jabko 23.11.2006 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 ... Nie. Powierzchnia mojego domu wg obrysu to 114mkw, a więc 63% ... . Moja ~44m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sgt.Highway 23.11.2006 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Uwzględniając sprawności urządzeń wychodzi odpowiedznio: - drewno 0,030 / 0,7 = 0,043zł/MJ ciepła uzyskanego w budyku - gaz ziemny 0,037 / 0,9 = 0,041zł/MJ ciepła uzyskanego w bydynku Dodając do tego bilansu prąd (1kWh = 3,6MJ) przy założeniu sprawności 100%: - taryfa nocna/weekendowa 0,06zł/MJ - taryfa dzienna 0,122zł/MJ - taryfa całodobowa 0,104zł/MJ I od razu widać jak na dłoni kiedy opłaca się grzać prądem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geezer 23.11.2006 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 A co niby ma "Sczególnie "fajnie" podziała to-to na deski podłogowe czy parkiet " podziałać - bo nie rozumiem? To forum jest zaiste GIGANTYCZNE - poczytaj. Samych wątków o ogrzewaniu prądem jest z 25-30. Fachowcy spoza forum też odradzają ogrzewanie elektr. pod podłogi drewniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 23.11.2006 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Właśnie tego nie rozumiem. Ogrzewanie podłogowe wodne i deski (panele itp. oczywiście pod pewnymi warunkami) jest "cacy" a elektryczne jest w takim przypadku "be". A niby czemu? Przy właściwym ułozeniu kabli lub maty różnicy nie ma. Temperaturę tez mozna regulowac. Przecież z punktu widzenia owego "drewna" jest mu obojetne, czy gzreje go jastrych ogrzewany rurami z woda, czy tez kable (maty) elektryczne - oczywiście pod warynkiem zachowania zaleceń producentów "drewna" w tym zakresie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 23.11.2006 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Może dlatego że wodnym (nie na prąd) grzejemy długo (kilka godzin) a mata grzejna w 30 minut nawet nie zdąrzy podgrzać 1mm spodu parkietu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 23.11.2006 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Jabko, ja sie wcale nie dziwie, że nie stać Cię na ogrzewanie niczym innym oprócz drewna, jak wybudowałeś taki wielki dom i jeszcze twierdzisz, że jest mały Trzeba mierzyć siły na zamiary, bo wybudować duży dom to nie sztuka, ale potem trzeba go wykończyć i ogrzać. Z tego co mi się wydaje, to wykończeniówka jeszcze przed Tobą. Zobaczysz, jak szybko skończy się kasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 23.11.2006 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Uwzględniając sprawności urządzeń wychodzi odpowiedznio: - drewno 0,030 / 0,7 = 0,043zł/MJ ciepła uzyskanego w budyku - gaz ziemny 0,037 / 0,9 = 0,041zł/MJ ciepła uzyskanego w bydynku Dodając do tego bilansu prąd (1kWh = 3,6MJ) przy założeniu sprawności 100%: - taryfa nocna/weekendowa 0,06zł/MJ - taryfa dzienna 0,122zł/MJ - taryfa całodobowa 0,104zł/MJ I od razu widać jak na dłoni kiedy opłaca się grzać prądem . a policzyłby ktoś dla gazu płynnego ? nie żebym chciał go mieć ale ciekawy jestem czy to co piszą w różnych "fbranżowych opracowaniach" to prawda czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sgt.Highway 23.11.2006 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Dla propanu wyliczenie wychodzi podobne jak dla prądu w taryfie całodobowej, ale po uwzględnieniu maks. 80% sprawności wychodzi ok. 0,13zł/MJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 23.11.2006 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Dla propanu wyliczenie wychodzi podobne jak dla prądu w taryfie całodobowej, ale po uwzględnieniu maks. 80% sprawności wychodzi ok. 0,13zł/MJ. To ciekawe, w dodatku do Muratora - Ogrzewanie, jest tabelka z porównaniem różnych sposobów ogrzewania i tam wychodziło, że jeśli prąd 2-taryfowy (i 1/4 zużycia w I taryfie) to wychodzi taniej niż płynny, a w przypadku taryfy całodobowej wychodzi dużo drożej niż płynny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sgt.Highway 23.11.2006 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 1kg propanu daje 45MJ, co przy sprawności 80% daje 36MJ efektywnie. Dla ceny butli 11kg ok. 45zł wychodzi 0,114zł/MJ. Czyli gdzieś pomiędzy taryfą całodobową a dzienną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Rz 23.11.2006 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Witam Do gazu płynnego należy jeszcze dodać jeden miesiąc ogrzewania prądem w plecy bo dochodzi jeszcze dzierżawa za zbiornik od 500 do 1000 zł rocznie i co kilka lat jego "przegląd" kosztów doprowadzenia do budynku i instalacji o wiele drozszego kotła nie liczę -dlatego wybrałem prąd -inwestycja tylko w kocioł a jak doprowadzą gaz w każdej chwili moge przeskoczyć na gaz ziemny (podlogówka wodna ) . Robert -twoje wyniki napawają optymizmem ,jak dodamy do tego druga taryfę i grzanie kominkiem z płaszczem od czasu do czasu to powinni być nieźle . Jabko - niezły ten twój "mały" domek -teraz to ja ci współczuje kosztów ogrzania bo swoje wyliczenia (600zł drewnem ) na rok włóż między bajki choć życzę ci jak najniższych rachunków ,wybacz w 600 zł nie uwierzę . pozdro D.RZ ps. pamiętaj o tym co zrobisz jak wyjedziesz na kilka dni - kto będzie grzał ??? Musisz mieć jakieś drugie źródło ogrzewania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 23.11.2006 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Jabko, ja sie wcale nie dziwie, że nie stać Cię na ogrzewanie niczym innym oprócz drewna, jak wybudowałeś taki wielki dom i jeszcze twierdzisz, że jest mały Trzeba mierzyć siły na zamiary, bo wybudować duży dom to nie sztuka, ale potem trzeba go wykończyć i ogrzać. Z tego co mi się wydaje, to wykończeniówka jeszcze przed Tobą. Zobaczysz, jak szybko skończy się kasa. anpi masz w parterze 77m2 czyli na poddasz (powierzchnia podłóg) też. Razem 145m2. Można powiedziecze mam dokładnie tak samo + dodatkowe pomieszczenie nad garażem. Mieszacie powierzchnie użytkową z powierzchnią podłóg. Pod skosami nie trzeba grzać ?? Klatki schodowej nie trzeba grzać ?? I to x 2 (parter i poddasze ) ? Mam normalny domek (raczej z mniejszych nizz większych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sgt.Highway 23.11.2006 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Jabko, ale ogrzewamy określoną objętość powietrza w domu, a nie powierzchnię podłóg. Pod skosami jest go znacznie mniej niż w pomieszczeniach o pełnej wysokości. Dlatego przyjęcie do przeliczeń powierzchni użytkowej jest ok., bo pomija części o wysokości poniżej 1,9m, ale za to te od 1,9m traktuje jako "pełne". A tak wogóle to należałoby porównywać kubatury ogrzewanego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 23.11.2006 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 anpi masz w parterze 77m2 czyli na poddasz (powierzchnia podłóg) też. Razem 145m2. Można powiedziecze mam dokładnie tak samo + dodatkowe pomieszczenie nad garażem. Mieszacie powierzchnie użytkową z powierzchnią podłóg. Pod skosami nie trzeba grzać ?? Klatki schodowej nie trzeba grzać ?? I to x 2 (parter i poddasze ) ? Mam normalny domek (raczej z mniejszych nizz większych) Ale przyznasz, że jest różnica między 150 a 280 metrów? Prawie dwukrotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 23.11.2006 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Jabko, ale ogrzewamy określoną objętość powietrza w domu, a nie