Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

PILNE

Witam

na-poczatku-sorry-ale-nie-działa-mi-spacja

Jakie-macie-okapy?-Ja-myślę-o-80cm-na-gotowo-tzn.-po-ociepleniu-15cm-steropianem.-W-projekcie-jest-60cm-ale-po-podniesieniu-scianki-kolankowej-wg-mnie-lepiej-jest-wydłużyć-okapy.Jaka-grubość-podbitki-będzie-odpowiednia?

Z-góry-dzieki-za-odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gość 80mariusz80
Witam

mam pytanie,jakie rynny stosowaliście w waszych domkach??

ja planuje stalowe,nie wiem czy firmy LINDABB ,lub PLAST-DACH, a może plastki są lepsze? jak co to z jakiej firmy ,proszę o doradę,bo mnie czas goni,dachówkę mamy z creatona ratio

pozdrawiam i do usłyszenia...

Kupiłem PCV z Galeco. W tym wątku wrzuciłem zdjęcia tych rynien, kolor złota miedź. Była dopłata, ale wyglądają faktycznie jak miedziane i mienią się lekko w słońcu. Po roku nic się nie dzieje. Na początku nie wahałem się zbytnio między stalowymi a PCV:

-cena

-odporność na korozję

-nie wymagają "serwisu" (mniemam, że przy uszkodzeniu powłoki antykorozyjnej rynny stalowej trzeba to jako załatać)

No i lekkie, łatwiejszy montaż choć to akurat nie jest argument (z punktu widzenia inwestora).

Moi rodzice też mieli rynny stalowe (ocynkowane, dom budowany w latach 50-tych) - były przerdzewiałe i paręnaście lat temu wymienili na PCV.

Polecam poszperać w googlach, napewno są jakieś artykuły za i przeciw.

Z pewnością czy wybierzesz stalowe czy PCV, to na pewno wybierzesz dobre rynny. Nie ma złych rynien. Jest tylko zły montaż (dekarz-partacz).

Do rynien zakup sobie już śruby do zamocowania na ścianie, z uwzględnieniem grubości ocieplenia. Dobre śruby.

Edytowane przez 80mariusz80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania na ten temat są bardzo podzielone. Na wstępie od razu odradzam deskę barlinecką bo jest miękka jak wata.

Poczytaj sobie:

http://www.budnet.pl/Bezpieczne_ogrzewanie_podlogowe_pod_parkietem,Stropy,a=977.html

 

Prawdę mówiąc u szfagra kładli na podłogówkę parkiet dębowy i nie robili problemów. - tu od razu dobra rada żeby roboty drewniane typu schody, parkiety dawać jednemu wykonawcy bo on wziął 2 ekipy niby każda miała dąb i ten sam lakier- niestety są 2 różne kolory (schody i parkiet)

 

 

dzieki za podpowiedź - trudny orzech do zgryzienia sie mi tarfil na koniec... a mysl o końcu miała cieszyć...:(:)))

pozdrawiam MAriola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem PCV z Galeco. W tym wątku wrzuciłem zdjęcia tych rynien, kolor złota miedź. Była dopłata, ale wyglądają faktycznie jak miedziane i mienią się lekko w słońcu. Po roku nic się nie dzieje. Na początku nie wahałem się zbytnio między stalowymi a PCV:

-cena

-odporność na korozję

-nie wymagają "serwisu" (mniemam, że przy uszkodzeniu powłoki antykorozyjnej rynny stalowej trzeba to jako załatać)

No i lekkie, łatwiejszy montaż choć to akurat nie jest argument (z punktu widzenia inwestora).

Moi rodzice też mieli rynny stalowe (ocynkowane, dom budowany w latach 50-tych) - były przerdzewiałe i paręnaście lat temu wymienili na PCV.

Polecam poszperać w googlach, napewno są jakieś artykuły za i przeciw.

Z pewnością czy wybierzesz stalowe czy PCV, to na pewno wybierzesz dobre rynny. Nie ma złych rynien. Jest tylko zły montaż (dekarz-partacz).

Do rynien zakup sobie już śruby do zamocowania na ścianie, z uwzględnieniem grubości ocieplenia. Dobre śruby.

 

DZIĘKUJE mariusz za opinie,

troszkę mi pomogła , bedę dalej rozmyślał, a co wybiore to dam zanć

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte na żądanie

W zasadzie to też chcielibyśmy już mieć problemy typu, który parkiet wybrać. Na chwilę obecną od poniedziałku wchodzi cieśla, dziś wybraliśmy cegłę na kominy bardzo podobała nam się CRH Titan N ale raz ze jej nie ma na sładzie a dwa że 4,50zł/szt więc poszliśmy na kompromis i wybraliśmy podobną tyle że wienenbergera seria Stratus po 2,80 zł/szt.

Wcześniej zadałem pytanie czy 40,000 wystarczy na strop, ścianki na 1 piętrze i stolarkę dachową krytą papą z robocizną. Dziś już znam odpowiedź, brzmi: N I E i to dużo nie hehe.

 

Co do rynien nam zachwalano Tynanowo- cynkowe tyle że od razu zapowiedziano, że do ich spawania musy być ktoś kto się na tym dobrze zna bo można spierniczyć.

Edytowane przez Konto usunięte na żądanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałabym ostrzec przed cegłą klinkierową która nie jest pełna tylko tzw "dziurawka". Słyszałam wiele opini od znajomych, że z czasem po prostu taki komin cieknie. Ludzie przychodzą z reklamacjami do dekarzy, że źle okuli komin a to po prostu woda przedostaje się do komina i gdzieś na dół kapie po kominie. Mam kolegę sprzedającego blachy i pytałam czy to prawda, faktycznie tak jest. Jeśli klinkier to pełny, a jeśli ma być taniej i dobrze to ze zwykłej cegły i ocieplić styropianem tak jak elewację i pomalować, zamierzam sama tak właśnie zrobić. Może ktoś powie, że tak ma i nic się nie dzieje ale to z czasem różnie może być, to tylko porada. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałabym ostrzec przed cegłą klinkierową która nie jest pełna tylko tzw "dziurawka". [..] Może ktoś powie, że tak ma i nic się nie dzieje ale to z czasem różnie może być, to tylko porada. Pozdrawiam.

 

Ja tak mam i nic się nie dzieje ;-) Odpukać w niemalowane drewno.

 

Jeśli zdecydujecie się na kratówkę to dopilnujcie by fugi były pełne i na równi z licem cegły oraz oczywiście by na górze była "czapa" z zaprawy/betonu. Z czasem także należy zaimpregnować cały komin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 80mariusz80
Witam. Chciałabym ostrzec przed cegłą klinkierową która nie jest pełna tylko tzw "dziurawka". Słyszałam wiele opini od znajomych, że z czasem po prostu taki komin cieknie. Ludzie przychodzą z reklamacjami do dekarzy, że źle okuli komin a to po prostu woda przedostaje się do komina i gdzieś na dół kapie po kominie. Mam kolegę sprzedającego blachy i pytałam czy to prawda, faktycznie tak jest. Jeśli klinkier to pełny, a jeśli ma być taniej i dobrze to ze zwykłej cegły i ocieplić styropianem tak jak elewację i pomalować, zamierzam sama tak właśnie zrobić. Może ktoś powie, że tak ma i nic się nie dzieje ale to z czasem różnie może być, to tylko porada. Pozdrawiam.

Zgadza się. Nawet wg Polskiej Normy nie można dawać innej, jak pełną cegłę. Ja mam mieszane wykonanie, dziurawka z pełną ze wzg. na braki magazynowe i goniący mnie wtedy czas... Komin jest dobrze zafugowany oraz dodatkowo, na wszelki wypadek, zaimpregnowałem go preparatem do klinkieru (impregnat hydrofobiczny) typ SARSIL (Silikony Polskie). Po roku na razie nic się nie dzieje, ale będę musiał co ileś lat to powtórzyć.

Komin z dziurawki to po prostu dziurawy komin i w razie dostania się wody do wewnątrz, łatwo sobie wyobrazić jak wilgoć wędruje od jednej do drugiej cegły. We fudze mogą się pojawić zawsze jakieś mikropęknięcia, które z biegiem lat mogą się powiększać i chłonąć wodę. Trzeba pamiętać, że komin jest szczególnie narażony na warunki atmosferyczne a w tradycyjnym kominie (bez izolacji) występują duże naprężenia wynikające z różnicy temperatur (w zimie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte na żądanie
Witam. Chciałabym ostrzec przed cegłą klinkierową która nie jest pełna tylko tzw "dziurawka". Słyszałam wiele opini od znajomych, że z czasem po prostu taki komin cieknie. Ludzie przychodzą z reklamacjami do dekarzy, że źle okuli komin a to po prostu woda przedostaje się do komina i gdzieś na dół kapie po kominie. Mam kolegę sprzedającego blachy i pytałam czy to prawda, faktycznie tak jest. Jeśli klinkier to pełny, a jeśli ma być taniej i dobrze to ze zwykłej cegły i ocieplić styropianem tak jak elewację i pomalować, zamierzam sama tak właśnie zrobić. Może ktoś powie, że tak ma i nic się nie dzieje ale to z czasem różnie może być, to tylko porada. Pozdrawiam.

