janosh 09.11.2006 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2006 Witam! Sytuacja zmusiła mnie do kupienia domu. Znalazłem po przystępnej cenie dom z zabudowaniami gospodarczymi. Jest to jakaś forma współwłasności. Jestem zupełnie zielony w tych kwestiach troche czytam wypowiedzi na forum i zaczynam mieć obawy. Sytuacja wygląda tak: na działce od drogi stoją dwa osobne domy między którymi jest wspólny wjazd na wspólne podwórko. Całe podwórko otoczone jest zwartymi zabudowaniami gospodarczymi. Z aktu własności /z tego co zrozumiałem/ sprzedający jest właścicielem domu i zabudowań gospodarczych po swojej stronie /wymienione szczegółowo w akcie/ poza ostatnim pomieszczeniem. Sprzedający jest właścicielem 1/3 a 2/3 Skarb Państwa. Wytłumaczył, że te 2/3 to jest ten drugi dom i zabudowania gospo. po tamtej stronie + to jedno pomiesczenie gosp. po jego stronie. Ten drugi dom zamieszkuje jakaś rodzina prowadząca gospodarstwo /to dlaczego włascicielem jest SP?/. Mam pewne obawy z uwagi na fakt, że moja babcia kupiła dom po wojnie bez umowy u notariusza i później została z niego wypędzona, rodzice kupili takie gospodarstwo i okazało sie że sprzedającego był tylko dom bez zabudowań a zacałą reszte musiła zapłacić jeszcze raz, siostra niedawno kupiła dom z obciążoną hipoteką - na szczeście u notarusza wyszło na jaw i od razu ją spłaciła. Nie chcę kontynuować tradycji rodzinnych Czy kupując to gospodarstwo nie ładuję się w jakieś kłopoty? Co z tą współwłasnością? Czy tylko podwórze jest wspólne? Czy na remont domu lub budynków gosp. bede musiał mieć zgodę współwłaściciela? Czy będę mógł rozebrać część budynków gosp. /trochę sie już walą/ i w ten sposób powiększyć swoją(?) część podwórka - czy te powiększone podwórko też będzie współwłasnością? Proszę o jakieś słowa pociechy .... Pozdrawiam. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania