Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 22,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Jarecki79

    2372

  • karoka65

    1606

  • zawijan

    1504

  • darase

    1326

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

DO kamil777:

Kupiłeś już kocioł? Jeśli tak napisz na jaki się zdecydowałeś

 

Witam

Wybór jest ciezki i mam jeszcze chwile by sie zastanowic ale do polowy pazdziernika musze podjac decyzje,pod uwage biore Skam P Premium lub RBR Ekounwersal firmy INSTALKO piece roznia sie glownie sterowaniem, plus dla Skam ze ma wodny ruszt awaryjny,w Instalco wezownica do podgrzewania wody nie wiem czy to plus lub minus dla tego pieca i czy ona wystarczy czy lepiej dodatkowo montowac bojler.Z Sekomem jest dobry kontakt,wyslalem zapytanie do Instalco dwa tygodnie temu i czekam do dzis na odpowiedz.Co wybrac moze ktos doradzi?

Edytowane przez kamil777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wybór jest ciezki i mam jeszcze chwile by sie zastanowic ale do polowy pazdziernika musze podjac decyzje,pod uwage biore Skam P Premium lub RBR Ekounwersal firmy INSTALKO piece roznia sie glownie sterowaniem, plus dla Skam ze ma wodny ruszt awaryjny,w Instalco wezownica do podgrzewania wody nie wiem czy to plus lub minus dla tego pieca i czy ona wystarczy czy lepiej dodatkowo montowac bojler.Z Sekomem jest dobry kontakt,wyslalem zapytanie do Instalco dwa tygodnie temu i czekam do dzis na odpowiedz.Co wybrac moze ktos doradzi?

 

Osobiście uważam i pisałem to trochę wyżej,że wężownica w kotle dla przepływowego podgrzewania wody to bardzo kiepski pomysł.

Ktoś wspomniał,że w tej firmie jest ten kocioł bez tej wężownicy - wybierz lepiej taki, skoro masz blisko do tej firmy, czy bardziej Ci się ten kocioł podoba.

 

Bojler w razie "w" wymienisz za 700 czy 900zł, a jak Ci kocioł padnie przez miedzianą wężownicę i odkładanie kamienia kotłowego, to po kieszeni bardziej pociągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe jak ja lubie posty zawijana i jareckiego.... spotkał się praktyk z teoretykiem i sobie prawią......zawijan sory ale mieszkamy w PL i wiesz za ile mozna kupic sobie KAŻDY atest...czy to ISO...czy sprawnosci pieca,czy inny papier..... wystarczy zapłacić odpowiednią kwote i tyle....albo zlecic tyle dodatkowych badań(każdy oczywiscie odpowiednio płatny) wiec za przeproszeniem wasze atesty trzeba traktować z przymrózeniem oka....by nie rzec dokładniej.....dla przecietnego Kowalskiego

kocioł ma za zadanie

A-spalać opał

B-spalaćmało opału

C-oddać to ciepło (a najlepiej jakby miał ze 100% sprawności ;) )

D- być łatwy w obsłudze

E-być trwały

F-byc w miarę czysty(jak na kocioł)

no i najważniejsze dla kowalskiego .......CENA- najlepiej jak najnizsza:)

 

a czy on bedzie zrobiony z mieszaniny stopu ze złota i powiazany stopami z włókien węglowych a dmuchawę i slimak będą zrobione z tytanu to raczej przeciątnego kowalskiego średnio obchodzi

