ekmir 15.07.2013 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Więc jeżeli te stare użytkujesz teraz to najpierw musisz zrobić schody nowe a następnie zlikwidować stare Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ola P 30.07.2013 01:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 W tej chwili na mojej budowie przystępują do układania dachu. Do tego etapu właściwie dobrnęłam bez większych potknięć (chociaz zima dluga i banki troche mi pokrzyżowały plany). Fundamenty skonczyłam w październiku zeszłego roku. Mam jednak przeczucie ze tutaj zaczynaja sie dla mnie schody. Dom jest parterowy, strop drewniany, poddasze nieuzytkowe. Stolarka okienna bedzie drewniana. Podobnie jak taras. Hydraulik juz zaczyna kłaść elementy (pionowe) kanalizy. Ogrzewanie czesciowo podlogowe. Na podlogach deski i terakota. I moje naiwne i bardzo ogolne pytanie - jaki nastepny krok. Elektryk z instalacjami na pewno. Okna drewniane przed czy po tynkach. Opinii tyle ile osob z ktorymi rozmawiałam - łącznie z taką, żebym kupiła plastikowe bo nie bede miała problemu Czy tynki mogą zimowac w nieogrzewanym domu? Najgorsze jest to, ze musze sie sprowadzic do czerwca i jesli znowu bedzie dluga zima to moge sie nie wyrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alus1719508498 30.07.2013 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 W tej chwili na mojej budowie przystępują do układania dachu. Do tego etapu właściwie dobrnęłam bez większych potknięć (chociaz zima dluga i banki troche mi pokrzyżowały plany). Fundamenty skonczyłam w październiku zeszłego roku. Mam jednak przeczucie ze tutaj zaczynaja sie dla mnie schody. Dom jest parterowy, strop drewniany, poddasze nieuzytkowe. Stolarka okienna bedzie drewniana. Podobnie jak taras. Hydraulik juz zaczyna kłaść elementy (pionowe) kanalizy. Ogrzewanie czesciowo podlogowe. Na podlogach deski i terakota. I moje naiwne i bardzo ogolne pytanie - jaki nastepny krok. Elektryk z instalacjami na pewno. Okna drewniane przed czy po tynkach. Opinii tyle ile osob z ktorymi rozmawiałam - łącznie z taką, żebym kupiła plastikowe bo nie bede miała problemu Czy tynki mogą zimowac w nieogrzewanym domu? Najgorsze jest to, ze musze sie sprowadzic do czerwca i jesli znowu bedzie dluga zima to moge sie nie wyrobic Okna mogą być zarówno przed jak i po tynkach. To jest Twój wybór. Są wady i zalety obydwu rozwiązań: przed: > W przypadku wyprowadzania np. sterowania i zasilania rolet do gniazdek (nie każdy chce pilota) można potem to spokojnie zatynkować > Przy tynkowaniu można wstawić specjalne listwy plastikowe w narożnikach, które będą pracować podczas zmian temperatury. > w zasadzie tzw. ciepły montaż jest mało efektywny (nierówne powierzchnie. > konieczność zabezpieczenia okien (folie itd.) po: > Możesz lepiej ocieplić okna > Mniejsze prawdopodobieństwo zabrudzenia/uszkodzenia > Tynki z uwagi na lepszą wentylację (brak okien) szybciej przeschną Najlepiej zamknąć dom przed zimą. Zamknięte tynki spokojnie mogą przezimować. W otwartym domu narażasz się na ryzyko zawilgocenia (śnieg - wilgość szczególnie groźna dla tynków gipsowych) + zmiany temperatury mogą spowodować spustoszenie w tynkach. Na pewno należy dom zabezpieczyć do zimy jeśli nie będzie okien. Bez wilgoci tynki spokojnie przezimują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ola P 30.07.2013 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Też tak myślałam ale ostatnio spotkałam się z opinią, że wtedy powinno byc juz ogrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
