Szarbia 13.12.2006 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2006 Mam pytanko, czy nazwijmy to "pasywna" izolacja od gruntu nie wplynie jakos zle na warunki upalnego lata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 13.12.2006 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2006 Tak chcesz mieć? http://www.republika.pl/jezier/fundament2.gif obrazki się wkleja wpisując komendę potem adres obrazka a po nazwie zamykasz komendę Dokładnie Jezier. Tylko w całej posadzce 20 cm a nie 14. Dzieki Pozostanie jeszcze stropodach ale tam myślę podobnie. Nadproża chcę zrobić z U-kształtek, po zewnętrznej stronie U-kształtki, 6 cm styro, do zbrojenia zostanie ok 12 cm, spokojnie wystarczy, i nadproża załatwione, okna równo z krańcem ściany i styro 3-5 cm na ramę, wieniec podobnie jak nadproża. Naroża ścian bloczki bet. w samym narożu o szer 24 cm i dobicie też 6 cm styropianu do 30 cm szer. pozostałej ściany, potem izolacja właściwa styr 20 cm albo na naroża lepszy beton BK400. I myślę że zminimalizuję prawie wszystkie mostki . Będzie grzanie prądem piecami więc ciepło musi być w środku jak najdłużej . pzdr PS Jezier ale gdzie na necie taki obrazek mogę umieścić żeby potem wpisac adres? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 13.12.2006 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2006 Beton BK300 jest z współ przewodności....0,07, hmm, ... to dopiero mozna eksperymentowac z mostkami , a jak szybko dom się sypnie http://www.prefabet.bielsko.pl/oldpage/produkty_1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 13.12.2006 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2006 swego czasu będąc w bielsku, odwiedziłem prefabet i umówiony, rozmawiałem w siedzibie firmy z technologiem ( nie pamiętam czy głównym, czy innym ), generalnie dwa wnioski. 1. taniej można było wówczas kupić w hurtowni niż u producenta. 2. BK 300 polecają jako warstwę izolacyjną a nie nośną. Ponadto odniosłem wrażenie, że robią tam dobrą robotę. Coprawda można z BK300 zbudować dom parterowy, ale pojawiają się inne problemy, nie tylko z powieszeniem mebli kuchennych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarbia 14.12.2006 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2006 No wlasnie. Gdzies tu na forum ktos pisal, ze sciany z jakis lekkich bloczkow rozlazly sie pod stropem teriwy. Producent tychze mial powiedziec wtedy, ze trzeba bylo wziac caly system - na strop takze. Sa systemy, ktore umozliwiaja izolacje cieplna scian nosnych od fundamentow. Przyklad: http://www.h-bau.de/produkte/waermedaemmung/isomur/anlagen/isomur.pdf Moj kolega bedzie budowac dajac pierwsza warstwe w bloczkach Novomur-u: http://pl.schoeck.com/images/Products/Novomur.jpg http://pl.schoeck.com/index.php?scriptlet=Schoeck/Products&id=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coquelicot 14.12.2006 21:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2006 Wygląda ciekawie. Tu jest więcej po polsku (choć przyznam, że specjalnie to się nie rozpisują): http://pl.schoeck.com/index.php?scriptlet=Schoeck/Products&pID=15 A jakie twój znajomy ma z nimi doświadczenia cenowe? Tu z kolei trafiłem na wylewkę o 5-cio krotnie lepszej izolacyjności w porównaniu do zwykłych: http://www.perlipol.pl/?id=termix_pg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 14.12.2006 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2006 Tutaj jest całkiem sporo o novomurze:http://www.contech-accessories.ie/attachments/Novomur.