Foczki 05.11.2007 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 Każdy kij ma dwa końce, jakby nie było tych wad i zalet to by nie było dwóch systemów, ja podchodze do tego tak że co bym nie wybrał - trzeba patrzeć na zalety a z wadami walczyć, np. kupując zmywarkę i wstawiajac program na 3 w nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegmi 05.11.2007 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 Witam Pytanie do znawców, mam komin wentylacyjny z 4 kształtek ceramicznych obok siebie. Ile cm styropianu jest minimalnie potrzebne na ocieplenie takiego komina aby nie dochodziło do przemarzania? Komin zamknięty będzie od góry czapką a z boków wyloty wentylacyjne bez kratek. Jak dopasować wielkości płytki klinkierowej przy rozmiarach innych niż 25 i 12 cm (ze względu na wymiary komina) tak aby optycznie wyglądały poprawnie? Pozdrawiam wszystkich budujących Letnisko koło Pobiedzisk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Atka13 05.11.2007 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 szukam hurtowni instalacyjno-sanitarnej do CO z dobrymi cenami w regionie zach. poznania jakie wybraliście piece ? jedno z zasobnikiem czy dwu funkcyjny?? czytajac forum widze ze proporcje sa takie jak ceremika a BK tyle samo zwolenników co przeciwników instalacje macie w miedzi czy w Pe? co wybraliście instalacje mamy w Pe, ceny miedzi są kosmiczne pieca jeszcze nie mam ale będzie Vissman Vitodens 200+zasobnik 120l (na 5 osób) Nasi wykonawcy sami załatwiali materiały, ale chyba w dobrych cenach pozdrawiam atka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiak 05.11.2007 22:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 Ale patrz, jak on podgrzeje te 100litrow to cały dzien masz gorąca wode, a ten zasobnik 20 litrow tostracza na zmywanie i znowu musi podgrzac, wsumie co chwile bedzie włonczony, umuje sie jedna osoba i znowu bedzie trzeba podgrzac... nie masz cały dzień ! zakładamy ze użyjemy wody do mycia naczyń i będzie to jakieś 5l to w jednym i drugim przypadku dopuszczana jest zimna woda wiec w kazdym przypadku kocioł sie załączy bo spadnie temp. ! wiec nie jest tak ze jak bedziesz miał 100 l ciepłej wody to piec bedzie milczał nawet zakładając ze nic nie bedziesz pobierał na moje i tak sie piec załączy bo po 1 pompka cyrkulując wode moim zdaniem ja wychładza 2 sam kocioł tez nie utrzyma cały czas tej samej temp. działa podobnie jak termos ( po jakimś czasie herbata jest letnia a nawet zimna ) wiec jest 100 l wody ktora ma miec określona temp . np. 45 sotpni i przy kazdym spadku temp. czy to przez dopuszczanie czy tez przez samoistne wychłodzenie kocioł będzie się załączał ! nie mówiąc o tym jak np. cła rodzina rusza się wieczorkiem myć np. 4 osoby i wody z 100 l może zabraknąć wiec piec musi przez paręnaście min nagrzać te 100 l znowu w przypadku pieca dwufunkcyjnego grzeje kiedy bierzesz prawie całym powerem i będąc pod prysznicem żona zaczyna myć naczynia a ty masz spadek ciepłej wody i machanie ciągle pokrętłem bo raz zimniejsza raz cieplejsza i ostatni przypadek to piec dwufunkcyjny z małym zasobnikiem np. 20 l wiec do mycia rąk wystarczy ew. szybki prysznic później przechodzi w stan zwykłego pieca dwufunkcyjnego w tym przypadku mozna w niektórych już piecach zastosować cyrkulacje i komfort taki sam będzie jak w przypadku pieca jednofunkcyjnego z zasobnikiem i zastanawiam sie czy nie bardziej oszczedny bo będzie musiał tylko utrzymywać temp 20 l i ew. ja podgrzewać co jakiś czas co zrobi oczywiście szybciej bo ma mniej wer. bez cyrkulacji osobiście nie polecam bo myśle ze oszczędność żadna (koszt pompki + torche rurki + robocizna przy tych kosztach to pikus) a konfort wielki i oszczędność na wodzie która idzie w kanał zanim zleci ciepła odczuwalne u tych co będą mieli szamba bo częściej będzie odwiedzał ich pan