pawcik7 11.02.2002 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2002 Witam. Zamierzam zrobić drenaż opaskowy wokół domu i mam kilka pytań.Na jakiej głębokości powinien on być ?Jaka powinna być odległość od fundamentów ?Liczę na Wasze porady w tym temacie, bo jestem całkowicie zielony w tej materii Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 11.02.2002 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2002 W Muratorze pokazywali wielokrotnie - tuż przy ławie fundamentowej, na wysokości jej górnej części (góra rury - góra ławy). Wokół rury nalepiej dać kamyszek. Użyj szukaj, bo pisaliśmy już o pewnych szczegółach (geowłóknina, studzienki rewizyjne).Przy takim ułożeniu trzeba chyba to zrobić zaraz po ławie, bo potem to mogą się nam zmienić warunki (teren się osuszy, jak był mokry) i dom zacznie osiadać nie tak jak należy. Niech to ktoś skomentuje, co wie więcej. Nie można też okopać wokół stojącego już domu - trzeba chyba odcinkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 11.02.2002 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2002 Drenaż mozna ulozyć zarówno po wykonaniu fundamentów,a takze pózniej.Wygodniej jest w trakcie budowy,odpadają wykopy i wywózka ziemi.Drenaz zewnętrzny robiony jest przy starych budynkach też.Nie ma potrzeby wykonywania go odcinkami.Fundamenty nie osiądą,ale zasadą jest ułożenie drenazu powyzej dolnego poziomu lawy fund.B.dokładnie wykonanie opisuje MURATOR nr 6 2000r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania