Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Strop z płyt żerańskich


Damro

Recommended Posts

Witam kochani forumowicze,mam pytanie,mój wykonawca zaproponował mi zrobienie stropu z płyt żerańskich,w jego pojęciu jest to tańszy i mocniejszy przyczym bezpieczniejszy strop jaki jest obecnie w użyciu montaż takiego stropu to ok 15zł za m2,co wy o tym sądzicie czy naprawdę warto go posłuchać?

Pozdrawiam

Damro

 

P.S.

W projekcie polecany jest filigramowy Teriva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam kochani forumowicze,mam pytanie,mój wykonawca zaproponował mi zrobienie stropu z płyt żerańskich,w jego pojęciu jest to tańszy i mocniejszy przyczym bezpieczniejszy strop jaki jest obecnie w użyciu montaż takiego stropu to ok 15zł za m2,co wy o tym sądzicie czy naprawdę warto go posłuchać?

Pozdrawiam

Damro

 

P.S.

W projekcie polecany jest filigramowy Teriva

 

Ja robię strop z tzw płyt żerańskich. Tylko nie bardzo kumam ten montaż. Ceny płyt to ok 40-50zł/m2 więc cena całego stropu jest konkurencyjna. Ważne jest też to, że dużo szybciej niz w tych układanych można rozpocząc następne prace. Negatywna sprawa to sprzęt ciężki taki jak ciężarówka czy dźwig.

Terminy realizacji: wczoraj rozmawiałem z producentem u którego będę zamawiał. Czas realizacji ok 2 tygodnie, więc jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam i nie narzekam, polożony w 2 godziny- i dalej mozna robić- i tak trzeba wylac wieniec i zalać z gruchy szpary między płytami- mi na wieniec i te male szpary poszło 10 kubików- KOSZT, ale mam rozległy dom bo parterowy.

http://images3.fotosik.pl/166/32a082dc8cbfd58em.jpg

Ta dziura po srodku to schody- tu był lany na dlugości monolit, stad wieksza ilośc betonu, ponadto w kilku miejscach tez był paskami monolit. zawsze trzeba do ceny płyt i montazu- u mnie 2 godziny pracy dźwigu, doliczyć jeszcze troche betonu z gruchy- podajnik-pompa, tez kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
co do stropu to musi byc dobrze polozony czli na zaprawe bo w przeciwnym razie moga wystapic pekniecia na stykach albo przy tynkowaniu dac siatke u mnie w pokojach pekniecia i jeszcze raz pekniecia

Przede wszystkim nie chodzi tu o zaprawę lecz pozostawienie odstępów pomiędzy płytami wtedy nie będzie pękać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do stropu to musi byc dobrze polozony czli na zaprawe bo w przeciwnym razie moga wystapic pekniecia na stykach albo przy tynkowaniu dac siatke u mnie w pokojach pekniecia i jeszcze raz pekniecia

Przede wszystkim nie chodzi tu o zaprawę lecz pozostawienie odstępów pomiędzy płytami wtedy nie będzie pękać

Witam

Właśnie chodzi o zaprawę -trzeba pod żerań wylać mały wieniec-poduszke żeby płyty nie leżały bezpośrednio na cegłach lub pustakach w czasie montażu dajesz znowu świeżą zaprawę pod płyty żeby sie ułożyły,po za tym trzeba zostawić ok 5 cm przerwy miedzy płytami, w które sie wkłada "agrafki" i potem zalewa betonem szczeliny od dołu szalujesz wcześniej,sufit- żerań prawidłowo położony nie pęka, ale wiadomo sa fachowcy i "fachowcy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o zaprawę -trzeba pod żerań wylać mały wieniec-poduszke żeby płyty nie leżały bezpośrednio na cegłach lub pustakach w czasie montażu dajesz znowu świeżą zaprawę pod płyty żeby sie ułożyły,po za tym trzeba zostawić ok 5 cm przerwy miedzy płytami, w które sie wkłada "agrafki" i potem zalewa betonem szczeliny od dołu szalujesz wcześniej,sufit- żerań prawidłowo położony nie pęka, ale wiadomo sa fachowcy i "fachowcy"

No to ładnie, u mnie położyli płyty bezpośrednio na cegłach. Zapytałem majstra dlaczego, przecież wcześniej mówił, że trzeba ułozyć warstwę zaprawy. Powiedział, ze rozeznał się w temacie i nie trzeba. :-?

 

A tak to wygląda:

 

http://img154.imageshack.us/img154/7448/hpim6218ii5.jpg

 

http://img245.imageshack.us/img245/9240/hpim6219bf5.jpg

 

http://img86.imageshack.us/img86/5261/hpim6220io6.jpg

 

http://img245.imageshack.us/img245/8831/hpim6231qr2.jpg

 

http://img86.imageshack.us/img86/2098/hpim6232ml6.jpg

 

http://img245.imageshack.us/img245/9093/hpim6236jf4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do stropu to musi byc dobrze polozony czli na zaprawe bo w przeciwnym razie moga wystapic pekniecia na stykach albo przy tynkowaniu dac siatke u mnie w pokojach pekniecia i jeszcze raz pekniecia

Przede wszystkim nie chodzi tu o zaprawę lecz pozostawienie odstępów pomiędzy płytami wtedy nie będzie pękać

Witam

Właśnie chodzi o zaprawę -trzeba pod żerań wylać mały wieniec-poduszke żeby płyty nie leżały bezpośrednio na cegłach lub pustakach w czasie montażu dajesz znowu świeżą zaprawę pod płyty żeby sie ułożyły,po za tym trzeba zostawić ok 5 cm przerwy miedzy płytami, w które sie wkłada "agrafki" i potem zalewa betonem szczeliny od dołu szalujesz wcześniej,sufit- żerań prawidłowo położony nie pęka, ale wiadomo sa fachowcy i "fachowcy"

Jedno z drugim idzie w parze ale jeśli nie dasz przerw gdzie czasami tak się dzieje to żadna zaprawa ci tu nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w firmie Betard, jednym z dużych producentów płyt, z resztą w Muratorze jest to jedna z firm która pokazuje płyty żerańskie w bazie produktów. No i otrzymałem następujące rady:

 

Podparcie płyt na silikatach, cegłach powinno nie być mniejsze niż 8cm. Teoretyczne minimalne oparcie płyt 5,5cm jest możliwe na konstrukcjach stalowych, czasem żelbetowych o ile jest to żelbet wystarczająco dojrzały. (xella w swoich zeszytach rysuje podparcie 11cm.

 

Poduszki z zaprawy zrobionej z cementu i pasku (tu mam 2 wersje: jedna stosunek cementu do piasku 1:1 druga 1:2) można nie stosować gdy układa sie płyty na cegłach pełnych, silikatach, żelbecie czy stali. Obowiązkowo poduszkę robi się na ceramice poryzowanej. Jest to związane z tym że wytrzymałość lamelek może być nie wystarczająca i trzeba ciężar płyty bardziej równomiernie rozłożyć, inaczej ceramika moze się kruszyć. Zalecana grubość warstwy 5cm i konieczne jest wtedy stosowanie podpór monatażowych. Nie zaleca sie układania płyt bezpośrednio na betonie komórkowym. W takim przypadku najlepiej jest wymurować ostatnią warstwę z cegły.

W zeszytach Xelli poduszki nie ma.

 

Przy konstrukcji stropu nalezy przestrzegać pewnych ograniczeń które pozwolą na zmniejszenie pękania sufitów, choc do konca nigdy nie jest to do uniknęcia.

- nie należy dawać koło siebie płyt o szerokości 90 i 150 bo one inaczej pracują. Przy takim położeniu może dojść do spekań na styku płyt w środku długości płyt

 

-płyty instalacyjne czyli z podcięciami, raczej nalezy unikać używania płyt o szerokości 120cm, wyszystkie należy wykonywać z płyt o szerokości 150cm z tym ze zalecane wycięcie nie powinno być głębsze niż 30cm mimo że norma pozwala na trochę więcej

Jezeli potrzebne jest wycięcie szersze nalezy dwie płyty instalacyjen dać koło siebie i odpowiednio zaprojektować wycięcia

 

- nie oszczędzać na nośności płyt. Zazwyczaj projektanci rysują płyty o nośności 3.6kn co wystarcza ze sporym zapasem ale takie płyty mocniej pracują. Płyty o nośnosci 4.5 lub 6 pracują mniej a kosztują po kilkanaście plz/płytę więcej i to przy rozpiętości 600cm

 

No ale agrafki nikt mi jeszcze nie rozrysował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g.prawda żerań zawsze peka,to kwestia czasu i żadne tam "zabiegi" tu nie pomogą szczególnie przy kominku na 100% pęknie po kilku latach.Więc ciesz się tymi kilkuma latami :p

 

Pękać możę ale że zawsze... :roll:

 

Warto dać siatkę na łączeniach przy tynkowaniu.

 

Ktoś powyżej pisał czy układać na zaprawie. Odpowiem, że warto. Chodzi tu głównie o przypadki gdy mamy podejrzenie, że poduszka betonowa nie jest idealnie głaka lub gdy płyty mogą być minimalnie krzywe. Chodzi o wyeliminowanie możliwości "kolebania" się płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jeżeli chcesz żeby na pewno popękał tynk na sufitach:

 

 

to zamiast podszalować /np deska przywiązana kawałkami drutu wiązałkowego/ i zalać spoinę betonem /nie powinny się płyty stykać jak na zdjęciach powyżej tylko parę cm odstępu powinno być między nimi/

 

 

to ja radzę płyty podopychać jedna do drugiej i /koniecznie!!!/ szczeliny między płytami pozatykać przed betonowaniem workami po cemencie, kawałkami styropianu itp środkami podręcznymi "żeby beton nie przeciekał"...

 

efekt gwarantowany :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years później...
  • 1 year później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...