Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Właśnie o taką konkretną odpowiedz mi chodziło, dzięki za opinie, na pewno rozjaśniło mi się w wyborze murarza. Też mi się wydawało że 35.000 za stan surowy bez dachu i okien to lekka przesada. Jutro odwiedze pozostałe firmy, zależy mi na tym aby był 1 murarz płacony no i ja jako pomocnik ewentualnie ja i brat:P

 

u mnie ma ekipa wchodzić przed końcem lutego, za robociznę liczą bez dachu ok 35tyś a z dachem lekko powyżej 40tyś (w tym koparka itp) a ja w tym czasie mogę spokojnie na to zarabiać ;) oczywiście jak bym miał możliwość to bym chętnie był i pomagał na budowie, ale realia są inne - jak masz etat to musisz robić swoje.

w każdym razie potwierdzam, że 35tyś to dużo za dużo za jednego człowieka potrzebującego pomocy. i to oczywiste, że murarz bez pomocnika rady nie da...

 

mC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

znalezc murarza to chyba nie jakis wielki problem, poszukaj w ogloszeniach np. na gratce lub anonsach jest tego multum. i umow sie na przyklad na stala kwote za m-c lub kontrakt - 10-12 tys to spora suma za murarke. za m-c wychodzi ok 4000 tys. (zakladajac budowe 3 m-ce) Moze nie jakies kokosy ale przy obecnym kryzysie to dobra kwota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalezc murarza to chyba nie jakis wielki problem, poszukaj w ogloszeniach np. na gratce lub anonsach jest tego multum. i umow sie na przyklad na stala kwote za m-c lub kontrakt - 10-12 tys to spora suma za murarke. za m-c wychodzi ok 4000 tys. (zakladajac budowe 3 m-ce) Moze nie jakies kokosy ale przy obecnym kryzysie to dobra kwota.

 

Znajomy z Wrocławia postawił dom za grosze, bo trafił na dwóch Ukraińców, którzy liczyli sobie za godzinę pracy. Początkowo był sceptyczny, ale wyszło idealnie. Nie mógł uwierzyć ile wysiłku i jakim tempem za "grosze" tych dwóch fachowców pracowało. Mieszkając obok czasem ich wspomagał, co mógł i umiał to robił. Etap murów kosztował go niecałe 3 tyś złotych. Przy moich 25 tysiącach zrobili mi się smutno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy stalowe, blacha AcerolMittal 0,50 grafit mat RAL7024, ma taką fajną, chropowatą strukturę.

15 parapetów + plastikowe końcówki, 7mb obróbki balkonu nad wykuszem oraz 3mb wiatrownic + przesyłka całości = 420zł.

 

a gdzie to było zamawiane? i skoro wysyłkowo to kto to montował? można samemu to zrobić (kiedy?) czy też goście od elewacji muszą ten temat ugryźć?

 

mC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie to było zamawiane? i skoro wysyłkowo to kto to montował? można samemu to zrobić (kiedy?) czy też goście od elewacji muszą ten temat ugryźć?

 

mC

 

Zamawiane przez allegro - wysłałem prośbę o wycenę 10 firmom i wybrałem najtańszą ofertę.

Montowałem sam po zrobieniu warstwy zbrojeniowej elewacji. Czy tak się robi - nie mam pojęcia :)

Ostateczną warstwę kleju oraz tynk będą nam robić fachowcy "kiedyś tam". Wtedy się okaże czy są potrzebne jakieś poprawki.

Sam montaż to IMHO banał - pewnie dlatego firmy od elewacji robią to gratis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan "0"

- ustal jak ma być wykonany wykop, czy beton będzie lany do ziemi, czy w szalunek

- zwróć uwagę na wykonanie zbrojenia - to wszystko ma się trzymać kupy

- izolacja, zwróć szczególną uwagę na poziomą

- bloczki - nie oszczędzaj, nie kupuj takich, które 2h wcześniej wyszły z linii produkcyjnej

- wzmocniona posadzka (pod kominami fundamenty, pod ciężkimi elementami zbrojenia)

- dobrze rozplanuj pomieszczenia pod kątem ścieków - zaoszczędzisz sobie nerwów później

- zrób dojście do budynku dla mediów (woda, prąd, gaz)

- jeśli trzeba obsyp fundamenty piachem, ziemią i pozagęszczaj, żeby się to nie rozlazło

- na każdym etapie rób zdjęcia

 

Co do materiałów, ja od robena uciekłem na etapie dachu (chciałem na początku monze+ bo tania), później zobaczyłem taką po jednym sezonie i uznałem, że kicha, szkliwo popękane, wyglądała paskudnie. Co do pustaków to oprócz firmy ważne jest skąd materiał przyjechał, gdzie został wypalony. Bo wienerberger, wienerbergowi nie równy.