z beczka Bikerus ja tez będę miał zmywarkę ale nie wyobrażam mycia rąk w ubikacji w zimnej wodzie lub czekania az spłynie woda i dopiero zaczniesz myć jak bedzie w miarę ciepła odbiją sie czkawką później rachunki za wodę no i gdzie ta zmiana w bloku jest odrazu ciepła budujesz dom żeby sobie polepszyć i podnieść komfort życia a tu będziesz musiał czekać za woda ciepłą ! jak łazienke i kuchnie masz przy samej kotłowni to mozesz dwufunkcyjny bez cyrkulacji i zasobnika ale mimo wszystko nie polecam takiego rozwiazania tym bardziej jak juz pisałem ze to małe koszty takiej cyrkulacji no ale wieksze koszty zasobnika lub kotła z zasobnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 06.11.2007 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 tutaj troche jest o cyrkulacji i roznych rozwiazaniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scooby 06.11.2007 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 ok misiak skoro uwazasz ze dwufunkc...to rób tak, plusy wymieniłes:pi ciekawiej bedzie w przyszłosci jak za rok wejdziemy na forum i bedziemy porownywac koszty gazu (ale tu znowu beda roznice kolosalne bo pewnie znajda sie tacy co musza miec 22st i tacy co aby miec mniejscy rachunek 17-18st:|) Ja obecnie mam 80litrowy bolier(na prad) włonczony jest tylko w nocy i cały dzien jest woda gorąca. wieczorem do kompania trzeba juz podgrzac ale zdazaja sie dni co nie jest to konieczne. oczywiscie nie mam pompy z cyrkulacja ale odleglosc od zasobnika najdalsza to 3-4m wiec czekam 5sekund czasem...i szambo mam. czyli wszytsko co negatywne, brak pompy,szambo,podgrzewacz na prad... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aniazpoznania 06.11.2007 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Misiak, też chciałam na początku kocioł dwufunkcyjny + mały zasobnik. Odwódł mnie od tego instalator. Po wylaniu tych np. 20 litrów z zasobnika jak się włączy wodę w dwóch miejscach w domu, to wady dwufunkcyjnego zaraz wychodzą Z jednfunkcyjnym z zasobnikiem jest podobno tak (wyczytałam w mądrych gazetach ), że piec nie musi non stop podgrzewac wody w zasobniku. Można go zaprogramowac na trzymanie temperatury tylko w niektórych godzinach i w niektórych dniach czyli można zaprogramować pon -pt na podgrzewanie od godz 6 do 8, potem na powrót z pracy czyli np. 17-19, wieczór 22-24... poza tym piec nie musi dogrzewac wody w zasobniku non stop żeby utrzymac daną temperature - można go ustawić na zakres np. od 40 - 60 stopni - wtedy piec podgrzewa wodę do 60 stopni, a następnie woda czeka w podgrzewaczu i dopiero po spadku do 39 stopni piec zaczyna podgrzewać (po ostygnięciu wody lub po wylaniu części kiedy zimna woda zmiesza się z ciepłą i ostudzi ją do tych 39 stopni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kenji 06.11.2007 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Na temat pieców wypowiadać się nie będę, bo po prostu się na tym nie znam. Zadałeś Misiak pytanie odnośnie materiału na instalację CO. Obecnie mieszkam w domu jednorodzinnym, w którym ok 10 lat temu była wymieniana instalacja. Zostały wywalone rury stalowe a w ich miejsce założony PE (czy jakiś inny plastik, chodzi mi o te kremowe rurki). Cóż, gdybym wtedy mieszkał w tym domu to bym postawił veto, niestety mieszkały same kobity to fachowiec wcisnął im taką instalację. Wszystko z nią jest dobrze, pod warunkiem że masz piec gazowy. Wtedy sobie ustawiasz że maksymalna temperatura wody w instalacji to 60stC i gra gitara. Niestety u mnie w domu jest piec węglowy (kiedyś była gazówka, ale z wiekiem się rozpadła, a na nową funduszy brak:) ) starego typu, bez jakiegokolwiek regulatora. Problem polega na tym, że wg instrukcji od tych rurek, temperatura ich pracy to bodajże 72stC, przy wyższych temperaturach producent nie gwarantuje szczelności. Niestety jest to prawdą... Szczególnie