piechocinski 28.09.2006 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2006 PHARE Program PHARE (Poland and Hungary Assistance In Restructuring Economies ) został powołany w 1989 z inicjatywy Komisji Europejskiej celu wsparcia przemian gospodarczych i ustrojowych w Polsce i na Węgrzech potem rozszerzony na pozostałe kraje Europy Środkowo –Wschodniej. W Polsce działa od 1990 roku i był głównym instrumentem w przygotowaniu krajów kandydujących do członkowstwa w UE. W roku 1997 przekształcony został w instrument pomocy akcesyjnej dla 10 krajów kandydujących. Pod koniec lat dziewiedziesiatych stał się programem ukierunkowanym na bezpośrednie wsparcie procesów integracyjnych dlatego tez wszystkie projekty zgłaszane do dofinansowania z PHARE musiały mieć odniesienie do priorytetów zawartych w Narodowym Programie Przygotowania do Członkostwa w UE.W oparciu o te zasady Polska i KE co roku podpisywała memoranda finansowe zawierające zobowiązania finansowe unii na wskazane cele. W budżecie Unii Europejskiej na lata 2000-2006 wysokość funduszy została ustalona na sumę 1,56 mld EUR rocznie dla wszystkich krajów. W momencie wejścia do Unii Europejskiej program PHARE został zastąpiony przez fundusze strukturalne ale do końca 2006 roku będą realizowane projekty które zostały zaakceptowane przez Unię Europejską przed terminem przystąpienia Polski do UE.W ramach środków na lata 2000-2006 PHARE są współfinansowane projekty dotyczące dostosowania polskiego prawodawstwa do prawa wspólnotowego ,wzmocnienia administracji państwowej, umocnienia instytucji demokratycznych. Pomoc inwestycyjna koncentruje się na wzmocnieniu infrastruktury niezbędnej z punktu widzenia przyjmowania prawa wspólnotowego oraz zmniejszaniu dystansu gospodarczego i społecznego. W wielu przypadkach inwestycyjnych PHARE zapewniał niewielką część niezbędnych funduszy ale odgrywał kluczową rolę w procesie pozyskania środków z międzynarodowych instytucji finansowych (EBOR ,Bank Światowy ,EBI ) Projekty PHARE w obszarze infrastruktury komunikacyjnej Projekty drogowe : Modernizacja drogi krajowej nr 61 odc. Szczuczyn – GrajewoProjekt rozpoczęto 11.09.2003Projekt zakończono 03.12.2004Czas realizacji : 15 miesięcyWartość kontraktu 4 457 471 EURWartość grantu PHARE 3 285 022 Modernizacja drogi krajowej nr 61 odc. Grabowo- SzczuczynProjekt rozpoczęto marzec 2004Projekt zakończono 12.12.2004Czas realizacji : 9 miesięcyWartość kontraktu 4 569 936 EURWartość grantu PHARE 3 018 769 Modernizacja drogi krajowej nr 61 odc. Grajewo – RajgródProjekt rozpoczęto 02.05.2002Projekt zakończono 02.09.2003Czas realizacji : 15 miesięcyWartość kontraktu 8 485 004 EURWartość grantu PHARE 3 800 000 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 61 odc. Barszcze – NettaProjekt rozpoczęto 17.11.2004Czas realizacji : 15 miesięcyWartość kontraktu 6 489 222 EURWartość grantu PHARE 2 900 000 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 8 odc .Budzisko – SzypliszkiProjekt rozpoczęto 1992Projekt zakończono 1995Czas realizacji : 36 miesięcyWartość grantu PHARE 2 500 000 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 8 odc. Szypliszki – SuwałkiProjekt rozpoczęto 1999Projekt zakończono 2000Czas realizacji : 12 miesięcyWartość grantu PHARE 6 mln EUR Modernizacja drogi krajowej nr 