Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czyli w czyszczeniu kotła jesteś o połowę lepszy :)

Jak będę tyle lat palił co ty to może ciebie pobiję http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dance3.gif

 

Mnie niełatwo pobić bo wciąż trenuję i jestem o kilka lat do przodu z techniką ;)

 

Tu nie chodzi o ściganie się tylko o to, że mam mniej roboty z czyszczeniem [o ten kanał pionowy].

 

Wracając do zapchania i klapki (sam ją tak nazwałeś) czyli kierownicy spalin to ja to widzę tak. Ja ostatnio pisałem że wybieram popiół raz na zasyp i wtedy czyszczę kocioł, ale zdarzyło mi się że mnie w domu nie było a zasobnik był pusty. Jako że w domu jest cała kupa luda to wystarczył telefon i zasobnik zasypany. Po powrocie zapomniałem o tym że popiół nie wybrany. Jako że nie zaglądam często na palnik to i nie widziałem co tam się dzieje. Dopiero w połowie drugiego palnika zaglądam i co? Popiołu równo z koroną, na bokach pełno nalotu, jakiś taki lekko beżowy. A że akurat też nie miałem czasu bo już wyjeżdżałem to nie wybrałem. Późny powrót, szybkie spanie i do pracy, po powrocie tylko wlazłem do domu to kotłownia. Popiół ponad koroną i to jakieś 4-5cm powyżej. Żadnego smrodu, żadnego czadu, po prostu nic.

Czujnika nie mam :(

Myślałem go kupić ale jakoś schodzi. Mam natomiast inny czujnik, po podwórku biega jeden Amstaf (pies) a w piwnicy przy kotle na moim fotelu śpi drugi Amstaf (suka) Jak by co to by było wiadome. Następne czujniki dochodzą do kotłowni na ćmika a żeby nie śmierdziało jak wracam to jest wietrzone. To jest moje miejsce w którym przebywam najwięcej czasu :)

Kierownica spalin się nie otworzyła, spaliny pozostały na jednakowym poziomie :)

 

No widzisz to test już zrobiłeś i się nie chwalisz a niektórzy mogliby pomyśleć, że do zapchania wlotu kanału pionowego nie może dojść ;)

 

Ważne, że jak piszesz nic złego się nie stało - o taki test mi chodziło :)

 

Jednak każdemu kto ma kocioł polecam czujnik CO bo licho nie śpi ;) - już nieraz słyszałem, że kogoś zawołano pilnie w trakcie wsypywania węgla i z pośpiechu nie zamknął klapy - na szczęście czujnik CO w porę go "zawołał" i węgiel nie zapalił się w zasobniku !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Jarecki79

    2372

  • karoka65

    1606

  • zawijan

    1504

  • darase

    1326

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak by była nieszczelna to spaliny by były na dużo wyższym poziomie. Popiół to nie ziemia że szczelnie zasłoni.

Jak interesuje was temp spalin bez kierownicy to teraz na parę minut ją otworzę i zaobserwujecie co się dzieje jak spaliny idą omijając wymiennik pionowy :)

Czas start :)

 

Musisz mieć niezły „cug” w kominie jeżeli jest wstanie przeciągnąć spaliny przez warstwę popiołu.

Eksperyment z obserwacją temperatury spalin przy otwartej klapce niczego nie dowodzi.

W normalnych warunkach spaliny lecą pionowym kanałem bo tam napotykają na najmniejszy opór. Przez ewentualną nieszczelność w klapce przesączy się niewielka ilość spalin i nie wpłynie na temperaturę w kominie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja od siebie :)

Mam taką możliwość aby to zamieścić na wysokości deflektora :)

Wiesiek nie bądź zdziwiony ale te ruszta po małym przeszlifowaniu boku mieszczą się tam:)

Powiem więcej, one tam były :)

Powiem jeszcze więcej były tam od połowy lata do pierwszych przymrozków :)

A co do reszty dyskusji to karoka odpowiedział :)

 

Tak tylko że nad deflektorem brak jest przestrzeni i jak wpakowałeś ruszta to nic nie dało bo odkryłeś płaszcz wodny .Ten deflektor jest spory sięga aż do kierownicy ,dobrze że z szerokości jest trochę przycięty ale za to sadza osiada pomiędzy deflektorem i płaszczem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć niezły „cug” w kominie jeżeli jest wstanie przeciągnąć spaliny przez warstwę popiołu.

Eksperyment z obserwacją temperatury spalin przy otwartej klapce niczego nie dowodzi.

W normalnych warunkach spaliny lecą pionowym kanałem bo tam napotykają na najmniejszy opór. Przez ewentualną nieszczelność w klapce przesączy się niewielka ilość spalin i nie wpłynie na temperaturę w kominie.

A czy ty myślisz że producent dałby taki produkt do sprzedaży bez wcześniejszych testów ? Myślisz że taki babol by przeszedł? Twojego myślenia nie zmienię bo każdy ma swój rozum i wie na co wydaje kasę. No myślę że wie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem. Jeżeli poziom popiołu zrównał się z koroną palnika to którędy spaliny trafiały do komina skoro wlot do pionowego kanału znajduje się poniżej palnika? Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy jest takie że ta klapka nie jest do końca szczelna.

Popiół to nie piasek jeszcze dawał radę wdmuchiwał popiół do kanału .

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszku to raczej jego nie kolegi myślenie a raczej efekt prania mózgu jakie przeszedł.

Proponuję koledze żeby również ściągnął DTR, bodajże na stronie 10 albo 11-ej jest pokazana droga spalin przy zamkniętej i otwartej kierownicy spalin skoro twój test go nie przekonał, uwidoczniony na wykresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszku to raczej jego nie kolegi myślenie a raczej efekt prania mózgu jakie przeszedł.

Proponuję koledze żeby również ściągnął DTR, bodajże na stronie 10 albo 11-ej jest pokazana droga spalin przy zamkniętej i otwartej kierownicy spalin skoro twój test go nie przekonał, uwidoczniony na wykresie.

 

Na -10

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy paleniu na ruszcie nie tylko w tym kotle będzie taka temp. spalin tylko to rzadko kto ma możliwość zmierzyć.

Pamiętam jak chyba z rok albo dwa temu Piotrek42 odpalił na ruszcie awaryjnym swoją N-kę, czujnik Bruli zarejestrował coś ponad 800 stopni jak dobrze pamiętam, bał się jeszcze czy go szlak nie trafił bo dlatego właśnie jest wymóg jego demontażu z czopucha przy paleniu na ruszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszku to raczej jego nie kolegi myślenie a raczej efekt prania mózgu jakie przeszedł.

Proponuję koledze żeby również ściągnął DTR, bodajże na stronie 10 albo 11-ej jest pokazana droga spalin przy zamkniętej i otwartej kierownicy spalin skoro twój test go nie przekonał, uwidoczniony na wykresie.

Jak zobaczy Mercedesa na oponach nisko profilowych to też napisze że to g...iany samochód bo kto takie opony zakłada na nasze polskie dziury. Nie kupi takiego auta :) Pewnie też nie testowali?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ta kierownica przy zawalony popielniku ma się otworzyć pod ciśnieniem dmuchawki ?

Nie niema się otwierać bo i po co. Ja tutaj dzisiaj pierwszy raz przeczytałem od ludzi którzy nie mają tych kotłów, na oczy ich nie widzieli że coś się zatyka.

Żaden klient mi tego nie zgłaszał ani na wątku o tym kotle jeszcze nikt nigdy nie wspominał.

Także nie wiem czym spowodowane jest takie przejęcie i poruszenie kilku dokładnie dwóch osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...