Bardzo ciekawy punkt widzenia. Nie wiem czy dobrze rozumie ale jakaś nutka korupcyjna w tym Twoim poście zagrała. Ja osobiście widzę dwie możliwości. Pierwsza to taka ze masz jakieś dowody na to co piszesz i wiesz co piszesz, a druga to taka ze Twoim wujkiem jest jeden z dwóch znanych polskich braci bliźniaków, a Ty jesteś jego prawa ręką . Pozdrawiam i mam nadzieje ze Prawa Jazdy tak nie załatwiałeś….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

od dłuższego czasu zastanawiamy się jaki piec wybrać. Na forum widzę, że polecane są głównie dwa Skam-P Premium i Ogniwo Plus. Mamy problem z doborem mocy: dom o powierzchni 190m2 (razem z garażem), ogrzewanie podłogowe w łazienkach, salonie i kuchni, ocieplenie styropian 15cm, podłoga styropian 10cm, poddasze wełna 20cm. Jesteśmy prawie zdecydowani na Skam-P Premium, ale mam obawy, czy piec o mocy 17kw nie będzie za mały. Będę wdzięczna za odpowiedź.

Może macie jakieś inne typy?

 

Pozdrawiam,

Magda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie, może podpowiecie, jakiej mocy kocioł na paliwo stałe (eko-groszek) należy zamontować do domu 200 m.kw +70 m.kw (garaż I kotłownia). Hydraulik poleca Stąporków o mocy 19KW, czy to nie za mało???

 

Mój hydraulik sugeruje niższą moc gdyż jak twierdzi będzie lepsze spalanie paliwa a tym samym mniej popiołu, no podobno będzie bardziej ekonomicznie. Większa moc pieca ponoć może powodować spalanie większej ilości paliwa. Co o tym myślicie????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

od dłuższego czasu zastanawiamy się jaki piec wybrać. Na forum widzę, że polecane są głównie dwa Skam-P Premium i Ogniwo Plus. Mamy problem z doborem mocy: dom o powierzchni 190m2 (razem z garażem), ogrzewanie podłogowe w łazienkach, salonie i kuchni, ocieplenie styropian 15cm, podłoga styropian 10cm, poddasze wełna 20cm. Jesteśmy prawie zdecydowani na Skam-P Premium, ale mam obawy, czy piec o mocy 17kw nie będzie za mały. Będę wdzięczna za odpowiedź.

Może macie jakieś inne typy?

 

Pozdrawiam,

Magda

 

17kW bez problemu da sobie radę, 25kW na tej powierzchni spalał by trochę mniej paliwa.

Podaje Pani jednak,że owo 190m2 jest już razem z garażem a tam 24st.C nie musi być, zatem nic więcej jak 17kW nie jest Pani potrzebne, to optymalny wybór na taką powierzchnię.

 

Od następnego tygodnia w SEKOM będzie wybór między:

a) modelem Skam-P Premium wyposażonym w najnowszy palnik żeliwny II-ej generacji Ekoenergia 10-25kW o bardzo małych oporach podawania, z dyszami powietrza antyspalinowego (by dym przy niskim zasypie nie cofał się do kosza). Tutaj w standardzie sterownik z algorytmem PID typu RT09pid marki Tatarek lub za dopłatą adaptacyjny sterownik typu PUMA z wyświetlaczem kolorowym.

b) ten model kotła, ale z palnikiem typu Brucer 15-40kW, oraz sterowaniem adaptacyjnym typu eCoal, jak się okazuje do eCoal powraca się do starszego rozwiązania Brucera bez otworów na około paleniska, do takiego modelu jest dobrany soft eCoal. Z pobieżnych informacji wiadomo także, że eCoal jest w 2wersjach, może być podstawowy model bez modułu internetowego i SEKOM zastanawia się, czy nie wyjść od takiej wersji a sam moduł internetowy dać jako dodatkowo płatna opcję, z której chcą korzystać entuzjaści takiej zabawy.

Żałuję, że nie został nam udostępniony taki zestaw na badania, nie wnikam głębiej dlaczego.

Nowa moc 12kW będzie zatem przebadana na zestawie nowa Ekoenergia+sterownik adaptacyjny PUMA

 

Szkolenie z zakresu eCoal+brucer planowane jest na poniedziałek.

