Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

domy kanadyjskie - prosze o opinie


tusia21

Recommended Posts

Oszczędzanie wymaga dużej wiedzy, lub później płacisz x2.

 

:) Święta prawda.

 

Okna będą montowane według zasad ciepłego montażu, tylko ciekawi mnie jak rozwiązać pewien problem.

Chcę zamontować okna częściowo w warstwie ocieplenia (połowa jego szerokości dać w warstwę ocieplenia), z tego co widziałem, to dookoła okna dają styropian. A co w przypadku kanadyjczyka - dawać wełnę(jaką) czy styropian? Okno nie jest lekkie (będę miał 2 szt 2m*1,4m), czy ono nie "wyfrunie", profil okna 9cm, słupki 15cm i za radą Zbyszka57 z sosny? rys5.

 

Ja bym się bała tak zamontować. I wydaje mi się, że w szkielecie nie ma to sensu. Rysunki, które zamieściłeś dotyczą muru, a w szkielecie przecież ściana też jest izolacją termiczną, więc to chyba nie ma sensu.

Ciekawa jestem, co powiedzą inni.

 

Prąd mnie trochę przeraża, chociaż z drugiej strony od dołu będę miał darmowe ogrzewanie od rodziców, może ilość ciepła nie będzie duża, ale i tak lepiej niż nie jeden fundament. Z drugiej strony koszty najtańszej kotłowni junkers smart+pogodówka+boiler to 5,7k do tego rury, grzejniki, które w opcji 50/40 też będą ładnie kosztowały, robocizna, + przyłączenie gazu (w moim przypadku 1k) i abonament na gaz 60zł/mies (ciekawe jak latem, gdy używasz mniej)

 

A teraz ALE. Żeby było tanio, to grzejnik musi działać podczas taryfy, czyli 2 godz w dzień i w nocy, a w nocy śpimy, więc 19C to max. czyli za bardzo nie podgrzejesz i zapas nie zrobisz. Co zamiast pogodówki mogą zaoferować grzejniki na prąd? I Jak być z wodą użytkową? Czy w takim przypadku trzeba zakładać solary?

 

Zakładam, że będzie:

Poddasze 110m2 netto (dobudowuję autonomiczne, czyli parteru nie mam - należy do rodziców)

Ściany (technologia szkieletowa) 15 0,033+15cm 0,035

dach 38cm 0,033

strop 30cm granulat wełny na kg

okna 0,7 (być może będą 0,5)

+ 2szt połaciowe 1,1

 

W wyliczeniach ze strony Inez wszystko jest ok, tyle, że dogrzewają kominkiem średnio na 1,3k zł, więc nie wiem czy jest tak różowo, tym bardziej, że pracujemy z żoną w domu... ale kolejny ból głowy mam na 100% (byłem na 99% zdecydowany na gaz)

 

Wyliczenia tam są dla kilku domów. Podane przeze mnie dane dotyczące zużycia prądu (400PLN na miesiąc) pochodzą od człowieka, który też pracuje w domu, więc są w nim niemal cały czas. Te 400 PLN na miesiąc, o których mi mówił, zapłacił w czasie, kiedy W OGÓLE nie grzał kominkiem. Powiedział, że chciał sprawdzić ile zapłaci za samo ogrzewanie prądem.

Grzejniki ma zwykłe konwektorowe i jedną taryfę. Nie używa drugiej, nocnej, bo jak nocna jest tańsza, to dzienna jest droższa. Nie opłaca się to.

Wodę grzeje zwykłą termą firmy Biawar 120 litrów. Jaką ma ustawioną temperaturę wody to nie wiem, bo juz głupio było mi pytać, ale wiem, ze nie wyłącza termy w ogóle. Sprawdził, że to się nie opłaca, bo jak terma działa non stop to tylko podgrzewa wodę o trochę. A jak się ją wyłączy zupełnie to później musi "nadganiać" i wychodzi takie pseudo-oszczędzanie jak w domu murowanym, kiedy wyłączy się piec, dom się schłodzi, a później piec musi nadgonić grzanie ścian.

