j-j 03.01.2007 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 Odnośnie analizy ogrzewania prądem lub gazem chciałem coś jeszcze napisać. Przeliczyłem koszty za c.o. gazem i prądem dla dwóch przypadków: 1. Na podstawie Rockwool`a: http://www.rockwool.by/graphics/AOE/materialy/kalkulator%20E_2006.01.xls wychodzi jakiś koszt przy ogrzewaniu prądem przez całą dobę. 2. Biorąc pod uwagę wzór na akumulację ciepła prądem korzystamy ze wzoru: P=Q[W]*24h/td [h] (bez uwzg. współczynników- i tak niewiele dają) td- czas poboru energii elektrycznej Zakładając, że w programie Rockwoola wychodzi Q=1,8 kW strat cieplą (u mnie np. tak jest), koszt grzania: - prądem wychodzi ok. 1054 zł/m-c - gazem wychodzi ok. 739 zł/m-c Ale wyliczając jak dla akumulacji: - prądem wychodzi: 1800*24/10h=4320 W=4,32 kW teraz: 4,32 kW*10h=43,20 kW*0,22 zł*30,5 dni/m-c=289,87 zł - gazem wychodzi: 1,8 kW*24h*0,11 zł (koszt kWh za gaz) *30,5 dni/m-c=144,94 zł w pierwszym przypadku programem wychodzi Rockwool różnica wynosi miesięcznie: (1054-739)/12=26,25 zł (czyli koszty gazu i prądu prawie takie same) opłaca się akumulować i się decyduję ale w drugim przypadku z prostego przeliczenia różnica wynosi miesięcznie:: 289,87 zl-144,94 zł=144,94 zł/m-c (czyli koszty gazu i prądu dużo się różnią) nie opłaca się akumulować w tańszej taryfie i się NIE decyduję. Skąd ta różnica i co jest prawidłowe? Otóż liczenie kosztów wzorem dla akumulowania prądem jest nie do końca dobre dlatego że uwzglęnia ono grzanie dla temp. obliczeniowych (krytycznych) przez cały sezon grzewczy przez 24 h i to już jest błąd. Sezonowe zapotrzeb. na ciepło nie uwzględnia takiego grzania non stop kolor z np. -18 do 20 tylko jest to zależne od średniej wieloletniej temp. w danych m-cach stąd obl. kosztów z akumulacji jest błędne. Może to było oczywiste dla niekórych ale żona mnie tym zbiła z tropu więc jej wytłumaczyłem i pomyślałem że tu też na to zwrócę uwagę. . Może komuś sie przyda. Tym sposobem nadal sobie i jej udowadniam że prądem warto . Aby "być" na temat powtórzę :- co myslicie o czymś na podstawie Legalett ale grzany prądem jak pisałem post wyżej z izolacją 20 cm- 30 cm od gruntu?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/66025-dom-pasywny-30-cm-ocieplenia-od-gruntu-jak-to-si%C4%99-robi/page/6/#findComment-1529167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coquelicot 05.01.2007 22:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2007 Troszkę zmianiejąc temat: w przyszłym tygodniu widzę się z gościem z Jordahl-Pfeifer zajmującym sie Isomurem. Nie omieszkam podzielić się wrażeniami po spotkaniu. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/66025-dom-pasywny-30-cm-ocieplenia-od-gruntu-jak-to-si%C4%99-robi/page/6/#findComment-1533119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendruch0 27.01.2007 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2007 Witam wszystkich, sam rozważałem problem mostka cieplnego w części cokołowej. Zdecydowałem się na cokołowe pustaki Isomur rozprowadzane przez firmęJordahl-Pfeifer, gdzie można uzyskać informacje i dostać niezbędne informacje, katalog. Firma ta posiada trzy typy tych pustaków, a dokładnie:ISOMUR, ISOMUR Light, ISOMUR PlusKazdy z tych pustaczków charakteryzuje się dobrymi współczynnikami. Oprócz tego że izolują są elementem konstrukcyjnym. Mają niską nasiąkliwość co w porównaniu z Ytongiem jak ktoś pisał odmiany 600 czy 400 może mieć duże znaczenie. Wszystkie wartości przy Ytongu są obliczane gdy produkt jest suchy, a co z warunkami gdy jest wilgoć? Ja już się zdecydowałem na Isomur, cena jest w miarę. Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/66025-dom-pasywny-30-cm-ocieplenia-od-gruntu-jak-to-si%C4%99-robi/page/6/#findComment-1576282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek i ania 20.03.2007 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2007 Koszty rozw. z tej strony: http://www.gdi.at/phfolder/index.php?page=Massivbau_1_02 faktycznie artur11 są dużo większe ok 15 000 zł ale ... zawsze mozna i na razie to analizuję (wychodzi na plus) zrobić płytę fundamentową z ogrzewaniem akumulacyjnym elektrycznym kablami grzejnymi, coś jak Legalett tylko nie powietrzem a kablami grzejnymi. Mam wtedy od razu 30 cm gruby beton zbrojony do akumulacji i płytę fundamentową w jednym. Pod spodem 24, 30 cm np. HYDROPIANU obwodowo łączący się z izolacją ściany. Co myślicie? pzdr witam, ja robię u siebie fundament płytowy 25 cm, pod płytą chudziak z tzw ostrogami i podsypka piaskowa, pierwsza wastwa pod ściankami na płycie to szkło spienione, na płycie 20 cm izolacja, koszt mi wyszedł podobny jak w przypadku ław i ściany fundamentowej z bloczków, może ciut więcej ok 2000 zł, ale dużo szybciej i nie boję się że mi jakaś ława "siądzie", płyta sprawdza się każdym gruncie, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/66025-dom-pasywny-30-cm-ocieplenia-od-gruntu-jak-to-si%C4%99-robi/page/6/#findComment-1681378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 20.03.2007 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2007 Nie wysedł ten pomysł. Konstruktor nie zgodził się na płytę powyżej strefy przemarzania . Momo że pokazywalem mu jak się robi domy pasywne legalett itp nic z tego. Ale chociaż mnie będzie roboty przy ławach niż przy całej zbrojonej płycie no i na pewno taniej jak piszecie. Trochę szkoda. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/66025-dom-pasywny-30-cm-ocieplenia-od-gruntu-jak-to-si%C4%99-robi/page/6/#findComment-1681578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek i ania 21.03.2007 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 Nie wysedł ten pomysł. Konstruktor nie zgodził się na płytę powyżej strefy przemarzania . Momo że pokazywalem mu jak się robi domy pasywne legalett itp nic z tego. Ale chociaż mnie będzie roboty przy ławach niż przy całej zbrojonej płycie no i na pewno taniej jak piszecie. Trochę szkoda. pzdr mój konstruktor mi zaprojektował płytę 25 cm i pod nią chudziak 10cm z ostrogami, tak jak pisałem wyżej, z boku chudziak mam 55 cm poniżej poziomu terenu, pod spodem podsypka piaskowa, i konstruktor mi powiedział że te 55cm spełnia polską normę jeśli pod spodem jest grunt niewysadzinowy, a czas roboty płyty jest napewno krótszy niż ławy i ścian fundamentowych Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/66025-dom-pasywny-30-cm-ocieplenia-od-gruntu-jak-to-si%C4%99-robi/page/6/#findComment-1683636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 23.03.2007 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 położyłem 25 cm styr. 5 warstw po 5 cm ,zamiast lania posadzki leży płyta OSB i zdaje to egzamin a na koniec panele Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/66025-dom-pasywny-30-cm-ocieplenia-od-gruntu-jak-to-si%C4%99-robi/page/6/#findComment-1690418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.04.2007 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 Nie wysedł ten pomysł. Konstruktor nie zgodził się na płytę powyżej strefy przemarzania . Momo że pokazywalem mu jak się robi domy pasywne legalett itp nic z tego. Ale chociaż mnie będzie roboty przy ławach niż przy całej zbrojonej płycie no i na pewno taniej jak piszecie. Trochę szkoda. pzdr W systemie ŽISOMAX z takim posadowieniem płyty nie ma problemu. Tam cała płyta jest posadowiona na ciepłym gruncie (podgrzanym latem energią słoneczną i ciepłem odzyskanym z wentylacji). Przed ucieczką ciepła grunt chroni pionowa (lub skośna) izolacja termiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/66025-dom-pasywny-30-cm-ocieplenia-od-gruntu-jak-to-si%C4%99-robi/page/6/#findComment-1721237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.