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie, może podpowiecie, jakiej mocy kocioł na paliwo stałe (eko-groszek) należy zamontować do domu 200 m.kw +70 m.kw (garaż I kotłownia). Hydraulik poleca Stąporków o mocy 19KW, czy to nie za mało???

 

Mój hydraulik sugeruje niższą moc gdyż jak twierdzi będzie lepsze spalanie paliwa a tym samym mniej popiołu, no podobno będzie bardziej ekonomicznie. Większa moc pieca ponoć może powodować spalanie większej ilości paliwa. Co o tym myślicie????????

 

Jak w tym garażu z kotłownią będzie ledwo grzane, to może być 19kW, ale jak ma być grzane 270m2 to skłaniam się do mocy 25kW, będzie bardziej oszczędny z paliwem.

 

Nieprawdą jest, że większy na tej powierzchni spali więcej, będzie pracował na takiej mocy, jaka jest aktualnie potrzebna a ze względu na większą powierzchnię wodną będzie bardziej oszczędny od mniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) modelem Skam-P Premium wyposażonym w najnowszy palnik żeliwny II-ej generacji Ekoenergia 10-25kW o bardzo małych oporach podawania, z dyszami powietrza antyspalinowego (by dym przy niskim zasypie nie cofał się do kosza). Tutaj w standardzie sterownik z algorytmem PID typu RT09pid marki Tatarek lub za dopłatą adaptacyjny sterownik typu PUMA z wyświetlaczem kolorowym.

.

czy ten model ma ruszt wodny do spalania innych paliw ? (drewno i jak to nazywają niektórzy-pozostałości z budowy ;) ) chodzi o ten 25kW

czym różni sie dla laika Tatarek od Pumy poza wyświetlaczem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe jak ja lubie posty zawijana i jareckiego.... spotkał się praktyk z teoretykiem i sobie prawią......zawijan sory ale mieszkamy w PL i wiesz za ile mozna kupic sobie KAŻDY atest...czy to ISO...czy sprawnosci pieca,czy inny papier..... wystarczy zapłacić odpowiednią kwote i tyle....albo zlecic tyle dodatkowych badań(każdy oczywiscie odpowiednio płatny) wiec za przeproszeniem wasze atesty trzeba traktować z przymrózeniem oka....by nie rzec dokładniej.....dla przecietnego Kowalskiego

kocioł ma za zadanie

A-spalać opał

B-spalaćmało opału

C-oddać to ciepło (a najlepiej jakby miał ze 100% sprawności ;) )

D- być łatwy w obsłudze

E-być trwały

F-byc w miarę czysty(jak na kocioł)

no i najważniejsze dla kowalskiego .......CENA- najlepiej jak najnizsza:)

 

a czy on bedzie zrobiony z mieszaniny stopu ze złota i powiazany stopami z włókien węglowych a dmuchawę i slimak będą zrobione z tytanu to raczej przeciątnego kowalskiego średnio obchodzi

 

Bobek

Za cholerę nie potrafię się domyślić, do czego jest ten Twój komentarz.

Podejrzewam, że do tej "połówki", która stała przed Tobą.

Nie pij tyle, bo będziesz głupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten model ma ruszt wodny do spalania innych paliw ? (drewno i jak to nazywają niektórzy-pozostałości z budowy ;) ) chodzi o ten 25kW

czym różni sie dla laika Tatarek od Pumy poza wyświetlaczem ?

 

Do wyboru klienta są 2 opcje:

a) stały wodny ruszt awaryjny, z takim rozwiązaniem badane były moce 17 czy 25kW i uzyskały atesty ekologiczne.

Ruszt wodny jest dla osób, które na bieżąco chcą spalać papiery czy jakies kawałki drewna pozostałe z budowy. Przy wodnym nie trzeba wygaszać palnika.