19 Przejście przez KuźnicęProjekt rozpoczęto 1995Projekt zakończono 1998Czas realizacji : 36 miesięcyWartość grantu PHARE 1 mln EUR Modernizacja drogi krajowej nr 65 Grabówka – WidłyProjekt rozpoczęto 1998Projekt zakończono 1999Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 2 170 604 EURWartość grantu PHARE 1 mln EUR Modernizacja drogi krajowej nr 65 odc . Białystok – Bobrowniki –gr. państwaProjekt rozpoczęto 2003Projekt zakończono 30.11.2003Czas realizacji : 9 miesięcyWartość kontraktu 3 683 196 EURWartość grantu PHARE 2 650 331 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 65 Projekt rozpoczęto 11.09.2003 cz IIProjekt rozpoczęto 2002Projekt zakończono 2003Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 3 123 891EURWartość grantu PHARE 2 349 668 Budowa południowej obwodnicy Torunia w ciągu drogi S-1Projekt rozpoczęto 14 04 2004Projekt zakończono 31 10 2005Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 14 665 531 EURWartość grantu PHARE 10 561 687 Remont drogi krajowej nr 6 obwodowa TrójmiastaProjekt rozpoczęto 2000Projekt zakończono 2002Czas realizacji : 24 miesięcyWartość kontraktu 41 990 206 EURWartość grantu PHARE 20 000 000 Modernizacja drogi krajowej nr 1 odc. drogi do lotniskaProjekt rozpoczęto 2002Projekt zakończono 2004Czas realizacji : 22 miesiąceWartość grantu PHARE 15 173 000 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 944 Żywiec- Zwardoń etap IIIProjekt rozpoczęto 1999Projekt zakończono 2000Czas realizacji : 22 miesięcyWartość grantu PHARE 5 mln EUR Budowa odcinka A-4 od węzła Batorego do węzła MikołowskaProjekt rozpoczęto 1998Projekt zakończono 2002Czas realizacji : 43miesięceWartość grantu PHARE 33 mln EUR Budowa Autostrady A 4 Południowe Obejście Krakowa odc. IIProjekt rozpoczęto 10.2000Projekt zakończono czerwiec 2003Czas realizacji : 36 miesięcyWartość kontraktu 42 500 000 EURWartość grantu PHARE 19 896 000 Przebudowa drogi krajowej nr 12 odc. Biskupice – BezekProjekt rozpoczęto 09.04.2002Projekt zakończono 30.11.2003Czas realizacji : 20 miesięcyWartość kontraktu 4 666 600 EURWartość grantu PHARE 4 200 000 Przebudowa drogi krajowej nr 63 odc. Wisznice –SławatyczeProjekt rozpoczęto 2001Projekt zakończono 2002Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 28 217 000 złWartość grantu PHARE 4 mln EUR Budowa wschodniej obwodnicy KutnaProjekt rozpoczęto 23.12.2003Projekt zakończono 30.06 2005Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 10 142 780 EURWartość grantu PHARE 6 668 361 EUR Budowa Północnej obwodnicy Rawy MazowieckiejProjekt rozpoczęto 18.05.2004Projekt zakończono 18 11 2005Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 6 069 800 EURWartość grantu PHARE 2 628 122EUR Budowa obwodnicy m. Lubrza na drodze krajowej nr 40Projekt rozpoczęto 20.04.2004Projekt zakończono 15.12.2005Czas realizacji : 20 miesięcyWartość kontraktu 4 348 700 EUR Budowa Autostrady A - 4,odc .Nogawczyce – KleszczówProjekt rozpoczęto 24 10 2001Projekt zakończono24 11 2003Czas realizacji : 25 miesięcyWartość kontraktu 20 mln EUR Budowa obwodnicy miasta Prudnik w ciągu drogi krajowej nr 41Projekt rozpoczęto 12 .2001Projekt zakończono 25 08 2003Czas realizacji : 20 miesięcyWartość kontraktu 2 416 410 EUR Przebudowa drogi krajowej nr 16 odc .Naglady Olsztyn –WójtowoProjekt