Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mam problem z cieknącym kominem - komin inny niż do tej pory


Recommended Posts

Zacznę od błędów ogólnych, ( przepraszam :) ale najpierw trzeba je poznać).

1. Uszczelnianie komina "na styropian"

2. Kołkowanie styro do komina

3. Brak kapinosów na czapie

 

Cuda nie istnieją, jest woda, to musi być dziura.

Niestety nie ma prostego sposobu na uszczelnienie tego komina. Żywice o których myślisz źle znoszą

UV. Pianka montażowa nie jest materiałem hydroszczelnym, silikony to półśrodek. Będziesz ciągle

przy tym dłubał i poprawiał, lepiej zrób raz, a dobrze...

Aby długo się nie rozwodzić, zaproponuję wyjście które wyda ci się tragiczne, ale ono jest najlepsze.

Na twoim miejscu zrywam cały styropian. Robię staranną obróbkę wprost do komina. Robię kapinosy

ze sznurka ubitego na mokro w kleju Atlas K20 i leje wodą pod różnymi kątami ciśnieniem instalacji.

Chodzi o to, że wiatr potrafi napychać wodę deszczową nawet 20 cm na ścianę pionowej przeszkody.

Kiedy uznasz że wszystko jest o.k. ponownie kładziesz styropian, ale uwaga - na zakładkę obróbki !

Teraz dwukrotnie malujesz wszystko łącznie z czapą, tynkiem podkładowym Cerplast,

to jest rewelacyjna wodoodporna farba ( baseny i pasy na jezdniach - chlorokauczuk )

ze zmielonym drobno piaskiem. Możesz teraz wykończyć je czym chcesz, ale szczelność gwarant.

Mam takie kominy więc wiem... są pancerne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Inwestorzy ja Was całkiem nie raz nie pojmuję po co Wam te kominy systemowe drogie jak nie wiem co ?

 

Pierdoły Waść opowiadasz. Popytaj ile sobie liczą za postawienie komina z cegły a ile za systemowy, to się dowiesz ile to drożej.

 

Proszę absolutnie nie myśleć że popieram benysia ale w moim przypadku ekipa nie pytała z czego kominy. Spytali za to jaki strop.

Komin im dyndał. i shiedla i ceglany stawiaja w jedenj cenie.

 

A co do problemu autora wątku to mi też kapło pare kropel mimo że wszystko jest zrobione pięknie.

Okazało się ze kapie przez kratę wentylacyjną.

Deszcz zacinał do kratki i po tylnej części styropianu który jest klejony na placki skapywało do domu.

Zmieniłem kratki na te pochylane i teraz nic nie kapie.

W pochyłe nadmucha ci śniegu i dalej będzie kapać.Ja moich papraków pilnowałem osobiście żeby mi otwory wentylacyjne wyszpachlowali klejem ze spadkiem na zewnątrz i nic nie leje.Ta sama ekipa ocieplała sasiadowi który nie pilnował i jemu leje

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dwukrotnie malujesz wszystko łącznie z czapą, tynkiem podkładowym Cerplast

Rozumiem, że chodzi o cały proces (o którego szczegóły jeszcze zapytam, bo nie wszystko kapuję), ale zapomniałem napisać, że wcześniej (przed położeniem tynku Northpol) kominy zostały Cerplastem wysmarowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pochyłe nadmucha ci śniegu i dalej będzie kapać.Ja moich papraków pilnowałem osobiście żeby mi otwory wentylacyjne wyszpachlowali klejem ze spadkiem na zewnątrz i nic nie leje.Ta sama ekipa ocieplała sasiadowi który nie pilnował i jemu leje

:(

 

Dlatego też jak jużwymieniałem kratkę i siedziałem przy kominach to sam poszpachlowałem klejem te otwory :lol:

 

Na 4 kratki w każdym kominie nie zaszpachlowane były po jednej od strony zachodniej.

nie wiem dlaczego ale reszta otworów ładnie zrobiona

Ale już poprawiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pochyłe nadmucha ci śniegu i dalej będzie kapać.Ja moich papraków pilnowałem osobiście żeby mi otwory wentylacyjne wyszpachlowali klejem ze spadkiem na zewnątrz i nic nie leje.Ta sama ekipa ocieplała sasiadowi który nie pilnował i jemu leje

:(

 

Dlatego też jak jużwymieniałem kratkę i siedziałem przy kominach to sam poszpachlowałem klejem te otwory :lol:

 

Na 4 kratki w każdym kominie nie zaszpachlowane były po jednej od strony zachodniej.

nie wiem dlaczego ale reszta otworów ładnie zrobiona

Ale już poprawiłem

Pewnie im wiatr wiał w oczy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście trudna diagnoza piszesz że cieknie głównie w narożnikach a na rogach właśnie masz kanały z silki może właśnie tam ? czy ta wcinka w komin jest pociągnieta uszczelniaczem czy nie ? bo jeżeli nie to może również tam się dostawać bo jak piszesz masz tam narożniki stalowe zatopione w kleju które z pewnością przeszkadzały dekarzom przy wcince i mogli listwę przyciąć na rogach nim ją zakołkowali i jeżeli jej nie posmarowali to może być tam przeciek, choć na zdjęciu tego nie widać to może taśma w narożnikach jest za mocno rozcięta ? ale to raczej mało prawdopodobne . Generalnie napisz czy cieknie na każdej ścianie z 4stron czy też na np frontowej lub tylnej - dalej piszesz iż woda jest na folii czy wpływa do wnetrza domu ? folia jest wywinieta bezpośrednio na komin i na to zjechany styro czy też na sam styro ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście trudna diagnoza piszesz że cieknie głównie w narożnikach a na rogach właśnie masz kanały z silki może właśnie tam ? czy ta wcinka w komin jest pociągnieta uszczelniaczem czy nie ? bo jeżeli nie to może również tam się dostawać bo jak piszesz masz tam narożniki stalowe zatopione w kleju które z pewnością przeszkadzały dekarzom przy wcince i mogli listwę przyciąć na rogach nim ją zakołkowali i jeżeli jej nie posmarowali to może być tam przeciek, choć na zdjęciu tego nie widać to może taśma w narożnikach jest za mocno rozcięta ? ale to raczej mało prawdopodobne . Generalnie napisz czy cieknie na każdej ścianie z 4stron czy też na np frontowej lub tylnej - dalej piszesz iż woda jest na folii czy wpływa do wnetrza domu ? folia jest wywinieta bezpośrednio na komin i na to zjechany styro czy też na sam styro ? Dachówka to Leier ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wyjaśniam:

1. tak - cieknie w narożnikach, komin większy (widoczny na ostatniej fotce w poprzedniej serii) zacieka generalnie w lewym dolnym i lewym górnym rogu, chociaż podczas deszczu i wiatru widziałem też zaciek na całej tylnej (niewidocznej, zachodniej) stronie - ale tam jest wymian i jedna płatew wystaje poza dom, więc ew. może i z niej padać (bo jest dziura przy przejściu przez ścianę szczytową); komin mniejszy (widoczny na pierwszym zdjęciu po lewej) cieknie przy prawym dolnym narożniku - jest to strona zachodnia, nie ma tam żadnych kanałów wentylacyjnych

 

2. kominy są zrobione tak:

http://images2.fotosik.pl/246/e2a3a5dc7ce5a94b.jpg

 

po kolei:

- widać komin z czapką

- brązowe placki to klej oczywiście

- żółty styropian - obrobiony: siatka z klejem i potem coś jeszcze - jakaś masa jednocześnie bieląca, bo klej jest szary, dany podkład Cerplast, potem tynk silikonowy Northpol i farba elewacyjna

- czerwona, wywinięta na komin membrana dachowa wpięta spinkami

- na niej brązowe kwadraciki to łaty

- na łatach czarna kreska - dachówka braas

- szara krecha to taśma wakaflex

- zielona to blacha ściskająca wakaflex mocowana na kołki (kołki oczywiście mocowane do komina a nie styro

- czarna kropka to uszczelniacz dekarski (który pewnie wpychali też w wiele innych miejsc - szczególnie w narożnikach jest go sporo)

 

3. oczywiście żeby wciąć blachę na pewno przecięli narożniki dla styropianu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem, ta obróbka jest nieprawidłowa. Niedopuszczalne jest mocowanie styropianu

do kominów na "packi". Komin musi być wstępnie otynkowany tynkiem cementowym,

(bariera ogniowa ), a potem dopiero na kominach o odpowiedniej wysokości (od paleniska )

klei się warstwę ocieplającą smarując klejem dokładnie całą powierzchnię płyty styropianowej.

