Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

 

Rozwiązanie jest proste i kosztuje 100 zł. [ATTACH=CONFIG]457040[/ATTACH]

 

.

 

Czyli tak, jak przypuszczałem, nie rozumiesz słowa pisanego. I właśnie cię wyśmiałem, bo nie wiesz o czym piszesz i wciskasz dookoła swoje bajki. Czego nie widać przez twoje okno, to nie istnieje. Świat jest większy, niż twoje podwórko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

I właśnie cię wyśmiałem, bo nie wiesz o czym piszesz i wciskasz dookoła swoje bajki

Bredzisz i nic nie rozumiesz. Jedynie co umiesz to wskoczyć w temat walnąć rebus i obrazić kogoś za coś czego nie rozumiesz.

 

PS.

Nic dziwnego że masz problem gasnącego pieca z powodu braku opału po kilku godzinach palenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, a teraz jesteś dodatkowo znawcą od mojej piwnicy? No niesłychane. Jakoś cię w niej nigdy nie widziałem.

Powiedz mi, jak spalić paliwo w kotle węglowym górno-dolnym. A takich jest jeszcze masa w domach.

Jak mi napiszesz o spalaniu kroczącym, to cię wyśmieję. Nikt nie ma w domu całodobowego etatowego palacza, co cały czas siedzi przy piecu.

Nie musiałem być gdyż z twoich bezsensownych wypowiedzi wynika jasno że przeprowadziłeś się niedawno do swojego nowo wybudowanego domu z bloku.

Nadal bredzisz. I skąd urojenie, że mi w piecu gaśnie? Idź opowiadać swoje bajki tam, gdzie chcą cię słuchać. I to nie jest to forum.

Człowieku napisz o co ci chodzi lub idź się wyżyć do jakiejś porządnej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie.

Rozwiązanie z łańcuszkiem miałem w swoim dawnym piecu 30 lat temu i wiem jak działa. Myślałem że rozwiązanie z dmuchawą która też w sumie dmucha od dołu tak jak przez uchyloną klapkę na tym rysunku (choć i u góry w samym palenisku też są otwory) a dodatkowo jest sterowana i pracuje płynnie z różnymi prędkościami + pomiar spalin to lepsze rozwiązanie niż łańcuszek i klapka. Jeśli się mylę to dlaczego klapka była by lepsza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że rozwiązanie z dmuchawą.....

Dmuchawa była wymyślona do kotłów miałowych a nie do węgla tym bardziej do drewna. To że ludzie z jednej strony poczuli wygodę a z drugiej nie mieli innego wyjścia (brak klapki w popielniku) to inna inszość.

a dodatkowo jest sterowana i pracuje płynnie z różnymi prędkościami + pomiar spalin

Człowieku o czym ty mówisz. Tylko analizator spalin jest w stanie określić prawidłowy skład mieszanki i co najważniejsze ustawić prawidłową prędkość przepływu spalin.

Jeśli się mylę to dlaczego klapka była by lepsza

Klapka również wymaga w większości przypadków "okiełznania" a jej głównym atutem jest płynne działanie czego efektem jest minimalne wychłodzenie komory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za przepisy? Bo mój kocioł jeszcze o nich nie wie.

 

Od 2020 roku w całej unii europejskiej obowiązuje ecodesign. Dodatkowo w Polce obowiązuje rozporządzenie ministra dotyczące kotłów, a także w większości województw uchwały antysmogowe.

Przedmiotowy kocioł, będąc kotłem na drewno, wymaga obligatoryjnie zastosowania bufora w instalacji, żeby mógł spełnić wymagania przepisów, gdyż tylko z buforem uzyska wymaganą przepisami emisję spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ostatnio analizując projekt przyszłego domu myślałem nad ogrzewaniem. Jestem nastawiony na gruntową pompę ciepła. Jednak w domu ma być jeszcze kominek, i tak sobie pomyślałem że żeby nie przegrzewał mi salonu będzie to kominek z płaszczem wodnym. Więc żeby akumulowac energię z kominka planuje wykonać bufor ciepła, myślę nad 2500Litrow. Oczywiście pompa ciepła również wpięta do bufora. Dom 120m² parter ogrzewany podłogówką+ maty kapilarne, podpiwniczony (piwnica bez ogrzewania) oczywiście z rekuperacja.

