Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jeśli chodzi o nasze WZ to jeszcze kawalek drogi mysle. Teraz musze podjechac do urzedu arch bo nie mam uzbrojenia terenu i musze albo podpisac umowe z MPWiK ze sobie to zrobie a ma ponad 30m wie koszt niesamowity albo od nich tylko pociagnac wode a na ogródku załozyc przydomową oczyszczalnie. Rozwiazanie fajne, w naszym wypadku tansze w wykonaniu i eksploatacji ale nie wiem czy mamy wystarczajaco duzo miejsa na dzialce i czy sie zgodza. Z gazu chyba jednak zrezygnyjemy bo faktycznie bylby na potrzebny jedynie do płyty w kuchni. Pozostaje jeszze kwesia pradu ale od energi nie dostalismy info ze cos jest nie mozliwe wiec ufam ze tu jest ok. Tak wiec jak tylko wroce z urlopu to biegne i nanosze do wniosku stosowne poprawki. Bardzo bym chciala miec w tym roku stan zamkniety ale cos mi sie nie wydaje zebym wogle dziure zdazyla wykopac. No i na razie tyle, jak sie ruszy to dam znac

A tak przy okazji czy ktos z was zrezygnowal z gazu?? robi oczyszczalnie??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadaczy rododendronów :lol

Budujemy dom w Rododendronach 6 G2 w województwie opolskim!

Od kilku miesięcy śledzę wasze wypowiedzi na forum i są mi bardzo pomocne w podejmowaniu różnych decyzji..

wprowadziliśmy kilka zmian w projekcie:

-podniesienie ścianki kolankowej o jeden pustak

-przeniesienie kotłowni do garażu

-powiększenie drzwi wejściowych oraz okien w wykuszu

-zamiana dwóch bram garażowych na jedną dużą

-strop terriva

 

Już się nie umiem doczekać efektu końcowego..

 

pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dwa kominy (dokładnie tak jak w projekcie). Weszło mi 400 cegieł - z tym, że klinkierem murowane jest od momentu "wyjścia" komina z dachu. Poniżej zwykła cegła.

co do klinkieru to kup najtańszy, tak naprawdę z dołu to nie widać tych nierówności czy zabrudzeń (wiem bo oczyściłem się jak głupi po spoinowaniu, teraz komin z bliska jest przykurzony i ubrudzony miejscami, a z dołu widać jakby był świeżo glancowany ;) ) odcienie cegły też nie były idealne identyczne i także z dołu nic nie idzie zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Podobnie jak Wy czekam na pozwolenie na budowę (w tym miesiącu już powinno być).

Mój domek będzie w całości podpiwniczony, garaz (dwustanowiskowy) przeniesiony do poziomu piwnicy a powierzchnia po garażu (na parterze) przeprojektowana na gabinet stomatologiczny.

 

Odnośnie stali do zbrojenia:

Ja kupuję słupy energetyczne za 17 PLN/sztuka (ok. 70-100 kg stali). Stal taka jest bardzo wartościowa (zdrowa) o różnych grubościach w zależności od rodzaju słupa. Na działeczce zgromadziłem już 50 słupów. Taka ilość powinna wystarczyć na 3/4 zapotrzebowania w stal.

Oszczędności na takiej stali są znaczne. Jedyny mankament - te słupu trzeba roztłuc a nie jest to lekkie zajęcie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

tu początkujący forumowicze:) Zdecydowaliśmy się na budowę Rodo6 z garażem na dwa samochody. Projekt już kupiliśmy i oddaliśmy do adaptacji. Zmiany na jakie się zdecydowaliśmy:

- likwidacja gabinetu na dole,

- 1 brama przy wjeżdzie do garażu,

- kotłownia w garażu,

- podniesienie ścianki kolankowej.

Będziemy budowali się w Dębogórze (wielkopolskie), może ktoś w wielkopolsce wybudował już Rodo pozwoliłby go obejrzeć na żywo??

