejek na kotle normalnie dostępnych. tj. bez sprężynki moga być tylko, gdy czujnik kotła jest pod izolacją bez dostępu z zewnątrz. W przypadku montażu do studzienki widocznej powinien byc zabezpieczony np. sprężynką, tak ma titanic, argon czy sterowania firmy foster, W E-M czy E-S takich zabezpieczeń też nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...