Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wjazd pod górę!


Recommended Posts

Mam pytanie odnośnie podjazdu do garażu, który jest usytuowany ok.30 m od bramy wjazdowej na działkę.

Problem jaki pojawia się to duży stopień nachylenia działki, wjazd odbywa się pod ostrą górę. Odpada wersja pozostawienia tam trawy, bowiem przy minimalnym deszczyku (nie wspomnę o warunkach zimowych) dojechać do garażu jest prawie nie możliwe ( samochodem bez 4X4).

Planuję 3,5 m szerokość drogi wjazdowej, ale nie mam pomysłu czym ją wyłożyć ??? Można dodać także, że ziemia na działce to glina. Czy ktoś stosował na takim dużym nachyleniu opcję wyłożenia drogi kamieniami, jeżeli tak na co zwrócić uwagę przy tym? Jak się za to zabrać? A może inne sprawdzone rozwiązania!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to zaleta zwlaszcza w zimie jak nie zdarzy na czas otworzyc bramy albo wiatr ja przymknie przy wyjezdzaniu to sprobuj sie wtedy zatrzymac autem jadac w dol. Generalnie kiepska sprawa. Jedyne sensowne rozwiazanie to podgrzewany podjazd bo ani kamienie, ani plyty, ani jakieś kruszywo nie dadza ci komforu bezpiecznego wjezdzania/wyjezdzania. Zimową porą zawsze będziesz miał duszę na ramieniu - ja przynajmniej bym miał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam taki zjazd do garażu. Dałem 2 pasy płyt ażurowych Meba - szerszą stroną w kierunku jazdy (chyba 40x60x10) i pozostawiłem nie wypełnione, dzięki czemu wystarczy w zimie odśnieżyć lekko te pasy i się jedzie (opony się zaczepią w tych otworach).

 

Koszt 1 płyty - ok. 10zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem - górka i glina, chciałem mieć bruk na całym podjeździe ale po tegorocznych deszczach i pierwszym ataku zimy już mi przeszło - pozostają płyty ażurowe jako jedyne sensowne rozwiązanie, innego rozwiązania nie widzę. Wystarczy kilka dni deszczów na glinie żeby zaczęły się problemy z wjazdem, a co dopiero śnieg i do tego na bruku - horror.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz więcej kaski to możesz to zrobić nawet z kostki brukowej lub granitu.

 

widziałem taki podjazd i jeździłem po nim, gdzie kostka w miejscu gdzie toczą się opony ( pas 40-50 cm ) była ułożona "w ząb", to znaczy krawędź wystawała, albo jeszcze inaczej - każda kostka była ułożona z większym nachyleniem niż cały podjazd sumarycznie, skutecznie tworząc oparcie dla opon.

Krawędzie kostki ( kostka ) były ułożone w jodełkę, podejrzewam, coby woda odpływała z podjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...