powierzchnię podłóg. Pod skosami jest go znacznie mniej niż w pomieszczeniach o pełnej wysokości. Dlatego przyjęcie do przeliczeń powierzchni użytkowej jest ok., bo pomija części o wysokości poniżej 1,9m, ale za to te od 1,9m traktuje jako "pełne". A tak wogóle to należałoby porównywać kubatury ogrzewanego powietrza. Ścianka kolankowa 1.1m Dach 45st Własnie dodałeś 0.24m2 powierzchni a pominąłeś 1,2m2 (przekrój pionowy) Przy domu o ścianie długości 10m pominąłeś w sumie 20m3 kubatury. Do tego liczysz "mam 25cm wełny czyli k=...) Później wełna 2x wilgotniejsza niż w laboratorium i wsp. spadł na kolana Wstawiłeś okna dachowe k=1,2 Stad własnie bierze sie to ze liczone 12kW to piec kupujesz 20kW I nie daj boże otwierac okno choć na chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 23.11.2006 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 U mnie mimo, że powierzchnia podłóg na poddaszu jest prawie taka sama jak na parterze (minus klatka schodowa) to warto dodać że nie mam ścianek kolankowych (skosy dochodzą do podłogi) więc kubatura jest dużo mniejsza, niż w domu ze ścianami kolankowymi powyżej metra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sgt.Highway 23.11.2006 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Dokładnie jak napisałem - najlepiej liczyć dla kubatury, bo np. w przypadku niższej ścianki kolankowej i dachu 30 stopni wychodzi to zupełnie inaczej - wszystko zależy od powierzchni przekroju. Co do zapotrzebowania wyliczonego a realnego - tu pełna zgoda, też uważam, że trzeba trochę przewymiarować system. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 23.11.2006 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Dokładnie jak napisałem - najlepiej liczyć dla kubatury, bo np. w przypadku niższej ścianki kolankowej i dachu 30 stopni wychodzi to zupełnie inaczej - wszystko zależy od powierzchni przekroju. Co do zapotrzebowania wyliczonego a realnego - tu pełna zgoda, też uważam, że trzeba trochę przewymiarować system. Zgadzam się, niech każdy poda kubaturę swojego domu to będzie co porównać ale i tak będa przekłamania w zalezności od sposobu wentylacji, ocieplenia z wszystkich stron i sposobu życia domowników. ja przy 152m2 powierzchni przy podłodze mam ok 620m3 kubatury (nie wliczam garażu) i do tego liczę potrzebne ogrzewanie. W projekcie mam przewidziane zapotrzebowanie na ciepło poniżej 12kW. Pomimo, że zmieniłem technologię ścian i U zjedzie z 0,29 na 0,19, wentylacja mechaniczna zamiast grawitacyjnej i tak piec będzie większy, pewnie 18kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 23.11.2006 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Tak prosto wyliczając, to wysokość pomieszczeń wynosi w Twoim przypadku 4m (kubatura/powierzchnię do ogrzania)!!!Drugiego też nie rozumiem obniżasz U o 1/3 i jednocześnie zwiększasz moc kotła o 50% - gdzie tu logika?Zapotrzebowanie całoroczne na energię potrzebną do ogrzania można wyliczyć ze współczynnika tj. 30kWh/m3 x kubatura.Moim zdaniem, jesli dom posiada ściany o U mniejszym od 0,3 należy moc szcztyową liczyć ze wspólczynnika 30 do 50W/m2 oraz zapotrzebowanie całoroczne z współczynnika od 20 do 25 kWh/m3.Tak na marginesie nie rozumiem skąd taki pęd do zawyżania mocy szczytowej kotłów ( nie dotyczy to kotłów na paliwo stałe - bo to jest logiczne).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga - Żona Facia 23.11.2006 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2006 Po podłogach mam około 280m2. Bez garażu czyli do grzania jakieś 240m2 Czyli dom niewielki. Dom niewielki!? To moje 150 m2 (w tym 25 m2 garażu +plus Pom. Gosp.6 m2) to jest lilipucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.