Jeti 07.06.2010 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Dzięki Piczman za poradę. Z Thermogolv jest ten problem, że mają swoje rozwiązanie dolnego źródła, a ja mam już zakopane 200m rury pod GWC glikolowy, która teraz mogłaby się stać moim dolnym źródłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 07.06.2010 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 A to trochę nie za mało dla DZ?200mb rury da nie więcej niż 4-5kW mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeti 07.06.2010 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Jani_63: Wiem, wiem... Powinienem napisać, że ta rura może stanowić zaczątek mojego DZ Chociaż z drugiej strony ta rura leży w wiecznie mokrej glinie. Może da więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pga 07.06.2010 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Teraz wszystko się wywróciło bo okazało się, że na przyłącze gazowe wydałbym majątek. Dlatego też wybór padł na jakąś tanią pompę ciepła glikol/woda, najlepiej pędzoną tanim prądem w II taryfie (mokro - dobre warunki pod spory kolektor poziomy). Tylko teraz biję się z myślami czy potrzebny mi dalej bufor czy powinienem go sobie darować i np. pójść w kierunku zwiększenia akumulacyjności podłogi (bo jeszcze mogę) a kominek zrobić bez płaszcza (i tak rekuperator zaciągnie ciepłe powietrze z salonu i rozprowadzi po domu). Ja mam podobna sytuacje i nie chce podlaczac gazu z uwagi na koszt przylacza ok 7tys zl i conajmniej drugie tyle na piec, skrzynka gazomierza, gazomierz, rurki i inne duperele. Zastanow sie nad powietrzna pompa ciepla - jesli masz dobrze ocieplony budynek - koszty inwestycyjne sporo nizsze a we wspolpracy z kominkiem ma to ekonomiczny sens. U mnie bedzie wezownica zostawiona na dodatkowe zrodlo ciepla - szczegolnie na cieple dni czyli solary albo mala PC glownie do CWU. A zima kominek plus grzalki w buforze w II taryfie. Calosc w polaczeniu z podlogowka w claym budynku i akumulacyjnoscia przegrod budowlanych i bufora CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.06.2010 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 (edytowane) Tylko teraz biję się z myślami czy potrzebny mi dalej bufor czy powinienem go sobie darować i np. pójść w kierunku zwiększenia akumulacyjności podłogi (bo jeszcze mogę) Z ciężaru właściwego wynika,że 1 kg wody skumuluje tyle ciepła co minimum 4 kg betonu w podłógowce, podgrzanej do tej samej temperatury..Ładowanie ciepła w ceramice ma sens jeśli ceramikę można podgrzać do bardzo wysokich temperatur, a następnie powoli to ciepło "uwalniać". Najleprzy układ ,to bufor wodny i podłogowka kładziona jak najbliżej kafelków,wtedy będzie w miarę sterowna i może dawać oszczędności. Jeśli beton na podłodze można podgrzewać w zakresie 22-30 *C,to 4kg podłogi skumuluje tyle ciepła co szklanka wody w buforze, jeśli ma temperaturę 90*C. Edytowane 7 Czerwca 2010 przez Bogusław_58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeti 07.06.2010 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 W moim przypadku mam możliwość położenia podłogówki na parterze bezpośrednio na płycie fundamentowej co daje mi dodatkowe 31 kubików ocieplonego zbrojonego betonu do akumulacji... A chodzi mi o ustabilizowanie temperatury pomiędzy kolejnymi grzaniami nocnymi w tańszej taryfie. Dlatego cały czas zastanawiam się nad sensownością bufora. W przypadku "pędzenia" bufora głównie pompą ciepła jego temperatura nie przekraczałaby zazwyczaj 50 stopni. Z drugiej strony beton miałby jeszcze mniejszą temperaturę. Dodatkowy problem to "sterowalność" takiego betonowego klocka. Ciężka sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 07.06.2010 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Ładowanie bufora do 50oC przy pomocy PCi znacznie pogarsza COP samej PCi.Jej efektywność jest tym większa, im niższa jest temperatura odbioru - GZBufor będzie miał sens jeśli będzie spełniał u Ciebie rolę sprzęgła dla całego układu