rozpoczęto 15 09 2002Projekt zakończono 28 11 2004Czas realizacji : 22 miesiąceWartość kontraktu 13 363 600 EUR Przebudowa węzła Elbląg Wschód droga krajowa nr 22Projekt rozpoczęto 11 03 2004Projekt zakończono 15 11 2005Czas realizacji : 22 miesiąceWartość kontraktu 6 063 500 EUR Budowa obejścia drogowego m. Pniewy na drodze krajowej nr 2Projekt rozpoczęto 20 11 1999Projekt zakończono 11 12 1998Czas realizacji : 13 miesięcyWartość kontraktu 1 561 826 EURWartość grantu PHARE 1 561 826EUR Budowa obejścia drogowego m .Pniewy na drodze krajowej 24Projekt rozpoczęto 22 07 1998Projekt zakończono 21 07 1999Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 2 006 498 EURWartość grantu PHARE 1 515 000 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 24 odc .Pniewy –SkwierzynaProjekt rozpoczęto 25 08 1999Projekt zakończono 26 08 2000Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 1 054 186 EURWartość grantu PHARE 1 054 186 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 24 Pniewy – Skwierzyna odc. Pniewy – OrzeszkowoProjekt rozpoczęto 28 07 2000Projekt zakończono 27 07 2001Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 896 679 EURWartość grantu PHARE 686 813 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 871 Radymno – KorczowaProjekt rozpoczęto 1999Projekt zakończono 2000Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 2 006 498 EURWartość grantu PHARE 2 mln EUR Przebudowa drogi krajowej nr 9 Miejsce Piastowe – BarwinekProjekt rozpoczęto 2002Projekt zakończono 2004Czas realizacji : 24 miesiąceWartość kontraktu 1 600 000 EUR Modernizacja drogi krajowej A-6 ,I odcinek granica państwa – KołbaskowoProjekt rozpoczęto 22 03 1996Projekt zakończono 02 10 1997Czas realizacji : 19 miesięcyWartość kontraktu 3 441 841 EURWartość grantu PHARE 3 441 841 EUR Modernizacja drogi krajowej A – 6 ,III odcinekProjekt rozpoczęto 05 11 1997Projekt zakończono 31 08 1999Czas realizacji : 22 miesiąceWartość kontraktu 3 853 076 EURWartość grantu PHARE 3 737 741 EUR Budowa mostu przez rzekę Odrę ZachodniąProjekt rozpoczęto 07 11 1996Projekt zakończono 30 06 1998Czas realizacji : 19 miesięcyWartość kontraktu 2 995 574 EURWartość grantu PHARE 2 449 319 EUR Budowa mostu przez rzekę Odrę WschodniąProjekt rozpoczęto 07 11 1996Projekt zakończono 09 10 1998Czas realizacji : 23 miesiąceWartość kontraktu 2 924 454 EURWartość grantu 2 432 432 EUR Budowa autostrady A – 6 ,odc. .IIProjekt rozpoczęto 07 11 1996Projekt zakończono 06 05 1998Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 6 291 615 EURWartość grantu PHARE 5 111 247 EUR Przebudowa dróg krajowych nr 124 i 126 (obecnie drogi wojewódzkie )na przejściuGranicznym w Osinowie DolnymProjekt rozpoczęto 20 01 1997Projekt zakończono 15 10 1997Czas realizacji : 9 miesięcyWartość kontraktu 1 254 807 EURWartość grantu PHARE 1 200 000 EUR Modernizacja drogi krajowej numer 22 Kostrzyn – Gorzów WielkopolskiProjekt rozpoczęto 09 09 1997Projekt zakończono 08 06 1999Czas realizacji : 21 miesięcyWartość kontraktu 6 380 514 EURWartość grantu PHARE 6 380 514 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 13 Szczecin - KołbaskowoProjekt rozpoczęto 20 06 1997Projekt zakończono 30 06 1999Czas realizacji : 24 miesiąceWartość kontraktu 2 665 872 EURWartość grantu PHARE 2 mln EUR