 

Strop z terrivy jest chyba łatwiejszy do wykonania, nie trzeba się dłubać ze zbrojeniem. Jego wagę widzę tylko w akustyce. Jak masz w planach duużo dzieci biegających po poddaszu i marzyłby Ci się spokojny wieczór w salonie to jednak monolit będzie lepszy.

 

Serdeczne dzieki za porady - beda bardzo przydatne. Może ktoś mógłby wskazać konkretne produkty niezbędnę, w odpoeiwedniej cenie mające dobre parametry.

Wyjaśnij prosze co znaczy "dobre rozplanowane pomieszczenia pod katem ścieków"?

jaka to dobra izolacja pozioma?

Ustalić jak będzie wykonany wykop-rozumiem, że wchodzi w gre mechaniczny wykop tj. koparka lub własnymi recami tj. robotnik?

w jakiej sytuacji trzeba poobsypywać fundmanety piachem itp.?

Edytowane przez przemas791
kilka kwestii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte na żądanie
Wyjaśnij prosze co znaczy "dobre rozplanowane pomieszczenia pod katem ścieków"?

 

Domyślam się, że chodziło mu o to, żebyś dobrze rozplanował odpływy w łazienkach, zlewach, umywalkach, pralkach etc. Chodzi o to, że na etapie stan "zero" wylewasz chudziak więc musisz pod nim rozłożyć wszystkie instalacje od kanalizacji. Jak źle to rozplanujesz to później trzeba kuć (niestety u mnie muszę w 2 miejscach). Jeśli nie jesteś tego piewien to nie zalewaj chudziaka tylko wsyp piach w fundamenty i układaj mury. Potem lepiej widać co gdzie ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzieki za porady - beda bardzo przydatne. Może ktoś mógłby wskazać konkretne produkty niezbędnę, w odpoeiwedniej cenie mające dobre parametry.

Wyjaśnij prosze co znaczy "dobre rozplanowane pomieszczenia pod katem ścieków"?

jaka to dobra izolacja pozioma?

Ustalić jak będzie wykonany wykop-rozumiem, że wchodzi w gre mechaniczny wykop tj. koparka lub własnymi recami tj. robotnik?

w jakiej sytuacji trzeba poobsypywać fundmanety piachem itp.?

 

Lokmen wcześniej dobrze to rozpisał. Chodzi o uniknięcie cofania się do już wykonanego etapu budowy. Najlepiej jak obecne wykonanie będzie się pokrywało z Twoją własną wizją i aranżacjami pomieszczeń, a nie tylko z projektem.

 

Co do izolacji to nie mam wiedzy. W sieci znajdziesz sporo produktów, którymi warto się zainteresować. Ważna jest też jakość położenia.

 

Przy wykopie zwróć uwagę na staranność prac. Żeby nie było sytuacji, że w jednym miejscu będziesz miał powiedzmy 40 cm, a w drugim 60. Później odbije się to na ilości betonu. Oczywiście możesz zadecydować czy będzie kopany ręcznie, czy koparką - ważne też jaki masz grunt. Jak piasek, to sprawna ekipa wykopie fundament w ciągu paru godzin (w takim wypadku nie ma sensu inwestować w ciężki sprzęt). Jeszcze pozostaje kwestia szalunku. Jedni robią, inni ładują beton prosto w ziemię.

 

Zagęszczenie piachu na zewnątrz ścianek jest o tyle istotne, że przy zagęszczaniu wewnątrz bryły budynku, ścianki Ci się nie rozjadą. Częsty błąd prac przy jeszcze świeżych murach.

