Bogusław_58 14.10.2009 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Proszę mi powiedzieć, jak to jest na prawdę z łączeniem stali z miedzią.Zbiornik i instalacja ze stali a wężownica wykonana z miedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 14.10.2009 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Witam! Od miesiąca użytkuje ogrzewanie z buforem Jakie sterowanie godowe zainstalowałeś i jakiej wielkości masz naczynia wzbiorcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario_k 14.10.2009 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 No mnie najbardziej interesuje wydajność przy temperaturze w buforze na poziomie 50 stopni. Mnie też coś takiego. 2/3 od góry max. 50*C. Jak podejrzewam rozkład temperatur w buforze niewiele wpłynie na moc szczytowąStawiam, że wpłynie. Bo jeśli dolna 1/4 bufora ma 20*C to dynamika wymiany ciepła jest mniejsza niż przy 25*C. Moc będzie proporcjonalna do sumy iloczynów temperatury danej warstwy i jej wysokości. (no do całki bo to rozkład ciągły:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 14.10.2009 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Też mi się wydaje że sporo zależy od tego co będzie na dole bufora ! Mam jeszcze ciekawostkę, niedawno rozważaliśmy wielkość naczynia zbiorczego! Naładowałem kiedyś bufor do 90 Stopni, wyłażę na strych, dotykam naczynia i rurek i wszystko zimne ! Wywaliło mi wodę (przez zagotowanie) jak eksperymentowałem na poczatku ,od tamtej pory nie dobijałem nic, przy buforze wyziębionym ( 20 C) obieg jest. Widocznie nad rurką zasilającą w buforze jest tyle miejsca że robi za naczynie i poziom wody jest wystarczający ! Rurkę zasilającą wpiąłem nieco niżej denka, chyba dobrze zrobiłem. W końcu nic nie straciłem bo i tak naładuję wszystko z tego miejsca !!! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmarci 14.10.2009 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Naczynie przeponowe to jest to co mnie martwi trochę. Mianowicie mam wody w układzie jakieś 2200l naczynie przeponowe 200l. Po rozpaleniu ciśnienie dość szybko wzrasta do 2 at, póżniej stoi dość długo i przy dobijaniu do 90-95 stopni potrafi być 2,6-2,8 at. jest to wg mnie za dużo. Nie wiecie dlaczego tak się dzieje? Taka charakterstyka pracy naczynia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmarci 14.10.2009 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Jeśłi chodzi o c.w.u jak woda ma góra 50 srodek 40 , 30 na dole bufora to spokojnie wody pod dostatkiem, nawet do wanny gdzie można jeszcze bawić się w dopuszczanie mocno cieplejszej. Przy nizszych 40,30,30 prysznic spkojnie. Przy rozładowaniu u mnie na dole nie wychladza sie ponizej 30 stopni, raczej dochodzi do tego, ze temperatura w calym zborniku wyrównuje sie warstwami do poziomu 30 stopni - przypuszczam ze ma na to wplyw dzilanie ogrzewania i troche cyrkulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmarci 14.10.2009 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Mam prostą pogodówke z firmy PWKEY, w zasadzie ma wszystko oprócz ustawienia własnej krzywej i temperatury wewnetrznej dzień/noc. Koszt 160zł. Wykonanie bez wyswietlacza jeszcze taniej kole 120zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 14.10.2009 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 nie koniecznie będzie ci tyle potrzebne tej izolacji, zbiornik buforowy wykonany z rury, ma skończoną, graniczną grubość izolacji po której przekroczeniu nie ma uzysku w postaci zmniejszenia strat ciepła przez ściankę zbiornika. W zbiornikach wykonany w kształcie prostopadłościanu zjawisko to nie występuje.To jakaś nowa teoria, czy wiesz to z doświadczenia ? O ile dobrze pamiętam, robiliśmy na uczelni na wymianie ciepła takie zadanie. Po przekroczeniu pewnej grubości izolacji wzrost powierzchni oddającej ciepło na drodze konwekcji ma większe znaczenie na straty ciepła z rury (zasobnika), niż wzrost grubości izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 14.10.2009 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 nie koniecznie będzie ci tyle potrzebne tej izolacji, zbiornik buforowy wykonany z rury, ma skończoną, graniczną grubość izolacji po której przekroczeniu nie ma uzysku w postaci zmniejszenia strat ciepła przez ściankę zbiornika. W zbiornikach wykonany w kształcie prostopadłościanu zjawisko to nie występuje.To jakaś nowa teoria, czy wiesz to z doświadczenia ? O ile dobrze pamiętam, robiliśmy na uczelni na wymianie ciepła takie zadanie. Po przekroczeniu pewnej grubości izolacji wzrost powierzchni oddającej ciepło na drodze konwekcji ma większe znaczenie na straty ciepła z rury (zasobnika), niż wzrost grubości izolacji.Ok. Ale dlaczego dla zbiornika prostopadłościennego takie zjawisko nie miałoby występować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 14.10.2009 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Nie pamiętam. Ale zajrzałem właśnie do książki z wymiany ciepła. Tak naprawdę, to to zjawisko nie ma żadnego praktycznego znaczenia. Przynajmniej w tym przypadku. Dla izolacji o grubości niższej od tej krytycznej, zwiększanie jej grubości powoduje zwiększenie strat ciepła. Dla izolacji o grubości większej, powoduje zmniejszenie strat ciepła. W przypadku rur z wodą, krytyczny promień izolacji (nie grubość!) jest rzędu centymetrów. Więc "wypada" w środku zbiornika z wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawek_wlkp 14.10.2009 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 nie koniecznie będzie ci tyle potrzebne tej izolacji, zbiornik buforowy wykonany z rury, ma skończoną, graniczną grubość izolacji po której przekroczeniu nie ma uzysku w postaci zmniejszenia strat ciepła przez ściankę zbiornika. W zbiornikach wykonany w kształcie prostopadłościanu zjawisko to nie występuje.To jakaś nowa teoria, czy wiesz to z doświadczenia ? Rura to niestety bardzo wredny kształt do izolacji... zwiększając zbytnio grubość izolacji zwiększamy powierzchnię wypromieniowywania ciepła, w przegrodach płaskich nie ma tego problemu, powierzchnia izolowana i powierzchnia zewnętrzna izolacji są mniej więcej równe sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VIP Jacek 14.10.2009 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 VIP Jacek Pomyśl jak długo Ci jeszcze ten zasobnik posłuży,zwykle wytrzymują kilka lat no chyba że z nierdzewki jest Skoro już przerabiasz instalację to zrób bufor z wężownica tak jak Ja. Podłącz wszystko i zrób baypass z możliwością ominięcia bufora. Koszt to kilkaset zł a w każdej chwili możesz odciąć wężownicę w buforze lub zasobnik i grzejesz cwu jak chcesz! U mnie ta wężownica sprawdza się znakomicie, jeśli na dole zbiornika mam 20 stopni , w środku 30 C a na górze 50 C to w kranie leci mi jakieś 40 C ! Nawet się tego nie spodziewałem, przecież to prawie rozładowany bufor A wszyscy się martwili że nie nagrzeje się woda czyli można podłączyć bufor i zasobnik cwu razem i grzać, albo bufor, albo zasobnik cwu. Nie chcę rezygnować ze zbiornika cwu skoro już go mam. Jak ten baypass wykonać? Nie bardzo rozumiem, jak to zrobić? Czyli w lecie odcinam grzanie bufora i grzeję tylko zasobnik cwu, albo odwrotnie. Może jakiś schemat narysujecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 14.10.2009 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Naczynie przeponowe to jest to co mnie martwi trochę. Mianowicie mam wody w układzie jakieś 2200l naczynie przeponowe 200l. Po rozpaleniu ciśnienie dość szybko wzrasta do 2 at, póżniej stoi dość długo i przy dobijaniu do 90-95 stopni potrafi być 2,6-2,8 at. jest to wg mnie za dużo. Nie wiecie dlaczego tak się dzieje? Taka charakterstyka pracy naczynia? A po co pracujesz na takich wysokich ciśnieniach? Ja mam jakieś 1200 litrów w układzie, naczynie przeponowe 80 litrów, i maksymalne wahania ciśnienia