anol 11.02.2002 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2002 Mam bardzo stromy podjazd na dzialke i to po ostrym luku. Jaka nawierzchnie mam polozyc aby nie miec problemow z wjezdzaniem (zwlaszcza w zimie)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 11.02.2002 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2002 chyba nie ma super nawierzchni, ja dalem krate betonowa w ktorej posialem trawe w zimie i tak jest problem ale taki urok domkow w gorach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anol 12.02.2002 08:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2002 Niestety nie sa to gory tylko czterometrowa skarpa ktora musze pokonac na 20 metrach aby sie dostac na dzialke. Aby dowiezc matrialy i beton na budowe musialam utwardzic podjazd dla ciezkiego sprzetu tj. wybrac ziemie na calej dlugosci na 0.5 metra gleboko i wypelnic to grubym zwirem wiec nie wiem czy rozwiazanie z plytami i trawa wchodzi w gre, ale dzieki sprawdze ta mozliwosc. Czy ktos jeszcze moze mi cos doradzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 12.02.2002 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2002 Z kazda nawierzchni bedziesz mial problem chyba ze pod spod dasz ogrzewanie elektryczne do roztapianie sniegu i lodu. Ale albo kostka (estetycznie) albo beton naprzyklad ryflowany i przy krawedzich odprowadzenie wod opadowych. Przed garazem wyrownanie 1,5 m i kratkadeszczowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babis 12.02.2002 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2002 Mam podobny problem, też górka 4 m na 25 mb. Właśnie za chwile przyjedzie koparka i mi zbierze troche tej góreczki. powstałą drogę mam zamiar utwardzić na razie gruzem a na wierzch będę sypał tzw. haś.A w przyszłości ?pozdrawiam babis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 12.02.2002 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2002 kostka betonowa na cemencie z piaskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anol 12.02.2002 10:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2002 Czy ktos ma takie ogrzewanie o ktorym wspomnial pitbull?Chcialabym wiedziec czy sie sprawdza w zimie (ile czasu trzeba aby rozpuscic 1cm lodu od momentu wlaczenia instalacji) i jak drogie jest uzytkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 12.02.2002 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2002 W styczniowym wydaniu M. byl podane to rozwiazanie wraz z kosztami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anol 12.02.2002 10:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2002 Wiem ze sa rozbieznosci miedzy tym co jest podane w Muratorze a rzeczywistoscia (Chodzi mi o ceny). A poza tym to chcialbym wiedziec jak to sie sprawdza w praktyce. Rozwiazanie wydaje sie dobre ale na pewno ma jakies wady i ja chcialabym je poznac zanim sie wpusze w koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lopon 21.10.2003 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2003 Witam,Ja też mam taką skarpę, różnica poziomu ok. 6 m na długościok. 20 metrów, działka szeroka 25m, z jednej strony mam trochę mniejszy spad i tam planuje zrobić drogę, myślę wciąć się ok.15m wgłąb działki ( na skarpie dł.działki 50m, teren płaski).Czy lepiej robić drogę po łuku (większa długość , mniejsze nachylenie)? pozdr lopon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Muffi 21.10.2003 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2003 U mnie wlasnie koncza robic docelowe rozwiazanie podlazdu. Na 25 m bierzacych ze 4-5 m spadku. Spadek wyszedl jakies 20 %. Zrobilismy tak: idac od gory: pol metrowy spadek od garazu do placyku zrobiony jest na zasadzie stomy wjazd do garazu z kostki, nastepnie na okolo 5 m plaski placyk ze spadkiem na odwodnienie tez z kostki. Potem 23 m dlugosci w dol 2 pasy z plyt "zielony parking" rozstaw 83 cm, ze sporym spadkiem wymuszonym tak , aby na dole gdzie jest ostry zakret i wyjazd z dzialki bylo bardziej plasko. I wlasnie ten dolny odcinek wyplaszczony i ze stromym skretem jest z znowu z kostki zeby nie krecic po plytach. Ideaa byla taka zeby poczatek i koniec podjazdu wyplascic na manewry a na prostej powiekszyc spadek i zrobic plyty. Plyty zostaly z boku zabetonowane i wzdluz zazbrojone, w srodku wypelnione kamyczkiem zeby nie przarastaly natomiast pomiedzy pasami zasiejemy trawke. Napisz po zime jak to zdalo egzamin ( oczywiscie na dole zrobilismy rezerwowy zimowy parking, na wszelki wypadek .. a jak nie bedzie potrzebny to zawsze dla gosci bedzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 21.10.2003 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2003 widzialem w niemczech rozwiazanie takie podjazdu z kratownica podobna do pomostow lub wjazdow na promy. kratownica jest zrobiona ze skrzyzowanych ponacinanych na krawedzi plaskownikow ustawionych pionowo. wydaje mi sie ze gdyby polozyc to na wylewke betonowa to mozna by tez czesto uniknac oblodzenia. Aby zmiejszyc koszty kraty wydaje mi sie ze lepiej aby podjazd byl prosty.moze ten pomysl wam pomoze.co do ogrzewania podjazdow: ono nie pozwala na obledzenie jesli jest zawsze wlaczone (gdy temp nawierzchni spada ponizej np +2°), ale raczej nie powoduje usuwania lodu, moze to jedynie ulatwic. KOszty sa mniejsze jesli sciezki podjazdu sa krotsze i wezsze (przy prostym podjezdzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_J 21.10.2003 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2003 W okolicy mojego (jeszcze, ale już niedługo ) bloku są domki jednorodzinne z różnych epok. W jednym z nich garaż jest w piwnicy, a wjazd do niego jest położony blisko drogi, zatem jest tam bardzo stromo. Aby uniknąć problemu śliskiej nawierzchni właściciel położył na podjeździe (na betonie) coś jakby kładki pod koła samochodu - kratki z pionowo ustawionych, grubych, zespawanych płaskowników z nierdzewnej stali. Wystaje to mocno ponad poziom podjazdu, więc zasypane śniegiem temu nie grozi, a z racji ażurowości konstrukcji śnieg nie ulega ubijaniu na gładź. Czy się sprawdza w praktyce - nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.