 

Kurcze w sumie racja ale to trochę za późno bo już kupiłem paletę dziurawki. Najwyżej dokupię jeszcze trochę pełnej aby ze 3 warstwy ponad obróbkę dać z pełnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam i nic się nie dzieje ;-) Odpukać w niemalowane drewno.

 

Jeśli zdecydujecie się na kratówkę to dopilnujcie by fugi były pełne i na równi z licem cegły oraz oczywiście by na górze była "czapa" z zaprawy/betonu. Z czasem także należy zaimpregnować cały komin.

 

Koniecznie zaimpregnowac i komin i czapę. Nam komin własnie przepuszczał przez czape i fugi (mielismy zaprawę do fugowania i murowania w jednym). Mąż 3- krotnie pomalowal preparatem impregnującym. Acha my mamy komin murowany z klinkieru pełnego nie dziurawki. Wczesniej dekarz szukał przyczyny i wlasnie wyszlo ze nie przez obrobki a przez komin. Mija ponad rok i nic nie cieknie.

Edytowane przez TAR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałabym ostrzec przed cegłą klinkierową która nie jest pełna tylko tzw "dziurawka". Słyszałam wiele opini od znajomych, że z czasem po prostu taki komin cieknie. Ludzie przychodzą z reklamacjami do dekarzy, że źle okuli komin a to po prostu woda przedostaje się do komina i gdzieś na dół kapie po kominie. Mam kolegę sprzedającego blachy i pytałam czy to prawda, faktycznie tak jest. Jeśli klinkier to pełny, a jeśli ma być taniej i dobrze to ze zwykłej cegły i ocieplić styropianem tak jak elewację i pomalować, zamierzam sama tak właśnie zrobić. Może ktoś powie, że tak ma i nic się nie dzieje ale to z czasem różnie może być, to tylko porada. Pozdrawiam.

 

To prawda, niestety różnica ceny jest spora i ostatecznie większośc ludzi kupuje dziurawkę (my też).

Sporo jednak też zależy od pracy ekipy - czyli staranności wykonania komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A co powiecie na blachodachówkę w kolorze ciemej zieleni?:) Brązowego nie chcę bo taki oklepany a w kolorystyce blachy szwedzkiej próżno szukać ładnej czerwieni więc może zielony..i piaskowe żółte ściany i ciemniejsze akcenty pomarańczowe wokół białych oken. Co Wy na to? Są tu jacyś miłośnicy zieleni?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A co powiecie na blachodachówkę w kolorze ciemej zieleni?:) Brązowego nie chcę bo taki oklepany a w kolorystyce blachy szwedzkiej próżno szukać ładnej czerwieni więc może zielony..i piaskowe żółte ściany i ciemniejsze akcenty pomarańczowe wokół białych oken. Co Wy na to? Są tu jacyś miłośnicy zieleni?:)

 

Kasiu nie widze tego (zielony/żółty/pomarańczowy), sproboj z kolornikiem elewacji rodka, moze cos Cie natchnie. A jakie dachy sa wokol waszego Rodka?

Edytowane przez TAR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałam już taką zieloną blachę jaką chcę kupić i żółtą elewację. Nie razi, ładnie to wygląda. Z lekko pomarańczowymi ścianami też ładnie się zgra:) A domy w okolicy to raczej brąz..braz i czerwień. ostatnio pojawiła się ciemna popiel. Dodam że nie jest to jasny rażący zielony tylko ciemny, brudny..taki..ładny:) A kto powiedział, że wszystkie domy muszą być takie same..już mnie mdli od tych typowych domów - bo ktoś tak ma to ja też muszę.. Jeszcze mam ze 2 dni do zastanowienia.. A kolornik nie oddaje wiernie kolorów z palety RAL. Są takie dziwne. Próbowałam na czerwonym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...