 

Jeśli chcesz, moge Ci dać maila do tego człowieka - jeśli on oczywiście wyrazi zgodę.

 

Dobrze, ze bierzesz pod uwagę ogromny koszt instalacji gazowej. Obawiam się tylko, że założyłeś zbyt niski.. Abonament gazowy to tez jakaś kwota, więc też rzeczywiście należy go wziąć pod uwagę.

Poza tym przy takim ociepleniu, o jakim piszesz to... z przymrużeniem oka pisząc - myślę, że nawet chuchając da sie nagrzać to poddasze ;)

 

Nie zapomnij o przeliczeniu konstrukcji starego domu. Dawne chaty były budowane jako parterowe i stropu nie można za bardzo obciążyć.

Edytowane przez InezDomyKanadyjskie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 575
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie zapomnij o przeliczeniu konstrukcji starego domu. Dawne chaty były budowane jako parterowe i stropu nie można za bardzo obciążyć.

W domu są ściany nośne z pustaków 24cm, które stoją na fundamencie (czerwony), 12cm - (niebieski). Więc strop ma na co się oprzeć.

http://img534.imageshack.us/img534/5104/img1029edit.jpg - źle wkleiłem - obecny wiatrołap będzie pod moim gabinetem.

A tak będzie wyglądać moje poddasze:

http://img130.imageshack.us/img130/8304/plan2d.png Wiatrołap/graciarnia to północna ściana

 

Na górę i tak daje najlżejsze materiały, stąd moje zainteresowanie łącznikami, podejrzewam, że mój Majster raczej z nich nie korzysta. Jeśli można, czy mógłbym prosić o wskazanie najważniejszych miejsc do wzmocnienia?

 

Tak naprawdę dążę do pasywnego, tylko czy się uda, będę zadowolony jak wyjdzie 3litrowy. A kwestia ogrzewania prądem jest do ponownego przemyślenia.

Edytowane przez TlumaczRosyjskiego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest taki, że wyznaję zasadę - kup droższe a lepsze. Oszczędzanie wymaga dużej wiedzy, lub później płacisz x2.

 

Okna będą montowane według zasad ciepłego montażu, tylko ciekawi mnie jak rozwiązać pewien problem.

Chcę zamontować okna częściowo w warstwie ocieplenia (połowa jego szerokości dać w warstwę ocieplenia), z tego co widziałem, to dookoła okna dają styropian. A co w przypadku kanadyjczyka - dawać wełnę(jaką) czy styropian? Okno nie jest lekkie (będę miał 2 szt 2m*1,4m), czy ono nie "wyfrunie", profil okna 9cm, słupki 15cm i za radą Zbyszka57 z sosny? rys5.

http://www.infookno.pl/upload/infookno/rys-str2.jpg

 

Prąd mnie trochę przeraża, chociaż z drugiej strony od dołu będę miał darmowe ogrzewanie od rodziców, może ilość ciepła nie będzie duża, ale i tak lepiej niż nie jeden fundament. Z drugiej strony koszty najtańszej kotłowni junkers smart+pogodówka+boiler to 5,7k do tego rury, grzejniki, które w opcji 50/40 też będą ładnie kosztowały, robocizna, + przyłączenie gazu (w moim przypadku 1k) i abonament na gaz 60zł/mies (ciekawe jak latem, gdy używasz mniej)

 

A teraz ALE. Żeby było tanio, to grzejnik musi działać podczas taryfy, czyli 2 godz w dzień i w nocy, a w nocy śpimy, więc 19C to max. czyli za bardzo nie podgrzejesz i zapas nie zrobisz. Co zamiast pogodówki mogą zaoferować grzejniki na prąd? I Jak być z wodą użytkową? Czy w takim przypadku trzeba zakładać solary?

