Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Z tym problemem zwracam się do ludzi, ktorzy zajmuja sie sprzedaża stolarki budowlanej.Nie wiem czy tylko ja mam takiego pecha czy inni przedstawiciele tez maja takie problemy.

Dokladnie chodzi i o nieterminowość producentow strolarki drewnianej.

Współpracuje juz z drugą firma , i sytuacja sie powtarza prawie dokładnie szablonowo. Klient zamawia u mnie towar dostaje termin 6-8 tygodni ponieważ taki ustalila fabryka po czym sa opóżnienia nawet do 4 tygodni.Oczywiście za spóźnienia ja wysłuchuje , bo poniekad klient ma racje , w koncu to ze mna podpisuje umowę , ale jaki ja mam wpływ na fabrykę. Właściciele skladaja tylko czcze obietnice a klienci potem domagaja sie zadośćuczynienia finansowego.

Prosze napiszcie mi czy jest to odosobniony problem czy wy też macie takie.

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/
Udostępnij na innych stronach

Gość M@riusz_Radom

Podpisać z producentem taką umowę, która będzie Ci gwarantowała odsetki umowne za każdy dzień opóźnienia.

 

Trudne ? Wiem, ale za to korzystne i dla Ciebie i dla Twoich klientów. Zawsze będziesz im mogła w ramach przeprosin zasponsorować dodatkowy upust od ustalonej ceny.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/#findComment-1411157
Udostępnij na innych stronach

mam takie samo zdanie jak Mariusz, tylko odsetki zamieniłabym raczej na karę umowną.... za każdy dzień zwłoki :D

Tylko takie warunki trzeba wynegocjować, a to zależy nie tylko od siły przekonywania, ale i pozycji ekon. względem producenta.

Pozdrawiam,

gaga2

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/#findComment-1411164
Udostępnij na innych stronach

w budowlance to standard, ja mam do czynienia z wieloma dostawcami i problemy są ciągle, chodzby z dzisiaj

 

1)oferty: nikt nie dostarczy wełny 160 na czas (nie mają na stanach 160)

2)pręty zbrojeniowe nie dojechały wszystkie, zamiast fi16, dali fi20

3)przyjechał Porotherm i jakość do reklamacji, czekać na przedstawiciela

4)zamiast silki E18 przywieźli większą i już rozładowali

5)zamawiany barwnik do kostki, termin minął barwnika brak

6)brak kruszyw, ceny w górę

7)problemy z dostawami cementu

8)problem z paliwami (zwłaszcza olej napędowy i opałowy)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/#findComment-1411176
Udostępnij na innych stronach

mam takie samo zdanie jak Mariusz, tylko odsetki zamieniłabym raczej na karę umowną.... za każdy dzień zwłoki :D

Tylko takie warunki trzeba wynegocjować, a to zależy nie tylko od siły przekonywania, ale i pozycji ekon. względem producenta.

Pozdrawiam,

gaga2

Wszystko zależy od tego czy jesteś znaczącym odbiorcą. Czasami lepiej lepsze są relacje: duży "odbiór"- mały "producent". Wtedy możesz stawiać warunki (rabaty, upusty itp.). Ja osobiście preferuję te mniejsze (starają się, raczej nie nawalają) i wcale nie są gorsi jakościowo. Inną bajką jest klijent, który chce okna np. Urzę... POzdrawiam :lol:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/#findComment-1411289
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wam za rady o tym zeby podpisac umowe dotyczaca odsetek nie pomyslalam. Jestem dośc dużym odbiorca i firma nie powinna narzekac na brak zamowien , ale dokladnie właściciele "olewaja" wszystko i na dodatek wciskaja takie kity ze przykro słuchać. Myślę nad zmiana dostawcy , tylko czy to ma sens skoro piszecie , ze wszyscy sa tacy sami.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/#findComment-1411370
Udostępnij na innych stronach

Nie znam wogóle tej firmy pierwszy raz o niej slysze , ja jestem z południa i współpracowalam z firmami z okolic Wrocławia.

Może masz link do ich strony internetowej. Chetnie spojrze na ich oferte.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/#findComment-1411428
Udostępnij na innych stronach

najtrudniejsza sprawa - wlasnie relacje z producentami

Pociesze Cie - wiekszosc z nich nas - dajacych im per saldo zarobic - olewa

I sadze ze trudno Ci bedzie taki zapis wymusic a nawet jesli Ci sie uda - wyegzekwowac pozniej

Pomijam juz fakt ze Ty musisz byc wobec nich w 100% terminowa jesli chodzi o kase bo jesli tak nie jest to zaaaaaapomnij o czymkolwiek

Tak jak ktos juz tu wspomnial - male firmy ciagle dbaja o swoich dealerow. Moze nie dosylaja nam ogromnej ilosci gadzetow ale dbaja o obsluge, terminowosc dostaw itp Sa bardziej elastyczne wlasciwie we wszystkim - takze w platnosciach czy dodatkowych upustach przy duzych, naprawde duzych zamowieniach. Za duze uwazam juz takie ktorego wartosc netto w zakupie przekracza 20 tys netto

Ktos wspomnial o firmie Urz..... Pociesze, ten rok a wlasciwie jego koncowka to przyklad wyjatkowego olewania terminow dostaw ze strony wszystkich, doslownie wszystkich dostawcow stolarki

Z tym tylko ze w duzej firmie opoznienia sa o wiele wieksze jak w malej

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/#findComment-1411565
Udostępnij na innych stronach

najtrudniejsza sprawa - wlasnie relacje z producentami

Pociesze Cie - wiekszosc z nich nas - dajacych im per saldo zarobic - olewa

I sadze ze trudno Ci bedzie taki zapis wymusic a nawet jesli Ci sie uda - wyegzekwowac pozniej

Pomijam juz fakt ze Ty musisz byc wobec nich w 100% terminowa jesli chodzi o kase bo jesli tak nie jest to zaaaaaapomnij o czymkolwiek

Tak jak ktos juz tu wspomnial - male firmy ciagle dbaja o swoich dealerow. Moze nie dosylaja nam ogromnej ilosci gadzetow ale dbaja o obsluge, terminowosc dostaw itp Sa bardziej elastyczne wlasciwie we wszystkim - takze w platnosciach czy dodatkowych upustach przy duzych, naprawde duzych zamowieniach. Za duze uwazam juz takie ktorego wartosc netto w zakupie przekracza 20 tys netto

Ktos wspomnial o firmie Urz..... Pociesze, ten rok a wlasciwie jego koncowka to przyklad wyjatkowego olewania terminow dostaw ze strony wszystkich, doslownie wszystkich dostawcow stolarki

Z tym tylko ze w duzej firmie opoznienia sa o wiele wieksze jak w malej

Ostatnio chcialem zamówić drzwi wejściowe w firmie U,ale jak uslyszałem termin poszedłem do firmy V i drzwi były dokładnie za 3 tygodnie i o ustalonej godzinie.

Niech olewają ,kiedys boom się skończy....

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/64189-jak-sobie-radzi%C4%87-z-producentami/#findComment-1411780
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...