remx 30.07.2013 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Spokojnie wytrzymają. Pisze ci to osoba,która sama tak robiła.Tynki gipsowe wykonywane jakoś w październiku, wylewki mixokret ok 1 miesiąca później a w garażu wylewka z dużą ilością wody (tak wyszło z powodu fuszerki znanego - specyficznie - na tym forum wykonawcy). Okna wstawione, bez ogrzewania. W grudniu ostre mrozy. Wszystko wytrzymało a było to ładnych parę lat temu.Nie panikuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ola P 30.07.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 To nie panika - to chyba zmeczenie materiału Ale dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dr_au 07.08.2013 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Temat wałkowany 100 razy w różnych wariantach, ale jakby komuś chciało się popatrzeć, czy nie ma tu gdzieś błędów w rozplanowaniu prac, byłbym zobowiązany. Do połowy września powinien być SSO. Chciałbym w ten sposób zaplanować prace, żeby nie robić przerwy zimowej. Umyśliłem sobie coś takiego: 1. instalacja elektryczna, kable do alarmu i sieci komputerowej2. doprowadzenie wody, gazu etc. (bez rozprowadzenia na zewnątrz)3. tynki wewnętrzne (gipsowe)4. okna5. ocieplenie domu z zewnątrz (styropian, siatka, klej)6. instalacja wentylacyjna - rozprowadzenie kanałów (w suficie podwieszanym)7. instalacja co/cw/odkurzacz centralny - wszystko idzie w posadzce, większość podejść jest w miejscach nietynkowanych (pod szafkami, w miejscach gdzie są przewidziane różne okładziny lub zabudowa k-g)8. wylewki9. ocieplenie poddasza10. zabudowa skosów, zabudowa k-g w łazienkach, sufity podwieszane itp. Chodzi mi o: - możliwie szybkie wykonanie tynków, tak żeby miały szansę przeschnąć przed zimą nawet w nieogrzewanym domu- ocieplenie domu z zewnątrz przed końcem sezonu. Jak te dwie rzeczy będą skończone, to prace w domu można w miarę spokojnie prowadzić. Prace nad elewacją mogą być zresztą równolegle robione z instalacjami w środku. Da się tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 07.08.2013 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Da się ale kolejność mała optymalna. Jestem już po tynkach, wylewkach, styropianie zew. itd itp i powiem ci że optymalnie jest tak:1. OKNA!! To żadna bariera ale pospolitych pijaczyków i innym pospolitym menelem mówi NIE.2. instalacje wszystkie ale to wszystkie (hydrualika, elektryka, woda, wentylacje) -bo nie wierze ze fachmeni beda na twoje tynki patrzeć tylko jeb... poza tym wiele instalacji wymaga jednak przejścia przez ściany, otwory itp tylko sobie z tego teraz nie zdajesz sprawy.3. Tynki4. Wylewki5. Przerwa... Odczekać żeby to wyschło i nie kleić od razu stryopianu, wszystka wilgość bedzie narazie w murach, które dobrze jest choć 3-4tyg. nie zalepiać od zew. styropianem.6. Styropian7. Poddasze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 07.08.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 czy folia paroizolacyjna na poddaszu nie powinna być wywinięta na ścianę i otynkowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bury_kocur 07.08.2013 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 W żadnym wypadku nie robiłabym instalacji elektrycznej przed całkowitym zamknięciem domu, czyli okna muszą być. Niestety miedź jest chodliwa. Zabicie otworów płytą to żadne zabezpieczenie, jeśli to rozważałeś. Luky007 dobrze pisze też o instalacjach - wszystkie powinny być zrobione przed tynkami, bo inaczej będzie poprawianie po przejściu każdego kolejnego fachowca - może w jednym miejscu, może w dwóch, niewielkie - ale na pewno upierdliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablomoc 08.08.2013 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 tak jest, najpierw okna i drzwi, trzeba zabezpieczyć się przed złodziejami. Chociaż czasem i to nie pomaga. Ocieplenie styropianem też możliwie jak najpóźniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dr_au 08.08.2013 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Działka jest ogrodzona, sąsiedzi za płotem, okolica spokojna. O ile bardziej wartościowe rzeczy powinny być chronione (bo przyjedzie po nie ktoś z większą znajomością rzeczy - okolica jest dosyć zamożna i zdarzały się "profesjonalne" włamania), to pijaczki obrywające kable są relatywnie małym ryzykiem (ponadto w kwocie, którą można zaryzykować) Pierwotnie myślałem o takiej kolejności, o jakiej piszecie (okna, instalacje, reszta). Tylko że w takim wypadku nie mam szans zdążyć w tym sezonie z dociepleniami i tynkami, a w