od 0,3 do 0,8 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 14.10.2009 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Panowie podpowiedzcie Czy na krótkim obiegu kotłowym za zaworem esbe tv musi byc pompa czy tez niekoniecznie. Czy zawór ten bedzie prawidłowo działał przy grawitacyjnym obiegu? Zawór esbe tv nie otworzy Ci się przy grawitacyjnym obiegu musisz zamontować pompę która uruchamia się przy 60*C i dopiero krążąca woda w małym obiegu spowoduje otwarcie zaworu esbe tv. A tu masz link jak to prawidłowo podłączyć http://www.atmos.cz/poland/prislusenstvi-sestava-004-termoregulacni-sestava-kotloveho-okruhu-esbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
horsey 14.10.2009 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Ja mam pytanie do znawców tematu, bo póki co to dopiero się zaczynam interesować ogrzewaniem i jego potencjanym rozwiązaniem w moim domu. Zainspirowany tym artykułem zrodził mi się w głowie pewien pomysł. Mój dom to ściana jednowartwowa Porotherm44SiNowy, poddasze ocieplone 20cm, 150m2 pow.u. , dom podpiwniczony. W zamyśle jest zainstalowanie kotła "wszystkopalnego" ok.25kW głównie opalanego drewnem i węglem (może flot węglowy). Chciałbym żeby to współpracowało z grzejnikami i podłogówką umiejscowioną w kuchni, wiatrołapie,korytarzu,łazience na parterze i piętrze. Jako zasobnik CWU myślałem zainstalować coś takiego, umożliwiło by to posiadanie CWU latem lub w okresach przejściowych gdy nie paliło by się w piecu. Zasobnik może pracować z kotłem poprzez termostat przełanczający z priorytetem ciepłej wody i zamiast puszczać obieg na grzejniki myślałem to wpuścić do bufora np.700L i dopiero z tego ogrzewać podłogówkę i grzejniki. (jak na schemacie nr.3) ale układ taki będzie dość mocno rozbudowany (kosztowny) i do końca nie wiem jak to się sprawdzi, czy te 700L wystarczą by w zimie utrzymać w domu odpowiednią temp. paląc w piecu tylko popołudniami ( po powrocie z pracy) powiedzmy przez te 6-8h Nie jestem jakoś super obeznany w temacie, raczej ogólnie Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.10.2009 05:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Rura to niestety bardzo wredny kształt do izolacji... zwiększając zbytnio grubość izolacji zwiększamy powierzchnię wypromieniowywania ciepła, w przegrodach płaskich nie ma tego problemu, powierzchnia izolowana i powierzchnia zewnętrzna izolacji są mniej więcej równe sobie.Tylko, te płaskie powierzchnie też się kiedyś kończą ... krawędziami, które także trzeba zaizolować. To co zyskujesz na płaskiej powierzchni, tracisz na krawędziach. Jak byś nie liczył rura ma najmniejszą powierzchię zewnętrzna w stosunku do powierzchni przekroju, czy objętości, Lepsza pad tym względem jest tylko kula. Masz dwa zbiorniki walcowy o średnicy 500mm i prostopadłościenny o boku 443mm x 443mm Wysokość ta sama, np. 2000mm. Chcesz zaizolować je tak aby straty były minimalne, np. izolacją o grubości 200mm. W przypadku walca powierzchnia boczna izolacji będzie równa 5,65m2. W przypadku prostopadłościanu 6,06m2 i to przy założeniu, że na krawędziach izolacja będzie zaokrąglona. Który zbiornik wykaże większe straty? Ciekawostka. Gdy grubość izolacji zwiększysz znacznie, np. do 2000mm, obie wielkości zbliżają się do siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksander1 15.10.