Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

ale powierzchnia satin jest błyszcząca a ja nie chcę błyszczącej bramy i matowych drzwi.

Ciekawa sprawa...

Normstahl Entrematic kładzie duży naciisk na zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne, przy projektowaniu bram garażowych: brama SATIN łączy w sobie elegancję satynowo gładkiej powierzchnii z techniczną finezją osprzętu g60. Najlepsza izolacyjnośc cieplna i stabilność bramy dzięki izolowanym panelom grubości 42 mm.

Cytat z http://www.normstahl.pl/pl/produkty/bramy-garazowe/633.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Obiecałem to wrzucam: powierzchnia brillant:

 

IMAG0781.jpg

 

PS To jest kolor biały, niestety tak wyszedł :(

 

czuszka - odwiedź sprzedawcę, niech pokaże Ci wzorniki (lub bramę na żywo). A najlepiej byłoby porównac jeszcze do wzornika kolorów drzwi które Cię interesują.

Edytowane przez _FIX_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 6 miesięcy temu założyłem 2 sztuki bramy Normstahl G60 z napędami Magic 1000 o wymiarach 3000x2800. Sprawują się znakomicie ja mam jeszcze niskie nadproże więc sprężymy skrętne z tyłu. 2 piloty w zestawie 2 kanałowy i 4 kanałowy. Jak na razie polecam pracują cicho i szybko. Zobaczymy jak będą się sprawowały w zimę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam, może ktoś da jakieś wskazówki odnośnie bramy garażowej.

Na dzień dzisiejszy otwór mam o wymiarach 5.4x2.5m

Nie wiem czy podmurować otwór do szerokości 5m? , czy na wysokość dać 2.25 wtedy grubość wylewki, styropianu i posadzki będzie 25cm.

A może dać bramę o wysokości 2.35 wtedy będzie tylko 15 cm na izolacje i wylewkę?

Wszelkie porady mile widziane, ponieważ nie wiem co zrobić. Brama będzie segmentowa prawdopodobnie Wiśniowskiego, ze względu na kolor jaki mają w ofercie.

Pozdrawiam

Edytowane przez mrmeX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się dzisiaj dowiedziałem, że z dniem 01.10.2012 zakończono produkcję bramy Euro Normsthala, w zamian jest Secura. Mam ofertę na nową securę ok. 200 zł droższą niż stara euro. No cóż , za nowość zawsze trzeba płacić więcej.

 

pozdrawiam

 

Brama zamówiona tj (Secura ) - czas oczekiwania ok.6 tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś da jakieś wskazówki odnośnie bramy garażowej.

Na dzień dzisiejszy otwór mam o wymiarach 5.4x2.5m

Nie wiem czy podmurować otwór do szerokości 5m? , czy na wysokość dać 2.25 wtedy grubość wylewki, styropianu i posadzki będzie 25cm.

A może dać bramę o wysokości 2.35 wtedy będzie tylko 15 cm na izolacje i wylewkę?

Wszelkie porady mile widziane, ponieważ nie wiem co zrobić. Brama będzie segmentowa prawdopodobnie Wiśniowskiego, ze względu na kolor jaki mają w ofercie.

Pozdrawiam

 

Powiem Ci tak, ja myślałem, że robię idealny otwór 5m x 2,125m po wylewkach, płytkach, itp... Ale jak przyszło do ocieplania domu, to się okazało, że moich planowanych 15cm styro nie ma gdzie w otworze wsadzić... Stąd proponuję najpierw skonsultować się z jakimś sprzedawcą lub montażystą i sprawdzić ile powinno zostać na izolację i jak to dokładnie zrobić. A z wysokości z pewnością nic bym nie zmniejszał, bo nigdy nie wiadomo czym przyjdzie Ci kiedyś wjeżdżać do garażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, ja myślałem, że robię idealny otwór 5m x 2,125m po wylewkach, płytkach, itp... Ale jak przyszło do ocieplania domu, to się okazało, że moich planowanych 15cm styro nie ma gdzie w otworze wsadzić... Stąd proponuję najpierw skonsultować się z jakimś sprzedawcą lub montażystą i sprawdzić ile powinno zostać na izolację i jak to dokładnie zrobić. A z wysokości z pewnością nic bym nie zmniejszał, bo nigdy nie wiadomo czym przyjdzie Ci kiedyś wjeżdżać do garażu ;)