to wychodzi przy wszelkich połączeniach PE-CU, z których normalnie woda kapie. Jak kłopotliwe jest utrzymywanie takiej temperatury na piecu bez regulacji nie muszę chyba mówić. Efekt jest taki, że piec często pracuje niedogrzany. W każdym razie, żeby nie przynudzać. Jeśli planujesz instalacje kotła gazowego/olejowego lub innego, którego da się rozsądnie wyregulować to bierz PE. W przeciwnym wypadku inwestuj w Cu. Oczywiście zakładając, że rurka PE jest w tej chwili tańsza niż Cu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Witolo 06.11.2007 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Byc moze temat juz znany ale probuje sie dowiedziec ktore tynki w oststecznym rozrachunku (materiał, robocizna) sa tansze. Czy tynki agregatem gipsowe czy cementowo-wapienne przy założeniu że efektem końcowym ma być piękna gładź?Kiedys wyadwało mi sie ze cementowo-wapienne sa tańsze ale teraz nie jestem juz tego pewien.Czy ktos moze mi to wyjasnic? Witolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aniazpoznania 06.11.2007 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Tynki gipsowy maszynowy to 24-26pln netto za metr kwadratowy, a cementowo-wapienny ok. 28pln za metr kwadrat, no ale Ty piszesz, że chcesz mieć gładź...to chyba trzeba jeszcze nałożyć na to gips Tynki robione ręcznie podobno ponoć kosztują podobnie. Różnica jest taka, że tynk kładziony maszynowo jest trochę twardszy (jest nakładany na ściane pod ciśnieniem i czas pracy jest minimalnie krótszy (bo gładzić i tak trzeba przy obu rodzajach tynków). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bety_T 06.11.2007 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Tynki gipsowy maszynowy to 24-26pln netto za metr kwadratowy, a cementowo-wapienny ok. 28pln za metr kwadrat, no ale Ty piszesz, że chcesz mieć gładź...to chyba trzeba jeszcze nałożyć na to gips Tynki robione ręcznie podobno ponoć kosztują podobnie. Różnica jest taka, że tynk kładziony maszynowo jest trochę twardszy (jest nakładany na ściane pod ciśnieniem i czas pracy jest minimalnie krótszy (bo gładzić i tak trzeba przy obu rodzajach tynków). A u mnie właśnie kładą tynki cementowo-wapienne agregatem i jest całkiem ładnie (tzn gładko) no i przedze wszystkim szybko. Ta cena 28zł to chyba z materiałem? Jak skończą to wstawie zdjęcia. Witoldo napisałam do Ciebie na priva i czekam na odpowiedź pozdrawiam Beata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Acidtea 06.11.2007 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Próba ciśnieniowa. Jak robiliście przed wylewaniem posadzek? Samo powietrze czy woda też?Jeśli z wodą, słusznie obawiam się resztek wody w instalacji na zimę w nieogrzewanym budynku? Jeśli samo powietrze, na ile jest pomiar skuteczny? Niechce pruć potem wylewek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scooby 06.11.2007 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 hej , moge wiedziec ile was kosztowalo CO? i co dokładnie bylo w tej cenie?moja pierwsza wycena i sie troszke przeraziłem ze to takie drogie :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiak 06.11.2007 22:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 ok misiak skoro uwazasz ze dwufunkc...to rób tak, plusy wymieniłes:pi ciekawiej bedzie w przyszłosci jak za rok wejdziemy na forum i bedziemy porownywac koszty gazu (ale tu znowu beda roznice kolosalne bo pewnie znajda sie tacy co musza miec 22st i tacy co aby miec mniejscy rachunek 17-18st:|) Ja obecnie mam 80litrowy bolier(na prad) włonczony jest tylko w nocy i cały dzien jest woda gorąca. wieczorem do kompania trzeba juz podgrzac ale zdazaja sie dni co nie jest to konieczne. oczywiscie nie mam pompy z cyrkulacja ale odleglosc od zasobnika najdalsza to 3-4m wiec czekam 5sekund czasem...i szambo mam. czyli wszytsko co negatywne, brak pompy,szambo,podgrzewacz na prad... scooby zwykły dwufunkcyjny to faktycznie w przypadku domku jednorodzinnego nie jest najlepszym rozwiązaniem bo czekanie za woda i spadki temp. to normalka mi chodzi o dwufunkcyjny z malym zbiornikem i cyrkulacja ktora eliminuje wahania temp. wody i oczekiwanie za woda !!!! (tak samo jak w przypadku pieca jedno + cyrkulacja) na moje taki piec powinien byc bardziej oszczędny jak chodzi o pobór gazu a zarazem nie wpływający na komfort pracy Misiak, też chciałam na początku kocioł dwufunkcyjny + mały zasobnik. Odwódł mnie od tego instalator. Po wylaniu tych np. 20 litrów z zasobnika jak się włączy wodę w dwóch miejscach w domu, to wady dwufunkcyjnego zaraz wychodzą Z jednfunkcyjnym z zasobnikiem jest podobno tak (wyczytałam w mądrych gazetach ), że piec nie musi non stop podgrzewac wody w zasobniku. Można go zaprogramowac na trzymanie temperatury tylko w niektórych godzinach i w niektórych dniach czyli można zaprogramować pon -pt na podgrzewanie od godz 6 do 8, potem na powrót z pracy czyli np. 17-19, wieczór 22-24... poza tym piec nie musi dogrzewac wody w zasobniku non stop żeby utrzymac daną temperature - można go ustawić na zakres np. od 40 - 60 stopni - wtedy piec podgrzewa wodę do 60 stopni, a następnie woda czeka w podgrzewaczu i dopiero po spadku do 39 stopni piec zaczyna podgrzewać (po ostygnięciu wody lub po wylaniu części kiedy zimna woda zmiesza się z ciepłą i ostudzi ją do tych 39 stopni). aniazpoznania niestety w większości instalatorzy nie mają pojęcia o kotłach i nowinkach technicznych myślę ze w 90 % przypadków widza kocioł pierwszy raz wiec zachwalają to co widzieli i robili a odnośnie jednofunkcyjnego i wody w zasobniku to pewnie chodziło o czasowe wyłączanie cyrkulacji bo po pierwsze pompka pobiera prąd a po drugie przez to ze cały czas chodzi wychładza wodę co zmusza piec do podgrzewania i zwiększają sie niepotrzebnie koszty za gaz niestety ja miałem u rodziców zasobnik 80 l i tez niestety miał minusy jak ktoś zaszalał i nalał sobie za duzo wody do wanny to mi została woda letnia i czekanie az piec podgrzeję wodę do żądanej temp. i trwało to 10-15 min a piec tez wtedy dawał "czadu " wiec idealne to nie jest żadne rozwiązanie ale tu chodzi i zmiejszenie kosztów za gaz gdzie jest MICE ?? on to spec w ty sprawach a sie nie odzywa kenjichyba nie mówimy o tych samych pe mi chodziło o te co w całości ida od rozdzielacza do kaloryfera bez żadnych łączeń wiec nie ma obaw ze gdzieś puści na złączce (jedynie juz przy rozdzielaczu albo kaloryferze) mam kolege co robił na ty rurkach dom 4 lata temu i ma piec na wegiel i drewno często przesadza z nakładaniem i nic sie nie dzieje ! kolega co ma miedzią dom zrobiony po 3 latach złączka mu puściła i musieli kuc w salonie wiec chce tego uniknąć nie mając żadnych połączeń w posadzkach będę spokojniejszy ja mam cenę 26 zł za m2 tynków gipsowych czy to dobra cena waszym zdaniem ? nie wiem ile biorą za m2 posadzek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 07.11.2007 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 gdzie jest MICE ?? on to spec w ty sprawach a sie nie odzywa Heh a Mice siedzi na budowie non stop prawie i chwilowo zamienil sie w specjaliste od alarmow i pilnuje okniarzy Zimno w nocy w tit ale system alarmowy odpalony w niecale 20h to chyba niezle Co do piecy i instalacji. Prawda jest taka, ze nie ma pieca ani systemu idealnego i nalezy je dobierac do inwestora indywidualnie. Dzisiaj mialem rozmowe odnosnie dobierania mocy pieca i 2 szkoly : 24kW minimum a druga +/- tyle ile wychodzi z audytu energetycznego. I co ? i nic, i jedno i drugie jest prawda ale zalezna od warunkow. Piec 2 funkcyjny musi byc wiekszej mocy bo musi szybko grzac duza ilosc c.w.u. przeplywowo. Ma ta znaczenie na zuzycie gazu i cene ale nie trzeba kupowac zbiornika 100-140l do