Kleje do styropianu nie są ognioodporne i nie należy tam pozostawiać przestrzeni powietrznych.

Wiem że twój komin obecnie nie jest pomyślany jako tzw. wysokotemperaturowy, ale życie jest życie

i to się może kiedyś zmienić...a gotowy komin zostanie.

 

Może też być tak, że połączenie które uważasz za nieszczelne, na razie nie wpuszcza wody.

Zastosowałeś zbyt cienki styropian. Absolutnie minimalna grubość to 30 mm twardego

styropianu 30kg/m3. I nie chodzi już nawet o stworzenie lepszych warunków do pracy kotła,

ale zimny komin wprowadza wielkie ilości zimna do domu (wyprowadza ciepło ).

 

Wszystko namalowałeś, tylko zabrakło rzeczy najważniejszej :) strzałki gdzie przecieka...

Obserwujesz wodę w domu wtedy kiedy pada deszcz, ale to nie musi być

przeciek. Wtedy kiedy pada deszcz, bardzo rośnie wilgotność i jednocześnie spada temperatura.

Może być tak, że wilgotne powietrze pozostawione pod styropianami (packi) silnie się schładza

i wykrapia, a ty to odbierasz jako przeciek. Nie odrzucaj zbyt szybko takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podzielę się moim problemem i uwagą.

Mam kominy systemowe obłożone płytką ceramiczną, a na dachu dachówka falista Robena. Wokół kominów została położona blacha wygieta na komin i łaty-rynienka. Generalnie wyglądało to porządnie. Jednak przy pierwszych deszczach kominy ciekły. Zawezwałem dekarzy, którzy poprawili ułożenie naklejonej na blachę uszczelki gąbkowej, która dociskana jest przez dachówki. Poczekałem na następny deszcz - bez zmian. Wkurzyłem się i wrzuciłem węża z wodą na dach i zacząłem wszystko dokładnie obesrwować. Okazało się, że woda odbijająca się od komina nie jest zatrzymywana przez gąbkową uszczelkę. W miejscu, gdzie dachówka zachodzi na leżącą poniżej pozostaje otwór pomiędzy płaszczyzną dachówki a gąbką, gdyż gąbka jest dociśnięta na minimum przez dachówkę poniżej. Teoretycznie blacha jest na tyle szeroka, że woda i tak powinna spłynąć na blachę. Jest jednak inaczej. Woda płynie sobie spodnią płaszczyzną dachówki i skapuje już poza blachą w dół na membranę. Ponieważ wody jest dużo - membrana przecieka.

Zastanawiam się, co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż - namalowałem jak to wygląda

pozioma krecha to kalenica, zaznaczyłem też północ oraz niebieską strzałką najczęstszy kierunek padania deszczu

kominy są oba zaznaczone - lewy górny i prawy dolny róg; dodatkowy rysunek komina w lewym dolnym pokazuje przekrój prawego komina - widać, gdzie są wentylacje oraz komina systemowy, a na nim 5 warstwy styropianu 5 cm - celem zlicowania i potem jeszcze dodatkowa warstwa 2 cm na całości (styropian zaznaczony na żółto)

 

każdy komin posiada parasol (szare kółka) - tak, że deszcz na pewno nie pada do środka (ew. odrobinkę, ale w wyczystkach sucho); ten parasol jest 2 częściowy - w dolnej części posiada taki spory kwadracik, który jest kołkowany do czapki i oczywiście uszczelniony

 

zielone kwadraciki to otwory wentylacyjne, na brązowo zaznaczyłem wymian - górna płatew wychodzi poza budynek, ale raczej z niej nie cieknie