 

b) wyjmowany ruszt żeliwny, to opcja dla osób, dla których ma to być coś z czego korzystamy okazjonalnie raz na 2-3miesiące czy przy dłuższym braku prądu pod warunkiem instalacji grawitacyjnej. Wyjmowany żeliwny ma większą pojemność, można go ułożyć gęściej i spalić drobniejsze paliwa np. miał z użyciem sterowania- dla przepalenia na bojler w sobotę np.

 

Czym się dla laika różnic RT09pid od PUMY czy też eCoala

 

Prawdziwa, szczera, bezpośrednia odpowiedź brzmi niczym.

 

Jako laik bez sprzętu analizującego skłąd spalin nie jest Pan w stanie ocenić wzrokowo, który lepiej pracuje.

 

Z komina brak dymu, przy dobrych nastawach wyjściowych Tatarka RT09pid paliwo będzie dobrze dopalane, obojętnie czy będzie to groszek, groszek z miałem czy dobry miał.

 

Fizycznie natomiast RT09pid do ok.8stC przed temp. zadana idzie w trybie pełnej mocy, czyli podaje co najkrótszy czas i dmucha z dwoma siłami.

Owe 8st.C podzielone jest na skoki co 0,5st.C w których zachodzą zmiany - rozciąganie dawek, dobieranie powietrza. Przy włączeniu ekranu diagnostycznego widzę ile sekund od końca odlicza algorytm do nowej dawki, jaką siłę nadmuchu dobiera, na którym z 16poziomów mocy aktualnie się znajduje.

RT09pid ma sporą ilość parametrów możliwą do zmiany w trybie serwisowym (coś koło 20-tu), w trybie klienta do korekcji jest 5funkcji.

 

Jak jest dobrze ustawiony pod dany kocioł nic więcej nie potrzeba, dosłownie jest to w 100% wystarczające sterowanie automatyczne.

 

 

PUMA może natomiast wyhamować nawet na 20st.C przed t.zadaną ona dobiera paliwo i powietrze w/g trendów zmian temp. zasilenia i powrotu. Równie dobrze może iść na 100% na 1st.C przed zadaną.

PUMA ma menu korekcji klienta, gdzie mamy w sumie 3parametry do korygowania plus jeden w menu serwisowym kodowym.

Sama dobiera priorytety pracy pomp. Dla laika ma zatem tylko 4parametry do ewentualnej zmiany, poprawki.

 

eCoal dobiera paliwo i powietrze w/g czujnika temp, spalin oraz zasilenia.

Wiem,że trzeba wybierac sposób pracy pomp, ale nie chcę się wypowiadać kategorycznie przed szkoleniem o tym modelu.

 

Dla laika jednak efekt końcowy jest zbliżony - paliwo ma być wypalone, powietrze dobrze dobierane a z komina nie ma być widac praktycznie żadnego dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17kW bez problemu da sobie radę, 25kW na tej powierzchni spalał by trochę mniej paliwa.

Podaje Pani jednak,że owo 190m2 jest już razem z garażem a tam 24st.C nie musi być, zatem nic więcej jak 17kW nie jest Pani potrzebne, to optymalny wybór na taką powierzchnię.

 

Od następnego tygodnia w SEKOM będzie wybór między:

a) modelem Skam-P Premium wyposażonym w najnowszy palnik żeliwny II-ej generacji Ekoenergia 10-25kW o bardzo małych oporach podawania, z dyszami powietrza antyspalinowego (by dym przy niskim zasypie nie cofał się do kosza). Tutaj w standardzie sterownik z algorytmem PID typu RT09pid marki Tatarek lub za dopłatą adaptacyjny sterownik typu PUMA z wyświetlaczem kolorowym.

b) ten model kotła, ale z palnikiem typu Brucer 15-40kW, oraz sterowaniem adaptacyjnym typu eCoal, jak się okazuje do eCoal powraca się do starszego rozwiązania Brucera bez otworów na około paleniska, do takiego modelu jest dobrany soft eCoal. Z pobieżnych informacji wiadomo także, że eCoal jest w 2wersjach, może być podstawowy model bez modułu internetowego i SEKOM zastanawia się, czy nie wyjść od takiej wersji a sam moduł internetowy dać jako dodatkowo płatna opcję, z której chcą korzystać entuzjaści takiej zabawy.

Żałuję, że nie został nam udostępniony taki zestaw na badania, nie wnikam głębiej dlaczego.

Nowa moc 12kW będzie zatem przebadana na zestawie nowa Ekoenergia+sterownik adaptacyjny PUMA

 

Szkolenie z zakresu eCoal+brucer planowane jest na poniedziałek.

 

Witam pana Jareckiego...

Podaje pan, że 25 KW będzie bardziej oszczędnym kotłem... dlaczego więc na mojej powierzchni (195m2 plus 36m2 garażu) montować kocioł 17KW który jest na granicy mocy i jeszcze ma więcej spalać paliwa i jeszcze do tego będzie miał mniejszą sprawność? skoro tam przy mniejszej powierzchni lepszy będzie kocioł 25KW to ja już nic nie rozumiem dlaczego u mnie lepszy będzie 17 KW przy powierzchni większej..

Z tych wypowiedzi to już naprawdę sam nie wiem jaką moc kotła wybrać... co wypowiedź to człowiek się cofa do początku... i jak to można się na coś zdecydować?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pana Jareckiego...

Podaje pan, że 25 KW będzie bardziej oszczędnym kotłem... dlaczego więc na mojej powierzchni (195m2 plus 36m2 garażu) montować kocioł 17KW który jest na granicy mocy i jeszcze ma więcej spalać paliwa i jeszcze do tego będzie miał mniejszą sprawność? skoro tam przy mniejszej powierzchni lepszy będzie kocioł 25KW to ja już nic nie rozumiem dlaczego u mnie lepszy będzie 17 KW przy powierzchni większej..

Z tych wypowiedzi to już naprawdę sam nie wiem jaką moc kotła wybrać... co wypowiedź to człowiek się cofa do początku... i jak to można się na coś zdecydować?!

 

Do 190-200m2 nowego budownictwa optymalna jest moc 17kW, taka będzie pracować najlepiej. 36m2 garażu nie chciałeś mocno grzać.

Kocioł bęzie na wyższym wykorzystaniu swojej mocy, co oznacza,że będzie pracować z wyższą sprawnością.

 

25kW może spalić mniej paliwa, co wcale nie oznacza, że będzie pracować z większą sprawnością paradoksalnie sprawność może być przy danym poziomie mocy nieco niższa.

 

Każda moc ma jakiś optymalny zasięg grzania, są granice w których moce się zazębiają. Twój dom się zazębia w takiej granicy.

 

Ja polecam dla starego budownictwa moc 17kW do 150m2, jak jest nowe, dobrze izolowane do 190-200m2. Nadal zostaje lekki zapas mocy.

17kW można dobierać już od ok. 130m2 nowego budownictwa (tutaj jeszcze spokojnie 12kW się zazębia).

 

25kW polecam do 200m2 starego budownictwa lub do 280-góra 300m2 nowego budownictwa. 25kW można dobierać od pow. ok.170m2 nowego budownictwa lub od nawet 120-130m2 starego budownictwa.

