superelmirka 08.02.2012 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Rozmawialam ostatnio z budowlańcami ktorzy zasugerowali żeby zamienić porotherm na inne np poroten, twierdził że tak się bardziej opłaca cenowo a jakość taka sama. Czy ktoś z Was o tym slyszał, a może zamieniliście porotherm na inne materiały? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margaret2011 08.02.2012 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Ja zmieniłam Poroterm na Maxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 80mariusz80 08.02.2012 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Rozmawialam ostatnio z budowlańcami ktorzy zasugerowali żeby zamienić porotherm na inne np poroten, twierdził że tak się bardziej opłaca cenowo a jakość taka sama. Czy ktoś z Was o tym slyszał, a może zamieniliście porotherm na inne materiały? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie Tutaj jest małe niedomówienie. Porotherm to nazwa zastrzeżona dla pustaka ceramicznego firmy Wienerberger. Ja miałem Wienerbergera z Niemiec, z cegielni w Zwickau, bo wtedy był dobry kurs euro i opłacało się je ściągać w dobrej cenie. I teraz najlepsze: słynne u nas Porothermy (Wienerbergera) w Niemczech nazywają się "Poroton" i właściwie to jest oryginalna nazwa dla tego sztandardowego produktu Wienerbergera. Jednakże wchodząc na rynek polski, Wienerberger nie mógł wprowadzić swoich pustaków pod nazwą "Poroton", gdyż tą nazwę zastrzegł sobie już w naszym kraju Roeben. Dlatego pustaki z Wienerbergera w Polsce nazywają się "Porotherm". Ja zbudowałem na Porotonie z Wienerbergera, przed budową prześledzałem opinie w internecie, sprawdzałem współczynniki przenikalności cieplnej no i ceny. Z tego co pamiętam, to utkwiły mi takie hasła: 1) Roeben - nastawiony na produkcję masową, produkcja pod inwestycje wielkogabarytowe, niższa jakość, niższa cena. 2) Leier - po przeczytaniu artykułu w paru miejscach nt. ciekawej reklamacji (http://www.e-debica.pl/?id=/publicystyka/show&pub=180) odechciało mi się tej firmy. Poza tym te pustaki od nich są takie jakieś blade, "niedopieczone". Firma tłumaczyła się, że mają inną glinę do wypiekania, ale to mnie nie przekonuje. Pracowałem kiedyś przy rozbiórce domu z lat 30-tych ub. wieku, zresztą nie trzeba przy tym wcale pracować żeby zobaczyć że te stare cegły są czerwoniutkie i ciemnoczerwone. 100% gliny. Wystarczy też wagowo porównać starą i nową cegłę. Rozmawiałem z kierowcą ciężarówki, który woził m.in. cegły - twierdził że te stare z rozbiórek jak wysypywał to nie pękały, a nowe, lekkie często gęsto zamieniały się w gruz. 3) Jopek - ze swoimi Poromurami, czy jakoś tak, z regionalnego sentymentu chciałem z nimi ubić interes, ale nie przekonali mnie, ani wyrobem, ani doświadczeniem w produkcji cegieł. Z perspektywy czasu, choć jeszcze nie mieszkam, a gdybym budował drugi raz (i miał więcej pieniędzy) to bym budował w tradycyjnym systemie, tj. z cegły pełnej a nie z "lekkiej" dziurawki. Nie ma to jak wbić gwóźdź albo kołek w twarde podłoże a nie w te pustki powietrzne. Aha, jeśli będziesz zwracać uwagę na współczynnik przenikalności cieplnej lambda przy wyborze cegieł, to zwróć uwagę u producentów, w jakim położeniu są te komory powietrzne względem ścianek pustaka. Porównaj sobie lambda przy Porothermie 25 a 38 i te komory powietrzne. 25-tka ma gorszą lambda, 38-ka ma lepszą lambda (tj. ucieka mniej ciepła) m.in. ze względu na ukształtowanie tych komór powietrznych. Kiedyś liczyłem sobie przenikalność cieplną dla rodka (ściana 25 + styro 14 + tynk cieńkowarstwowy) i wyszło mi tak jak w projekcie, choć projektanci go zaokrąglili na swoją korzyść. Kombinowałem potem z różnymi grubościami muru a styro, co wyjdzie bardziej ekonomiczniej (różne "maksy" mają różne zużycie na metr kwadratowy). Jeśli jesteś zainteresowana, mogę podesłać skany obliczeń i możesz sobie sama popróbować Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 80mariusz80 08.02.2012 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Info dla budujących powiat pszczyński, tyski, mikołowski (G.