Pytanie mam jak pogodzić grzanie CWU? Myślałem dac pompę ciepła Powietrzną do CWU z bojlerem 300L i postawić tak żeby chłodziła jedno z pomieszczeń w piwnicy (z warzywami, przetworami). Myślałem że lepiej może dac wezownice w buforze, jednak w kominku palone będzie żadko, glownie chce ohrzewac pompa ciepla która będzie ustawiona na 45°C. Jak dla mnie do CWU to trochę mało. Robić przepływowe grzanie w buforze i pompa ciepła ustawić na wyższy parametr (np 55°C Ale to już COP leci na dol) czy moze CWU grzac innym źródłem ciepła?

 

Domyślam się, ze dom będzie bardzo dobrze ocieplony. Jeśli tak, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że kominek będzie przegrzewał pomieszczenie w którym stanie. Nie pomoże to, że będzie to kominek z płaszczem wodnym. Przez szybę kominka będzie wypromieniowywało tyle ciepła, że w pomieszczeniu zrobi sie goraco. Jedyne co można zrobić, to zainstalować kominek o bardzo małej mocy z drzwiczkami z potrójną szybą, lub być skazanym na "wytlewanie" drewna bez płomienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rocznym zastanawianiu się jak obniżyć koszty ogrzewania wymyśliłem rozwiązanie.

Od początku żeby było jasno.

Domek 127m2. Powierzchnia ogrzewana 96m2. Kocioł kondensacyjny 24kW

Do 2019 na dole podłogówka (OP), u góry grzejniki.

Od 2019 wszędzie OP i rachunek za gaz 3000PLN na rok. Co roku więcej o 400 PLN. Okazuje się że piec przewymiarowany się zrobił i teraz za to muszę płacić. Bardziej skręcić się go nie da.

Po głębokich przemyśleniach jest decyzja. Zakładam bufor z grzałkami, a piec zostaje na rok, lub dwa "w razie czego". Nie zamierzam grzać bufora piecem.

Mam założone PV 3,6 kW, co zaspokaja moje potrzeby i zostaje dodatkowo 1 kW do odebrania od Taurona. Dokładam dodatkowe 2,4 kW offgrid, które będą zasilać grzałkę 2kW w buforze non stop do 90 stopni. Takie coś oczywiście tylko w lecie i okresach przejściowych. Druga grzałka (3x2kW) będzie się włączała jak PV 3,6kW będzie za dużo oddawać do Taurona. Jak tego będzie brakować (a na pewno będzie brakować w sezonie zimowym), to grzałka będzie pracować w taniej taryfie.

Bufor 500 litrów z wężownicą CWU. W lato CWU za free, w okresach przejściowych też powinno być za free, ale to się okaże w praktyce. Zima wiadomo, będą koszty.

Na chwilę obecną za gaz i prąd płacę 4900. Po tych innowacjach za prąd powinienem płacić około 1500 PLN na rok

 

Chyba pomyliłeś się w rachunkach. 24 kW mocy kotła to zapewne zbyt dużo, prawdopodobnie około dwa razy. Napisz cos o izolacji domu i ścianach oraz oknach.

Jeśli obecnym kotłem kondensacyjnym będziesz zasilał bufor w taki sposób, żeby nie ładować go do pełna i powrót do kotła będzie zawsze zimny, to uzyskasz duże oszczędności. Grzałkę warto zastosować, jesli masz darmowy prąd, ale nie licz na zmniejszenie rachunków ponad trzy razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Mam do zainstalowania 2 bufory (ze względu na ograniczone miejsce), każdy po około 850L. Będą one zestawione ze sobą. Zakładam że będa ważyć około 2 tony po zalaniu wodą. Trochę poniewczasie zorientowałem się, że podłoga w piwicy, gdzie mają one stać może tego nie wytrzymać. Podstawa każdego z buforów to 0,8x0,8m

Poszukuję jakiegoś rozwiazania co dać pod te bufory żeby uniknąć ewentualnego zapadnięcia się podłogi.

