Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Prosze o pomoc - pilne

Recommended Posts

Witam wszystkich

Jestem w trakcie budowy domu i stoje przed dylematem wyboru pieca gazowego i calej instalacji. Nadmieniam ze nie mam wogole pojecia co z czym i prosze o pomoc w wyborze. Czytajac wiele wypowiedzi na ten temat przyznam sie , ze nic z tego nie rozumiem :smile:)) jakies parametry i wogole :smile:) Jestem laikiem w tym temacie a idac do sklepu to mi wcisna to co najlepiej im pasuje. Dom bedzie o powierzchni okolo 150m2. I co tu wybrac ? Jakie warunki sa potrzebne i dane zeby ktos mi pomogl?

Dzieki serdeczne czekam i pozdrawiam

A jakie ogrzewanie miałeś zaproponowane w projekcie?

Jakie paliwo masz dostępne? /np. gaz ziemny przy granicy działki, przydział mocy, budujesz pomieszczenie na węgiel?

Formę ogrzewania wybiera się razem z planami budowy domu i nie chcę wierzyć, że o tym nie myślałeś wcześniej.

Głowa - część ciała. Wymaga czasem mycia, więc im więcej w domu, tym większe zużycie ciepłej wody. :smile:

A tak poważniej, czy ogrzewanie ma być "tradycyjne", czyli kaloryfery, czy bardziej wymyślne, np. podłogowe.

To, że chcesz mieć szybko i stabilnie ciepłą wodę, już wskazuje na to, że potrzebujesz pojemnik na ciepłą wodę czyli CWU. Pytanie tylko, jak duży. Dlatego ilość "głów" jest dość istotna.

Kocioł jednofunkcyjny ma zadanie proste jak cep: ma grzać. Dostarcza ciepło do kaloryferów, ale też może podgrzewać CWU (zasobnik ma wymiennik). Podgrzewana przez kocioł woda krąży w obiegu zamkniętym - podgrzewa dom i wodę w zasobniku.

Kocioł dwufunkcyjny ma dwa obwody: jeden do CO (zamknięty), drugi do CWU (otwarty). CWU jest podgrzewana na bierząco, nie jest magazynowana. Dlatego też po odkręceniu kurka najpierw popłynie woda zimna, zanim się nie włączy palnik. Druga wada, to fakt, że kocioł ma skończoną wydajność. Jeśli potrzebujesz dużo CWU naraz, kocioł nie da rady.