 

Zakładam, że będzie:

Poddasze 110m2 netto (dobudowuję autonomiczne, czyli parteru nie mam - należy do rodziców)

Ściany (technologia szkieletowa) 15 0,033+15cm 0,035

dach 38cm 0,033

strop 30cm granulat wełny na kg

okna 0,7 (być może będą 0,5)

+ 2szt połaciowe 1,1

 

W wyliczeniach ze strony Inez wszystko jest ok, tyle, że dogrzewają kominkiem średnio na 1,3k zł, więc nie wiem czy jest tak różowo, tym bardziej, że pracujemy z żoną w domu... ale kolejny ból głowy mam na 100% (byłem na 99% zdecydowany na gaz)

 

 

 

moze tobedzie pomocne przy podejmowaniu decyzji

 

http://www.natural-building.co.uk/PDF/Pavatex/090216_Technical_Manual_PASSIVHAUS.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu są ściany nośne z pustaków 24cm, które stoją na fundamencie (czerwony), 12cm - (niebieski). Więc strop ma na co się oprzeć.

http://img534.imageshack.us/img534/5104/img1029edit.jpg - źle wkleiłem - obecny wiatrołap będzie pod moim gabinetem.

A tak będzie wyglądać moje poddasze:

http://img130.imageshack.us/img130/8304/plan2d.png Wiatrołap/graciarnia to północna ściana

 

Na górę i tak daje najlżejsze materiały, stąd moje zainteresowanie łącznikami, podejrzewam, że mój Majster raczej z nich nie korzysta. Jeśli można, czy mógłbym prosić o wskazanie najważniejszych miejsc do wzmocnienia?

 

Tak naprawdę dążę do pasywnego, tylko czy się uda, będę zadowolony jak wyjdzie 3litrowy. A kwestia ogrzewania prądem jest do ponownego przemyślenia.

 

bez dachu trudno cos radzic - mowa o wzmocnieniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach to klasyczna koperta - tanio i pewnie. Teraz stawiam na funkcjonalność, może w przyszłości będzie mnie stać i na wygląd :)

Co do okien, dzięki za link, tylko niestety teraz więcej pytań, niż odpowiedzi. Oni używają swojego wynalazku Pavatherm Plus, ale to i tak nie wyjaśnia kwestii do czego montują, tylko miejsce - w środku.

http://img827.imageshack.us/img827/6333/oknowszkielecie.png

Czyli dookoła okna trzeba dać warstwę izolacji 5-7cm i wygląda na to że styropian ze względu na twardość (Pavatherm Plus w Polsce nie występuje, a ściągać z UK to khm :bash:)

http://img716.imageshack.us/img716/1511/oknoiizo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do montowania okien i uniknięcia mostków termicznych da sie to zrobic calkiem prosto. Zamiast klasycznych kotew dodawanych do okien zastosuj profil do montażu plyt GK na sufitach - profil zwany popularnie zetką. zakotwisz okno do drewnianej ramy ale odsadzisz je o 5 cm w kazda stronę oraz "wypchniesz" okno na zewnątrz. Dookoła zamiast klasycznego EPS a daj styrodur - twarde plyty hydrofobowe na izolacje fundamentowe.Resztki szczelin uzupelnisz pianka do przepustow kanalizacyjnych. Po stwardnieciu robi sie ona jak deska- do szlifowania i obrabiania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu są ściany nośne z pustaków 24cm, które stoją na fundamencie (czerwony), 12cm - (niebieski). Więc strop ma na co się oprzeć.

 

Rozumiem, że góra ma byc pełnoprawnym piętrem?