Modernizacja drogi krajowej nr 13Projekt rozpoczęto 15 09 1998Projekt zakończono 30 06 1999Czas realizacji : 9 miesięcyWartość kontraktu 441 844 EURWartość grantu PHARE 441 844 EUR Remont nawierzchni drogi krajowej nr 120 (obecnie droga wojewódzka )Gryfice – MescherinProjekt rozpoczęto 08 07 1998Projekt zakończono 20 03 1999Czas realizacji : 8 miesięcyWartość kontraktu 349 528 EURWartość grantu PHARE 300 702 EUR Przebudowa drogi krajowej nr 6 odc. Goleniów – Nowogard III etapyEtap I kontrakt I Modernizacja drogi krajowej nr 6 Goleniów – BodzęcinProjekt rozpoczęto 07 05 2002Projekt zakończono 17 11 2003Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 2 143 515 EURWartość grantu PHARE 1 072 458 EUREtap I kontrakt II Modernizacja drogi krajowej nr 6 Goleniów – NowogardProjekt rozpoczęto 30 01 2003Projekt zakończono 29 10 2003Czas realizacji : 9 miesięcyWartość kontraktu 2 825 636 EURWartość grantu PHARE 1 395 864 EUREtap II Modernizacja drogi krajowej nr 6 Bodzęcin – RedostowoProjekt rozpoczęto 13 02 2004Projekt zakończono 13 02 2005Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 3 358 378 EURWartość grantu PHARE 1 865 404 EUR Etap IIIKontrakt I Modernizacja drogi krajowej nr 6 Redostowo – NowogardProjekt rozpoczęto 12 11 2004Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 3 594 460 EURWartość grantu PHARE 2 693 328 EUR Kontrakt II ciąg dalszy modernizacji drogi krajowej nr 6 na odcinku Redostowo – NowogardProjekt rozpoczęto 03 06 2004Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 10 073 606 zł Remont nawierzchni drogi krajowej nr 60 Raciąż – Glinojeck – CiechanówProjekt rozpoczęto październik 2004Projekt zakończono 30 06 2006Czas realizacji : 16 miesięcyWartość kontraktu 3 948 445 EURWartość grantu PHARE 2 574 543 EUR Rekonstrukcja drogi krajowej Lubań – Leśna – Miłoszów – SerbskaProjekt rozpoczęto 04 1998Projekt zakończono 11 .1999Czas realizacji : 19 miesięcyWartość kontraktu 2 062 200 EURWartość grantu PHARE 1 623 900 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 5 odc. Kamienna Góra – LubawkaProjekt rozpoczęto 04 1999Projekt zakończono 01. 2000Czas realizacji : 9 miesięcyWartość kontraktu 1288 500 EURWartość grantu PHARE 1 200 000 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 5 odc. Bolków – Kamienna GóraProjekt rozpoczęto 04 2000Projekt zakończono 12 2000Czas realizacji : 8 miesięcyWartość kontraktu 745 600 EUR Budowa obwodnicy Bolesławca na drodze krajowej nr 4 etap ICzęść I projektuProjekt rozpoczęto 02.1999Projekt zakończono 12 1999Czas realizacji : 10 miesięcyWartość kontraktu 2 732 300 EUR Część II projektu odnowaProjekt rozpoczęto 04 2000Projekt zakończono 12 2000Czas realizacji : 8 miesięcyWartość kontraktu 384 900 EUR Droga odciążająca centrum miasta Bolesławca od ruchu tranzytowego II etapCzęść I projektu – obwodnicaProjekt rozpoczęto 12. 2000Projekt zakończono 05 2002Czas realizacji : 17 miesięcyWartość kontraktu 3 832 400 EURWartość grantu PHARE 3 526 600 EUR Część II projektu – odnowaProjekt rozpoczęto 04.2001Projekt zakończono 11.04Czas realizacji : 7 miesięcyWartość kontraktu 1 260 000 EURWartość grantu PHARE 990 000 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 30 odc. Olszyna – LubańProjekt rozpoczęto 03. 