Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

domy kanadyjskie - prosze o opinie


tusia21

Recommended Posts

O i oto kolejny spór! Ja jako, że startuje z budową kanadyjczyka (trwało to wieki, ale wreszcie zaczynamy :)) czytam i czytam i czytam i, gówno wiem,

Rozmawiałem mailowo z panią Lipką (inez domy kanadyjskie) i ona twierdzi, z resztą jak wiele innych osób, że styro jest be. Jak robiłem obliczenia dla przegrody też wyszło mi, że jest be bo zamykam skroplinę (o ile jakaś będzie) w ścianie (teoretycznie odparuje), a przy wełnie w płytach nic takiego sie nie dzieje. Mądrzy ludzie powiedzcie wreszcie jak z tym jest?

 

Daj wełnę, będziesz spał spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 575
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Styropian nic złego nie zrobi gdy będzie tak jak masz Ty, czyli na macie drenażowej, lub będzie to styropian przykręcony na listwach które zapewnią szczelinę wentylacyjną albo będzie to styropian ryflowany. Wełna może być przykręcona bezpośrednio do płyty osb, więc nie wpuszczamy zimnego powietrza pod izolację tym samym mamy lepszy współczynnik U przegrody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie prawidłowego stosowania styropianu na macie drenażowej polecam ten filmik:

http://www.stucoflex.com/rainscreen_drainage_mats.html

 

Moim zdaniem jest to rozwiązanie idealne, najważniejszy + to taki że "lewe powietrze" pod sytropianem jest minimalne no i wentylacja ściany odbywa się w każdym kierunku (w filmiku mowa o tym w 1:15)

 

 

A tu test wodny maty drenażowej:

Edytowane przez escone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowa boli jak patrzy się na te wymysły ... zamiast zająć się na poważnie problemem to robi się niczym średniowieczny cyrulik.

Przychodzi upuszczać krew...

to jest po prostu wynalazek.

Pierwsze trzeba zapobiegać .. a nie leczyć skutki.

Zapobieganie jest proste, pierwsze musi być paroizolacja szczelna i sprawdzona testem szczelności ...

Na elewację trzeba dać tyle izolacji aby temperatura między izolacją a płytą OSB była na tyle wysoka by tam nic się nie miało prawa skraplać.

A najważniejsze jest trzymać w domu wilgotność w ryzach.

Ile izolacji ? co najmniej 15cm styropianu.. były wyniki z U werta ... z termiki...

 

Z innej strony, jakkolwiek kondensacja wewnątrz przegrody jest nie dopuszczalna i tu nie ma dyskusji, problem to nie tylko budownictwo szkieletowe, ale też murowane domy... gdzie wody odchodzą ... a tylko przez słaby opór dyfuzyjny farby wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zastosowanie budowlane:

 

-jako materiał konstrukcyjny w budownictwie szkieletowym

-na ściany, stropy

-na podłogi

-do produkcji belek stropowych

-jako płyty wykończeniowe na ścianach i stropach

-do pokryć dachowych i na średnioterminowy szalunek

-do budowy budynków gospodarczych

-do tymczasowego zamykania otworów w budynkach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadusić kanadyjczyka raczej jest bardzo ciężko, musiałby stać dość długi czas z płytą osb na wierzchu aby ta nasiąkneła wodą. Para na oknach to po prostu słaba wentylacja lub lipne okna.

 

EDIT: Grzyb zazwyczaj robi się w miejscu w którym jest brak izolacji termicznej lub przegroda jest nieprawidłowo wentylowana.

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że przy budowie takiego domu łatwo jest popełnić błąd przy izolowaniu i go "zadusić"- zimą para na oknach od wewnątrz, wilgoć, grzyb. Nawet niektóre firmy zajmujące się budową tego niby szybko i fachowo tak robią. Stąd większość negatywnych opinii o kanadyjkach chyba.

Ma być uduszony niczym garotom!! szczelność ma być bezwzględna ... inaczej to po jakiego grzyba robisz wentylację ?

Jak chcesz robić źle to na pruj się tanim winem(tylko uważaj na palce ... i montuj "kanadyjczyka" będzie masa szczelin i dom lewym powietrzem będzie się wentylować .. a czy oto chodzi ? na pewno nie ... w domu będzie 20-30% wilgotności ...

 

Kolega wyżej napisał ... na zimnej ścianie grzyb się robi... ale zimna ściana to tylko kwestia głębokości ... w środku ściany może być już na tyle zimno że wody odejdą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
O i oto kolejny spór! Ja jako, że startuje z budową kanadyjczyka (trwało to wieki, ale wreszcie zaczynamy :)) czytam i czytam i czytam i, gówno wiem,

Rozmawiałem mailowo z panią Lipką (inez domy kanadyjskie) i ona twierdzi, z resztą jak wiele innych osób, że styro jest be. Jak robiłem obliczenia dla przegrody też wyszło mi, że jest be bo zamykam skroplinę (o ile jakaś będzie) w ścianie (teoretycznie odparuje), a przy wełnie w płytach nic takiego sie nie dzieje. Mądrzy ludzie powiedzcie wreszcie jak z tym jest?

 

Czy ta Pani zna sie na pewno na budowie domów szkieletowych:confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta, wełna nie stanowi żadnego oporu dla pary wodnej, czyli nie może być zakończona czymś co ma ten opór większy.

Bo to nic się nie dzieje w wyobraźni tej pani ... sobie wyobraziła wspaniałą wełnę ... tylko zapomniała o tynku.

Że wpuściła tam parę wodną, tylko nie pomyślała czy ta para wyjdzie równie ochoczo.

EPS jest w tym wypadku lepszy, ale tylko w tedy kiedy jest go odpowiednia grubość, która daje odpowiedni opór termiczny.

Przy 20cm izolacji z EPS'u jest i ciepło i sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Mam pytanie do posiadaczy domów szkieletowych.

Chciałbym postawić sobie taki domek głównie dlatego że koszt budowy jest stosunkowo tani.

Prosiłbym o wyrażenie opinii na temat poniższej rozpiski technologicznej, dom ma 110m2 parter z dachem 2 spadowym, firma wyceniła budowe na 250 tys pod klucz.

 

- Ściana zewnętrzna budynku oraz nośna wykonania z profilu drewnianego wypełnionego wełna 150mm od zewnątrz płytą mfp 15mm oraz elewacja ze EPS 10mm

- Wewnątrz folia paroizolacyjna z płytą mfp 12mm oraz płytą gkb z tynkiem gipsowych

 

Reszta to standardowe informacje na temat wykończenia

Cena może sie wydawać dużo bo wliczono w nią koszt elektrowni solarnej przeznaczonej do zasilenia domu w prąd oraz ogrzewanie

Uważacie że konstrukcja jest dobra ?

 

Nie planuje budować dwóch domów w życiu, chciałbym żeby ten był tym pierwszym i ostatnim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Mam pytanie do posiadaczy domów szkieletowych.

Chciałbym postawić sobie taki domek głównie dlatego że koszt budowy jest stosunkowo tani.

Prosiłbym o wyrażenie opinii na temat poniższej rozpiski technologicznej, dom ma 110m2 parter z dachem 2 spadowym, firma wyceniła budowe na 250 tys pod klucz.

 

- Ściana zewnętrzna budynku oraz nośna wykonania z profilu drewnianego wypełnionego wełna 150mm od zewnątrz płytą mfp 15mm oraz elewacja ze EPS 10mm

- Wewnątrz folia paroizolacyjna z płytą mfp 12mm oraz płytą gkb z tynkiem gipsowych

 

Reszta to standardowe informacje na temat wykończenia

Cena może sie wydawać dużo bo wliczono w nią koszt elektrowni solarnej przeznaczonej do zasilenia domu w prąd oraz ogrzewanie

Uważacie że konstrukcja jest dobra ?

 

Nie planuje budować dwóch domów w życiu, chciałbym żeby ten był tym pierwszym i ostatnim

1.To że dom szkieletowy jest tani w budowie to bzdura...Prawdą jest natomiast że jest dużo tańszy w eksploatacji (wiem z autopsji bo mam taki dom)

2. 10mm EPS to zdeczydowanie za mało...a jak już stosują EPS to ważne jest jak to robią.....czy jest wiatroizolacja, szczelina wentylacyjna czy bez szczeliny itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez 15cm EPS .. nawet bym nie ryzykował .. co później ? trzymanie w domu posuchy ?

Trzeba założyć proste założenie przy 50% wilgotności wewnątrz i +20st nie powinna nastąpić nigdzie kondensacja.

Czyli tak czy siak, musi być opóźniacz pary/ (paroizolacja) opóźniacz lepiej pokazuje rolę tego czegoś.

Dodatek alu wskazany ... większe opóźnienie.

Przy 15 cm izolacji lambda 0,04 ... temperatura między EPS / OSB wynosi 12 st z malutkimi groszami.

Przy -20 na zewnątrz. Plus jeszcze obcięcie dostaw pary wodnej przez opóźniacz i można spać spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez 15cm EPS .. nawet bym nie ryzykował .. co później ? trzymanie w domu posuchy ?

Trzeba założyć proste założenie przy 50% wilgotności wewnątrz i +20st nie powinna nastąpić nigdzie kondensacja.

Czyli tak czy siak, musi być opóźniacz pary/ (paroizolacja) opóźniacz lepiej pokazuje rolę tego czegoś.

Dodatek alu wskazany ... większe opóźnienie.

Przy 15 cm izolacji lambda 0,04 ... temperatura między EPS / OSB wynosi 12 st z malutkimi groszami.

Przy -20 na zewnątrz. Plus jeszcze obcięcie dostaw pary wodnej przez opóźniacz i można spać spokojnie.

 

Nie bardzo rozumiem,

Czyli wg Ciebie kwestia aby styropian był grubszy?

Za dopłatą można to zmienić a czy zwrócić uwagę na coś jeszcze ?

W domu jest montowana także rekuperacja, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w tym przypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...