Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PHARE w Transporcie


piechocinski

Recommended Posts

PHARE

 

 

Program PHARE (Poland and Hungary Assistance In Restructuring Economies ) został powołany w 1989 z inicjatywy Komisji Europejskiej celu wsparcia przemian gospodarczych i ustrojowych w Polsce i na Węgrzech potem rozszerzony na pozostałe kraje Europy Środkowo –Wschodniej. W Polsce działa od 1990 roku i był głównym instrumentem w przygotowaniu krajów kandydujących do członkowstwa w UE. W roku 1997 przekształcony został w instrument pomocy akcesyjnej dla 10 krajów kandydujących. Pod koniec lat dziewiedziesiatych stał się programem ukierunkowanym na bezpośrednie wsparcie procesów integracyjnych dlatego tez wszystkie projekty zgłaszane do dofinansowania z PHARE musiały mieć odniesienie do priorytetów zawartych w Narodowym Programie Przygotowania do Członkostwa w UE.W oparciu o te zasady Polska i KE co roku podpisywała memoranda finansowe zawierające zobowiązania finansowe unii na wskazane cele. W budżecie Unii Europejskiej na lata 2000-2006 wysokość funduszy została ustalona na sumę 1,56 mld EUR rocznie dla wszystkich krajów. W momencie wejścia do Unii Europejskiej program PHARE został zastąpiony przez fundusze strukturalne ale do końca 2006 roku będą realizowane projekty które zostały zaakceptowane przez Unię Europejską przed terminem przystąpienia Polski do UE.W ramach środków na lata 2000-2006 PHARE są współfinansowane projekty dotyczące dostosowania polskiego prawodawstwa do prawa wspólnotowego ,wzmocnienia administracji państwowej, umocnienia instytucji demokratycznych. Pomoc inwestycyjna koncentruje się na wzmocnieniu infrastruktury niezbędnej z punktu widzenia przyjmowania prawa wspólnotowego oraz zmniejszaniu dystansu gospodarczego i społecznego. W wielu przypadkach inwestycyjnych PHARE zapewniał niewielką część niezbędnych funduszy ale odgrywał kluczową rolę w procesie pozyskania środków z międzynarodowych instytucji finansowych (EBOR ,Bank Światowy ,EBI )

 

Projekty PHARE w obszarze infrastruktury komunikacyjnej

 

Projekty drogowe :

 

Modernizacja drogi krajowej nr 61 odc. Szczuczyn – Grajewo

Projekt rozpoczęto 11.09.2003

Projekt zakończono 03.12.2004

Czas realizacji : 15 miesięcy

Wartość kontraktu 4 457 471 EUR

Wartość grantu PHARE 3 285 022

 

Modernizacja drogi krajowej nr 61 odc. Grabowo- Szczuczyn

Projekt rozpoczęto marzec 2004

Projekt zakończono 12.12.2004

Czas realizacji : 9 miesięcy

Wartość kontraktu 4 569 936 EUR

Wartość grantu PHARE 3 018 769

 

Modernizacja drogi krajowej nr 61 odc. Grajewo – Rajgród

Projekt rozpoczęto 02.05.2002

Projekt zakończono 02.09.2003

Czas realizacji : 15 miesięcy

Wartość kontraktu 8 485 004 EUR

Wartość grantu PHARE 3 800 000 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 61 odc. Barszcze – Netta

Projekt rozpoczęto 17.11.2004

Czas realizacji : 15 miesięcy

Wartość kontraktu 6 489 222 EUR

Wartość grantu PHARE 2 900 000 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 8 odc .Budzisko – Szypliszki

Projekt rozpoczęto 1992

Projekt zakończono 1995

Czas realizacji : 36 miesięcy

Wartość grantu PHARE 2 500 000 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 8 odc. Szypliszki – Suwałki

Projekt rozpoczęto 1999

Projekt zakończono 2000

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość grantu PHARE 6 mln EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 19 Przejście przez Kuźnicę