 

nie wiem w czym widzisz problem z wymierzeniem otworu.ustalasz jaki będzie poziom na gotowo i już

najlepiej liczyć od nadproża w dół .typowe wysokości to 2000,2125,2250,2375 i dobrze jest tak pokombinować by się złapać z taka wysokością wtedy masz typówkę (tańsza)

w twoim konkretnie przypadku zrobił bym 500x225 nie wiem jak wiśniowski ale zapytaj o wzmocnienia paneli bo przy takiej szerokości to już musi być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w czym widzisz problem z wymierzeniem otworu.ustalasz jaki będzie poziom na gotowo i już

najlepiej liczyć od nadproża w dół .typowe wysokości to 2000,2125,2250,2375 i dobrze jest tak pokombinować by się złapać z taka wysokością wtedy masz typówkę (tańsza)

w twoim konkretnie przypadku zrobił bym 500x225 nie wiem jak wiśniowski ale zapytaj o wzmocnienia paneli bo przy takiej szerokości to już musi być

Może nie do końca mnie zrozumiałeś, chodziło mi o to, że to "na gotowo" powinno uwzględniać wymiar po zrobieniu izolacji, szczególnie od spodu nadproża. Ja o tym zapomniałem i w moim przypadku 2125 po dorzuceniu 15cm styro dawałoby niecałe 2m, a to jednak trochę mało. A wystarczyło zrobić nadroże raptem 10cm wyżej i podkołkować/podkleić sturodurem - bez mostków i w standardowym wymiarze bramy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do czego byś montował ramiak , szczególnie pozioma belkę, to nie mam pojęcia. Przecież nie do styropianu. Mi wychodzi, że aby mieć pełne światło bramy do wykorzystania i ocieplone mury i nadproże, to musiałbym kupić większą bramę. Po ociepleniu byłoby prawie OK. Prawie bo przecież pozostawałby miniszczelina między panelami, a styropianem. Rozwiązaniem jest wykonanie rozwartych glifów, ale to często wygląda kiepsko stylistycznie i jest kłopotliwe dla majstrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brama wg instrukcji jest montowana do nadproza. Nie wiem jak sobie wyobrazacie wiercenie dziur pod kolki w styrodorzue?

Ps. widzialem takie rozwiazania, ale jestem przekonany, ze straty z powodu nieszczelnosci ktre wystapia z czasem beda wieksze niz zyski z dobrego docieplenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bynajmniej nie nakłaniam do mocowania bramy do styroduru/styropianu - zdecydowanie rama musi mieć trwałe oparcie w nadprożu i do niego należy ją przytwierdzić. Chyba niepotrzebnie namieszałem.... Wybaczcie.

Ja ciągle mówię o świetle przejazdu - jeśli chcemy mieć powiedzmy 2,125m i myślimy o ociepleniu nadproża od spodu, to w rzeczywistości nadproże musi być zrobione wyżej o tę izolację. Załóżmy zatem, że będzie tam 10cm sturo + klej, siatka, tynk -> nadproże powinno wtedy być na wysokości trochę ponad 2,225m. No ale wiąże się to też z zamówieniem wyższej bramy. Stąd warto zamówić standard na wysokość 2,25m, bo przecież nasze planowane światło przejazdu nie musi już mieć "standardowej" wysokości, i przy bramie 2,25m będziemy mieli ostatecznie przejazd ok 2,15m.

 

Reasumując, warto zastanowić się ile miejsca na wysokość będziemy potrzebować by nasze obecne i przyszłe auta spokojnie wjechały do garażu. A jeśli planujemy też docieplać otwór, to trzeba dodać to do wymiarów w "gołym murze". Dopiero wtedy dopasować standardową bramę i ewentualnie przerabiać (obniżać, zwężać) otwór zrobiony przez wykonawców... a najlepiej zrobić to zanim zostanie on wykonany...

 

Mam nadzieję, że teraz już wiecie o co mi chodzi... a jak Waszym zdaniem bredzę, to się poddaję i więcej nie doradzam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...