Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła


adam_mk

Recommended Posts

"Zastanawiam się czy bufor daje mi oszczędności czy niestety jest obciążeniem dla instalacji i bezpodstawnie grzeje 700l wody technicznej, kóre tak naprawdę nic mi nie daję"

 

Bufor nie daje oszczędności.

Nie wprost!

Nie grzeje "bezpodstawnie" tych 700 litrów.

I nie połyka tego ciepła!!!

Daje większą elastyczność pracy systemu grzewczego a Tobie więcej czasu.

Odłącz go i zamieszkaj przy piecu - zobaczysz po co ci ten bufor!

CZEMU gryzie Cię te 700 litrów ciepłej wody? :o

Zimna czy ciepła i tak zajmuje tyle samo miejsca!

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ł&L

Kiedyś już pisałem, straty są jakieś zawsze ale przyjmując że bufor stoi w pomieszczeniu ogrzewanym to te straty są akceptowalne dopóki nam temp. nie rośnie powyżej tej jaką chcemy tam mieć.

A prościej to bufor ze stratami robi to co bez nich, grzeje !

Twój dom, nie sąsiada więc bez paniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalację odpaliłem 1 października i od razu była spięta w następujący sposób:

 

Kocioł ---> Zasilanie bezpośrednie na bufor ---> Z buforu zasilanie na modół wysoka/niska temperatura ---> Stąd Podłogówka grzejniki i powrót:

 

Podłogówka, grzejniki ---> Modół wysoka/niska temperatura ---> Bufor ---> piec

 

Zastanawiam się czy w tej instalacji powinienem mieć jakiś zawór 3,4drożny, mieszacz czy coś podobnego. Czy instalację mam wykonaną poprawnie?

 

Z tymi 700 litrami chodzi mi o to, czy np w tej chwili dajmy na to mam 1100l wody którą podgrzewam do 65*, a tak miałbym 400l podgrzewane do 65*. Czy nie zużywałbym na to mniej paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czy nie zużywałbym na to mniej paliwa?"

 

Od 6 do 12 - mniej. DUŻO MNIEJ.

Od 12 do 6 - więcej. DUŻO WIĘCEJ!!! :lol:

 

W sumie i na dobę - tyle samo!

Dom bierze ile musi.

 

Wydaje Ci się, że jest inaczej?

To zakręć połowę kaloryferów.

WTEDY spalisz mniej!

 

Ale tak samo ciepło to nie będzie.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy bufor daje mi oszczędności czy niestety jest obciążeniem dla instalacji i bezpodstawnie grzeje 700l wody technicznej, kóre tak naprawdę nic mi nie daję...

:o Jak to nic nie daje?

Grzeje przez 6 godzin oddając do instalacji to co do niego włożyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakie jest Wasze zdanie?

 

Ciekawy jestem, jaka temperatura jest na nieogrzewanym piętrze i ewentualnie skąd się bierze?

Praca Twojego pieca jest jak dla mnie dziwna.Bufor jest po to, by piec mógł szybko spalić opał i się wyłączyć aż do czasu ponownego zapotrzebowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec to Heatmatix Burner 18kW sterownik estyma.

 

Założenie było takie:

Temperatura na piecu np. 65*, histereza np. 10* piec miał nagrzać instalację do zadanej temperatury 65* i przejść w stan wstrzymania/podtrzymania, włączyć się dopiero jak temp. na buforze spadnie do 55* i tak cały czas.

 

Niestety sterownik estyma działa następująco piec osiąga zadaną temperaturę i redukuje moc do minimalnej starając się utrzymać zadaną temperaturę na kotle. Jeżeli odbiór ciepła jest mały to piec chodząc już na minimalnej mocy 20% przegrzewa zadaną temp. o 10* i dopiero wtedy przechodzi w stan podtrzymania.

 

A w tych temperaturach - 15* -20* odbiór ciepła jest spory i piec chodzi tak jak to opisałem wyżej 24h/dobę tylko z różną mocą od 20%-35% i nie jest w stanie przegrzać zadanej temp. o 10* i nie przechodzi w stan podtrzymania. Pytanie czy właśnie z powodu zbyt dużej ilości wody w instalacji - bufor?

 

I tu właśnie zacząłem się zastanawiać gdzie jest błąd? W sterowniku kotła, że estyma pracuje tak jak opisałem wyżej? Zła instalacja - brak jakiegoś zaworu, mieszacza itp.?

 

Temperatura u góry przy -20* na dworzu = +8* :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sterownik estyma działa następująco piec osiąga zadaną temperaturę i redukuje moc do minimalnej starając się utrzymać zadaną temperaturę na kotle. Jeżeli odbiór ciepła jest mały to piec chodząc już na minimalnej mocy 20% przegrzewa zadaną temp. o 10* i dopiero wtedy przechodzi w stan podtrzymania.