Projekt rozpoczęto 1995

Projekt zakończono 1998

Czas realizacji : 36 miesięcy

Wartość grantu PHARE 1 mln EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 65 Grabówka – Widły

Projekt rozpoczęto 1998

Projekt zakończono 1999

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 2 170 604 EUR

Wartość grantu PHARE 1 mln EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 65 odc . Białystok – Bobrowniki –gr. państwa

Projekt rozpoczęto 2003

Projekt zakończono 30.11.2003

Czas realizacji : 9 miesięcy

Wartość kontraktu 3 683 196 EUR

Wartość grantu PHARE 2 650 331 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 65 Projekt rozpoczęto 11.09.2003 cz II

Projekt rozpoczęto 2002

Projekt zakończono 2003

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 3 123 891EUR

Wartość grantu PHARE 2 349 668

 

Budowa południowej obwodnicy Torunia w ciągu drogi S-1

Projekt rozpoczęto 14 04 2004

Projekt zakończono 31 10 2005

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 14 665 531 EUR

Wartość grantu PHARE 10 561 687

 

 

Remont drogi krajowej nr 6 obwodowa Trójmiasta

Projekt rozpoczęto 2000

Projekt zakończono 2002

Czas realizacji : 24 miesięcy

Wartość kontraktu 41 990 206 EUR

Wartość grantu PHARE 20 000 000

 

Modernizacja drogi krajowej nr 1 odc. drogi do lotniska

Projekt rozpoczęto 2002

Projekt zakończono 2004

Czas realizacji : 22 miesiące

Wartość grantu PHARE 15 173 000 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 944 Żywiec- Zwardoń etap III

Projekt rozpoczęto 1999

Projekt zakończono 2000

Czas realizacji : 22 miesięcy

Wartość grantu PHARE 5 mln EUR

 

Budowa odcinka A-4 od węzła Batorego do węzła Mikołowska

Projekt rozpoczęto 1998

Projekt zakończono 2002

Czas realizacji : 43miesięce

Wartość grantu PHARE 33 mln EUR

 

Budowa Autostrady A 4 Południowe Obejście Krakowa odc. II

Projekt rozpoczęto 10.2000

Projekt zakończono czerwiec 2003

Czas realizacji : 36 miesięcy

Wartość kontraktu 42 500 000 EUR

Wartość grantu PHARE 19 896 000

 

Przebudowa drogi krajowej nr 12 odc. Biskupice – Bezek

Projekt rozpoczęto 09.04.2002

Projekt zakończono 30.11.2003

Czas realizacji : 20 miesięcy

Wartość kontraktu 4 666 600 EUR

Wartość grantu PHARE 4 200 000

 

Przebudowa drogi krajowej nr 63 odc. Wisznice –Sławatycze

Projekt rozpoczęto 2001

Projekt zakończono 2002

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 28 217 000 zł

Wartość grantu PHARE 4 mln EUR

 

Budowa wschodniej obwodnicy Kutna

Projekt rozpoczęto 23.12.2003

Projekt zakończono 30.06 2005

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 10 142 780 EUR

Wartość grantu PHARE 6 668 361 EUR

 

Budowa Północnej obwodnicy Rawy Mazowieckiej

Projekt rozpoczęto 18.05.2004

Projekt zakończono 18 11 2005

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 6 069 800 EUR

Wartość grantu PHARE 2 628 122EUR

 

 

Budowa obwodnicy m. Lubrza na drodze krajowej nr 40

Projekt rozpoczęto 20.04.2004

Projekt zakończono 15.12.2005

Czas realizacji : 20 miesięcy

Wartość kontraktu 4 348 700 EUR

 

Budowa Autostrady A - 4,odc .Nogawczyce – Kleszczów

Projekt rozpoczęto 24 10 2001

Projekt zakończono24 11 2003

Czas realizacji : 25 miesięcy

Wartość kontraktu 20 mln EUR

 

Budowa obwodnicy miasta Prudnik w ciągu drogi krajowej nr 41

Projekt rozpoczęto 12 .2001

Projekt zakończono 25 08 2003

Czas realizacji : 20 miesięcy

Wartość kontraktu 2 416 410 EUR

 