Śląsk) z serii "cynk": Na wiosnę będę izolował posadzkę w piwnicy lepikiem na zimno, wodoszczelnym na bazie wody. Nazwa handlowa Izoplast Dysperbent. Udało mi się znaleźć osobę, której zostało 20 opakowań i sprzedaje za 50% ceny. Wziąłem od niego 10 pojemników 20-litrowych. Cena u producenta 53 PLN brutto do 20.01.12 (potem była zmiana cen), przy większej ilości zeszli na 48 brutto. Gostek chciał 33 PLN, zeszedł na 28 PLN Jak ktoś jest zainteresowany, to proszę o kontakt na PW. Dam namiary. Uprzedzając złośliwe myśli, nie mam w tym żadnego grantu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nutka_ 09.02.2012 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Tutaj jest małe niedomówienie. Porotherm to nazwa zastrzeżona dla pustaka ceramicznego firmy Wienerberger. Ja miałem Wienerbergera z Niemiec, z cegielni w Zwickau, bo wtedy był dobry kurs euro i opłacało się je ściągać w dobrej cenie. I teraz najlepsze: słynne u nas Porothermy (Wienerbergera) w Niemczech nazywają się "Poroton" i właściwie to jest oryginalna nazwa dla tego sztandardowego produktu Wienerbergera. Jednakże wchodząc na rynek polski, Wienerberger nie mógł wprowadzić swoich pustaków pod nazwą "Poroton", gdyż tą nazwę zastrzegł sobie już w naszym kraju Roeben. Dlatego pustaki z Wienerbergera w Polsce nazywają się "Porotherm". Ja zbudowałem na Porotonie z Wienerbergera, przed budową prześledzałem opinie w internecie, sprawdzałem współczynniki przenikalności cieplnej no i ceny. Z tego co pamiętam, to utkwiły mi takie hasła: 1) Roeben - nastawiony na produkcję masową, produkcja pod inwestycje wielkogabarytowe, niższa jakość, niższa cena. 2) Leier - po przeczytaniu artykułu w paru miejscach nt. ciekawej reklamacji (http://www.e-debica.pl/?id=/publicystyka/show&pub=180) odechciało mi się tej firmy. Poza tym te pustaki od nich są takie jakieś blade, "niedopieczone". Firma tłumaczyła się, że mają inną glinę do wypiekania, ale to mnie nie przekonuje. Pracowałem kiedyś przy rozbiórce domu z lat 30-tych ub. wieku, zresztą nie trzeba przy tym wcale pracować żeby zobaczyć że te stare cegły są czerwoniutkie i ciemnoczerwone. 100% gliny. Wystarczy też wagowo porównać starą i nową cegłę. Rozmawiałem z kierowcą ciężarówki, który woził m.in. cegły - twierdził że te stare z rozbiórek jak wysypywał to nie pękały, a nowe, lekkie często gęsto zamieniały się w gruz. 3) Jopek - ze swoimi Poromurami, czy jakoś tak, z regionalnego sentymentu chciałem z nimi ubić interes, ale nie przekonali mnie, ani wyrobem, ani doświadczeniem w produkcji cegieł. Z perspektywy czasu, choć jeszcze nie mieszkam, a gdybym budował drugi raz (i miał więcej pieniędzy) to bym budował w tradycyjnym systemie, tj. z cegły pełnej a nie z "lekkiej" dziurawki. Nie ma to jak wbić gwóźdź albo kołek w twarde podłoże a nie w te pustki powietrzne. Aha, jeśli będziesz zwracać uwagę na współczynnik przenikalności cieplnej lambda przy wyborze cegieł, to zwróć uwagę u producentów, w jakim położeniu są te komory powietrzne względem ścianek pustaka. Porównaj sobie lambda przy Porothermie 25 a 38 i te komory powietrzne. 