 

Dach kopertowy nie jest najtańszym rozwiązaniem. Najtańszy jest dwuspadowy. ALe u Ciebie koperta będzie chyba lepsza od strony konstrukcyjnej. Piszę "chyba", bo konstrukcję powinien ktoś przeliczyć. Ktoś czyli konstruktor :)

Napisz jeszcze co ma być na dachu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach to klasyczna koperta - tanio i pewnie. Teraz stawiam na funkcjonalność, może w przyszłości będzie mnie stać i na wygląd :)

Co do okien, dzięki za link, tylko niestety teraz więcej pytań, niż odpowiedzi. Oni używają swojego wynalazku Pavatherm Plus, ale to i tak nie wyjaśnia kwestii do czego montują, tylko miejsce - w środku.

http://img827.imageshack.us/img827/6333/oknowszkielecie.png

Czyli dookoła okna trzeba dać warstwę izolacji 5-7cm i wygląda na to że styropian ze względu na twardość (Pavatherm Plus w Polsce nie występuje, a ściągać z UK to khm :bash:)

http://img716.imageshack.us/img716/1511/oknoiizo.png

 

 

mozesz zainstalowac za pomoca ksztaltownikow metalowych ktore pozwola ci na przemieszczanie okna do wybranej pozycji. a te ksztaltowniki mocujesz do elementow sciany nosnej. mozesz jeszcze zbudowac rame dla okna z z elementow szerszych niz sciana co da Ci mozliwosc wyjscia poza sciane jesli tego chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2Inez

Dach kopertowy nie jest najtańszym rozwiązaniem. Najtańszy jest dwuspadowy.

Pomyliłem się - dwuspadowy. Ciężko to nazwać pełnoprawnym piętrem - z jednej strony (salon, gabinet, kuchnia) będzie facjata na całą szerokość i w najniższym momencie ściana będzie miała 2-2,20m, od strony sypialni i pok. dizec. będzie 0,8-1m.

Na dach folia (tyvek supro grid) i b-dachówka ruukki, oba produkty wybrałem ze względu na najdłuższą gwarancję - 30lat folia i 50 lat blacha, oraz oczywiście ze względu na ciężar.

2Zbyszek

Dzięki za podpowiedź!

2peter4x5

Boje się go dawać na zewnątrz, dwukomorowe okna są b. ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2Inez

 

Pomyliłem się - dwuspadowy. Ciężko to nazwać pełnoprawnym piętrem - z jednej strony (salon, gabinet, kuchnia) będzie facjata na całą szerokość i w najniższym momencie ściana będzie miała 2-2,20m, od strony sypialni i pok. dizec. będzie 0,8-1m.

 

Takie duże facjaty są ciężkie konstrukcyjnie. Przemyśl postawienie prawdziwego piętra z jakimś lekkim optycznie dachem, żeby nie wyszła stodoła. Różnica pomiędzy piętrem a poddaszem czasami nie jest duża w budowie, a komfort użytkowania zupełnie inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2Inez

 

Pomyliłem się - dwuspadowy. Ciężko to nazwać pełnoprawnym piętrem - z jednej strony (salon, gabinet, kuchnia) będzie facjata na całą szerokość i w najniższym momencie ściana będzie miała 2-2,20m, od strony sypialni i pok. dizec. będzie 0,8-1m.

Na dach folia (tyvek supro grid) i b-dachówka ruukki, oba produkty wybrałem ze względu na najdłuższą gwarancję - 30lat folia i 50 lat blacha, oraz oczywiście ze względu na ciężar.

2Zbyszek

Dzięki za podpowiedź!

2peter4x5

Boje się go dawać na zewnątrz, dwukomorowe okna są b. ciężkie.

 

mam malo odkrywcza rade, ale sugerowalbym spotkanie z kompetentnym inzynierem w celu dokonania obliczen.

kazda zmian lub dodanie konstrukcyjne powinno opierac sie na kompetentnym wyliczeniu konstrukcji

zycie jest pelne niespodzianek a tu w gre wchodzi bezpieczenstwo Twojej rodziny no i Twoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Otóż kolejny dylemat:

Czy w szkieletowcu można stawiać okna w taki sposób jak na obrazku poniżej (wymiar okna 2*1,4m+balkonowe drzwi 0,9*2m)

http://www.ortisokna.pl/uploads/images/okna/poradnik/Instrukcja_montazu_okien_i_drzwi_balkonowych_4.jpg

Czy: okno+słupek+drzwi balkonowe?

Pozdrawiam,

Konstanty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...