 

Przebudowa drogi krajowej nr 16 odc .Naglady Olsztyn –Wójtowo

Projekt rozpoczęto 15 09 2002

Projekt zakończono 28 11 2004

Czas realizacji : 22 miesiące

Wartość kontraktu 13 363 600 EUR

 

 

 

Przebudowa węzła Elbląg Wschód droga krajowa nr 22

Projekt rozpoczęto 11 03 2004

Projekt zakończono 15 11 2005

Czas realizacji : 22 miesiące

Wartość kontraktu 6 063 500 EUR

 

 

Budowa obejścia drogowego m. Pniewy na drodze krajowej nr 2

Projekt rozpoczęto 20 11 1999

Projekt zakończono 11 12 1998

Czas realizacji : 13 miesięcy

Wartość kontraktu 1 561 826 EUR

Wartość grantu PHARE 1 561 826EUR

 

Budowa obejścia drogowego m .Pniewy na drodze krajowej 24

Projekt rozpoczęto 22 07 1998

Projekt zakończono 21 07 1999

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 2 006 498 EUR

Wartość grantu PHARE 1 515 000 EUR

 

 

Modernizacja drogi krajowej nr 24 odc .Pniewy –Skwierzyna

Projekt rozpoczęto 25 08 1999

Projekt zakończono 26 08 2000

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 1 054 186 EUR

Wartość grantu PHARE 1 054 186 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 24 Pniewy – Skwierzyna odc. Pniewy – Orzeszkowo

Projekt rozpoczęto 28 07 2000

Projekt zakończono 27 07 2001

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 896 679 EUR

Wartość grantu PHARE 686 813 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 871 Radymno – Korczowa

Projekt rozpoczęto 1999

Projekt zakończono 2000

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 2 006 498 EUR

Wartość grantu PHARE 2 mln EUR

 

 

Przebudowa drogi krajowej nr 9 Miejsce Piastowe – Barwinek

Projekt rozpoczęto 2002

Projekt zakończono 2004

Czas realizacji : 24 miesiące

Wartość kontraktu 1 600 000 EUR

 

 

Modernizacja drogi krajowej A-6 ,I odcinek granica państwa – Kołbaskowo

Projekt rozpoczęto 22 03 1996

Projekt zakończono 02 10 1997

Czas realizacji : 19 miesięcy

Wartość kontraktu 3 441 841 EUR

Wartość grantu PHARE 3 441 841 EUR

 

 

Modernizacja drogi krajowej A – 6 ,III odcinek

Projekt rozpoczęto 05 11 1997

Projekt zakończono 31 08 1999

Czas realizacji : 22 miesiące

Wartość kontraktu 3 853 076 EUR

Wartość grantu PHARE 3 737 741 EUR

 

 

 

Budowa mostu przez rzekę Odrę Zachodnią

Projekt rozpoczęto 07 11 1996

Projekt zakończono 30 06 1998

Czas realizacji : 19 miesięcy

Wartość kontraktu 2 995 574 EUR

Wartość grantu PHARE 2 449 319 EUR

 

 

Budowa mostu przez rzekę Odrę Wschodnią

Projekt rozpoczęto 07 11 1996

Projekt zakończono 09 10 1998

Czas realizacji : 23 miesiące

Wartość kontraktu 2 924 454 EUR

Wartość grantu 2 432 432 EUR

 

 

Budowa autostrady A – 6 ,odc. .II

Projekt rozpoczęto 07 11 1996

Projekt zakończono 06 05 1998

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 6 291 615 EUR

Wartość grantu PHARE 5 111 247 EUR

 

 

Przebudowa dróg krajowych nr 124 i 126 (obecnie drogi wojewódzkie )na przejściu

Granicznym w Osinowie Dolnym

Projekt rozpoczęto 20 01 1997

Projekt zakończono 15 10 1997

Czas realizacji : 9 miesięcy

Wartość kontraktu 1 254 807 EUR

Wartość grantu PHARE 1 200 000 EUR

 

 

Modernizacja drogi krajowej numer 22 Kostrzyn – Gorzów Wielkopolski

Projekt rozpoczęto 09 09 1997

Projekt zakończono 08 06 1999

Czas realizacji : 21 miesięcy

Wartość kontraktu 6 380 514 EUR

Wartość grantu PHARE 6 380 514 EUR

 

 

Modernizacja drogi krajowej nr 13 Szczecin - Kołbaskowo

Projekt rozpoczęto 20 06 1997

Projekt zakończono 30 06 1999

Czas realizacji : 24 miesiące

Wartość kontraktu 2 665 872 EUR

Wartość grantu PHARE 2 mln EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 13

Projekt rozpoczęto 15 09 1998

Projekt zakończono 30 06 1999

Czas realizacji : 9 miesięcy

Wartość kontraktu 441 844 EUR

Wartość grantu PHARE 441 844 EUR

 

Remont nawierzchni drogi krajowej nr 120 (obecnie droga wojewódzka )Gryfice – Mescherin

Projekt rozpoczęto 08 07 1998

Projekt zakończono 20 03 1999

Czas realizacji : 8 miesięcy

Wartość kontraktu 349 528 EUR

Wartość grantu PHARE 300 702 EUR

 

 

Przebudowa drogi krajowej nr 6 odc. Goleniów – Nowogard III etapy

Etap I kontrakt I

 

Modernizacja drogi krajowej nr 6 Goleniów – Bodzęcin

Projekt rozpoczęto 07 05 2002

Projekt zakończono 17 11 2003

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 2 143 515 EUR

Wartość grantu PHARE 1 072 458 EUR

Etap I kontrakt II

 

Modernizacja drogi krajowej nr 6 Goleniów – Nowogard

Projekt rozpoczęto 30 01 2003

Projekt zakończono 29 10 2003

Czas realizacji : 9 miesięcy

Wartość kontraktu 2 825 636 EUR

Wartość grantu PHARE 1 395 864 EUR

Etap II

 

Modernizacja drogi krajowej nr 6 Bodzęcin – Redostowo

Projekt rozpoczęto 13 02 2004

Projekt zakończono 13 02 2005

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 3 358 378 EUR

Wartość grantu PHARE 1 865 404 EUR

 

Etap III

Kontrakt I Modernizacja drogi krajowej nr 6 Redostowo – Nowogard

Projekt rozpoczęto 12 11 2004

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 3 594 460 EUR

Wartość grantu PHARE 2 693 328 EUR

 

Kontrakt II ciąg dalszy modernizacji drogi krajowej nr 6 na odcinku Redostowo – Nowogard

Projekt rozpoczęto 03 06 2004

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 10 073 606 zł

 

Remont nawierzchni drogi krajowej nr 60 Raciąż – Glinojeck – Ciechanów

Projekt rozpoczęto październik 2004

Projekt zakończono 30 06 2006

Czas realizacji : 16 miesięcy

Wartość kontraktu 3 948 445 EUR

Wartość grantu PHARE 2 574 543 EUR

 

Rekonstrukcja drogi krajowej Lubań – Leśna – Miłoszów – Serbska

Projekt rozpoczęto 04 1998

Projekt zakończono 11 .1999

Czas realizacji : 19 miesięcy

Wartość kontraktu 2 062 200 EUR

Wartość grantu PHARE 1 623 900 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 5 odc. Kamienna Góra – Lubawka

Projekt rozpoczęto 04 1999

Projekt zakończono 01. 2000

Czas realizacji : 9 miesięcy

Wartość kontraktu 1288 500 EUR

Wartość grantu PHARE 1 200 000 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 5 odc. Bolków – Kamienna Góra

Projekt rozpoczęto 04 2000

Projekt zakończono 12 2000

Czas realizacji : 8 miesięcy

Wartość kontraktu 745 600 EUR

 

 

Budowa obwodnicy Bolesławca na drodze krajowej nr 4 etap I

Część I projektu

Projekt rozpoczęto 02.1999

Projekt zakończono 12 1999

Czas realizacji : 10 miesięcy

Wartość kontraktu 2 732 300 EUR

 

Część II projektu odnowa

Projekt rozpoczęto 04 2000

Projekt zakończono 12 2000

Czas realizacji : 8 miesięcy

Wartość kontraktu 384 900 EUR

 

Droga odciążająca centrum miasta Bolesławca od ruchu tranzytowego II etap

Część I projektu – obwodnica

Projekt rozpoczęto 12. 2000

Projekt zakończono 05 2002

Czas realizacji : 17 miesięcy

Wartość kontraktu 3 832 400 EUR

Wartość grantu PHARE 3 526 600 EUR

 

Część II projektu – odnowa

Projekt rozpoczęto 04.2001

Projekt zakończono 11.04

Czas realizacji : 7 miesięcy

Wartość kontraktu 1 260 000 EUR

Wartość grantu PHARE 990 000 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 30 odc. Olszyna – Lubań

Projekt rozpoczęto 03. 2000

Projekt zakończono 05 2001

Czas realizacji : 10 miesięcy

Wartość kontraktu 2 790 100 EUR

Wartość grantu PHARE 2 578 800 EUR

 

Obejście m. Olszyna na drodze krajowej 30

Część I obwodnica

Projekt rozpoczęto 10. 2000

Projekt zakończono 10. 2001

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 2 653 600 EUR

 

Część II – odnowa

Projekt rozpoczęto 03.2001

Projekt zakończono 10.2001

Czas realizacji : 7 miesięcy

Wartość grantu PHARE 894 500 EUR

 

Budowa wiaduktu drogowego w m. Kłobuczyn na drodze krajowej nr 3

Projekt rozpoczęto 11.1999

Projekt zakończono 11. 2000

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 2 416 700 EUR

Wartość grantu PHARE 756 000 EUR

 

Budowa wiaduktu w m. Kłobuczyn –przebudowa przejazdów

Projekt rozpoczęto 09. 2000

Projekt zakończono 11. 2000

Czas realizacji : 2 miesiące

Wartość kontraktu 241 400 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice Żarska Wieś I

Projekt rozpoczęto 03. 2003

Projekt zakończono 06 2004

Czas realizacji : 15 miesięcy

Wartość kontraktu 2 mln EUR

Wartość grantu PHARE 1 479 200 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice – Żarska Wieś II

Projekt rozpoczęto 10. 2003

Projekt zakończono 06 2005

Czas realizacji : 20 miesięcy

Wartość kontraktu 2 087 800 EUR

Wartość grantu PHARE 1 564 600 EUR

 

Budowa obejścia m. Radoniów na drodze krajowej nr 30

Projekt rozpoczęto 10. 2003

Projekt zakończono 04 2005

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 2 550 600 EUR

Wartość grantu PHARE 1 275 300 EUR

 

Budowa obwodnicy Kamiennej Góry na drodze krajowej nr 5

Projekt rozpoczęto 02. 2004

Projekt zakończono 08 2005

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 2 698 400 EUR

Wartość grantu PHARE 2 023 800 EUR

 

 

Budowa pasa ruchu powolnego przy drodze krajowej nr 8 Lewin Kłodzki –Duszniki Zdrój

Projekt rozpoczęto II kwartał 2005

Projekt zakończono 2006

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 3 200 000 EUR

Wartość grantu PHARE 2 300 000 EUR

 

Modernizacja drogi krajowej nr 4 etap III Przesieczany – Godziszów

Projekt rozpoczęto II kwartał 2005

Projekt zakończono 2006

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 3 mln EUR

Wartość grantu PHARE 2 600 000 EUR

 

Obwodnica Sulechowa

Projekt rozpoczęto 01.12.. 2004

Projekt zakończono 31.12.2005

Czas realizacji : 13 miesięcy

Wartość kontraktu 8 173 000EUR

Wartość grantu PHARE 4 781 300 EUR

 