 

Zarówno Tobie przy 195m2 jak i Pani Magdzie na 190m2 nowego budownictwa doradzam moc 17kW

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Jareckiego

 

Czy 25 kW wystarczy na 350m2 pow. całkowitej z tego 280 mieszkalnej? Planuję zbiornik C.W.U 300 ml. Będzie mieszkać na stałe 4 osoby dorosłe. Budynek z silikatu 24 + 20 cm styropianu. Poddasze użytkowe ocieplone wełną. Mój projektant c.o twierdzi, że w zupełności starczy. Założył temp w pomieszczeniach mieszkalnych 20C a garażu, kotłowni 8C. Według wzorów wychodzi około 21 kW ( 60kW/m2). Wysokość pomieszczeń 2,7 m. Wg kubatury 30kW ( 40W/m3) Czy lepiej aby kocioł pracował na 100% mocy czy powinna być jakaś rezerwa? Wzory z netu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to liczę w taki sposób:

 

60W/m2 * 280m2 pow. do ogrzania = 16800 / 1000 = 16,8kW zapotrzebowania na C.O. plus ok. 4-5kW na większy zbiornik CWU - ok. 22kW łącznie.

 

Jak się jednak walnąłeś i do ogrzania będzie więcej... a przy okazji straty ciepła nie wyjdą 60W/m2 a np. 70W/m2

np. 70W/m2 * 350m2 pow. do ogrzania = 24500 / 1000 = 24,5kW plus ok. 4-5kW na CWU to już pobliże 30kW...

 

 

Generalnie jednak w 80% sezonu grzewczego potrzeba jest ok.30%mocy kotła, pełna moc tylko na pierwsze wygrzanie układu oraz ścian i na wielkie mrozy.

Jak masz kominek, to w duży mróz dociągniesz. W najgorszym razie np. z kotła nie wyciśniesz więcej na zasilaniu jak 60st.C...

 

Jakby miał pracowac non stop przez te 80% sezonu na pełnej mocy to musiałbyś mieć kocioł ok. 7,5kW a na duże mrozy dołączany np. kolejny taki sam.

Ten 25kW nie będzie i tak przez większy czas pracował przy takim budownictwie nawet w pobliżu 70%mocy.

 

Jakby 25kw miało iśc pełną para non stop, to na dobę spaliłbyś ok.100kg ekogroszku. Tym czasem większość przy kotle mocy 25kw spala na dobę ok.35kg w najgorszym razie pobliże 50kg ale wówczas już każdy krzyczy,że coś z kotłem jest nie tak...... a prawda jest taka,że to coś z izolacją domu jest nie tyt.

 

To dobór z teorii a z praktyki powyżej 300m2 pow. do ogrzania poleciłbym Ci moc 30-35kW jako najbardziej odpowiednią i zapewniającą niskie spalanie.

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyboru klienta są 2 opcje:

a) stały wodny ruszt awaryjny, z takim rozwiązaniem badane były moce 17 czy 25kW i uzyskały atesty ekologiczne.

Ruszt wodny jest dla osób, które na bieżąco chcą spalać papiery czy jakies kawałki drewna pozostałe z budowy. Przy wodnym nie trzeba wygaszać palnika.

 

b) wyjmowany ruszt żeliwny, to opcja dla osób, dla których ma to być coś z czego korzystamy okazjonalnie raz na 2-3miesiące czy przy dłuższym braku prądu pod warunkiem instalacji grawitacyjnej. Wyjmowany żeliwny ma większą pojemność, można go ułożyć gęściej i spalić drobniejsze paliwa np. miał z użyciem sterowania- dla przepalenia na bojler w sobotę np.

 

Czym się dla laika różnic RT09pid od PUMY czy też eCoala

 

Prawdziwa, szczera, bezpośrednia odpowiedź brzmi niczym.

 

Jako laik bez sprzętu analizującego skłąd spalin nie jest Pan w stanie ocenić wzrokowo, który lepiej pracuje.

 

Z komina brak dymu, przy dobrych nastawach wyjściowych Tatarka RT09pid paliwo będzie dobrze dopalane, obojętnie czy będzie to groszek, groszek z miałem czy dobry miał.

 

Fizycznie natomiast RT09pid do ok.8stC przed temp. zadana idzie w trybie pełnej mocy, czyli podaje co najkrótszy czas i dmucha z dwoma siłami.

Owe 8st.C podzielone jest na skoki co 0,5st.C w których zachodzą zmiany - rozciąganie dawek, dobieranie powietrza. Przy włączeniu ekranu diagnostycznego widzę ile sekund od końca odlicza algorytm do nowej dawki, jaką siłę nadmuchu dobiera, na którym z 16poziomów mocy aktualnie się znajduje.

RT09pid ma sporą ilość parametrów możliwą do zmiany w trybie serwisowym (coś koło 20-tu), w trybie klienta do korekcji jest 5funkcji.

 

Jak jest dobrze ustawiony pod dany kocioł nic więcej nie potrzeba, dosłownie jest to w 100% wystarczające sterowanie automatyczne.

 

 

PUMA może natomiast wyhamować nawet na 20st.C przed t.zadaną ona dobiera paliwo i powietrze w/g trendów zmian temp. zasilenia i powrotu. Równie dobrze może iść na 100% na 1st.C przed zadaną.

PUMA ma menu korekcji klienta, gdzie mamy w sumie 3parametry do korygowania plus jeden w menu serwisowym kodowym.

Sama dobiera priorytety pracy pomp. Dla laika ma zatem tylko 4parametry do ewentualnej zmiany, poprawki.

 

eCoal dobiera paliwo i powietrze w/g czujnika temp, spalin oraz zasilenia.

Wiem,że trzeba wybierac sposób pracy pomp, ale nie chcę się wypowiadać kategorycznie przed szkoleniem o tym modelu.

 

Dla laika jednak efekt końcowy jest zbliżony - paliwo ma być wypalone, powietrze dobrze dobierane a z komina nie ma być widac praktycznie żadnego dymu.

 

to może jeszcze inaczej, który jest najbardziej polecany do tego pieca ?

czy żeby ustawiać temp powietrza w pokoju wystarczy dokupic sterowniki montowane na ścianie w pokoju i robic to bez schodzenia do piwnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to liczę w taki sposób:

 

60W/m2 * 280m2 pow. do ogrzania = 16800 / 1000 = 16,8kW zapotrzebowania na C.O. plus ok. 4-5kW na większy zbiornik CWU - ok. 22kW łącznie.

 

Jak się jednak walnąłeś i do ogrzania będzie więcej... a przy okazji straty ciepła nie wyjdą 60W/m2 a np. 70W/m2

np. 70W/m2 * 350m2 pow. do ogrzania = 24500 / 1000 = 24,5kW plus ok. 4-5kW na CWU to już pobliże 30kW...

 

Generalnie jednak w 80% sezonu grzewczego potrzeba jest ok.30%mocy kotła, pełna moc tylko na pierwsze wygrzanie układu oraz ścian i na wielkie mrozy.

Jak masz kominek, to w duży mróz dociągniesz. W najgorszym razie np. z kotła nie wyciśniesz więcej na zasilaniu jak 60st.C...

 

Jakby miał pracowac non stop przez te 80% sezonu na pełnej mocy to musiałbyś mieć kocioł ok. 7,5kW a na duże mrozy dołączany np. kolejny taki sam.

Ten 25kW nie będzie i tak przez większy czas pracował przy takim budownictwie nawet w pobliżu 70%mocy.

 

Jakby 25kw miało iśc pełną para non stop, to na dobę spaliłbyś ok.100kg ekogroszku. Tym czasem większość przy kotle mocy 25kw spala na dobę ok.35kg w najgorszym razie pobliże 50kg ale wówczas już każdy krzyczy,że coś z kotłem jest nie tak...... a prawda jest taka,że to coś z izolacją domu jest nie tyt.

 

To dobór z teorii a z praktyki powyżej 300m2 pow. do ogrzania poleciłbym Ci moc 30-35kW jako najbardziej odpowiednią i zapewniającą niskie spalanie.

 

Dzięki za odpowiedź. Chyba jednak zaryzykuję i pozostanę przy mocy 25kW. Sąsiad ma podobnej wielkości dom (podobny układ pomieszczeń, ocieplenia i ogrzewania) i właśnie wymienił piec 38 kW na 25 kW ( Walendowscy Pleszew). Ja piec będę kupował na wiosnę lub lato i poczekam na jego doświadczenie z eksploatacji nowego pieca przez zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może jeszcze inaczej, który jest najbardziej polecany do tego pieca ?

czy żeby ustawiać temp powietrza w pokoju wystarczy dokupic sterowniki montowane na ścianie w pokoju i robic to bez schodzenia do piwnicy ?

 

Jak chce Pan miec panel pokojowy to polecałbym RT09pid.

 

Do tego sterowania jest firmowy panel, który ma więcej mozliwości:

1. Można pracowac w trybie ECHO i z pokoju mieć podgląd na temp. wody na kotle oraz na temp. wody w bojlerze

2. Można pracować w trybie KOCIOŁ i z pokoju zmieniac nastawę kotła bez schodzenia do kotłowni

2. Można pracować w trybie POKÓJ i nastawiac sobie komfortową temp. powietrza w pokoju w danych porach dnia. Do tego trybu trzeba dostosować na sterowaniu kotła przerwę pracy pompy C.O. do bezwładności danego budynku. Wyjściowo na czas utrzymania temp. powietrza w pomieszczeniu sterownik kotła schodzi na 45st.C a pompa C.O. pracuje cyklicznie co 4minuty na 30sekund.

Czas pracy pompy C.O. 30sekund jest stały, należy dobrac przerwę pracy, zakres jest od 1 do 30minut. Im bardziej docieplony dom, tym większa przerwa, aby pokojoen nie były przegrzewane.

 

Do PUMY można dokupić termostat typu Euroster 2000

na nim jednak nie widać, co dzieje się z kotłem. Programuje się tylko temp. powietrza w pomieszczeniu.

W zależności od zwarcia styku PUMA dzieli sobie pracę na okresy 20minutowe między:

20% tryb grzanie z praca pompy C.O. 80% moc minimalna bez pompy C.O. dla utrzymanej temp. w pomieszczeniu

lub

80%tryb grzanie z praca pompy C.O. 20% moc minimalna bez pracy pompy C.O. dla temp. w pomieszczeniu poniżej zadanej.

 

Lepszy panel domowy jest w RT09pid.

 

Do eCoal z tego co wiem nic nie ustawia się w pokoju, prace trzeba chyba programowac na sterowaniu w kotłowni ewentualnie przez neta jak będzie dołożony moduł internetowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może jeszcze inaczej, który jest najbardziej polecany do tego pieca ?

czy żeby ustawiać temp powietrza w pokoju wystarczy dokupic sterowniki montowane na ścianie w pokoju i robic to bez schodzenia do piwnicy ?

 

Wg mnie to zależy jak bardzo się znasz (chcesz się znać) na dobieraniu parametrów sterowania piecem - jeśli średnio wtedy wybierz RT09PID, jeśli słabo lub prawie nic wtedy PUMA lub eCOAL.

 

Aby ustawiać temperatury niezależnie we wszystkich pomieszczeniach polecam pozakładać głowice termostatyczne na grzejniki - wtedy ustawisz sobie zadane temperatury do poszczególnych pomieszczeń (ja tak mam, a sąsiad po testowaniu sterownika pokojowego też pozakładał termostaty).

Np. w sypialni mam 18 st, kilku pokojach 21-22, w jednym nieużywanym 16 st, w garażu 12 st

 

Dzięki niezależnemu ustaleniu temperatur w pomieszczeniach oszczędzisz opał i będziesz mieć bardziej komfortowe warunki (ja np. lubię mieć w sypialni chłodniej) co przy sterowniku pokojowym jest praktycznie nie do uzyskania (teoretycznie się da, jednak to trudne i bez sensu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...