NJerzy 18.01.2007 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 Ja myślałem o wodnym akumulacyjnym w plycie fundamentowej z innego powodu: 1. Brak pola magnetycznego (ale tu zostałem uspokojony ) 2. Możliwość zawsze zmiany źródła ciepla (przy kablach grzejnych w plycie nic nie zrobię) Ale OK za długo chyba ciągnę nie ten temat , przeniosę pytanie i tam zapraszam . pzdr Akumulator w postaci płyty betonowej jest niesterowalny. Lepiej zrobić normalną podłogówkę i bufor wodny. Wodę w buforze można grzać prądem. Taki system ogrzewania będę roił u siebie, może dołożę kominek z wężownicą i czasem to on a nie prąd zagrzeje wodę w buforze, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.01.2007 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 Ja myślałem o wodnym akumulacyjnym w plycie fundamentowej z innego powodu: 1. Brak pola magnetycznego (ale tu zostałem uspokojony ) 2. Możliwość zawsze zmiany źródła ciepla (przy kablach grzejnych w plycie nic nie zrobię) Ale OK za długo chyba ciągnę nie ten temat , przeniosę pytanie i tam zapraszam . pzdr Akumulator w postaci płyty betonowej jest niesterowalny. Lepiej zrobić normalną podłogówkę i bufor wodny. Wodę w buforze można grzać prądem. Taki system ogrzewania będę roił u siebie, może dołożę kominek z wężownicą i czasem to on a nie prąd zagrzeje wodę w buforze, Wg mnie przy tak dużej bezwładności w domu baaardzo mocno izolowanym można sobie z tym poradzić. Taryfa "nocna" jest co noc:)- nie sądzę aby w takim "termosie" można było stracić dużo stopnii w ciągu dnia nawet nie grzejąc od 13.00- 15.oo. Raczej myślę że regulacji to nie będę miał ale stabilną temperaturę to tak. W domu słabo izolowanym to się z Tobą zgadzam w 100%. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert-aw 29.01.2007 14:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2007 podaję nowe dane twmp średnia w ciągu doby - 8 st.C w domu w dzień 21,5 a w nocy 21 poszło 100kWh na dobe przy podanych temperaturach piec ustawiony na maksa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
telesforek 31.01.2007 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 Robert, jaki duży masz dom? U mnie od 29.12 do 29.01 poszło 952 kWh, z tego w tańszej taryfie 755. Koszt to jakieś 260zł. Dodam, że kilka dni nie paliliśmy w kominku i ceny prądu poszły w górę od nowego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert-aw 31.01.2007 14:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 mam 100m2 i nie posiadam kotłowni (kominka) w domu a tak przy okazji do wszystkich jaką temperaturę utrzymujecie w domu ? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 31.01.2007 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 21 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
telesforek 01.02.2007 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 mam 100m2 i nie posiadam kotłowni (kominka) w domu a tak przy okazji do wszystkich jaką temperaturę utrzymujecie w domu ? ? ? Ja mam i kominek i kotłownię Temperatura w domu różna, w zależności od pomieszczenia i tego czy jesteśmy w domu: z reguły od 19 do 22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylvia1 09.02.2007 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 i co u was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert-aw 13.02.2007 13:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2007 przyszedł rachunek za prąd okres od 18.11.06 do 18.01.07 i mam do zapłacenia 1670zł w zasadzie jestem zadowolony bo nie jest zbyt drogo a do tego bardzo wygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kropi 13.02.2007 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2007 A ile z tego na grzanie, jesteś w stanie wyekstrahować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga - Żona Facia 16.02.2007 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2007 wlasnie uruchomilem CO z kotlem elektrycznym firmy ELTERM 12kw mam pytanie ile masz powierzchni do ogrzania? Bo ja będę miała ponad 120 m2 a mi zaproponowano piec Elterm AŻ 18 kW do kominka z Płaszczem Wodnym. Czy to nie jest za duża moc tego pieca? Co inni forumowicze sądzą o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adwalk 16.02.2007 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2007 Moc pieca nijak ma się do powierzchni domu.W zależności od ocieplenia, okien, sposobu wentylacji ... dla 120 m2 może wystarczyć 6 kW lub 9 kW lub 12 kW.W dobrze ocieplonym domu spokojnie 6kW zaspokoi potrzeby ogrzewania.Fachowcy mają skłonność do przewymiarowywania piecy i grzejników bo gwarantuje to brak reklamacji związanych z niedogrzaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga - Żona Facia 16.02.2007 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2007 Moc pieca nijak ma się do powierzchni domu. W zależności od ocieplenia, okien, sposobu wentylacji ... dla 120 m2 może wystarczyć 6 kW lub 9 kW lub 12 kW. W dobrze ocieplonym domu spokojnie 6kW zaspokoi potrzeby ogrzewania. Fachowcy mają skłonność do przewymiarowywania piecy i grzejników bo gwarantuje to brak reklamacji związanych z niedogrzaniem. No własnie my wybudowaliśmy dom z BK SOLBET o grubości 30 cm do tego ocieplenie 12 cm. Fundamenty ocieplone grubości 12 cm. W podłodze będzie 12 cm styropianu, więc uważam że dom jest ciepły (hm będzie dopiero ciepły). No i dlatego to 18 kW to aż nadto za dużo. adwalk dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
electrician 16.02.2007 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2007 WitamPragnę zwrócić uwagę szanownych forumowiczów, że w przypadku tradycyjnego ogrzewania c.o. wodnego t.j. grzejnikami z zastosowaniem pieca elektrycznego przewymiarowanie pieca nie niesie prawie żadnych skutków ekonomicznych /z założeniem, że będzie jakieś, nawet prymitywne sterowanie temperaturowe/. Otóż sprawność pieca elektrycznego zawsze jest bliska 100% w przeciwieństwie do prawie wszystkich innych źródeł ciepła, gdzie sprawność zależy od mocy z jaką piec pracuje. Zakładając, że piec będzie przwymiarowany - po prostu szybciej będzie osiągał założoną temperaturę i po prostu będzie się częściej włączał i wyłączał, co w przypadku grzałek pieca prawie nie wpływa na ich żywotność. Częstotliwość załączania pompy obiegowej też jest prawie bez znaczenia dla żywotności silnika i w sumie można również pominąć różnice w koszcie jej pracy. Nieprzekonanym podpowiem, że piece takie są wielogrzałkowe i jeśli ktoś już koniecznie chce, to może sobie odłączyć zbędne w danej chwili grzałki - zresztą istnieją piece z przełączalną mocą.Przestrzegam natomiast przed niedowymiarowaniem typu 6 kW na 120 m2, choć dla przeciętnych warunków atmosferycznych w zimie dla świetnie ocieplonego domu z rekuperatorem i obowiązkowo opuszczanymi roletami na oknach taka moc może wystarczyć. Ale proszę sobie odpowiedzieć na pytanie, co się stanie w domu przy np trzech kolejnych dniach z temperaturą ok - 20 st. C? Z całą pewnością 6 kW nie wystarczy.Następną sprawą przed którą chciałbym przestrzec przyszłych użytkowników, to oparcie ogrzewania domu wyłącznie na prądzie elektrycznym - szczególnie na wsi, gdzie zasilanie średnim napięciem stacji transformatorowych jest promieniowe i gdzie mogą /tak jak w tym roku/ po różnych zjawiskach atmosferycznych - wichury, sadź katastrofalna, ulewy - wystąpić dłuższe przerwy w zasilaniu. W takich sytuacjach trzeba mieć jakieś awaryjne źródło ciepła. Ktoś może powiedzieć, że w takiej sytuacji nie będą działać również zautomatyzowane kotły - ale przed tym można zabezpieczyć się niewielkim agregatem. Nie piszę tu o przerwach rzędu kilku godzin - bo takie, choć z trudnością da się przeżyć /nie ma wtedy np Szkła Kontaktowego/, ale o dłuższych awariach.Piszę to opierając się nie tylko na teorii, ale także na praktyce siedmioletniego mieszkania w domku na wsi. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 17.02.2007 00:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2007 Bo ja będę miała ponad 120 m2 a mi zaproponowano piec Elterm AŻ 18 kW do kominka z Płaszczem Wodnym. Czy to nie jest za duża moc tego pieca? Co inni forumowicze sądzą o tym? Aga, oczywiście sama musisz podjąć decyzję, ale napiszę Ci co o tym myślę. Mój instalator-partacz sprzedał mi kocioł Kospel 15 kW. Teraz wiem, że wystarczyłby 12 kW. Ale z tego co wiem, to Eltermy mają regulację mocy, więc może lepiej kupić jednak większy i niech chodzi na niepełnej mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 17.02.2007 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2007 Przypomne, może bedzie pomocne.Moc szczytową kotła, liczy się z wartości 50 do 70Wm2 x powierzchnia do ogrzania. Współczynnik okreslony jest dla -20 na zewnatrz i + 20 wewnatrz dla domów spełniajacych dzisiejsze wymagania w zakresie izolacji termicznej. Przy kotłach elektrycznych przewymiarowanie może nie niesie wielkich skutków ekonomicznych (wyższych kosztów eksploatacyjnych), ale ma inne konsekwencje - wymaga wiekszej mocy przyłączeniowej, co nalezy brac pod uwage zarówno przy "zamawianiu energii" jak i przy projektowaniu instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adwalk 17.02.2007 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2007 Dom 120 m2 zapotrzebowanie na ciepło szczytowe 50 W/m2120 x 50 = 6000 W = 6 kW To znaczy że przy temperaturze - 20 C kocioł 6 kW będzie musiał pracować 24 h na dobę by utrzymać temperaturę 20 C w pomieszczeniach. Dane ze strony Kospela dla kotłów z podłaczeniem do 3 faz moc kotła: 6 kW prąd znamionowy wyłącznika nadprądowego: 10 A 8 kW 16 A 12 kW 20 A 15 kW 25 A 18 kW 32 A Co w praktyce oznacza, że kocioł 18 kW będie potrzebował dla ogrzania domu przy - 20 pracy przez 8 h na dobe ale w tym czasie prawdopodobnie nie będzie można włączać innych odbiorników prądu, chyba że zamówimy bardzo dużą moc przyłącza z zabezpieczeniiem min 40A.Wydaje mi sie, że dla domu w którym kocioł elektryczny jest bezobsługowym uzupełnieniem kominka i zabezpieczeniem na czas wyjazdów nie ma to sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romwis 17.02.2007 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2007 No właśnie. W obliczu przymusu korzystania wyłącznie z prądu jako medium energetycznego dręczy mnie poruszona powyżej sprawa awaryjności linii energetycznych na wsi. Ale także jakość tego prądu.Czy Energetyka dotrzymuje warunków technicznych jakie są zapisane w umowie?Idzie mi w skrócie o to, że chciałbym pociągnąć moc np. 15 KW i czy wtedy napięcie na mojej linii zasilającej nadal będzie 230 (400) V?Jakie są Twoje Electrician i innych doświadczenia w tym względzie? Jak z tym jest w ciągu dnia a jak w nocy?pzdr.-rowis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 17.02.2007 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2007 Przy kotłach elektrycznych przewymiarowanie może nie niesie wielkich skutków ekonomicznych (wyższych kosztów eksploatacyjnych), ale ma inne konsekwencje - wymaga wiekszej mocy przyłączeniowej, co nalezy brac pod uwage zarówno przy "zamawianiu energii" jak i przy projektowaniu instalacji. Ale jeśli instalację uzupełnić baniaczkiem wody takim z 1000 litrów i zapodać sobie drugą taryfę, to skutek ekonomiczny może być całkiem miły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
electrician 17.02.2007 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2007 WitamNajpierw może obalimy pewne mity. W przypadku drobnych odbiorców nie ma mowy o jakimś "zamawianiu energii'. Dla dużych odbiorców - na ogół powyżej 100 kW mocy przyłączeniowej określa się t.zw. 15min. moc szczytową, przekroczenie której skutkuje dość przykrymi konsekwencjami. Ma to jednak zastosowanie tylko do układów pośrednich i półpośrednich z 15min. wskażnikiem mocy i - podkreślam to jeszcze raz - nie dotyczy drobnych odbiorców komunalnych. Owszem, przy określaniu ogólnych i technicznych warunków zasilania podaje się moc szczytową od której zależy wartość głównego zabezpieczenia przedlicznikowego i od wielkości tego zabezpieczenia zależy opłata za przyłącze - ale opłatę tę uiszcza się jednorazowo. Poza tym ktoś, kto zakłada ogrzewanie domu prądem, na ogół prądem zamierza też podgrzewać ciepłą wodę. Najbardziej ekonomicznym zaś sposobem grzania wody prądem jest ogrzewacz przepływowy który w wydaniu trójfazowym rzadko ma poniżej 18 kW. Ponadto obecnie rejony energetyczne życzą sobie wykonania WLZ /wewnętrzna linia zasilająca, czyli to co od zabezpieczenia przedlicznikowego i dalej do tablicy z zabezpieczeniami - tak na ogół i w pewnym uproszczeniu/ przewodem Cu o przekroju nie mniejszym niż 6 mm2. Każdy natomiast średnio kumaty elektryk na WLZ nie użyje przekroju mniejszego niż 10 mm2. Ponieważ od tablicy zabezpieczeń do kotła jest na ogół blisko, zysk na różnicy w cenie przewodu będzie niewielki. Zabezpieczenie różnicowe dla odbiorników trójfazowych też na ogół stosuje się 40 lub 60 A, więc tu także różnicy kosztowej nie ma. Ponieważ dla kotła przy mocy powyżej 10 kW i tak trzeba założyć na ogół przekaźnik priorytetowy, więc nie bardzo jest różnica pomiędzy 8 kW a 18 kW. Jedyną różnicą w kosztach jest więc głównie różnica cen kotła mniejszego i większego. Nadal upierał się będę jednak przy swoim, że 6 kW dla 120 m2 to stanowczo za mało. 50W/m2 można przyjąć w teorii, w praktyce przy nawykach naszych mistrzów budowlanych nie da się całkowicie ustrzec mostków cieplnych i innych niespodzianek. Przebudzenie w środku zimy może być raczej przykre.Biorąc sprawę generalnie, nie ma sensu wogóle stosowanie tradycyjnego c.o. dla kotła elektrycznego jako jedynego źródła ciepła. Dużo tańsze w eksploatacji jest ogrzewanie akumulacyjne z rozładowaniem dynamicznym przy raczej niższych od tradycyjnego c.o. kosztach inwestycyjnych.Teraz co do obaw Romwisa:Jakość energii elektrycznej /za wyjątkiem częstotliwości/ zależy od tylu różnych parametrów, że każdy przypadek należy rozpatrywać /obliczyć/ indywidualnie. Najogólniej rzecz ujmując im:większa moc trafowiększy przekrój przwodów roboczych siecimniejsza odległość od stacji trafomniejsza ilość i moc odbiorców przyłączonych do sieci do której ty też jesteś przyłączonytym lepsza jakość /czyt. napięcie/ dostarczanej energiiPrzy tej wyliczance założyłem, że masz odpowiednio dobrane przekroje przewodów do obciążenia i długości przyłącza.Natomiast co do dotrzymywania warunków umowy ze strony energetyki, to z moich dwudziestokilkuletnich doświadczeń wynika, że zobowiązania energetyki są tyle warte, co papier na którym je zapisano. Jak długo będą występować w pozycji monopolisty - a raczej zanosi się, że długo - tak długo będą postępować jak monopolista. Trzeba im oddać tę odrobinę sprawiedliwości, że ostatnio jakby bardziej się starają, ale wystarczy np. sąsiad /nawet daleki, ale na tej samej linii/ który w szarej strefie /lub nawet w białej/ codziennie spawa spawarką jednofazową o dużej mocy, żeby jakość Twojej energii poszła się .....Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.