2000Projekt zakończono 05 2001Czas realizacji : 10 miesięcyWartość kontraktu 2 790 100 EURWartość grantu PHARE 2 578 800 EUR Obejście m. Olszyna na drodze krajowej 30Część I obwodnicaProjekt rozpoczęto 10. 2000Projekt zakończono 10. 2001Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 2 653 600 EUR Część II – odnowaProjekt rozpoczęto 03.2001Projekt zakończono 10.2001Czas realizacji : 7 miesięcyWartość grantu PHARE 894 500 EUR Budowa wiaduktu drogowego w m. Kłobuczyn na drodze krajowej nr 3Projekt rozpoczęto 11.1999Projekt zakończono 11. 2000Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 2 416 700 EURWartość grantu PHARE 756 000 EUR Budowa wiaduktu w m. Kłobuczyn –przebudowa przejazdówProjekt rozpoczęto 09. 2000Projekt zakończono 11. 2000Czas realizacji : 2 miesiąceWartość kontraktu 241 400 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice Żarska Wieś IProjekt rozpoczęto 03. 2003Projekt zakończono 06 2004Czas realizacji : 15 miesięcyWartość kontraktu 2 mln EURWartość grantu PHARE 1 479 200 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice – Żarska Wieś IIProjekt rozpoczęto 10. 2003Projekt zakończono 06 2005Czas realizacji : 20 miesięcyWartość kontraktu 2 087 800 EURWartość grantu PHARE 1 564 600 EUR Budowa obejścia m. Radoniów na drodze krajowej nr 30Projekt rozpoczęto 10. 2003Projekt zakończono 04 2005Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 2 550 600 EURWartość grantu PHARE 1 275 300 EUR Budowa obwodnicy Kamiennej Góry na drodze krajowej nr 5Projekt rozpoczęto 02. 2004Projekt zakończono 08 2005Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 2 698 400 EURWartość grantu PHARE 2 023 800 EUR Budowa pasa ruchu powolnego przy drodze krajowej nr 8 Lewin Kłodzki –Duszniki ZdrójProjekt rozpoczęto II kwartał 2005Projekt zakończono 2006Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 3 200 000 EURWartość grantu PHARE 2 300 000 EUR Modernizacja drogi krajowej nr 4 etap III Przesieczany – GodziszówProjekt rozpoczęto II kwartał 2005Projekt zakończono 2006Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 3 mln EURWartość grantu PHARE 2 600 000 EUR Obwodnica SulechowaProjekt rozpoczęto 01.12.. 2004Projekt zakończono 31.12.2005Czas realizacji : 13 miesięcyWartość kontraktu 8 173 000EURWartość grantu PHARE 4 781 300 EUR Obwodnica ŻaganiaProjekt rozpoczęto 08.05.2003Projekt zakończono 31.10.2005Czas realizacji : 30 miesięcyWartość kontraktu 6 853 000 EURWartość grantu PHARE 3 mln EUR Obwodnica WilkanowaProjekt rozpoczęto 07.10.2003Projekt zakończono 31.10.2005Czas realizacji : 23 miesiąceWartość kontraktu 3 699 500 EURWartość grantu PHARE 2 mln EUR Obwodnica Żar na drodze krajowej nr 12Projekt rozpoczęto 20.10.2004Projekt zakończono 30.09.2005Czas realizacji : 11 miesięcyWartość kontraktu 1 872 300 EURWartość grantu PHARE 1 386 800 EUR Przebudowa drogi krajowej nr 29 Krosno – SłubiceProjekt rozpoczęto 08.09.2004Projekt zakończono 07.03.2006Czas realizacji : 18 miesięcyWartość kontraktu 2 819 500 EURWartość grantu PHARE 1 735 000 EUR Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni na dojazdach do Leśniowa WielkiegoProjekt rozpoczęto 19.08.1998Projekt zakończono 19.06.1999Czas realizacji : 10 miesięcyWartość kontraktu 2 385 200 EURWartość grantu PHARE 2 207 200 EUR Modernizacja drogi Gubin – PołupinProjekt rozpoczęto 14.05.1997Projekt zakończono 30.09.1999Czas realizacji : 28 miesięcyWartość kontraktu 7 211 700 EURWartość grantu PHARE 3 mln EUR Dojazdy do przejścia granicznego w GubinkuProjekt rozpoczęto 08.05.1997Projekt zakończono 30.05.1999Czas realizacji : 24 miesiąceWartość kontraktu 7 758 000 EURWartość grantu PHARE 6 814 700 EUR Budowa obejścia m. PołupinaProjekt rozpoczęto 15.09.1997Projekt zakończono 12.10.1998Czas realizacji : 13 miesięcyWartość kontraktu 2 479 000 EURWartość grantu PHARE 1 500 000 EUR Przebudowa węzła autostradowego OlszynaProjekt rozpoczęto 20.08.1997Projekt zakończono 27.10.1998Czas realizacji : 14 miesięcyWartość kontraktu 1 463 200 EURWartość grantu PHARE 1 463 200 EUR Budowa trasy XXX – lecia w ŻarachProjekt rozpoczęto 28.07.1997Projekt zakończono 26.10.1998Czas realizacji : 15 miesięcyWartość kontraktu 2 334 600 EURWartość grantu PHARE 900 000 EUR Budowa obwodnicy w Szprotawie na drodze krajowej 12Projekt rozpoczęto 15.02. 2000Projekt zakończono 21.11.2001Czas realizacji : 21 miesięcyWartość kontraktu 2 831 800 EURWartość grantu PHARE 1 270 000 EUR Budowa obwodnicy WolsztynaProjekt rozpoczęto 04.08.1998Projekt zakończono 04.08.2000Czas realizacji : 24 miesiąceWartość kontraktu 2 936 300 EURWartość grantu PHARE 1 130 000 EUR Budowa obwodnicy ŻarProjekt rozpoczęto 26.05.1999Projekt zakończono 26.05.2001Czas realizacji : 24 miesięcyWartość kontraktu 4 394 500 EURWartość grantu PHARE 1 500 000 EUR Budowa obwodnicy Żar II etapProjekt rozpoczęto 19.11.1999Projekt zakończono 19.11.2000Czas realizacji : 12 miesięcyWartość kontraktu 1 788 700 EURWartość grantu PHARE 1 613 000 EUR Modernizacja ciągu drogi Kostrzyn – Gorzów WielkopolskiProjekt rozpoczęto 26.01.2001Projekt zakończono 26.05.2002Czas realizacji : 16 miesięcyWartość kontraktu 11 340 000 EURWartość grantu PHARE 5 500 000 EUR Modernizacja dróg na odcinku przejście graniczne Kostrzyn – Gorzów W.Projekt rozpoczęto 23.10.2001Projekt zakończono 30.10.2003Czas realizacji : 24 miesiąceWartość kontraktu 2 959 300 EURWartość grantu PHARE 2 959 300 EUR Modernizacja dróg na odcinku przejście graniczne Kostrzyn – Gorzów W. zadanie IIProjekt rozpoczęto 07.03.2002Projekt zakończono 15.11.2003Czas realizacji : 20 miesięcyWartość kontraktu 3 560 000 EURWartość grantu PHARE 1 005 000 EUR Budowa mostu granicznego w RubinkuProjekt rozpoczęto 28.10.1996Projekt zakończono 28.12.1998Czas realizacji : 26 miesięcyWartość kontraktu 3 655 700 EURWartość grantu PHARE 562 800 EUR Projekty kolejowe i inne PHARE 1995-1999 1.PL 9505 Modernizacja pięciu stacji na odcinku E 20 Kunowice Warszawa2.PL 9606 Modernizacja wschodniego odcinka linii kolejowej E 20 Warszawa MińskMazowiecki3.PL 9703 Modernizacja kolejowego przejścia granicznego w Międzylesiu4. PL 9906.03 Modernizacja dwóch stacji Opole zachodnie i Lewin Brzeski oraz siedmiuobiektów inżynieryjnych Dla wymienionych projektów zakończył się okres wydatkowania środków PHARE. Zgodnie z ustawodawstwem UE dla zakończonych projektów konieczny jest nadzór Pełnomocnika ds. Realizacji Projektów przez 5 lat od daty zakończenia. PHARE 2002PL 2002/000 196-01.02 Wdrażanie prawa UE w dziedzinie lotnictwa cywilnego i sektorakolejowego ,3,543 mln EUR PHARE 2003PL 2003/004-379-01.09 Wzmocnienie zdolności struktur zarządzających ERDF i FunduszemSpójności w