 

O materiał popytaj w kilku hurtowniach. Zarówno we Wrocławiu i bliżej wioski lub następnej większej miejscowości. Z doświadczenia wiem, że Wrocław jako duże miasto wcale nie jest droższy. Co do jakości to nie zawiodłem się np na MSM Tyska (wylot na Oławę), Budinpol (kilka oddziałów, ja korzystałem z Brucknera) i AB Renowa (czasem wpadałem na Bota-Żelińskiego). Jeśli dobrze czytałem, to Ty jesteś od strony Strzelina, masz blisko na Bielany. Czasami jak już mi nerwy przy negocjacjach puszczały, to zaglądałem do marketów - Praktiker, Castorama - też warto sprawdzać ich ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również na etapie planowania, a czas nas goni. Kuchnia będzie standardowo w U i planujemy sufit podwieszany na szerokość szafek stojących (60cm). Ledy chcemy umieść ok. 45cm od ścian. Jakieś sugestie od bardziej doświadczonych? :)

 

Ja mam dokładnie tak samo zrobione, tzn. sufit na 60cm, a oświetlenie blisko krawędzi, myslę że wyszło ok. 50cm.

Edytowane przez margaret2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłosiłem dziś rozpoczęcie robót do inspektoratu :) Od 15 można budować!

Patrząc na pogodę to start i tak się przesunie, ale przynajmniej temat już z głowy.

 

Okna Vetrex optimal black zarezerwowane w zimowej cenie, dalesze kroki w tym temacie w marcu jak się pojawią mury ;) lookmen - jeszcze raz dzięki!

 

No i dziś ma przyjść rozdzielnia budowlana, jak będzie pogoda to w przyszły weekend będziemy montować (tyle że pogody ma nie być ;) ).

 

I to na razie tyle z naszych postępów...

 

mC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte na żądanie

A my dziś dorobiliśmy się okien :) i podłączyliśmy się pod monitoring SOLID (bez prądu- a jak...)

Od poniedziałku wchodzi hydraulik.

 

lookmen - jeszcze raz dzięki!

 

Podziękujesz jak zamontują :)

 

No i dziś ma przyjść rozdzielnia budowlana, jak będzie pogoda to w przyszły weekend będziemy montować (tyle że pogody ma nie być ).

 

No tam u was na Kaszebe zawsze z tą zimą dłużej jakoś. Pamiętam, że u nas na Kociewiu już dawno po śniegu podczas gdy u was zima jeszcze na dobre. A to raptem 40km.

 

Zdj%25C4%2599cie%25202013-02-08%252018.47.12.jpg

 

Zdj%25C4%2599cie%25202013-02-08%252018.46.30.jpg

Edytowane przez Konto usunięte na żądanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem kolejne wyceny budowy rodka 6A. I tak:

40.000 PLN netto ( fundament, ściany, kominy, strop) + dach ok.20.000;

55.000 PLN netto ( stan zerowy 16.000, mury do stropu 12.000, strop z wiencami terriva 10. 000, sciany kolankowe szczytowe i wieńce 8.000, komin 3000, schody 2 000, ścianki działowe 4 000) + dach karpiówka 22 000 lub inna dachówka 19 000.

Jeszcze inny wykonawca zaproponował 350 000 za stan deweloperski ( tylko jeszcze musze z nim ustalić co oznacza wg niego stan deweloperski).

co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem kolejne wyceny budowy rodka 6A. I tak:

40.000 PLN netto ( fundament, ściany, kominy, strop) + dach ok.20.000;

55.000 PLN netto ( stan zerowy 16.000, mury do stropu 12.000, strop z wiencami terriva 10. 000, sciany kolankowe szczytowe i wieńce 8.000, komin 3000, schody 2 000, ścianki działowe 4 000) + dach karpiówka 22 000 lub inna dachówka 19 000.

Jeszcze inny wykonawca zaproponował 350 000 za stan deweloperski ( tylko jeszcze musze z nim ustalić co oznacza wg niego stan deweloperski).

co Wy na to?

 

Dwie pierwsze wyceny - drogie.

Do stanu developerskiego musisz doliczyć wykończenia i wyposażenie. Kolega miał 400 tyś za podobny domek za stan pod klucz + ogrodzenie, kostka (z czego on miał kupić cały materiał na łazienki i sam robił centralne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...