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coquelicot 14.12.2006 21:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2006 Wielkie dzięki Jezier. Sciągnąłem tego pdfa, będzie dłuższa lektura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 14.12.2006 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2006 Ta wylewka ciekawa ale wg mnie to bajer który większego efektu nie da jeśli mamy normalne ocieplenie podłogi.A izomur fajne, szkoda tylko że nie ma po polsku no i cennik by się przydał.To coś podobnego do Foamglas, ta sama funkcja może być.No i jakie jest lambda? Bo niewiele tam rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coquelicot 14.12.2006 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2006 Wlasnie przeryłem się z grubsza przez pdfa, do którego link podał Jezier. Z lambdą sprawa wygląda tak: Novomur: 0,286 Novomur light: 0,189 Jakby ktoś chciał ułożyć jedną warstwę Novomuru na drugiej, to odradzają Może być tylko jedna warstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.12.2006 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2006 Wlasnie przeryłem się z grubsza przez pdfa, do którego link podał Jezier. Z lambdą sprawa wygląda tak: Novomur: 0,286 Novomur light: 0,189 Jakby ktoś chciał ułożyć jedną warstwę Novomuru na drugiej, to odradzają Może być tylko jedna warstwa. 0,286 lub 0,189, z czym do ludzi to BK600 ma lepiej niech spadają na drzewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynarka 18.12.2006 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2006 Witam ocieplających.Mam pytanie- będę robić przepusty w płycie fundamentowej na kanalizację, wodę, dopr.powietrza do komory kominka oraz gwc -jak powinny byc i czym uszczelnione "wejścia"tychze do płyty?Dodam, że dom pasywny. Pytanie nr.2, nie znalazłam(moze zle szukałam)odpowiedzi- jak uszczelnić przejście komina stalowego przez dach?Komin w środku będzie izolowany i obudowany, a na zewnątrz? Zamierzam po wybudowaniu domu poddać go testowi szczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 20.12.2006 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2006 Witam ocieplających.Mam pytanie- będę robić przepusty w płycie fundamentowej na kanalizację, wodę, dopr.powietrza do komory kominka oraz gwc -jak powinny byc i czym uszczelnione "wejścia"tychze do płyty?Dodam, że dom pasywny. Pytanie nr.2, nie znalazłam(moze zle szukałam)odpowiedzi- jak uszczelnić przejście komina stalowego przez dach?Komin w środku będzie izolowany i obudowany, a na zewnątrz? Zamierzam po wybudowaniu domu poddać go testowi szczelności. Dobre pytania, też je sobie zadaję i nie tylko ale nie wiem jak uwzględnia się mostki termiczne przejścia kanalizą np. lub uszczelnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 20.12.2006 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2006 Można sobie kupić katalog mostków termicznych za 100 zł. Może tam cos jest wyjasnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 20.12.2006 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2006 Można sobie kupić katalog mostków termicznych za 100 zł. Może tam cos jest wyjasnione. Myślałem o tym ale jakoś te 100 zł mnie nie zachęciło dla jedego mostka dotyczącego przejścia rur bo duza częśc jest darmo w katalogu Rockwoola. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artur11 29.12.2006 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2006 Witam ocieplających.Mam pytanie- będę robić przepusty w płycie fundamentowej na kanalizację, wodę, dopr.powietrza do komory kominka oraz gwc -jak powinny byc i czym uszczelnione "wejścia"tychze do płyty?Dodam, że dom pasywny. Pytanie nr.2, nie znalazłam(moze zle szukałam)odpowiedzi- jak uszczelnić przejście komina stalowego przez dach?Komin w środku będzie izolowany i obudowany, a na zewnątrz? Zamierzam po wybudowaniu domu poddać go testowi szczelności. Moja propozycja jest taka: zostawic wieksza dziure w plycie i zastosowac rure w rurze a miedzy nimi elastyczna pianka montazowa + ewentualnie tasma rozprezna dla pewnosci, poprowadzic instalacje tak aby niepotrzebnie nie dodawac metrow rur np zimnej wody zanim trafi do czegos co ja grzeje, analogicznie powietrze prosto z ziemi do reku, jesli sie nie da inaczej to dobrze izolowac az do