Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 107
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Tak chcesz mieć?

http://www.republika.pl/jezier/fundament2.gif

obrazki się wkleja wpisując komendę potem adres obrazka a po nazwie zamykasz komendę

 

Dokładnie Jezier. Tylko w całej posadzce 20 cm a nie 14.

Dzieki :)

Pozostanie jeszcze stropodach ale tam myślę podobnie.

Nadproża chcę zrobić z U-kształtek, po zewnętrznej stronie U-kształtki, 6 cm styro, do zbrojenia zostanie ok 12 cm, spokojnie wystarczy, i nadproża załatwione, okna równo z krańcem ściany i styro 3-5 cm na ramę, wieniec podobnie jak nadproża.

Naroża ścian bloczki bet. w samym narożu o szer 24 cm i dobicie też 6 cm styropianu do 30 cm szer. pozostałej ściany, potem izolacja właściwa styr 20 cm albo na naroża lepszy beton BK400.

I myślę że zminimalizuję prawie wszystkie mostki :).

Będzie grzanie prądem piecami więc ciepło musi być w środku jak najdłużej :).

 

pzdr

 

PS Jezier ale gdzie na necie taki obrazek mogę umieścić żeby potem wpisac adres?

Beton BK300 jest z współ przewodności....0,07, hmm, ... to dopiero mozna eksperymentowac z mostkami ;), a jak szybko dom się sypnie :)

http://www.prefabet.bielsko.pl/oldpage/produkty_1.html

swego czasu będąc w bielsku, odwiedziłem prefabet i umówiony, rozmawiałem w siedzibie firmy z technologiem ( nie pamiętam czy głównym, czy innym ),

 

generalnie dwa wnioski.

1. taniej można było wówczas kupić w hurtowni niż u producenta.

2. BK 300 polecają jako warstwę izolacyjną a nie nośną.

 

Ponadto odniosłem wrażenie, że robią tam dobrą robotę.

 

Coprawda można z BK300 zbudować dom parterowy,

ale pojawiają się inne problemy, nie tylko z powieszeniem mebli kuchennych ;-)

No wlasnie. Gdzies tu na forum ktos pisal, ze sciany z jakis lekkich bloczkow rozlazly sie pod stropem teriwy. Producent tychze mial powiedziec wtedy, ze trzeba bylo wziac caly system - na strop takze.

 

Sa systemy, ktore umozliwiaja izolacje cieplna scian nosnych od fundamentow.

Przyklad: http://www.h-bau.de/produkte/waermedaemmung/isomur/anlagen/isomur.pdf

 

Moj kolega bedzie budowac dajac pierwsza warstwe w bloczkach Novomur-u:

 

http://pl.schoeck.com/images/Products/Novomur.jpg

 

http://pl.schoeck.com/index.php?scriptlet=Schoeck/Products&id=2

Wygląda ciekawie. Tu jest więcej po polsku (choć przyznam, że specjalnie to się nie rozpisują):

 

http://pl.schoeck.com/index.php?scriptlet=Schoeck/Products&pID=15

 

A jakie twój znajomy ma z nimi doświadczenia cenowe?

 

Tu z kolei trafiłem na wylewkę o 5-cio krotnie lepszej izolacyjności w porównaniu do zwykłych:

 

http://www.perlipol.pl/?id=termix_pg

Ta wylewka ciekawa ale wg mnie to bajer który większego efektu nie da jeśli mamy normalne ocieplenie podłogi.

A izomur fajne, szkoda tylko że nie ma po polsku no i cennik by się przydał.

To coś podobnego do Foamglas, ta sama funkcja może być.

No i jakie jest lambda? Bo niewiele tam rozumiem?

Wlasnie przeryłem się z grubsza przez pdfa, do którego link podał Jezier.

 

Z lambdą sprawa wygląda tak:

Novomur: 0,286

Novomur light: 0,189

 

Jakby ktoś chciał ułożyć jedną warstwę Novomuru na drugiej, to odradzają :lol:

Może być tylko jedna warstwa.

Wlasnie przeryłem się z grubsza przez pdfa, do którego link podał Jezier.

 

Z lambdą sprawa wygląda tak:

Novomur: 0,286

Novomur light: 0,189

 

Jakby ktoś chciał ułożyć jedną warstwę Novomuru na drugiej, to odradzają :lol:

Może być tylko jedna warstwa.

 

:lol: 0,286 lub 0,189, z czym do ludzi to BK600 ma lepiej

niech spadają na drzewo ;)

:lol: Witam ocieplających.Mam pytanie- będę robić przepusty w płycie fundamentowej na kanalizację, wodę, dopr.powietrza do komory kominka oraz gwc -jak powinny byc i czym uszczelnione "wejścia"tychze do płyty?Dodam, że dom pasywny.

Pytanie nr.2, nie znalazłam(moze zle szukałam)odpowiedzi- jak uszczelnić przejście komina stalowego przez dach?Komin w środku będzie izolowany i obudowany, a na zewnątrz? Zamierzam po wybudowaniu domu poddać go testowi szczelności.

:lol: Witam ocieplających.Mam pytanie- będę robić przepusty w płycie fundamentowej na kanalizację, wodę, dopr.powietrza do komory kominka oraz gwc -jak powinny byc i czym uszczelnione "wejścia"tychze do płyty?Dodam, że dom pasywny.

Pytanie nr.2, nie znalazłam(moze zle szukałam)odpowiedzi- jak uszczelnić przejście komina stalowego przez dach?Komin w środku będzie izolowany i obudowany, a na zewnątrz? Zamierzam po wybudowaniu domu poddać go testowi szczelności.

 

Dobre pytania, też je sobie zadaję i nie tylko ale nie wiem jak uwzględnia się mostki termiczne przejścia kanalizą np. lub uszczelnia.

Można sobie kupić katalog mostków termicznych za 100 zł. Może tam cos jest wyjasnione.

 

Myślałem o tym ale jakoś te 100 zł mnie nie zachęciło :lol: dla jedego mostka dotyczącego przejścia rur bo duza częśc jest darmo w katalogu Rockwoola.

 

pzdr

  • 2 weeks później...
:lol: Witam ocieplających.Mam pytanie- będę robić przepusty w płycie fundamentowej na kanalizację, wodę, dopr.powietrza do komory kominka oraz gwc -jak powinny byc i czym uszczelnione "wejścia"tychze do płyty?Dodam, że dom pasywny.

Pytanie nr.2, nie znalazłam(moze zle szukałam)odpowiedzi- jak uszczelnić przejście komina stalowego przez dach?Komin w środku będzie izolowany i obudowany, a na zewnątrz? Zamierzam po wybudowaniu domu poddać go testowi szczelności.

 

Moja propozycja jest taka: zostawic wieksza dziure w plycie i zastosowac rure w rurze a miedzy nimi elastyczna pianka montazowa + ewentualnie tasma rozprezna dla pewnosci, poprowadzic instalacje tak aby niepotrzebnie nie dodawac metrow rur np zimnej wody zanim trafi do czegos co ja grzeje, analogicznie powietrze prosto z ziemi do reku, jesli sie nie da inaczej to dobrze izolowac az do konca.

 

Odnosnie komina to ja to rozwiazalem tak (tzn moj archi. wszystkie przewody (komin, wentylacja,,,) ida w osobnym szachcie kominowym ktory od srodka jest wypelniony izolacja no i u mnie wszystko jest w piwnicy - to troche upraszcza sprawe. W Twoim przypadku... masz komin 2-warstwowy.. czy on jest zabudowany czy nie; jesli zabudowany to nie ma problemu - zapychasz izolacja wszystkie przejscia i gotowe. Jesli idzie luzem hmmm... moze trzeba dorobic taki kapelusz z blachy, wsunac na niego i tenze kapelusz szczelnie zamontowac w przestrzeni nad sufitem pomagajac sobie tasmami rozpreznymi, a moze sa gotowe rozwiazania.

 

Odnosnie kanalizacji mozna zastosowac dodatkowy syfon ktory nie pozwoli na dynamiczny ruch zimnego powietrza z kanalizazji do kuchni, lazienki,... itp

 

pozdrawiam

:lol: Witam ocieplających.Mam pytanie- będę robić przepusty w płycie fundamentowej na kanalizację, wodę, dopr.powietrza do komory kominka oraz gwc -jak powinny byc i czym uszczelnione "wejścia"tychze do płyty?Dodam, że dom pasywny.

Pytanie nr.2, nie znalazłam(moze zle szukałam)odpowiedzi- jak uszczelnić przejście komina stalowego przez dach?Komin w środku będzie izolowany i obudowany, a na zewnątrz? Zamierzam po wybudowaniu domu poddać go testowi szczelności.

 

Moja propozycja jest taka: zostawic wieksza dziure w plycie i zastosowac rure w rurze a miedzy nimi elastyczna pianka montazowa + ewentualnie tasma rozprezna dla pewnosci, poprowadzic instalacje tak aby niepotrzebnie nie dodawac metrow rur np zimnej wody zanim trafi do czegos co ja grzeje, analogicznie powietrze prosto z ziemi do reku, jesli sie nie da inaczej to dobrze izolowac az do konca.

 

Odnosnie kanalizacji mozna zastosowac dodatkowy syfon ktory nie pozwoli na dynamiczny ruch zimnego powietrza z kanalizazji do kuchni, lazienki,... itp

 

pozdrawiam

 

 

Ale i tak będziesz musiał uszczelnić dziurę z rurą osłonową (tą drugą), termicznie wg mnie nic to nie daje, tylko tyle że rura włąściwa nie jest bezpośrednio w kontakcie z dziurą.

 

Co rozumiesz poprzez dodatkowy syfon?

 

Ja mam taki teraz kłopot:

 

Chyba już się zdecydowałem na:

http://www.gdi.at/phfolder/index.php?page=Massivbau_1_02

takie rozwiązanie, znalazłem Hydropian (EPS P) który można właśnie tak stosować pod plytą ale chcę mmieć akumulacyjne elektryczne w płycie i teraz jak to zrobić.

myślę że zamiast 3 cm Tonopianu (EPS T 650- akustyczny i izolacyjny również ale gorzej) dać może 15 cm i nad tym 20 lub 25 cm betonu do akumulacji, hm robi się kosmicznie trochę ..... .:

1. Podłoga

2. 20, 25 cm wylewki betonowej do akumulacji z kablami grzejnymi na dole wylewki

3. Tonopian- 15 cm

4. Warstwa wyrównawcza

5. Plyta fundamentowa- 30 cm

6. Hydropian- 24 cm

7. Wylewka

 

co o tym myślicie:

mostek termiczny =0!!!

 

A poza tym już nie wiem w którym temacie pisac o pasywnym domu ... w tym też piszę :

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=60908&start=1020

i tu o ogrzewaniu akumulacyjnym:

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=58746&start=360

to tak żeby ich nie szukać nstp razem :).

 

pzdr

Ad1. termicznie daje - bo zimna rura np z woda, do reku - powietrze, kanalizacja,. nie styka ci sie bezposrednio z plyta wiec jej nie wychladza.

 

Dodatkowy syfon to.... dodatkowy syfon :lol: a tak naprawde syfon zainstalowany w warstwie izolacji pod plyta ograniczy straty przez zimne powietrze z ziemi - w tym wypadku rura kanalizacyjna zakopana pod budynkiem dziala jak GWC rurowy z "obiegiem grawitacyjnym"

 

Ja mam caly fundament ocieplony wraz z lawami fundamentowymi z boku a one stoja na 15-20 cm klinca frakcji 20-60 wiec od dolu tez jest ich izolacja w piwnicy mam 8cm styropianu pod wylewka, a nad stropem piwnicznym 15 cm styroduru, sciany piwniczne w ziemi 10cm styrodur + 20cm styropian w warstwie do -0,5m od poziomu gruntu.

 

Aha J-J 50-55cm betonu pod domem to Ci wychodzi 0,5m3 zbrojonego betonu na 1m2 powierzchni. Tak z ciekawosci zastanow sie nad kosztem + oczywiscie izolacja. Na plyte fundamentowa z reguly daje sie mocny beton + odpowiednie zbrojenia. Niech architekt i konstruktor Ci to policza, potem sprawdz ceny, a potem podejmi decyzję.

