lockter 21.12.2013 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Taka przybudówka nie powinna być związana z budynkiem. Masz mostki na krokwiach i nie potrzebnie wpuszczone w izolację dachówki. Do tego jakaś dziwna blaszana obróbka okapu po co? Tak mały daszek nie wiele ochroni choć zawsze. Jak by była szpara pomiędzy dachówką a ścianą to tam nic nie przeleci a jak coś po ścianie to żaden problem. Zrobiłbym to tak: obróbkę okapu bym wywalił a dachówki przy ścianie zaciął skośnie na styk ze ścianą. Po otynkowaniu ściany jak już bardzo chcesz styk tynku z dachówką można uszczelnić bezbarwnym silikonem dekarskim. Pozdrawiam. Mostki akurat tutaj mi nie przeszkadzają bo to ściana garażu, który i tak będzie prawie lub wcale nieogrzewany. Co do blachy to w zasadzie nie wiem po co ona, ale podejrzewam że dla zabezpieczenia podbitki, która i tam miała być. Żeby jej nie podciekało od czoła bo brak tam będzie i rynny. A na pewno po prostu blacha została z dachu więc dali i tam. Ale pomysł z pozostawieniem pustki od ściany jest niezły, musieliby przenieść łaty niżej i przesunąć niżej dachówki ale to jest jeszcze do zrobienia. Wtedy też i sens tej blachy na okapie byłby żaden nawet jeśli od czoła tez miałaby być jakaś deska okapowa. Wystająca dachówka by ją chroniła od góry prawda? A może głupie pytanie ale nie wiem - czym ciąć dachówki tak aby za bardzo nie poniszczyć? Flexem i jakąś tarczą do kamienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.12.2013 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Dachówki tniemy tarczą diamentową (miękką do bardzo twardej dachówki, twardą do miękkiej i cementowej). Oczywiście dachówki należy wysunąć tak jak wysuwa się je do rynny. Powstanie wówczas naturalny okap. Natomiast ostatni rząd dachówek należy uciąć pod skosem całkowicie usuwając górny poprzeczny zamek. Będzie ładniej (to oczywiście rzecz gustu) i nie będzie zastoin wody oraz zalegania różnych śmieci. Konieczne będzie wywiercenie otworów w dachówkach pod wkręty mocujące. Łebki wkrętów należy uszczelnić bezbarwnym silikonem dekarskim. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lockter 21.12.2013 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Dachówki tniemy tarczą diamentową (miękką do bardzo twardej dachówki, twardą do miękkiej i cementowej). Oczywiście dachówki należy wysunąć tak jak wysuwa się je do rynny. Powstanie wówczas naturalny okap. Natomiast ostatni rząd dachówek należy uciąć pod skosem całkowicie usuwając górny poprzeczny zamek. Będzie ładniej (to oczywiście rzecz gustu) i nie będzie zastoin wody oraz zalegania różnych śmieci. Konieczne będzie wywiercenie otworów w dachówkach pod wkręty mocujące. Łebki wkrętów należy uszczelnić bezbarwnym silikonem dekarskim. Pozdrawiam. Bardzo dziękuję za porady, teraz czas na przetrawienie i realizację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmason 26.12.2013 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2013 To ja pochwalę się moim dachem. Dachówka Wienerberger actua angoba szlachetna kolor grafit, deska szczytowa pomalowana 4 warstwami: 1: sadolin base, 2: sadolin classic jasny dąb, 3 i 4 sadolin TINOVA dąb, efekt miał być taki, jak na foto, czyli idealnie dopasowany po okna i rolety w kolorze złoty dąb plus podobno gwarancja 12 lat na farbę tinova, ale w to raczej nie wierzę ;P Opierzenia z blachy anthracynk firmy VMZinc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bracki88 26.12.2013 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2013 Jeśli któryś ze szczytów jest w ekspozycji na południe, to nawet 40 lat gwarancji nie pomoże ładny domek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 27.12.2013 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 Jeśli któryś ze szczytów jest w ekspozycji na południe, to nawet 40 lat gwarancji nie pomoże ładny domek Proszę rozwinąć tę myśl, co to znaczy, że jak szczyt jest na południe to co ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bracki88 27.12.2013 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Chodzi o to, że nie ma środka który zabezpieczy drewno w 100% przed UV i warunkami atmosferycznymi. Taka deska szczytowa, w zwykłym cyklu letnim, caly dzień palona jest słońcem, później się chłodzi, drewno pęka. Następnie wchodzi tam woda (bo deszcz lubi czasem popadać, nawet w lecie),bo tak naprawdę one nie są wcale osłonięte... . Ja daje tym szczytom 2 lata, i będzie trzeba je malować na nowo. Proszę zrobić test - kupić najlepsze drewniane meble ogrodowe, i spróbować zostawić je 2 sezony na zewnątrz i nie przykrywać Edytowane 27 Grudnia 2013 przez bracki88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmason 27.12.2013 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Jeśli któryś ze szczytów jest w ekspozycji na południe, to nawet 40 lat gwarancji nie pomoże ładny domek Zgadzam się, miałem świadomość tego nawet przed dokonaniem wyboru w jaki sposób wykończyć szczyty. Dlatego starałem się znaleźć jak najlepszą farbę, no i TINOVA wydawała się taką być. Deski z tartaku kosztowały 400zł, farby na powierzchnie szczytów w sumie