25-tka ma gorszą lambda, 38-ka ma lepszą lambda (tj. ucieka mniej ciepła) m.in. ze względu na ukształtowanie tych komór powietrznych. Kiedyś liczyłem sobie przenikalność cieplną dla rodka (ściana 25 + styro 14 + tynk cieńkowarstwowy) i wyszło mi tak jak w projekcie, choć projektanci go zaokrąglili na swoją korzyść. Kombinowałem potem z różnymi grubościami muru a styro, co wyjdzie bardziej ekonomiczniej (różne "maksy" mają różne zużycie na metr kwadratowy). Jeśli jesteś zainteresowana, mogę podesłać skany obliczeń i możesz sobie sama popróbować Powodzenia. Właśnie za to uwielbiam to forum To się nazywa odpowiedź Fajnie, że są ludzie którym chce się odpisywać w taki sposób:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brygida i Jarek 10.02.2012 00:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Witam. Nadal zmagam się z wyborem wykonawcy do C.O i C.U.W. Zastrzelili mnie stwierdzeniem że grzejniki muszę mieć pod oknami dachowymi, bo jak nie to będą mi zamarzać przy aktualnych temperaturach i że nie powinienem dawać wanny pod oknem dachowym bo będzie mi zimno jak w zimie będę się kąpał. Czy wam powstaje lód na oknach dachowych i jak z tym kąpaniem w zimie (trochę mnie wystraszyli ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć). Proszę o opinię od mieszkających np. aLien01, też masz wannę pod oknem Witamy Wszystkich ciepło Nawiązując do pełnej watpliwości wypowiedzi RozAni ... mamy w łazience wanne rogową pod oknem dachowym , podobnie jak aLien , żadnych problemów nie mamy, żadnej nadmiernej wilgoci czy zamarzajacej wody. Co do temperatury mamy jak wiekszość podłogówke i drabinkę, dogrzewamy kominkiem. Okna dachowe roto sprawdzają się dobrze, choć w innych pomieszczeniach mamy pod nimi grzejniki. A do tego jak przyjemnie kapać się i spogladać w niebo. Okno dachowe nad wanną w niczym nie przeszkadza. Pozdrawiamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravo77 10.02.2012 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Cześć, Znalazłem dość ciekawe porównanie jak przedstawiają się koszty dachu projektu W rododendronach 6 w zależności od modelu i koloru dachówki: http://www.wycenadachu.pl/wycena/dom-w-rododendronach-6 Może kogoś zainteresuje. Nie wiem tylko, czy te ceny są aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nutka_ 10.02.2012 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) Cześć, Znalazłem dość ciekawe porównanie jak przedstawiają się koszty dachu projektu W rododendronach 6 w zależności od modelu i koloru dachówki: http://www.wycenadachu.pl/wycena/dom-w-rododendronach-6 Może kogoś zainteresuje. Nie wiem tylko, czy te ceny są aktualne. Co wchodzi w te ceny na tej stronce? Bo my za Roben Moza płaciliśmy końcem lata koło 13 tyś za cąłość (i to dokupywaliśmy trochę gąsiorów i bocznych dachówek bo kilka się zbiło nabudowie) a tam jest kwota podana 28 tysięcy.... I to jeszcze mamy podwójny garaż więc jeszcze większy dach. Chyba że ta wycena zawiera też jakies inne akcesoria jak wróblówki, uszczelnienia, szczotki kalenicowe, blachę na okucia....ale to i tak nie wyjdzie taka wysoka kwota jak tam jest podana. Edit: A dobra, przeglądnełam Twoje posty i widze że wszstkim wciskasz drogie dachy. Edytowane 10 Lutego 2012 przez Nutka_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte na żądanie 10.02.2012 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) mam wycenę na monza plus antracyt ze wszystkimi obróbkami + 6 okien dachowych + 1 wyłaz na 24 000 zł garaż 2 stanowiskowy. Wycena tego gościa dot. 1 stanowiskowego garażu i obejmuje tylko 3 okna fakro- czyli jest droższa od tej wyceny co posiadam o jakieś 5 tysi - czyli drożyzna... Edytowane 10 Lutego 2012 przez Konto usunięte na żądanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 80mariusz80 11.02.2012 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 To zakamuflowana reklama firmy http://www.apk.com.pl/. Normalnie chyba musieli by płacić za reklamę na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arekdm 11.02.2012 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Nikt więcej się nie pochwali? Witam wszystkich, wieki nic nie pisałem, ale czasami zaglądam No to może ja się pochwalę, no to w WIELKIM skrócie: Mieszkamy od roku, rodek