jednofunkcyjnego. Jednofunkcyjny z zasobnikiem jest dobry jesli ma sie zbiornik wystarczajacy dla inwestora, ale jak sie skonczy to dziala i tak w zasadzie przeplywowo. I jeszcze sporo innych rzeczy dla obu piecy. Dlatego najpierw warunki a potem rozwiazanie. Ja bede mial piec 1f na prad tak z 11kW ze sporym zasobnikiem a dlaczego ? Bo tak mi wychodzi, ze przy moich warunkach i rozwiazanaich bedzie DLA MNIE najlepszy Ale co ja bede gadal sa tu projektanci na forum wiec moze cos skrobna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredblasz 07.11.2007 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 ja mam cenę 26 zł za m2 tynków gipsowych czy to dobra cena waszym zdaniem ? nie wiem ile biorą za m2 posadzek witam, u mnie robil Radek polecany na forum tez za 26 zl\m2 - maja jeszcze kilka poprawek zrobic. Odnosnie posadzek to 12-14 zl plus 1zl\m2 za rozlozenie styropianu oraz 1zl\m2 jesli ktos chce wlokna.pozdr. fred Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredblasz 07.11.2007 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 jak sprawdzic jakosc tynkow gipsowych? czy moga wystepowac drobne zadrapania w niektorych miejscach? na suficie wydaje mi sie, ze jest lekkie zalamanie, ale tynkarze twierdza, ze to zludzenie poniewaz tynk jest jeszcze mokry. Czy to mozliwe? jak wy sprawdzaliscie jakosc tynkow gipsowych?pozdr. fred Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz_1719502653 07.11.2007 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Witam, jestem na duzo wczesniejszym etapie niz ta grupa, ale mysle ze moze tutaj szybciej znajdzie sie ktos kto doradzi cos z doswiadczenia. Mam dosc trudna dzialke i wolalbym przed adaptacja projektu wykonac badania gruntu, dokladnie nazywa sie to chyba warunki posadowienia domu jednorodzinnego. Znalazlem firme geologiczna z Poznania, koszt trzech odwiertow to minimum 1500pln plus przymus wczesniejszego wytyczenia dzialki, co podrozy mi koszt a na niewiele sie przyda. Czy ktos moze mi polecic firme czy tez geodete z odpowiednimi umiejetnosciami i znajomosciami, przy czym bardzo zalezy mi na tych badaniach gruntu (niektorzy geodeci robia badania gruntu "na oko" ). Moze znacie kogos kto podejmie sie kompleksowego zadania, czyli od badan, przez adaptacje projektu do wytyczenia? Dzialka znajduje sie w okolicy Obornik Wlkp. Prosze o kontakt na maila i dzieki za wszelkie informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Witolo 07.11.2007 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Poszukuje elektryka, ktory doradzi, robi zgodnie z duchem czasu i nie jest najdroższy.Obdzwonilem juz wiekszosc namairow podanych na tym watku. Witolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bety_T 07.11.2007 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Witam, jestem na duzo wczesniejszym etapie niz ta grupa, ale mysle ze moze tutaj szybciej znajdzie sie ktos kto doradzi cos z doswiadczenia. Mam dosc trudna dzialke i wolalbym przed adaptacja projektu wykonac badania gruntu, dokladnie nazywa sie to chyba warunki posadowienia domu jednorodzinnego. Znalazlem firme geologiczna z Poznania, koszt trzech odwiertow to minimum 1500pln plus przymus wczesniejszego wytyczenia dzialki, co podrozy mi koszt a na niewiele sie przyda. Czy ktos moze mi polecic firme czy tez geodete z odpowiednimi umiejetnosciami i znajomosciami, przy czym bardzo zalezy mi na tych badaniach gruntu (niektorzy geodeci robia badania gruntu "na oko" ). Moze znacie kogos kto podejmie sie kompleksowego zadania, czyli od badan, przez adaptacje projektu do wytyczenia? Dzialka znajduje sie w okolicy Obornik Wlkp. Prosze o kontakt na maila i dzieki za wszelkie informacje Witam My robiliśmy badania gruntu. Na maila nie mogę bo nie podałeś ale poszło na priv pozdrawiam Beata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.