adso 24.04.2004 05:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2004 a co gdy chcemy zamontować oświetlenie halogenowe w ociepalnym poddasz??jak z tego wybrnąć ?czy można nacinać folię paraizola.?czy folia sie nie przegrzeje od temp halogenów??gdzie schowac transfo.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 26.12.2004 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2004 Czytajac powyzsze posty rozumiem, ze welne lepiej jest ciac w poprzek anizeli wzdluz rolki by uniknac odpadow? Tzn jesli po rozlozeniu rolka welny ma szrokosc 120 cm i dlugosc 425 cm, a odstep miedzy krokwiami mam 90 cm, to z szerokosci 120 cm tne pasy o dlugosci ok. 95 cm (kilka cm wiecej niz odsteop miedzy krokwiami - by welna lepiej sie "trzymala"). Wtedy tez odcieta dlugosc 95 cm bedzie u mnie szerokoscia pasa ocieplenia, natomiast szerokosc rolki 120 cm bedzie u mnie skladala sie na dlugosc pasa ocieplenia (ostatni pas tylko trzeba bedzie dociac na inny wymiar). Czy dobrze rozumuje? I jeszcze jedno: czy welne tne na prostokaty (120 x 95 cm) czy tez skosnie na trojkaty prostokatne badz trapezy o podstawie trojkata prostokatnego (tak chyba kiedys pokazywal to jeden z n-row Muratora)? Czy ma to wplyw na szczelnosc warstwy dociepleniowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 27.01.2005 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2005 Jeśli stosujecie gwoździki, to tylko ocynkowane. Jeśli stosujecie drut do podtrzymywania wełny, to tylko ocynkowany. Jeśli stosujecie sznurek, np. taki stosowany w rolnictwie, to tylko biały- nylonowy. Pamiętajcie, że folia paroizolacyjna stosowana jest po to, by dozować- przepuszczać określoną ilość wilgoci w określonym czasie a nie całkowicie ją zatrzymywać w pomieszceniu, choć wentylacja grawitacyjna pomieszczeń też jest tu bardzo ważna. Stosując do ocieplenia wełnę należy znać jej parametry, i tak np. wełna firmy Ursa: całkowita grubość ocieplenia poddasza powinna wynosić 20 cm, ale przy zastosowaniu DF35 (0,035). Stosując natomiast DF40 grubość całkowitą ocieplenia musimy zwiększyć do 22 cm ze względu na współczynnik (0,038). Stosując inną paroizolację niż np. popularne żółte folie, tj, np. folie powlekane warstwami aluminium pamiętajmy o tym, że tworzymy termosy, które muszą mieć odpowiednią ilość kratek wentylacyjnych, czyli sprawną wentylncję pomieszczeń. Aby uniknąć pęknięć i rys na płytach GK winno się je montować na ruszcie montowanym na wieszakach. Może to coś komuś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarL 03.03.2005 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2005 Ponieważ mam u siebie krokwie 17,5 x 7,5 - na tym deskowanie i papęprzy ociepleniu powinienem zostawić szczelinę wentylacyjną 2-3 cmmiędzy deskami a wełną. Pytanie nr 1: Czy tę szczelinę zabezpieczać rozciągnięciem drucikówczy po prostu ułożyć wełnę 15 cm i ją oprzeć na drucie? Dalej byłby ruszt na 5 cm. i druga warstwa wełny.Czy można coś wykombinować aby było 10 cm? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 04.03.2005 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2005 Proponuję Ci na deskowanie przybić teraz równolegle do krokwi np. po 3 paski styropianu gr. 3cm o szerokości 3-5 cm (ilość pasków ich rozstaw i szerokość zależy od rozstawu krokwi). Jest to bardzo fajny patent ZBYCHA- naszego forumowego specjalisty od alarmów. Paski te zapewnią Ci tę szczelinę i zabezpieczą wełnę przed przyleganiem do deskowania. Nie wyobrażam sobie bicia gwoździ i zawijania drutu w takich warunkach. Potem sznurek nylonowy biały lub drut ocynkowany. Dalej stelaż poprzeczny- drewniany o odpowiedniej grubości do kolejnej warstwy wełny (bity bezpośrednio na krokwie) lub metalowy podwieszany na wieszakach metalowych.Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarL 06.03.2005 23:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2005 Dzięki - niezłe to! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarL 06.03.2005 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2005 Dzięki - niezłe to! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ahrek 01.03.2007 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 co lepiej układać pod stelażem wełne gr.5cm w płytach czy z rolki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 08.03.2007 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 według mnie płyty to lepsze rozwiązanie-lepiej się docina, lepiej się trzymają przy wciskaniu. Pamiętaj, że w stelaż też dajemy wełnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BORF 24.06.2007 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 A może ktoś umieści zdjęcia z kolejnymi etapami ocieplania swojego poddasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Samurai_Jack 25.06.2007 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 No to jedziemy (zestaw który mi był bardzo pomocny) http://www.castorama.pl/porady/art-budowlane/izolacja-poddasza.htmlhttp://www.e-izolacje.pl/41_1833.htmhttp://www.isover.pl/cad_library.php?p=w&category_id=42&parent=5&level=2http://www.miwo.pl/11_216_Poddasze%20u%C5%BCytkowe.htmlhttp://www.rockwool.pl/sw51969.asp Mam nadzieje, że pomoże ... Dodatkowo z własnego doświadczenia:- układać tylko w rękawiczkach i okularach (wełna wchodzi wszędzie)- praca ze sznurkiem i elektrycznym pistoletem na zszywki (już ok 80 PLN w necie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darqx 29.06.2007 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2007 w przypadku konstrukcji poprzecznej bym się skłaniał ku profilom metalowym. u znajomego który zrobił drewniane strasznie pokręciło i zrobiły się pęknięcia na g-k i stwierdził iż to właśnie przez drewnianą konstrukcję. nie wiem na ile jest w tym prawdy - właśnie stoję przez wyborem i sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BORF 30.06.2007 04:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 Dzięki za materiały, rozjasniły mi w głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 03.05.2008 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Mogę się pochwalić, że ocieplenie jest skuteczne. 20cm wełny i śnieg już od ladnych kilku dni leży na całym dachu równiuteńko. A mam blachę o nachyleniu 40stopni. W domciu jest 22stopnie. a jaka to była wełna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pam 27.09.2008 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2008 Czytałem dwie różne instrukcje ocieplania. Jeni mówią aby dawać folię paroziolacyjną na całym poddaszu a inni że tylko w łazienkach i kuchniach. Robił ktoś może ociplenie bez tej folii w pokojach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rozen 19.02.2010 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 witajcie zamierzam dać wełnę dwuwarstwowo t.zn.16cm między krokwie a później 5cm między stelaż do mocowania płyt g-k .rozumiem że folia ma osłaniać wełnę przed zawilgoceniem więc powinna być położona na wełnie 5cm leżącej w stelażu. Powiedzcie jak założyć folię i do czego i czym ją przymocować,jakoś sobie tego nie wyobrażam aby folia trzymała się aluminiowego stelażu ... a może gdzieś o czyms zapomniałem..? pozdrawiam Marek Witajcie, mam podobny przypadek jak kolega. Właśnie układam wełnę pomiędzy krokwiami (15cm), docelowo mam zamiar dołożyć pomiędzy profile alu jeszcze 5cm warstwę, ale nie nastąpi to w najbliższym czasie. Zakupiłem już folię paroizolacyjną i jej dotyczy moje pytanie: czy mogę położyć folię na pierwszą warstwę i potem na nią położyć drugą warstwę wełny czy wstrzymać się z folią i położyć ją dopiero po ułożeniu całości izolacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mientus751 19.02.2010 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Witam wszystkich.Właśnie zaczynam zabawę w ocieplanie poddasza użytkowego.Związku z tym mam pytanie.Czy muszę zostawić szczelinę wentylacyjną pomiędzy pokryciem dachowym a wełną?Pokrycie dachowe mam blacha,łaty,kontrłaty,folia wysokoparoprzepuszczalna i pełne deskowanie.Za pomoc wszystkim dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 24.03.2010 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 pełne deskowanie utrudni cyrkulacje, daj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orfelis 25.03.2010 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 tez mam pytanie, kupilismy stary, maly dom, dach to deski, nie malowane chyba niczym i na to papa, chcialabym to ocieplic, jak sie do tego zabrac ? czy czyms te deski pomalowac ? pozniej folia i na folie welna na welne znowu folia? chyba beda polozone dechy od srodka na polowie domu a druga polowa (stryszek) plyty gipsowe, dodam ze w gorace dni ta papa sobie miejscami zaczyna kapac chcialabym zeby bylo krokwie widac, ale chyba to pomieszczenie sie dosyc sporo obnizy jak dodamy ociepleniy. Zrobic nowe krokwie dla ozdoby? czy to ma sens?http://i288.photobucket.com/albums/ll181/orfelis/inspiracje/porownanie.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 25.03.2010 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 krokwie utoną w izolacji niestety jeśli chcesz mieć ciepło, jesteś skazana na ich brak lub imitacje, pod papą szczelina wentylacyjna obowiązkowa, może zmień pokrycie na blachę co, ja nie jestem jakoś przekonany do papy na dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.