Obecnie na podłodze są na płasko ułożone cegły. Nie jest to do ruszenia ze względu na ryzyko podchodzenia wody. Nie potrafię powiedzieć co jest pod cegłami jako izolacja, jak dobrze jest zrobione zagęszczenie (stary "poniemiecki" dom). Jestem też niestety ograniczony wysokością piwnicy i obawiam się że max co mogę uzyskać (w sensie o ile moge podnieść bufory ponad obecny poziom cegieł) to jakieć 5cm.

Myślałem o cienkiej zazbrojonej wylewce na tych cegłach z mocnego betonu, nie ma problemu żeby była ona szersza niż podstawy buforów.

Innym rozwiazaniem o którym myślałem to jakieś stalowe płyty grubości ok 5mm położone nawet kilka jedna na drugiej ale nie wiem czy to się nie będzie wyginać mimo wszystko.

 

Czy Czy ktoś z Forumowiczów może podpowiedzieć jakie rozwiazanie można tu zastosować?

Z góry dzięki,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marek.M nie będzie problemu że całościowo razem z tym styropianem cegły po prostu się zapadną pod takim ciężarem? Bo tego chciałbym uniknąć

 

Na tak postawione pytanie to chyba nikt Ci nie odpowie. Nie wiemy co jest pod cegłami i jaką to ma nośność. Same cegły pewnie wytrzymają bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bufora nie trzeba izolować od spodu ,robi to sam. U siebie dałem styrodur i wylałem betonową płytę ,ale jest on do połowy poniżej poziomu posadzki

Dziurę zasypałem perlitem ,doskonale się sprawdza.

 

Niby jak sam się izoluje? Temperatura nieocieplonej podłogi na gruncie będzie oscylować w granicach 10-15 st. C, zależy gdzie będzie stał bufor (oczywiście w zimie). Jak woda na dole będzie miała więcej, a raczej będzie miała, to będzie strata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu nie trzeba robić izolacji - ona jest zbędna. Woda na dnie buforu pełni funkcję izolatora. Jeżeli bufor jest dobrze wykonany woda na samym dnie poniżej najniższego wyjścia/wejścia nie zmiesza się z woda powyżej ani się nie zagrzeje, ani się nie schłodzi pozostałej wody.

Jeżeli bufor jest na nóżkach możesz rozłożyć ciężar w miejscach styku z podłogą. Ja mój postawiłem na 2,5 cm płycie OSB.

Nie zdziwiłbym się gdyby pod posadzką ceglana oprócz podsypki z piasku nie było żadnej izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomasz Mi Też mi się tak wydaje że cegły po prostu leżą na podsypce ceglanej, piasek pewnie nie był specjalnie zagęszczony dlatego właśnie myślę o rozłożeniu tego ciężaru na szerszą powierzchnię. Po prawdzie niezbyt lekkie regały stały wiele lat a podłoga nadal w porządku ale wolę nie ryzykować bo manewrowanie buforami nie będzie tam łatwe.

Bufory mają pionowe płaskowniki jako "nóżki" wysokości 5cm więc przestrzenie pomiędzy mogę wypełnić ewentualnie styropianem xps, styrodurem czy czymkolwiek żeby wypełnić tę przestrzeć. Ale mimo wszystko pod to chciałem wykonać jakąś "płytę". Płyta OSB może nie być złym pomysłem, pewnie trochę czasu wytrzyma. Bardzo wilgotno tam chyba nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu nie trzeba robić izolacji - ona jest zbędna. Woda na dnie buforu pełni funkcję izolatora. Jeżeli bufor jest dobrze wykonany woda na samym dnie poniżej najniższego wyjścia/wejścia nie zmiesza się z woda powyżej ani się nie zagrzeje, ani się nie schłodzi pozostałej wody.

Jeżeli bufor jest na nóżkach możesz rozłożyć ciężar w miejscach styku z podłogą. Ja mój postawiłem na 2,5 cm płycie OSB.

Nie zdziwiłbym się gdyby pod posadzką ceglana oprócz podsypki z piasku nie było żadnej izolacji.

 

Woda pełni funkcję izolatora? Ciekawe. Czy z tego powodu zawilgocone materiały budowlane mają zdecydowanie gorsze współczynniki przewodzenia ciepła? Albo porównajmy współczynniki przewodzenia ciepła dla piasku suchego i mokrego: suchy 0,4, mokry 1,1. Stalowe ścianki bufora też są świetnym izolatorem. Współczynnik przewodzenia zaledwie 54.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...