Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bydgoskie meble - opinie, zdjęcie, modele


Fiołka

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 51
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Cześć

kilka lat temu zamówiłem zestaw Firenze.

Bardzo ładnie się prezentował w salonie.

Teraz całkiem nieźle się prezentuje u mnie w salonie....

Ale przyznam szczerze że nigdy...nigdy nie kupię już mebli w BFM.

Te meble tylko ładnie wyglądają, poza tym są fatalnie zrobione i z fatalnych materiałów.

Rok czasu trwała realizacja reklamacji.

A reklamowałem prawie wszystko. Stół w salonie meblowym miał nowoczesne szyny, lekko się stół rozkładał...Przywieźli mi stół z jakimiś drewnianymi szynami, że nawet dwóch rosłych facetów miało kłopot z rozsuwaniem blatu. Krzywe drzwiczki w kredensie. Dużo drobnych mechanicznych uszkodzeń, i wad technologicznych. Nawet krzesło musiałem wymieniać. Zresztą dzić klej puścił już we wszystkich i się rozpadają.

Rok później rodzinka sprezentowała mi stolik pod telewizor w prezencie z tego kompletu...okazało się że też ma wady, krzywo posklejane elementy szuflady i takiej półki wysuwanej (chyba do postawienia tunera sat itp).

Nie życzę Ci tych kłopotów.

Może postawili na jakość w ciągu tych 4-5 lat ale mnie już do siebie nie przekonają.

Pozdrawiam

Darek P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Gość Amciek

uzywalem Walnecji przez 3 lata, 3 niskie szafki z szufladami i polka

 

generalnie bardzo fajne poza jednym - latwo sie rysuja, tzn jesli bedziesz cos na nich stawiac typu glosniki, telewizor, wazon etc, to od razu podklej filcem jesli nie chcesz aby Cie wkurzaly rysy jakie od tego powstana

 

Amciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Mam Walencje + elementy z serii Generacje od 2 miesięcy, świetny design, gorzej z wykonaniem ... Mam 4 regały, we wszystkich odchodziła okleina na czole spodu regału, w biurku wysuwka na klawiaturę spadała z prowadnic, w kontenerze, komodzie i stolikach nocnych nie domykają się górne szuflady (z boku fatalna szpara!), do tego okleina naturalna tylko z zewnątrz a w środku folia, co przy tej cenie trochę dziwi. Panowie z serwisu przyjechali po miesiącu oczekiwania i interwencji w dyrekcji fabryki, część usterek usunęli od ręki, na resztę czekam i pewnie jeszcze trochę poczekam ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...

Wiosną 2006 roku kopiliśmy meble do sypialni Walencja - Bydgoskie Fabryki Mebli, Walencja w okleinie dębowej bejca pod kolor Wenege

 

Jakiś czas temu zważyliśmy na okleinie na każdym blacie na całej powierzchni są miejsca z których ewidentnie łuszczy się lakier wraz z bejcą. Defekt jest na każdym blacie z wyjątkiem wymienionego wcześniej ze względu na inna reklamację ( uszkodzenie mechaniczne)

Oczywiście złożyłem reklamację i oczywiście otrzymałem odpowiedź

ze lakier się łuszczy bo meble były czyszczone ........... pronto.

Było czyszczone nie mleczkiem pronto a takim pronto którym się spryskuje się miotełkę i wyłapuje kurz ( nie powinno się lać i pryskać mebli ) Pracownik zapytał się Pani która u nas sprząta czym czyściła - ta odpowiedziała ze Pronto i pracownik z dzika satysfakcją stwierdził ze odmawia uznania reklamacji.

Oczywiście Meble Bydgoskie twierdza że w karcie gwarancyjnej jest wyraźnie napisane że "nie czyścić pronto" - karty nie dostałem nie podpisywałem , nie otrzymałem i nie było jej przy meblach a sprzedawca jej nie dostarczył.

Zadzwoniłem do serwisanta i po wymianie zdań otrzymałem wiadomość " najpierw przeczytaj PAn gwarancję a później pyskuj" - i odłożenie słuchawki ok- może facet miął zły dzień, ja tez byłem wk... ny.