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Zdjęcie i opis zaworu esbe dostępne na: http://kotly.com/product_info.php?products_id=1368 Zastosowanie: Urządzenie przeznaczone do instalacji grzewczych z kotłami opalanymi paliwem stałym. Zawór TV zabezpiecza kocioł przed powrotem wody o niskiej temperaturze. Zawór montowany jest na zasilaniu ciepłej wody (72OC) albo na powrocie (45OC, 55OC lub 60OC)-rozwiązanie zalecane. Przyłącza 1 i 3 są zawsze otwarte, co umożliwia cyrkulację w obiegu kotłowym. Wejście 2 otwiera się wraz ze wzrostem temperatury. Na wejściu 3 należy zainstalować zawór regulacyjny. Zawór dostępny jest w czterech wersjach temperatury otwarcia 45OC, 55OC, 60OC lub 72OC. Wejście 2 będzie w pełni otwarte gdy temperatura wzrośnie 10OC powyżej temperatury zaworu TV. Zawór może być montowany w dowolnej pozycji. Czytając opis dochodze do wniosku że zawór jest otwarty na początku tylko dla obiegu kotłowego. Dopiero po wzroście temperatury zaczyna się otwierać (mechanizm bimetaliczny jak sądzę) na przewód powrotny i mieszać wodę. Wg mnie wydaje mi się, że w obiegu grawitacyjnym powinien chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksander1 15.10.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Zdjęcie i opis zaworu esbe dostępne na: http://kotly.com/product_info.php?products_id=1368 Opis:Urządzenie przeznaczone do instalacji grzewczych z kotłami opalanymi paliwem stałym. Zawór TV zabezpiecza kocioł przed powrotem wody o niskiej temperaturze. Zawór montowany jest na zasilaniu ciepłej wody (72OC) albo na powrocie (45OC, 55OC lub 60OC)-rozwiązanie zalecane. Przyłącza 1 i 3 są zawsze otwarte, co umożliwia cyrkulację w obiegu kotłowym. Wejście 2 otwiera się wraz ze wzrostem temperatury. Na wejściu 3 należy zainstalować zawór regulacyjny. Zawór dostępny jest w czterech wersjach temperatury otwarcia 45OC, 55OC, 60OC lub 72OC. Wejście 2 będzie w pełni otwarte gdy temperatura wzrośnie 10OC powyżej temperatury zaworu TV. Zawór może być montowany w dowolnej pozycji. Czytając opis dochodze do wniosku że zawór jest otwarty na początku tylko dla obiegu kotłowego. Dopiero po wzroście temperatury zaczyna się otwierać (mechanizm bimetaliczny jak sądzę) na przewód powrotny i mieszać wodę. Wg mnie wydaje mi się, że w obiegu grawitacyjnym powinien chodzić, bo do otwarcia zaworu nie jest chyba potrzebny ruch wody wywołany pompką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aleksander1 15.10.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Zdjęcie i opis zaworu esbe dostępne na: http://kotly.com/product_info.php?products_id=1368 Zastosowanie: Urządzenie przeznaczone do instalacji grzewczych z kotłami opalanymi paliwem stałym. Zawór TV zabezpiecza kocioł przed powrotem wody o niskiej temperaturze. Zawór montowany jest na zasilaniu ciepłej wody (72OC) albo na powrocie (45OC, 55OC lub 60OC)-rozwiązanie zalecane. Przyłącza 1 i 3 są zawsze otwarte, co umożliwia cyrkulację w obiegu kotłowym. Wejście 2 otwiera się wraz ze wzrostem temperatury. Na wejściu 3 należy zainstalować zawór regulacyjny. Zawór dostępny jest w czterech wersjach temperatury otwarcia 45OC, 55OC, 60OC lub 72OC. Wejście 2 będzie w pełni otwarte gdy temperatura wzrośnie 10OC powyżej temperatury zaworu TV. Zawór może być montowany w dowolnej pozycji. Czytając opis dochodze do wniosku że zawór jest otwarty na początku tylko dla obiegu kotłowego. Dopiero po wzroście temperatury zaczyna się otwierać (mechanizm bimetaliczny jak sądzę) na przewód powrotny i mieszać wodę. Wg mnie wydaje mi się, że w obiegu grawitacyjnym powinien chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 15.10.2009 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Mam taki zawór esbe tv60 zamontowany u siebie na powrocie i tak jak pisałem wcześniej nie ma takiej możliwości żeby otworzył się sam grawitacyjnie. Dopiero pompka przepompowując szybko wodę powoduje że termostat się ogrzewa i otwiera. Dodam jeszcze że jak układ c.o za zaworem jest dość mocno wychłodzony to przy rozpalaniu ten zawór troszkę świruje (otwiera się i ponownie zamyka gdyż zimna woda przepływająca do niego go studzi.). I bez pompki nie ma szans żeby ten zawór działał. A powiedz mi dlaczego się uparłeś żeby działało to grawitacyjnie ?Ja zamontowałem układ tak jak jest na schemacie podanym przez producenta i całe c.o. hula mi na jednej pompce a mam podłączone do niego kilka grzejników i zasobnik ciepłej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.