 

To jest jakieś niezrozumiałe, nie wiem o co biega temu sterownikowi, ale to wygląda tak, że piec jest zmuszany do podniesienia o kolejne 10C na małej mocy. Nie bardzo rozumiem po co? Praca kotła na paliwo stałe z małą mocą nie jest chyba szczytem ekonomiki? A że odbiór jest teraz duży, a moc mała, to ciągnie się to godzinami. Trzeba by się zapytać w estymie jaka jest logika tego pomysłu. Ale chyba nie jest to logika pod bufor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie perforacji i rury czy rura ma być ocieplona (cwu pomysłu samira) a jeśli tak to czym to zrobić trochę się boję że zwykła izolacja którą daje się na rury poszczępi się po jakimś czasie i pozatyka mi całą instalacje a może dwie rury i między nimi ocieplenie ? :roll: i czy robić perforacje ?

 

Dzisiaj w końcu udało się podłączyć wężownice solarową było bardzo ciężko ponieważ wyjścia zrobiłem na samym dole a wężownica miała średnice pierwszych zwojów tylko 10 cm mniejszą od średnicy zbiornika ale w końcu po dwóch nieudanych próbach ciśnieniowych 3bar udało sie ( puszczało na jednym łączniku gwintowym łączonym na konopie po wkręceniu na taśmę teflonową było ok czy wytrzyma ta taśma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie perforacji i rury czy rura ma być ocieplona (cwu pomysłu samira) a jeśli tak to czym to zrobić trochę się boję że zwykła izolacja którą daje się na rury poszczępi się po jakimś czasie i pozatyka mi całą instalacje a może dwie rury i między nimi ocieplenie ? :roll: i czy robić perforacje ?

 

Perforacje trzeba zrobić ocieplenie powinno być ale nie mam pomysłu czym innym to zrobić niż szara pianką taj jak zrobi samir. przydałby się strój nurka do pływania w basenie o temp 120C

 

Dzisiaj w końcu udało się podłączyć wężownice solarową było bardzo ciężko ponieważ wyjścia zrobiłem na samym dole a wężownica miała średnice pierwszych zwojów tylko 10 cm mniejszą od średnicy zbiornika ale w końcu po dwóch nieudanych próbach ciśnieniowych 3bar udało sie ( puszczało na jednym łączniku gwintowym łączonym na konopie po wkręceniu na taśmę teflonową było ok czy wytrzyma ta taśma ?

 

Ja za teflonem nie przepadam, drażni mnie że te złącza są "ruchome" a jak się to cofnie to potem cieknie, ale jak się raz dobrze skręci i nie dotyka to stoi to potem talami. Jak robiłeś przejścia przez ściany ? Ja dałem wyjścia od solarka w dnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem wspawane króćce z gwintem w ściankach bufora (bufor bez nóżek)w nie wkręciłem kolanka 90 stopni stalowe i w te kolanka wkręcałem złączki miedziane z przyspawanym wcześniej kawałkiem rury miedziane ok 20cm ( spawanie do złączki po wkręceniu wypaliło by konopie )A co się będzie działo jeśli nie będzie perforacj, jeśli w rurze bedzie cieplejsza woda niż z solara to ciepło z solara popłynie może pomiędzy zewnętrzną krawędzią lejka a ścianą bufora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtarzam to co usłyszałem od semira:

 

1. izolacja jest po to żeby woda w rurze mocno schładzana przez wewnętrzna rurę miedzianą nie nagrzewał się od rury zewnętrznej i szybko popłynęła w dół wywołując przepływ prze wężownice u góry.

2. perforacja żeby woda mogła wydostać się na poziomie zgodnym z posiadaną temp.

3. woda nie popłynie bokami dolnego lejka i potrzebne jest nacięcie w rurze i zagięcie do środka jakieś 10 cm powyżej dolnego lejka po to żeby po "zapchaniu" komina woda mogła wydostać się u dołu i zacząć lądować bufor od dołu.

4. na izolację rurki wewnętrznej nadałaby się pianka pur twarda taka jak do i izolacji rur. Chodzi mi po głowie tez jakaś taśma do owinięcia tego, tak żeby omijać otwory, które już wykonałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czym to zrobić trochę się boję że zwykła izolacja którą daje się na rury poszczępi się po jakimś czasie i pozatyka mi całą instalacje a może dwie rury i między nimi ocieplenie ? :roll: i czy robić perforacje ?

Otulina z polietylenu spienionego ma temperaturę pracy +102oC wiec raczej zupy z niej nie będzie. :)

Jak się obawiasz to owiń to matą z kauczuku syntetycznego (temp. pracy do +150oC) i pospinaj opaskami zaciskowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...