 

na czerwono zaznaczyłem, skąd kapie woda, podwójny czerwony to mocniejsze opady; komin lewy ma dodatkowo zaciek także na bloczkach keramzytowych a nie tylko kapie ze styropianu

 

http://images4.fotosik.pl/211/ee741b258db5826a.jpg

 

teorię z kondensacją wilgoci muszę odrzucić - kapie zbyt mocno, żeby tak było (i dodatkowo tylko podczas opadów)

 

kominów nie można było wstępnie otynkować, bo były nierówne - i tak były licowane styropianem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy widziałeś jak kleili styropian?

 

nie,

zctw to był ich 3-ci taki komin (3-ci dom z takimi kominami), robiła ekipa murarska (doradzali mi klinkier, ale patrz wyżej) i z tych ludzi jestem najbardziej do tej pory zadowolony - kompletnie bezobsługowi, mam pełne zaufanie do każdego elementu ich pracy, mogłem zupełnie nie przyjeżdżać na budowę, czasem zadzwonili, żeby zapytać o szczegóły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraź się, ale zbyt mocno wierzysz swojej ekipie. Jeśli ktoś ( w polskich warunkach )

doradzałby mi kominy z klinkieru, to z pewnością nie wzbudziłby mojego zaufania. Całkowicie

odrzucasz kondensowanie się pary wodnej, to wrócę do pierwszej propozycji. Rozbierz ten styropian

i zrób to na nowo, tym razem jednak musisz być przy tej robocie. Ekipa też nie może umywać rąk

i mówić że oni nie wiedzą dlaczego leje. Nie bierz całej odpowiedzialności na siebie. Jeśli płacisz

pełnowartościowymi pieniędzmi......to żądaj pełnowartościowej pracy, każdy w swojej pracy spotyka

się z różnymi niespodziankami i musi sobie z tym dawać radę...no cóż. Trzeba najpierw

spuścić brezent na dach z (otworem na komin) żeby nie poniszczyli pokrycia. Widzisz że chcę ci pomóc,

ale bez obejrzenia tego przypadku na miejscu i zrobieniu prób jest mi niezwykle trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Witam!

9 listopada 2006 Krzyzak wysłał zaapytanie odnośnie cieknących kominów. Mam taki sam problem, wyelimonowałam wiele z zasugerowanych problemów. Prosze jednak Krzyzaka o odpowiedź, czy do tej pory poradził sobie z cieknącymi kominami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Z powodu zimy prace przy kominach zostały przełożone na najbliższy sezon - myślę, że na wiosnę można będzie zacząć.

I chyba skłaniam się do propozycji Last Rico, żeby styropian rozebrać i wszystko zrobić od nowa - raz a porządnie.

Zbyt mocno się wkurzyłem, gdy grudniowe wichury i deszcze dosyć mocno zakapały mi dom - mozna powiedziec, ze podczas calonocnej ulewy do srodka przedostaje sie kilka litrow wody (laczniew z 2 kominow). A teraz będzie moment na ocieplanie stropu, więc nie mogę sobie pozwolić na moczenie wełny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Oto, co będzie wykonane:

- izolacja styropianowa zostaje

- na zewnątrz będą przykręcone jakieś płyty zaimpregnowane (nie g-k) - jako podkład

- na to folia paroprzepuszczalna (kilka warstw, klejona) - żeby nie przepuszczała wody na komin

- na to łupki betonowe stanowiące jednocześnie elewację (przykręcone, wkręty w uszczelniaczu dekarskim).

Całość będzie stanowiła taką obróbkę, jakbym najpierw dał wykończenie dekarskie, a potem styropian z resztą (siatką, klejem, tynkiem itd.) - tylko mocniejsze i bardziej odporne na warunki atmosferyczne.

 

Dodatkowo na czapce komina kapinos i wykończenie otworów wentylacyjnych kratkami.

 

Metoda sprawdzona na wielu kominach; jak nie zapomnę (i u mnie też będzie OK), to na koniec dam namiary na ekipę w temacie "Trójmiasto - biała lista wykonawców".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...