Liczymy na Waszą pomoc, bo widzę, że trafiliśmy na doświadczonych budowniczych:))

Pozdrawiamy,

Magda i Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam (dużo budujących ten domek ma przeniesioną kotłownię do garażu i postawiony dodatkowy komin), wiem że nie wszędzie się da ale teraz tak czasem myślę, że w moim przypadku mogłem wjazd do garażu zrobić z drugiej strony (tak aby był od strony tarasu). Piszę to dlatego, że wtedy kotłownię można by przenieść do garażu nie budując dodatkowego komina. U mnie to i tak bez znaczenia bo gazem będziemy ogrzewać więc kotłownia nie musi być jakaś duża ale wejście od tarasu byłoby praktyczniejsze i nie od drogi. Mógłbym nie zamykać garażu i nikt by mi tam nie zaglądał, łatwiejszy dostęp do wszystkich sprzętów typu kosiarka, wąż ogrodowy, przedłużacz czy grill i nie musiałbym obchodzić chałupki dookoła - bo życie poza domem toczy się od strony tarasu prawda?

tak, to był mój błąd, że tak nie zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

Noszę się z zamiarem zakupu pustaków Max U-220 lub Porotherm P+W. Problem w tym,że nie wiem które wybrać.Miejsce budowy Rzeszów. Może byście coś poradzili.

Wśród samych MAX-ów są z Kupna (3,40- 3,81 zł/szt), Hadykówki (ok.3,80-3,99 zł/szt), Harasiuk ok.2,99 zł/szt, Leyera ok.2,81-2,90 zł/szt - it ak więc są między nimi duże rozbieżności cenowe.Niektórzy mówią,że pustaki Leyera się kruszą.

Niektórzy mówią też, że Porotherm jest bardziej kruchy od Max-a, ja znowu czytałam, że jest bardzo twardy. Pomóżcie coś, może na podst. własnych doświadczeń. Może znacie też tańsze składy budowlane. Ja robiłam rozeznanie w BOZ Rzeszów, RCMB, BISBud, Budi Max, Lutoryż Pan. Kopacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o pustaki Max to sa one tansze niz Poro lub Leyer (koszt m2) ale do mnie jakos nie przemawiaja - musisz bowiem doliczyc sobie koszt zaprawy ktora kladziesz w spoinach pionowych (w przypadku P+W ta zaprawa odpada, bo kladziesz tylko pozioma)

Ja mam Leyera i nie narzekam i z tego co widze to jest bardzo twardy (widac to gdzy chce dociac pustaka pila), a czy tak bardzo kruchy - mysle ze nie. Ceramika jesli jest twarda to musi byc w jakims tam stopniu krucha (zasadniczo to co jest twarde jest tez kruche)

Mnie osobiscie bardzo podobaja sie sciany z takich pustakow, a Leyer wyszedl mnie duzo taniej niz Poro - wiadomo chodzi o rabat jaki dostaniesz w hurtowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Namtar za podpowiedż odnośnie jakości. Choć z tą ,,taniością" Max-ów w stosunku do Poro to się nie zgodzę gdyż Max-ów trzeba kupić 2 razy tyle co Poro tj. Max wynosi 22 szt/m2 a Poro 11 szt/m2.Tak więc przy obecnych cenach dalej zakup na cały dom w przyp. Poro wychodzi najtaniej, bo trzeba ich mniej. Max musiałby być ponad 2 razy tańszy od Poro by się opłacał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam porotherm 30 P+W wienerbergera i nie narzekam; majstrowie docinają go wzdłuż i w szerz szlifierką tarczową (albo czymś podobnym :roll: ), nawet te kanty przy wykuszu, tylko przy szczytach trudno dociąć ukośnie (mówią,że maxa się da, a poro nie bardzo-za dużo odpadów, więc szkoda materiału)i luki uzupełniają cegłą kratówką (ale raptem 300szt zamówiłam, a cegła tania). Polecam ten materiał!!!!patrz na cenę m2, nie na cenę szt! 8) no i poroth jest większy, więc ściany powstają w błyskawicznym tempie :lol: :lol: :lol: co cieszy oko bardzo :lol: :lol: :lol:

a zaprawa idzie tylko w poziomie (cement drogi, piasek też :roll: ) poza tym grubość 30cm ściany i na to damy tylko 10cm styropianu, a nie 14 jak w prjekcie-oszczędność na ociepleniu duuuuuża - styropiam drooooogi :roll:

wydaje mi się, że lepiej dołożyć parę gr., a kupić dobry materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...