też coś około 400zł, robocizna moja i kuzyna, szlifowanie, malowanie. Za parę lub parenaście lat, kupię nowe deski, pomaluję i wymienię. Koszt dachówek szczytowych z modelu actua na mój dach to dodatkowo około 6000 - 7000zł. Wstępnie wzorowałem się na tym projekcie. Edytowane 27 Grudnia 2013 przez piotrmason Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrasshopperXTR 28.12.2013 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 (edytowane) To i ja się pochwalę moim dachem - dzisiaj dekarze postawili kropkę nad "i" i zamontowali długo wyczekiwane gąsiory. Na wiosnę dojdą jeszcze okna połaciowe. Dachówka to Braas Turmalin antracyt + rynny Galeco. Będę wdzięczny za krytyczne głosy . Edytowane 28 Grudnia 2013 przez GrasshopperXTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 28.12.2013 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Będę wdzięczny za krytyczne głosy Nasiałbyś sobie trawy i podwórko zaraz wyładnieje .Napisałem o podwórku bo akurat dobrze je widać na zdjęciach ...............dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrasshopperXTR 29.12.2013 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Nasiałbyś sobie trawy i podwórko zaraz wyładnieje .Napisałem o podwórku bo akurat dobrze je widać na zdjęciach ...............dachu Niestety sprzęt nie pozwala mi za zrobienie dokładniejszych zdjęć, więc uznajmy te załączone za materiał poglądowy dla osób planujących Turmalin na dach. Co do ogródka to oczywiście dziękuję za radę - zabiorę się do roboty jak tylko elewacja będzie skończona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 29.12.2013 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Niestety sprzęt nie pozwala mi za zrobienie dokładniejszych zdjęć, więc uznajmy te załączone za materiał poglądowy dla osób planujących Turmalin na dach. Co do ogródka to oczywiście dziękuję za radę - zabiorę się do roboty jak tylko elewacja będzie skończona. Witam. z ciekawości zapytam: jak wysoka jest ściana kolankowa , jaka długość połaci i jaka jest szerokość/rozpiętość miedzy murłatami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrasshopperXTR 29.12.2013 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Witam. z ciekawości zapytam: jak wysoka jest ściana kolankowa , jaka długość połaci i jaka jest szerokość/rozpiętość miedzy murłatami? Wysokość ścinaki kolankowej licząc od górnej krawędzi stropu do górnej krawędzi wieńca to 1,4 m, połać ma 6,05 m długości, rozpiętość między murłatami licząc od osi do osi murłaty to 7,63 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 29.12.2013 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Masz otwartą kalenicę dla wentylacji warstwy ocieplenia,(zakładam że na deski poszła papa) jak będą wykonane,czy w ogóle, stężenia więżby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrasshopperXTR 29.12.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Masz otwartą kalenicę dla wentylacji warstwy ocieplenia,(zakładam że na deski poszła papa) jak będą wykonane,czy w ogóle, stężenia więżby? Na deskach jest papa i kalenica rzeczywiście otwarta, ale nie rozumiem co masz na myśli mówiąc o stężeniach więźby. Będę wdzięczny za wyjaśnienie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 29.12.2013 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 poczytaj http://www.fachowydekarz.pl/index.php/warsztat/1511-systemy-stezen-wiatrowych.html po oskarze warto przemysleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.12.2013 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Takie stężenia bezwzględnie konieczne przy kryciu wstępnym wykonanym folią. Przy pełnym deskowaniu lub płycie OSB zbyteczne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amglad1 30.12.2013 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Hej konik;)znawcą dachów nie jestem, ale chciałam powiedzieć rzuciwszy moim niefachowym okiem, że masz śliczny domek i cudny dach:Dz ciekawości, jaki to projekt? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrasshopperXTR 30.12.2013 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 (edytowane) Takie stężenia bezwzględnie konieczne przy kryciu wstępnym wykonanym folią. Przy pełnym deskowaniu lub płycie OSB zbyteczne. Pozdrawiam. Dziękuję za uspokojenie, bo po wcześniejszym pytaniu miałem poważne wątpliwości co do konieczności wykonania takich "wzmocnień". Hej konik;) znawcą dachów nie jestem, ale chciałam powiedzieć rzuciwszy moim niefachowym okiem, że masz śliczny domek i cudny dach:D z ciekawości, jaki to projekt? Bardzo miło to słyszeć - dziękuję . Projekt jest indywidualny, ale nie ukrywam, że trochę w nim z Patryka G1 z pracowni Archipelag. Zajrzałem też do Twojego dziennika budowy - chciałbym być już na takim etapie... PS. Te duże okna i antresola robią super wrażenie . Edytowane 30 Grudnia 2013 przez GrasshopperXTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amglad1 31.12.2013 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 (edytowane) się zdublowałam, przepraszam Edytowane 31 Grudnia 2013 przez amglad1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.