 

Zadzwoniłem do Bydgoszczy z pytaniem - dlaczego odmówiono reklamacji ?

odpowiedź kierownika działu reklamacji " nie wiem , ale nieważne co Pan by powiedział , wystarczy przeciągnąć ręka po powierzchni blatu i wiadomo czy czyszczone pronto czy nie, " - ciekawy sposób badania jakości okleiny, jak w wszyscy pracują z takim sprzętem to nie dziwię się ze mam spierniczone meble.Złożyłem producentowi na propozycję naprawy odpłatnej - oni się zastanowią zobaczą ktoś oddzwoni - sic!

 

Więc pytanie - ścigać firmę SC Johnson Sp. z o.o. za produkcje czegoś co zniszczyło mi wg producenta mebli czy jednak domagać się wymiany od producenta mebli ?

 

Przesłałem zdjęcia do znajomego w Instytucie Technologii Drewna - poczekam informacje zwrotne.

http://rezulak.pl/bfm_1.jpg :o :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mnie zmartwiles. Mam te same meble i zauwazylam kilka takich odbarwien jak Twoje, ale myslalam ze przyczynilo sie do tego moje dziecie :). Co prawda Pronto nie czyscilam (dzieki za info!) ale innym srodkiem do pielegnacji mebli. Moze tak dzialaja takze inne srodki i wkrotce do gwarancji bedzie dolaczony wykaz srodkow ktorych nie nalezy uzywac :evil: .

Dla mnie zenada! czym w takim razie czyscic te meble?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mnie zmartwiles. Mam te same meble i zauwazylam kilka takich odbarwien jak Twoje, ale myslalam ze przyczynilo sie do tego moje dziecie :). Co prawda Pronto nie czyscilam (dzieki za info!) ale innym srodkiem do pielegnacji mebli. Moze tak dzialaja takze inne srodki i wkrotce do gwarancji bedzie dolaczony wykaz srodkow ktorych nie nalezy uzywac :evil: .

Dla mnie zenada! czym w takim razie czyscic te meble?

 

Ten przypadek można podciagnąc pod ekspertyzy rzeczoznawcze z parkietem w szczególności lakierów na parkiecie.

Producenta lakierów x ma w swojej ofercie również środki do pielegnacji tych lakierów. Dołącza również wskazówki jak należy pielegnowac i konserwowac lakierowany czy olejowany parkiet.

Jezeli parkieciarz stosuje jakiś lakier musi za podpisem odbioru przekazac wskazówki pielegnacji i konserwacji a także nazwac środki do pielegnacji i konserwcji jak również poinformowa gdzie je można nabyc. Nie zrobi tego ponosi odpowiedzialnośc za uszkodzenia czy zniszczenie aplikacji.

W przypadku mebli sytuacja jest b. podobna. Proszę sprawdzic w swoich dokumentach czy dostaliście jakieś pouczenie wskazówki jak pielegnowac i czym. Jezeli tego nie macie to albo wam nie dano lub gdzieś przepadły.

Wystarczy pójśc do marketu z meblami bydgoskimi i spróbowac sie dowiedziec czy takie wskazówki mają na piśmie w postaci ulotek, czy jest to tylko opowiadanie. Zapytac należy czy kiedykolwiek mieli takie pisemne wskazówki i czy są dostarczane wraz z meblami.

Według mnie firma ponosi odpowiedzialnośc za brak konkretnej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie jest napisane na karcie gwarancyjnej - wodą, żadnymi środkami chemicznymi w okresie gwarancji

 

prawdopodobnie chodzi o to że po środkach pielęgnacyjnych nie można np ponownie lakierować czy bejcować mebli

 

Proszę sprawdzic. Samą wodą raczej niewskazane ponieważ woda penetruje (dyfunduje) lakier i z upływem czasu go przymatawia. Powstają plamy matowe. Lakiery syntetyczne zależnie od grubości do pewnego czasu są bariera w 100% dla wody. Lakiery wodorozcieńczalne już tylko w 60-70%.

Poza tym tak drewno jak równiż MDF nie lubią wody.

Firma jezeli pisze coś w karcie gwarancyjnej napewno podaje środki do pielegnacji lakieru. Wątpię aby zalecała stosowanie tylko wody. W wodzie często jest wiecej chloru niż go tam byc powinno.

Po środkach pielęgnacyjnych następuje zalecane przez firmę zmywanie również specjalnym środkiem nałożonych środków pielegnacyjnych.

ponowne lakierowanie wymaga zmatowienia lakieru lub całkowitego usunięcia zaleznie od stanu zniszczenia.