z garażem 2-stanowiskowym, niemiecki porothon 24 + 15cm styropian, skosy wełna 15 między krokwiami + 5 poprzecznie, cały dół podłogówka grzejnik drabinka tylko w łazience ale nie chodzi bo nie ma potrzeby, góra grzejniki Kermi (bardzo sobie chwalę) + podłogówka tylko w łazience, pod oknami dachowymi nie mam wogóle grzejników i nic nie cieknie nie szroni i nie skrapla się (okna Fakro uchylno obrotowe, fakt że montowali serwisanci Fakro) i też jestem z nich bardzo zadowolony. Grzejemy kotłem na ekogroszek Hef 25 KW z systemem PID, CO + CWU, czasami dogrzewamy kominkiem Joutul I600 panorama z rozprowadzeniem na całą górę (7 pomieszczeń). Bez kominka temp w domu (mówimy o tych dniach ostatnich mroźnych) ok 23C z kominkiem 25-26C. Na tydzień w mrozach idzie około 7-8 wiader 16 kgramowych, bez mrozu 5-6 wiader. Tona kosztuje 750pln. To jak dla mnie b.dobry wynik i jak widzicie jesteśmy dosyć ciepłolubni. No i ten pokój nad garażem czytałem kilka opini że jest zimny, u mnie rzekłbym jest bardzo ciepły mimo że jest od strony północnej. Trzymajcie się ciepło, ponoć od środy moniec mrozów w dzień Pozdr, Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 80mariusz80 11.02.2012 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 @arekdmJeśli pamiętasz, to opisz mi szczegółowo ten pokój nad garażem: ile grzejników?, podłogówka?, są okna dachowe?, ile i jaki styro na podłodze?, czy garaż na suficie też ocieplony poniżej?, wełna pod dachem i w suficie? jakie grubości? W tym roku będę ocieplał dom od wewnątrz i martwi mnie ten pokój nad garażem z relacji innych użytkowników. Na razie kupiłem do niego styro z lepszą lambda, 4+3 cm; ale waham się co do grubości wełny nad nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TAR 11.02.2012 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 mariusz80 u mnie ten pokoj tez jest dosc cieply, mimo ze nad garazem i od najbardziej wietrznej strony. najzimniejszym pokojem w domu jest ten najmniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Namtar 11.02.2012 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 80mariusz80widzisz a u mnie wrecz przeciwnie, w pokoju nad garazem jest najzimniej mimo iz na podlodze jest 8 cm styro o najlepszej lambdzie jaka znalazlem wsrod tym na podlogi, ocieplony jesli chodzi o skosy tez jest solidnie (30 cm welny), mam w nim 3 grzejniki (2 pod oknami dachowymi i jeden duzy) a mimo tego w nocy sie mocno wychladza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TAR 11.02.2012 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 a na suficie w garazu masz tez styro? i na scianie wewnetrznej pomiedzy salonem a garazem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Namtar 11.02.2012 23:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 no wlasnie nie i to chce tego lata naprawic, na100% daje styro na sufit garazu ale czy na sciane tez ???? nie wiem czy warto mi zaciesniac i tak maly garaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TAR 11.02.2012 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 jesli sie nie myle to w projekcie jest styro na tej scianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte na żądanie 11.02.2012 23:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 i temu m.in. podniosłem parter o 1 pustak do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aga-gaga 12.02.2012 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Jak powinna wyglądać wylewka pod kominkiem- grubsza czy cieńsza. Czy dawaliście styropian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TAR 12.02.2012 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 my dawalismy, wylewka taka sama jak wszedzie w salonie, jak nie dasz styro to masz dodatkowy mostek termiczny na posadzce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.