konca. Odnosnie komina to ja to rozwiazalem tak (tzn moj archi. wszystkie przewody (komin, wentylacja,,,) ida w osobnym szachcie kominowym ktory od srodka jest wypelniony izolacja no i u mnie wszystko jest w piwnicy - to troche upraszcza sprawe. W Twoim przypadku... masz komin 2-warstwowy.. czy on jest zabudowany czy nie; jesli zabudowany to nie ma problemu - zapychasz izolacja wszystkie przejscia i gotowe. Jesli idzie luzem hmmm... moze trzeba dorobic taki kapelusz z blachy, wsunac na niego i tenze kapelusz szczelnie zamontowac w przestrzeni nad sufitem pomagajac sobie tasmami rozpreznymi, a moze sa gotowe rozwiazania. Odnosnie kanalizacji mozna zastosowac dodatkowy syfon ktory nie pozwoli na dynamiczny ruch zimnego powietrza z kanalizazji do kuchni, lazienki,... itp pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 29.12.2006 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2006 Witam ocieplających.Mam pytanie- będę robić przepusty w płycie fundamentowej na kanalizację, wodę, dopr.powietrza do komory kominka oraz gwc -jak powinny byc i czym uszczelnione "wejścia"tychze do płyty?Dodam, że dom pasywny. Pytanie nr.2, nie znalazłam(moze zle szukałam)odpowiedzi- jak uszczelnić przejście komina stalowego przez dach?Komin w środku będzie izolowany i obudowany, a na zewnątrz? Zamierzam po wybudowaniu domu poddać go testowi szczelności. Moja propozycja jest taka: zostawic wieksza dziure w plycie i zastosowac rure w rurze a miedzy nimi elastyczna pianka montazowa + ewentualnie tasma rozprezna dla pewnosci, poprowadzic instalacje tak aby niepotrzebnie nie dodawac metrow rur np zimnej wody zanim trafi do czegos co ja grzeje, analogicznie powietrze prosto z ziemi do reku, jesli sie nie da inaczej to dobrze izolowac az do konca. Odnosnie kanalizacji mozna zastosowac dodatkowy syfon ktory nie pozwoli na dynamiczny ruch zimnego powietrza z kanalizazji do kuchni, lazienki,... itp pozdrawiam Ale i tak będziesz musiał uszczelnić dziurę z rurą osłonową (tą drugą), termicznie wg mnie nic to nie daje, tylko tyle że rura włąściwa nie jest bezpośrednio w kontakcie z dziurą. Co rozumiesz poprzez dodatkowy syfon? Ja mam taki teraz kłopot: Chyba już się zdecydowałem na: http://www.gdi.at/phfolder/index.php?page=Massivbau_1_02 takie rozwiązanie, znalazłem Hydropian (EPS P) który można właśnie tak stosować pod plytą ale chcę mmieć akumulacyjne elektryczne w płycie i teraz jak to zrobić. myślę że zamiast 3 cm Tonopianu (EPS T 650- akustyczny i izolacyjny również ale gorzej) dać może 15 cm i nad tym 20 lub 25 cm betonu do akumulacji, hm robi się kosmicznie trochę ..... .: 1. Podłoga 2. 20, 25 cm wylewki betonowej do akumulacji z kablami grzejnymi na dole wylewki 3. Tonopian- 15 cm 4. Warstwa wyrównawcza 5. Plyta fundamentowa- 30 cm 6. Hydropian- 24 cm 7. Wylewka co o tym myślicie: mostek termiczny =0!!! A poza tym już nie wiem w którym temacie pisac o pasywnym domu ... w tym też piszę : http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=60908&start=1020 i tu o ogrzewaniu akumulacyjnym: http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=58746&start=360 to tak żeby ich nie szukać nstp razem . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artur11 29.12.2006 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2006 Ad1. termicznie daje - bo zimna rura np z woda, do reku - powietrze, kanalizacja,. nie styka ci sie bezposrednio z plyta wiec jej nie wychladza. Dodatkowy syfon to.... dodatkowy syfon a tak naprawde syfon zainstalowany w warstwie izolacji pod plyta ograniczy straty przez zimne powietrze z ziemi - w tym wypadku rura kanalizacyjna zakopana pod budynkiem dziala jak GWC rurowy z "obiegiem grawitacyjnym" Ja mam caly fundament ocieplony wraz z lawami fundamentowymi z boku a one stoja na 15-20 cm klinca frakcji 20-60 wiec od dolu tez jest ich izolacja w piwnicy mam 8cm styropianu pod wylewka, a nad stropem piwnicznym 15 cm styroduru, sciany piwniczne w ziemi 10cm styrodur + 20cm styropian w warstwie do -0,5m od poziomu gruntu. Aha J-J 50-55cm betonu pod domem to Ci wychodzi 0,5m3 zbrojonego betonu na 1m2 powierzchni. Tak z ciekawosci zastanow sie nad kosztem + oczywiscie izolacja. Na plyte fundamentowa z reguly daje sie mocny beton + odpowiednie zbrojenia. Niech architekt i konstruktor Ci to policza, potem sprawdz ceny, a potem podejmi decyzję. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 29.12.2006 23:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2006 Ad1. termicznie daje - bo zimna rura np z woda, do reku - powietrze, kanalizacja,. nie styka ci sie bezposrednio z plyta wiec jej nie wychladza. Ale jak przebijesz rurę to i tak będziesz uszczelnial przejście jej przez posadzkę . Uszczelnisz np. 1 cm dookoła, a jesli dasz rurę w rurę to uważasz że te 2, 3 cm więcej uszczelnionej grubości między rurami da jakąś rożnicę?? Taka rura miałaby wychłodzić płytę?? Hm ja się obawiałbym raczej o to: aby mostek nie był przez samą rurę pod dom a nie obok niej i rozumiem że w tym celu ma być drugi syfon .. czyli: Dodatkowy syfon to.... dodatkowy syfon a tak naprawde syfon zainstalowany w warstwie izolacji pod plyta ograniczy straty przez zimne powietrze z ziemi - w tym wypadku rura kanalizacyjna zakopana pod budynkiem dziala jak GWC rurowy z "obiegiem grawitacyjnym" szczerze, jakoś nie moge sobie wyobrazić wykonawczo syfonu dla fi 160 w izolacji. Jest to niezłe rozwiązanie ale jak to ma być dokładniej Artur? Ty tak będziesz miał? Ja mam caly fundament ocieplony wraz z lawami fundamentowymi z boku a one stoja na 15-20 cm klinca frakcji 20-60 wiec od dolu tez jest ich izolacja w piwnicy mam 8cm styropianu pod wylewka, a nad stropem piwnicznym 15 cm styroduru, sciany piwniczne w ziemi 10cm styrodur + 20cm styropian w warstwie do -0,5m od poziomu gruntu. I masz można powiedzieć obwodowo tak jak powinno być w pasywnych . Aha J-J 50-55cm betonu pod domem to Ci wychodzi 0,5m3 zbrojonego betonu na 1m2 powierzchni. Tak z ciekawosci zastanow sie nad kosztem + oczywiscie izolacja. Na plyte fundamentowa z reguly daje sie mocny beton + odpowiednie zbrojenia. Niech architekt i konstruktor Ci to policza, potem sprawdz ceny, a potem podejmi decyzję. Kurcze nawet jeśli odchodza mi ławy i jakaś wysokość ściany fundamentowej (ok. 30 cm) to przy rozw. tym powyżej mam ok 65 m3 betonu w tym nie cała połowa zbrojona a w rozw. ze ścianą fund. mam ok 45 m3 i zbrojenie tylko w lawie czyli ok. 7 m3. Yhm różnica jest duuża faktycznie. No ale inaczej chyba nie da rady. Nie wiem może mam dać ścianę fundamentową też z bloczków BK 600 aż do samej ławy i ją ocieplić obustronnie do samej ławy jak Ty opisałeś ... na pewno taniej ale nie taki efekt jak powyżej Choć wg mnie w takim układzie ciepło nie uciekłoby przez ścianę fund z BK600 o wys. np. 0,9 m z obustronną izolacją bo 0,9 m BK600 daje takie U jak 25, 30 cm styropianu więc by się chyba wyrównało ... dobrze myślę?? PS rzućcie mi jakiś link z darmowym serwerem gdzie mozna zamieszcać obrazki bo te opisywanie nie jest zbyt czytelne a rysuję ale nie wiem gdzie i jak wrzucać. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.12.2006 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 Koszty rozw. z tej strony:http://www.gdi.at/phfolder/index.php?page=Massivbau_1_02faktycznie artur11 są dużo większe ok 15 000 zł ale ...zawsze mozna i na razie to analizuję (wychodzi na plus) zrobić płytę fundamentową z ogrzewaniem akumulacyjnym elektrycznym kablami grzejnymi, coś jak Legalett tylko nie powietrzem a kablami grzejnymi. Mam wtedy od razu 30 cm gruby beton zbrojony do akumulacji i płytę fundamentową w jednym. Pod spodem 24, 30 cm np. HYDROPIANU obwodowo łączący się z izolacją ściany.Co myślicie? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.