Obwodnica Żagania

Projekt rozpoczęto 08.05.2003

Projekt zakończono 31.10.2005

Czas realizacji : 30 miesięcy

Wartość kontraktu 6 853 000 EUR

Wartość grantu PHARE 3 mln EUR

 

Obwodnica Wilkanowa

Projekt rozpoczęto 07.10.2003

Projekt zakończono 31.10.2005

Czas realizacji : 23 miesiące

Wartość kontraktu 3 699 500 EUR

Wartość grantu PHARE 2 mln EUR

 

Obwodnica Żar na drodze krajowej nr 12

Projekt rozpoczęto 20.10.2004

Projekt zakończono 30.09.2005

Czas realizacji : 11 miesięcy

Wartość kontraktu 1 872 300 EUR

Wartość grantu PHARE 1 386 800 EUR

 

Przebudowa drogi krajowej nr 29 Krosno – Słubice

Projekt rozpoczęto 08.09.2004

Projekt zakończono 07.03.2006

Czas realizacji : 18 miesięcy

Wartość kontraktu 2 819 500 EUR

Wartość grantu PHARE 1 735 000 EUR

 

Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni na dojazdach do Leśniowa Wielkiego

Projekt rozpoczęto 19.08.1998

Projekt zakończono 19.06.1999

Czas realizacji : 10 miesięcy

Wartość kontraktu 2 385 200 EUR

Wartość grantu PHARE 2 207 200 EUR

 

Modernizacja drogi Gubin – Połupin

Projekt rozpoczęto 14.05.1997

Projekt zakończono 30.09.1999

Czas realizacji : 28 miesięcy

Wartość kontraktu 7 211 700 EUR

Wartość grantu PHARE 3 mln EUR

 

Dojazdy do przejścia granicznego w Gubinku

Projekt rozpoczęto 08.05.1997

Projekt zakończono 30.05.1999

Czas realizacji : 24 miesiące

Wartość kontraktu 7 758 000 EUR

Wartość grantu PHARE 6 814 700 EUR

 

Budowa obejścia m. Połupina

Projekt rozpoczęto 15.09.1997

Projekt zakończono 12.10.1998

Czas realizacji : 13 miesięcy

Wartość kontraktu 2 479 000 EUR

Wartość grantu PHARE 1 500 000 EUR

 

Przebudowa węzła autostradowego Olszyna

Projekt rozpoczęto 20.08.1997

Projekt zakończono 27.10.1998

Czas realizacji : 14 miesięcy

Wartość kontraktu 1 463 200 EUR

Wartość grantu PHARE 1 463 200 EUR

 

Budowa trasy XXX – lecia w Żarach

Projekt rozpoczęto 28.07.1997

Projekt zakończono 26.10.1998

Czas realizacji : 15 miesięcy

Wartość kontraktu 2 334 600 EUR

Wartość grantu PHARE 900 000 EUR

 

 

Budowa obwodnicy w Szprotawie na drodze krajowej 12

Projekt rozpoczęto 15.02. 2000

Projekt zakończono 21.11.2001

Czas realizacji : 21 miesięcy

Wartość kontraktu 2 831 800 EUR

Wartość grantu PHARE 1 270 000 EUR

 

Budowa obwodnicy Wolsztyna

Projekt rozpoczęto 04.08.1998

Projekt zakończono 04.08.2000

Czas realizacji : 24 miesiące

Wartość kontraktu 2 936 300 EUR

Wartość grantu PHARE 1 130 000 EUR

 

Budowa obwodnicy Żar

Projekt rozpoczęto 26.05.1999

Projekt zakończono 26.05.2001

Czas realizacji : 24 miesięcy

Wartość kontraktu 4 394 500 EUR

Wartość grantu PHARE 1 500 000 EUR

 

Budowa obwodnicy Żar II etap

Projekt rozpoczęto 19.11.1999

Projekt zakończono 19.11.2000

Czas realizacji : 12 miesięcy

Wartość kontraktu 1 788 700 EUR

Wartość grantu PHARE 1 613 000 EUR

 

Modernizacja ciągu drogi Kostrzyn – Gorzów Wielkopolski

Projekt rozpoczęto 26.01.2001

Projekt zakończono 26.05.2002

Czas realizacji : 16 miesięcy

Wartość kontraktu 11 340 000 EUR

Wartość grantu PHARE 5 500 000 EUR

 

Modernizacja dróg na odcinku przejście graniczne Kostrzyn – Gorzów W.