sektorze transportu 2,4 mln EUR Pozostałe : PL 0103.04 Kolejowe przejście graniczne w Terespolu Opracował Janusz Piechociński Zespół Doradców gospodarczych TOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bul 29.09.2006 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2006 Panie Januszu, a gdzie puenta tej wyliczanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 30.09.2006 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2006 morał z tego jaki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 30.09.2006 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2006 morał taki będzie, że w końcu dostanie bana - trol jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zielonooka 01.10.2006 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2006 e...no sluchajcie ten tekst moze sie przydac np. dla cierpiacych na bezsennosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Leclerc 01.10.2006 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2006 morał z tego jaki ? Pan Janusz Piechocinski był w poprzedniej kadencji sejmu przewodniczacym sejmowej komisji infrastruktury, domyślcie sie sami skąd i dlaczego ten tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Heath 02.10.2006 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2006 By chociaż wkleił jakiś sprośny obrazek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piechocinski 13.10.2006 08:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2006 chcecie morału to go macie.Wykonawstwo budowlane głownie duże kontrakty przechodzi do firm kapitału obcego.Polskie firmy stają się podwykonawcami a ich potencjał nie rozwija się w tempie przyrostu rynku.Efekt - wystąpi transfer kapitału i niestety nie tak jak na przykład w Hiszpanii środki unijne nie spowodują powstania mocnych firm wykonawczych czy też projektowych.W najbliższych latach firmy kapitału polskiego bedą niestety tracić udział w rynku i nie będą w stanie podjąć ekspansji zewnętrznej.Przełoży się to także na inwestycje poza drogami czy koleją.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 13.10.2006 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2006 i te biedne firmy polskie, co to są tylko subcontractorami płaczą rzewnie nad tym stanem rzeczy............A może by tak do roboty zamiast łazić po forach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 13.10.2006 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2006 chcecie morału to go macie.Wykonawstwo budowlane głownie duże kontrakty przechodzi do firm kapitału obcego.Polskie firmy stają się podwykonawcami a ich potencjał nie rozwija się w tempie przyrostu rynku.Efekt - wystąpi transfer kapitału i niestety nie tak jak na przykład w Hiszpanii środki unijne nie spowodują powstania mocnych firm wykonawczych czy też projektowych.W najbliższych latach firmy kapitału polskiego bedą niestety tracić udział w rynku i nie będą w stanie podjąć ekspansji zewnętrznej.Przełoży się to także na inwestycje poza drogami czy koleją.Pozdrawiam no widzisz, dało się napisać zwięźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cpt_Q 14.10.2006 23:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2006 wniosek jeden - Balcerowicz musi odejść http://manu.dogomania.pl/emot/str.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.