konsekwencji mocno przyblokuje mi to prace wykończeniowe i budowę domu. Tymczasem są dwa powody do pośpiechu: - najem mieszkania, który swoje kosztuje- wygasanie ulgi na VAT z końcem tego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dr_au 08.08.2013 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 pablomoc - dlaczego ocieplenie możliwe jak najpóźniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 08.08.2013 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 bo styropian jest barierą dla pary wodnej - a tej bedzie od groma po tynkach wylewakach i bedzie sobie ta wilgoć siedziala nieskończenie długo jak bedziesz tynkował wylewkował a od zewnątrz bedzie położony styro. Zaczynajac w wrzesniu jesteś prawidłowo w stanie spokojnie skończyć w tym sezonie... ps.ulga sie liczy od momentu zaczęcia budowy... czyli jak zaczales to jeszcze mozesz przez dwa nastepna lata odliczac z tego co pamietam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dr_au 08.08.2013 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Dzięki. Jest to racja. Co do ulgi to sprawa wygląda tak, że mniej więcej w kwietniu Ministerstwo finansów ogłosiło, że wygasi ją z końcem roku. Tzn. zwrot będzie można rozliczyć do 2018, ale tylko za faktury wystawione do 31 grudnia 2013 r. Nie wiem, czy już przygotowali projekt stosownej nowelizacji ustawy, ale znając życie pewnie będą to uchwalać na ostatnią chwilę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 09.08.2013 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 jak masz drzwi i okna - to zacznij od alarmu.... przynajmniej prowizorycznego... potem daj elektrykę i tynki.... przy tynkach uważaj żebyś nie trafił na taką firmęjak ja. w stopce zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarooo2 13.11.2013 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Witam wszystkich. Pomóżcie mi rozwiązać dylematy związane z kolejnością prowadzenia prac na budowie. Na tą chwilę mamy stan surowy, wstawione okna i drzwi. Kończymy instalacje i ocieplenie ścian budynku. W piątek wchodzą tynkarze.... I tu pojawiają się problemy. Dużo czytałem na ten temat i podobno lepiej nie robić ocieplenia poddasza przed pracami mokrymi (tynki, wylewki). U nas tynki będą tylko na parterze, na poddaszu użytkowym zrobimy zabudowę z płyt gk. Doradźcie czy można robić równolegle tynki i ocieplać poddasze? Pytam bo tynkarze twierdzą, że wilgoć z tynków z parteru nie powinna przedostać się do wełny na poddaszu. Zresztą podobne zdanie ma mój wykonawca stanu surowego. Co robić? Układać ocieplenie poddasza równolegle z tynkami czy wstrzymać się? Jeśli się wstrzymać to na jak długo?Pozdrawiam, Jarek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_unnamed 13.11.2013 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Jeśli wilgoć z tynków ma się nie przedostać na poddasze to gdzie się podzieje? Przejdzie przez ocieplone ściany zewnętrzne i okna?Czy na poddaszu nie będzie też mokrych wylewek? Czasy jakie należy odczekać znajdziesz tu: http://muratordom.pl/budowa/sciany-murowane/przerwy-technologiczne-na-budowie-czyli-ile-trzeba-czekac-z-poszczegolnymi-pracami,108_8157.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarooo2 14.11.2013 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Dzięki za odpowiedź. W linku podanym przez Ciebie są opisane przerwy dość ogólnie a mi chodzi o konkretny przypadek. Wilgoć z tynków mam nadzieję, że będzie "wychodzić" przez uchylone okna... Co do wylewek na poddaszu to do tego czasu całe ocieplenie będzie pokryte paroizolacją więc woda nie powinna się tam dostać.Może ktoś ma doświadczenie w podobnych przypadkach jak mój? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 14.11.2013 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Mam dom o powierzchni 200m2. Poszło jakieś 8tys litrów wody na tynki i jakieś kilka tys na posadzki. Ściany przez miesiąc są po prostu mokre, nawet jeżeli jest lato i wszystko super szybko schnie. A mokra wełna nie izoluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.