Projekt rozpoczęto 23.10.2001

Projekt zakończono 30.10.2003

Czas realizacji : 24 miesiące

Wartość kontraktu 2 959 300 EUR

Wartość grantu PHARE 2 959 300 EUR

 

Modernizacja dróg na odcinku przejście graniczne Kostrzyn – Gorzów W. zadanie II

Projekt rozpoczęto 07.03.2002

Projekt zakończono 15.11.2003

Czas realizacji : 20 miesięcy

Wartość kontraktu 3 560 000 EUR

Wartość grantu PHARE 1 005 000 EUR

 

Budowa mostu granicznego w Rubinku

Projekt rozpoczęto 28.10.1996

Projekt zakończono 28.12.1998

Czas realizacji : 26 miesięcy

Wartość kontraktu 3 655 700 EUR

Wartość grantu PHARE 562 800 EUR

 

Projekty kolejowe i inne

 

PHARE 1995-1999

 

1.PL 9505 Modernizacja pięciu stacji na odcinku E 20 Kunowice Warszawa

2.PL 9606 Modernizacja wschodniego odcinka linii kolejowej E 20 Warszawa Mińsk

Mazowiecki

3.PL 9703 Modernizacja kolejowego przejścia granicznego w Międzylesiu

4. PL 9906.03 Modernizacja dwóch stacji Opole zachodnie i Lewin Brzeski oraz siedmiu

obiektów inżynieryjnych

 

 

Dla wymienionych projektów zakończył się okres wydatkowania środków PHARE. Zgodnie z ustawodawstwem UE dla zakończonych projektów konieczny jest nadzór Pełnomocnika ds. Realizacji Projektów przez 5 lat od daty zakończenia.

 

PHARE 2002

PL 2002/000 196-01.02 Wdrażanie prawa UE w dziedzinie lotnictwa cywilnego i sektora

kolejowego ,3,543 mln EUR

 

PHARE 2003

PL 2003/004-379-01.09 Wzmocnienie zdolności struktur zarządzających ERDF i Funduszem

Spójności w sektorze transportu 2,4 mln EUR

 

Pozostałe :

 

PL 0103.04 Kolejowe przejście graniczne w Terespolu

 

Opracował Janusz Piechociński Zespół Doradców gospodarczych TOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
chcecie morału to go macie.Wykonawstwo budowlane głownie duże kontrakty przechodzi do firm kapitału obcego.Polskie firmy stają się podwykonawcami a ich potencjał nie rozwija się w tempie przyrostu rynku.Efekt - wystąpi transfer kapitału i niestety nie tak jak na przykład w Hiszpanii środki unijne nie spowodują powstania mocnych firm wykonawczych czy też projektowych.W najbliższych latach firmy kapitału polskiego bedą niestety tracić udział w rynku i nie będą w stanie podjąć ekspansji zewnętrznej.Przełoży się to także na inwestycje poza drogami czy koleją.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcecie morału to go macie.Wykonawstwo budowlane głownie duże kontrakty przechodzi do firm kapitału obcego.Polskie firmy stają się podwykonawcami a ich potencjał nie rozwija się w tempie przyrostu rynku.Efekt - wystąpi transfer kapitału i niestety nie tak jak na przykład w Hiszpanii środki unijne nie spowodują powstania mocnych firm wykonawczych czy też projektowych.W najbliższych latach firmy kapitału polskiego bedą niestety tracić udział w rynku i nie będą w stanie podjąć ekspansji zewnętrznej.Przełoży się to także na inwestycje poza drogami czy koleją.Pozdrawiam

 

no widzisz, dało się napisać zwięźle :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...