Ponowne bejcowanie wymaga dojścia do drewna a więc zeszlifowania całkowicie warstwy lakieru czy oleju. Sprawa jest bardzo podobna lub nawet taka sama jak z posadzkami drewnianymi lakierowanymi czy olejowanymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po środkach pielęgnacyjnych następuje zalecane przez firmę zmywanie również specjalnym środkiem nałożonych środków pielegnacyjnych.

ponowne lakierowanie wymaga zmatowienia lakieru lub całkowitego usunięcia zaleznie od stanu zniszczenia.

 

Potwierdzam to co napisał jarekkur. Samo zmatowienie tu nie wystarczy trzeba drzec do żywego a że jest to fornir nie wykluczam przetarc Moim zdaniem pronto nie jest tu winne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezi, a czy te plamki pojawiły sie jednoczesnie/nagle czy stopniowo (pytam, bo sie obawiam ze z moich kilku plamek zrobi sie cały wysyp z biegiem czasu).

Wybieram sie do Agaty i z ciekawosci podejdę i zapytam czym czyscic i co zrobic z tymi plamkami (moje meble maja dopiero niecałe pół roku).

Co więcej, mam je takze w salonie ...... i niestety jest tak samo, zwłaszcza na ławie, która jest najczęściej czyszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pronto to mnie trochę zdziwiliście. Zresztą z tym co powoduje ścieranie wodą też.

Ja w domu nie stosuję żadnych płynów do podłóg, mebli, mycia okien itp.

Mam alergiczne dzieci i cała ta chemia nie jest przy nich wskazana, więc nie używam. No i od lat używam albo zwilżonej albo mokrej szmatki. Żadnemu z mebli nigdy to nie zaszkodziło - a mam najprzeróżniejsze meble od 100-letnich mebli po przodkach, poprzez najróżniejsze z fornirem i sosnowe lakierowane, a na zwykłej Ikea kończąc.

 

Tamtu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

Ja sama reklamowałam te meble (złe wymiary drzwiczek, porysane szybki, rozwalający się stolik) bardzo ale to bardzo cena nie jest adekwatna do jakości:(

 

Natomiast co do pronto, to serwisant (przy drugiej próbie posklejania stolika) się pytał, czym czyszczę i jak powiedziałam, że pronto, to powiedział, że stolika to lepiej nie, bo jak później się lekko może lepić i jak później na to jedzenie położyć:) Natomiast nic nie mówił o innych meblach, ani kategorycznie nie odradzał (czyżby celowe wprowadzenie w błąd?)

A teraz czyszczę ściereczką z mikrofybrą i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest czasami tak, że środki pielęgnacyjne mają inne pH niż lakier i to przy czestym używaniu może zaszkodzic.

Generalnie jednak idzie o obostrzenie warunków uznania reklamacji.

Stosowanie środków zalecanych przez producenta mebli. Odejście nawet na krótko od tych zaleceń powoduje nie uznanie reklamacj.

Powodem powstania uszkodzeń na meblach u Rezi czy u leli1 oprócz tych które podałem w moim poście wyżej, może byc też klej znajdujący sie pod fornirem. Są to kleje typu PVAC czy mocznikowo-formaldehydowe z których pewne dodatki przez długi okres czasu się ulatniają i potrafią wędrowac w drewno. W drewnie jako masie zwartej dochodzi do podniesienia sie ciśnienia tych oparów. Im cieńsza warstwa drewna tym uszkodzenia są większe i szybciej powstają. Zjawisko to potrafi odbarwic bejcę a nawet uszkodzic zniszczyc lepkośc lakieru. Czy tak jest mogą wykazac jedynie badania laboratoryjne.

Brak u producenta lub handlowca podpisanej przez klienta karty gwarancyjnej z opisem wskazówek jak i czym pielęgnowac lakier czy olej na meblach skazuje producenta lub handlowca na przegrany proces sądowy!!!

Podpisana karta gwarancyjna wraz z takimi wskazówkami świadczy o tym, że klient zapoznał się z uwagami producenta i jest świadomy odrzucenia reklamacji w razie gdyby mu udowodniono nie stosowanie się do wskazówek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zobaczyłam" tu fachowców wobec tego pozwolę sobie spytać - mam nadzieję, że autor wątku mi wybaczy :)

 

Kupiłam niedawno meble i stół - drewno dębowe, okleinowane naturalną okleiną dębową (mam nadzieję, że nic nie poprzekręcałam, bo kompletnie się na tym nie znam) - czym je czyścić? Czy teraz jak są nowe powinnam je czymś zakonserwować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...