Terenia Maciek 25.05.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Witam. Jeszcze raz zapytam o zawór mieszający powrót wody do kotła. Odnośnie tego zaworu http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1037810759 dostałem taka odpowiedź: Nie powinno stosować się zaworu termostatycznego, ponieważ w momencie wystąpienia np. bardzo wysokiej temp. wody, zawór się zamknie. Dlatego należałoby zastosować zawór mieszający z siłownikiem i oczywiście sterowanie tym siłownikiem, na podstawie temp. wody. A co powiecie na takie rozwiązanie: http://www.allegro.pl/item1049028622_zawor_termostatyczny_2_kotla_za_laddomat.html Ten chyba jest do tego przeznaczony ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 26.05.2010 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Witam. Jeszcze raz zapytam o zawór mieszający powrót wody do kotła. Odnośnie tego zaworu http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1037810759 dostałem taka odpowiedź: "Nie powinno stosować się zaworu termostatycznego, ponieważ w momencie wystąpienia np. bardzo wysokiej temp. wody, zawór się zamknie. Dlatego należałoby zastosować zawór mieszający z siłownikiem i oczywiście sterowanie tym siłownikiem, na podstawie temp. wody." A co powiecie na takie rozwiązanie: http://www.allegro.pl/item1049028622_zawor_termostatyczny_2_kotla_za_laddomat.html Ten chyba jest do tego przeznaczony ?? Pozdrawiam Oba zawory się nadadzą do tego celu. Zawór trójdrożny nie zamyka obiegu całkowicie a zamyka i otwiera podmieszanie. Jak będzie wyższa temperatura to po prostu odetnie podmieszanie i o to chodzi. Wydaje mi się, że ten drugi będzie lepszy bo dokładnie do tego jest przystosowany. Pierwszy ma zastosowanie główne do CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 26.05.2010 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Do solarka można dać zwykły sterownik, który kontroluje ładowaniem zasobnika C.W.U. lub bufora. Moim zdaniem, dużym problemem instalacji solarnej jest zabezpieczenie jej przed przegrzaniem w miesiącach gdy słońce operuje mocno. No i mała wydajność w okresie grzewczym. Każdy musi odpowiedzieć sobie na pytanie czy warto je stosować, gdy największym kosztem zamieszkania jest ogrzewanie. Inwestuj w rekuperację. Tu są doże oszczędności. Rekuperacja też będzie. Kanały już zabudowane na poddaszu. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 26.05.2010 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Rekuperacja też będzie. Kanały już zabudowane na poddaszu. Pozdr. Jeżeli mogę doradzić to proponuję Ci zamontować porządny rekuperator z wymiennikiem obrotowym. Odpadnie Ci problem ze zbyt suchym powietrzem. Wymieniają one również ok 10 - 15% wigoci między powietrzem wydalanym i wtłaczanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 26.05.2010 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 A czemu akurat obrotowy. One maja sprawność taką sobie.Zdecydowanie lepsze jeśli chodzi o przekazywanie części wilgoci są wymienniki entalpiczne.A chyba najlepszym i efektywnym rozwiązaniem jest reku z wymiennikiem przeciwprądowym w połączeniu z GWC żwirowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 26.05.2010 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Zaczęliśmy odbiegać trochę od tematu forum. (co to wymiennika to będzie kingenburg + wodny1) A właśnie wracając do tematu to czy poprawnym będzie wyprowadzenie wężownic poprzez mufy w zbiorniku i zespawanie TIG'iem obustronnie tzn. od zewnątrz i wewnątrz zbiornika. Powinno być to możliwe bo będę miał zdjęte obie dennice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 27.05.2010 05:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Poprawnie będzie, jak będzie mechanicznie solidnie i hydraulicznie szczelnie.O ile wiem, da się TIGiem.Ja lutuję lutem twardym z dodatkiem srebra.Dobrze się sprawdza. Łączę z miedzią takie mosiężne i gwintowane kształtki a te kształtki do ścianki bufora lutem. Adam M. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 27.05.2010 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 (edytowane) A czemu akurat obrotowy. One maja sprawność taką sobie. Zdecydowanie lepsze jeśli chodzi o przekazywanie części wilgoci są wymienniki entalpiczne. A chyba najlepszym i efektywnym rozwiązaniem jest reku z wymiennikiem przeciwprądowym w połączeniu z GWC żwirowym. Racja, troszkę odbiegliśmy od tematu, ale pozwólcie, że tylko odpowiem. Sprawność rzeczywista jest na poziomie 85% (klasa odzysku ciepła A), co przy sprawności wymienników przeciwprądowych (deklarowanej) 95%, nie podają faktycznej, to polemika laboratoryjna. Niezaprzeczalną zaletą jest to, że nie potrzebuje żadnych dodatkowych urządzeń antyzamrożeniowych, nie szroni się, i wymienia również wilgoć w powietrzu, co nie skutkuje problemami z chorobą spojówek lub układów oddechowych (bez dopłaty). Mam tu na myśli Fińskie rozwiązanie Enervent, sprawdzony produkt i to w dużo gorszych warunkach niż polskie. Funkcja pod kominek i automatyczny bypas w bardzo dobrej teraz cenie. Entalpiczne wymienniki to wymienniki tak na prawdę przeciwprądowe (nie wnikająć w szczegóły), które są pokryte specjalną substancją i mają bardzo wysokie ceny, a jak się sprawdzają trudno się przekonać, gdyż mało kto je kupuje. Zamarzają już przy -5stC jeżeli nie mają grzałki zamówionej za dopłatą. Wymienniki obrotowe są szeroko stosowane w profesjonalnych zastosowaniach i przy teraźniejszej cenie to niezwykle atrakcyjna oferta. Jestem użytkownikiem i mogę potwierdzić że to dobre rozwiązanie. Już wracamy do tematu pozdrawiam Edytowane 27 Maja 2010 przez jesionki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 27.05.2010 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Witam, Zazwyczaj odrabiam zadanie domowe i staram się nie zadawać głupich pytań... ale tym razem już po prostu wymiękam ... Niech mi ktoś łopatologicznie wytłumaczy czy bufor ciepła zawsze musi posiadać wężownicę?? W sprzedaży widzę że są też bez wężownic, a Wy tu ciągle o buforach z 1 lub 2 wężownicami... to po co w ogóle są takie bez wężownic?? Zastanawiam się nad ogrzewaniem na prąd, w układzie: piec co typu Kospel + bufor + grzejniki przewymiarowane (t.zasilania = 50C). Bufor ma służyć tylko do CO. Nie będzie żadnych solarów, kominków z płaszczem wodnym itp. CWU będzie grzane osobno w bojlerze elektrycznym. Czy w takim układzie mój bufor potrzebuje wężownicy?? Za wszelkie konstruktywne odpowiedzi z góry dziekuje Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 27.05.2010 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Witam, Zazwyczaj odrabiam zadanie domowe i staram się nie zadawać głupich pytań... ale tym razem już po prostu wymiękam ... Niech mi ktoś łopatologicznie wytłumaczy czy bufor ciepła zawsze musi posiadać wężownicę?? W sprzedaży widzę że są też bez wężownic, a Wy tu ciągle o buforach z 1 lub 2 wężownicami... to po co w ogóle są takie bez wężownic?? Zastanawiam się nad ogrzewaniem na prąd, w układzie: piec co typu Kospel + bufor + grzejniki przewymiarowane (t.zasilania = 50C). Bufor ma służyć tylko do CO. Nie będzie żadnych solarów, kominków z płaszczem wodnym itp. CWU będzie grzane osobno w bojlerze elektrycznym. Czy w takim układzie mój bufor potrzebuje wężownicy?? Za wszelkie konstruktywne odpowiedzi z góry dziekuje Kamil Kolego piec elektryczny jest źródłem ciepła kontrolowanym. To po co Ci bufor ciepła? Mieć aby mieć. Wystarczy sterownik pokojowy lub jakiś bardziej wymyślny do pieca i bajka. Bufor jest tu nie na miejscu - byś zbankrutował na rachunki. Bufor stosuje się przy źródłach które mają tzw piki cieplne czyli opał stały lub źródła odnawialne itp. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 27.05.2010 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 A taryfy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 27.05.2010 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 A taryfy? No nie wziąłem tego pod uwagę i trzeba przeliczyć czy się opłaca. Nie mam w tym względzie doświadczeń. W przypadku taryfy i braku innych urządzeń wężownice nie są potrzebne, ale po jaki diabeł wtedy robić osobny bojler na C.W.U.? Lepiej wtedy dać 1 wężownicę dla zasobnika i jechać na buforze z ogrzewaniem i ciepłą wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 27.05.2010 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Bufor przy ogrzewaniu prądem ma sens tylko wtedy gdy wykorzystujesz tanią taryfę nocną do jego ładowania, a jego pojemność cieplna pozwala na pokrycie zapotrzebowania na ciepło poza godzinami "tanimi".W takim trybie grzania można znacząco ograniczyć koszty.Zresztą przy założeniu ogrzewania domu prądem dobrze jest pokombinować żeby to mogło chodzić tylko w II taryfie.Rozwiązaniem tutaj jest właśnie bufor, albo duża akumulacja płyty grzewczej i samego domu jako takiego.W Twoim przypadku przy zastosowaniu grzejników pozostaje właściwie tylko bufor, albo rezygnacja z niego i dobre sterowanie przy grzaniu ciągłym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 27.05.2010 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Bufor przy ogrzewaniu prądem ma sens tylko wtedy gdy wykorzystujesz tanią taryfę nocną do jego ładowania, a jego pojemność cieplna pozwala na pokrycie zapotrzebowania na ciepło poza godzinami "tanimi". W takim trybie grzania można znacząco ograniczyć koszty. Święta prawda, ale chłop pytał się o wężownicę a tu jeżeli już to aż się prosi żeby C.W.U była też grzana przez bufor. Czyli 1 wężownica i zasobnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 27.05.2010 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Witam, Jani_63 i Jesionki dzięki za szybką reakcję Nie no bufor wziął się w tym zestawieniu właśnie po to żeby ogrzewać dom w II taryfie - to jest dla mnie jasne:) Nie wiedziałem tylko za jakim buforem mam się rozglądać. Co do osobnych urządzeń na CWU to chcę tak dlatego że kosztowo (inwestycyjnie) wyjdzie na to samo ale w użytkowaniu w okresie letnim na pewno taniej bo będę używał tylko bojlera, a bufor będzie stał nie używany. Zakładam tutaj że straty ciepła w małym bojlerze są mniejsze niż w 1000l buforze... Dodatkowe pytanie - ile energii mogę zgromadzić w 1000l buforze? Na tym forum oraz na innych stronach znalazłem rozbieżne informacje - od 40kWh do 66kWh a to trochę duża rozbieżność :/ No już trochę off-topic, ale w zasadzie będzie to na pewno informacja przydatna dla forumowiczów rozważających bufor - jak można obliczyć szczytowe dzienne zapotrzebowanie na ciepło? Zrobiłem obliczenia w OZC i moje roczne zapotrzebowanie to 6000kWh. I co ja mam teraz z ta informacja zrobić? Podzielić teraz przez 222?? (długość sezonu grzewczego) Dzieki i pozdrawiam, Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 27.05.2010 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 1000l bufor ładowany od 10oC do 95oC (delta"t" - 85K) => 99kWhDla Ciebie do efektywnego wykorzystania od 95oC do 50oC (delta "t" - 45K) => 52,5kWhPrzy ogrzewaniu niskotemperaturowym na zasilaniu 35oC (delta "t" - 60K) => 70kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 27.05.2010 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Jani_63 jesteś WIELKI Bardzo dziękuję i pozdrawiam, Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r7m8 27.05.2010 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Mając jak an razie w planach budowę bufora zastanawiam się nad różnymi rozwiązaniami m.in. nad ograniczeniem strat ciepła. Jest opinia, że bufor pracujący w układzie otwartym generuje większe straty ciepła niż gdyby pracował w układzie zamkniętym. Moim zdaniem bufor podłączony w taki sposób jak na rys. ma straty nie większe niż ten z układu zamkniętego. http://img84.imageshack.us/img84/8452/odpowietrz.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 27.05.2010 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Dobrze myślisz. Zresztą było już to w tym wątku omawiane. Ale rysunek ładny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 27.05.2010 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Te trzy pierwsze zdjęcia parę postow wyżej, pokazują wymiennik olejowy od transformatora (chyba),który leży na złomie w Augustowie i nadaje się na bufor.Poniżej zdjęcie zbiornika ,ktory opisywałem. wiesz może orientacyjnie jakie wymiary (pojemność) mają te wymienniki i ile mogą kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.