 

Pozdrawiam

Ad1. termicznie daje - bo zimna rura np z woda, do reku - powietrze, kanalizacja,. nie styka ci sie bezposrednio z plyta wiec jej nie wychladza.

 

Ale jak przebijesz rurę to i tak będziesz uszczelnial przejście jej przez posadzkę . Uszczelnisz np. 1 cm dookoła, a jesli dasz rurę w rurę to uważasz że te 2, 3 cm więcej uszczelnionej grubości między rurami da jakąś rożnicę?? Taka rura miałaby wychłodzić płytę?? Hm ja się obawiałbym raczej o to: aby mostek nie był przez samą rurę pod dom a nie obok niej :) i rozumiem że w tym celu ma być drugi syfon .. czyli:

 

Dodatkowy syfon to.... dodatkowy syfon :lol: a tak naprawde syfon zainstalowany w warstwie izolacji pod plyta ograniczy straty przez zimne powietrze z ziemi - w tym wypadku rura kanalizacyjna zakopana pod budynkiem dziala jak GWC rurowy z "obiegiem grawitacyjnym"

 

szczerze, jakoś nie moge sobie wyobrazić wykonawczo syfonu dla fi 160 w izolacji. Jest to niezłe rozwiązanie ale jak to ma być dokładniej Artur?

Ty tak będziesz miał?

 

Ja mam caly fundament ocieplony wraz z lawami fundamentowymi z boku a one stoja na 15-20 cm klinca frakcji 20-60 wiec od dolu tez jest ich izolacja w piwnicy mam 8cm styropianu pod wylewka, a nad stropem piwnicznym 15 cm styroduru, sciany piwniczne w ziemi 10cm styrodur + 20cm styropian w warstwie do -0,5m od poziomu gruntu.

 

I masz można powiedzieć obwodowo tak jak powinno być w pasywnych :).

 

 

Aha J-J 50-55cm betonu pod domem to Ci wychodzi 0,5m3 zbrojonego betonu na 1m2 powierzchni. Tak z ciekawosci zastanow sie nad kosztem + oczywiscie izolacja. Na plyte fundamentowa z reguly daje sie mocny beton + odpowiednie zbrojenia. Niech architekt i konstruktor Ci to policza, potem sprawdz ceny, a potem podejmi decyzję.

 

Kurcze nawet jeśli odchodza mi ławy i jakaś wysokość ściany fundamentowej (ok. 30 cm) to przy rozw. tym powyżej mam ok 65 m3 betonu w tym nie cała połowa zbrojona a w rozw. ze ścianą fund. mam ok 45 m3 i zbrojenie tylko w lawie czyli ok. 7 m3. Yhm różnica jest duuża faktycznie.

No ale inaczej chyba nie da rady.

Nie wiem może mam dać ścianę fundamentową też z bloczków BK 600 aż do samej ławy i ją ocieplić obustronnie do samej ławy jak Ty opisałeś ... na pewno taniej ale nie taki efekt jak powyżej :-?

Choć wg mnie w takim układzie ciepło nie uciekłoby przez ścianę fund z BK600 o wys. np. 0,9 m z obustronną izolacją bo 0,9 m BK600 daje takie U jak 25, 30 cm styropianu więc by się chyba wyrównało ... dobrze myślę??

 

 

PS rzućcie mi jakiś link z darmowym serwerem gdzie mozna zamieszcać obrazki bo te opisywanie nie jest zbyt czytelne a rysuję ale nie wiem gdzie i jak wrzucać.

pzdr

Koszty rozw. z tej strony:

http://www.gdi.at/phfolder/index.php?page=Massivbau_1_02

faktycznie artur11 są dużo większe ok 15 000 zł ale ...

zawsze mozna i na razie to analizuję (wychodzi na plus) zrobić płytę fundamentową z ogrzewaniem akumulacyjnym elektrycznym kablami grzejnymi, coś jak Legalett tylko nie powietrzem a kablami grzejnymi. Mam wtedy od razu 30 cm gruby beton zbrojony do akumulacji i płytę fundamentową w jednym. Pod spodem 24, 30 cm np. HYDROPIANU obwodowo łączący się z izolacją ściany.

Co myślicie?

 

pzdr

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...