biwalentnego jaki planujesz zrobić (PCi, kominek z PW, ewentualnie solary o których wspominasz).Dla samej PCi może nie mieć sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 07.06.2010 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Ładowanie bufora do 50oC przy pomocy PCi znacznie pogarsza COP samej PCi. Jej efektywność jest tym większa, im niższa jest temperatura odbioru - GZ Bufor będzie miał sens jeśli będzie spełniał u Ciebie rolę sprzęgła dla całego układu biwalentnego jaki planujesz zrobić (PCi, kominek z PW, ewentualnie solary o których wspominasz). Dla samej PCi może nie mieć sensu. Możesz rozszyfrować: PCi? COP? GZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 07.06.2010 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 PCi - Pompa Ciepła GZ - Górne źródło - temperatura zasilania jaką daje pompa ciepła DZ - Dolne źródło - miejsce pobierania energii dla obiegu termodynamicznego COP - Współczynnik sprawności pompy ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pga 09.06.2010 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Mozna na Allegro kupic za 1500zl taki ladny zbiornik 1000l bez wezownic:http://www.allegro.pl/item1062753262_zbiornik_akumulacyjny_1000l_buforowy.html Pytanie do praktykow, bo ja na codzien w zupelnie innych tematach siedze - jak wygladasprawa rozciecia go na gorze, dolozenia wezownic, "lejka" i zespawania spowrotem? Dol by nie byl ruszany - za wyjatkiem dorobienia mocowania na 2-3 grzalki w bocznych sciankach,Na gorze wielkie sily nie dzialaja aby do pracy byl potrzebny jakis "magik" od spawania,zwykly spawacz powinien sobie dac rade. Dla zainteresowanych - znalazlem jeszcze jedno szczegolowe zdjecie Paradigmy:Paradigma OPRIMA Aqua Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 09.06.2010 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Pytanie do praktykow, bo ja na codzien w zupelnie innych tematach siedze - jak wyglada sprawa rozciecia go na gorze, dolozenia wezownic, "lejka" i zespawania spowrotem? Raczej musiałbyś uciąć całe wieko i zaspawać je z powrotem. Nie wiem, czy nie prościej byłoby zrobić mały zbiorniczek z wężownicą i podłączyć go obok tego, który pokazałeś. Obok, a dokładniej -- niżej niż ten duży. Chociaż te dolne przyłącza są stosunkowo wysoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pga 09.06.2010 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 No wlasnie mam na mysli odciac gorna dennice - a moze nawet prosciej, po uzgodnieniu z producentem kupic zbiornikz nie przyspawana gora - wowczas bym mogl wlozyc co trzeba i zespawac calosc. Wlasnie badam "mozliwosci" i ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pioos 09.06.2010 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Taniej i lepiej zrobisz jeśli poszukasz w okolicy zakładu ślusarskiego lub popytaj kogoś kto sprzedaje piece pewnie zna kogoś właściwego. Ta osoba lub zakład na pewno ma giętarkę do blachy i zrobi ci walec o średnicy której potrzebujesz oraz długości; spawacza też ma lub sam ci pospawa mufki, dennice (nie są potrzebne wystarczą proste kółka z blachy - brak ciśnienia ) Wszystko tam gdzie chcesz i jak chcesz Wężownica to rurka miedziana w krążkach po 25 metrów Jeden dzień i bufor skończony ! i na pewno nie drożej a o ile lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 09.06.2010 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 za te pieniądze na złomie kupisz takie trzy (no, może nie takie ale takiej pojemności, ale po co Ci nówka jak i tak chcesz ja przerabiać) albo jeden ale o pojemności 3-6tys. litrów, i to się nazywa BUFOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r7m8 09.06.2010 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Pytanie do praktykow, bo ja na codzien w zupelnie innych tematach siedze - jak wyglada sprawa rozciecia go na gorze, dolozenia wezownic, "lejka" i zespawania spowrotem? Dol by nie byl ruszany - za wyjatkiem dorobienia mocowania na 2-3 grzalki w bocznych sciankach, Na gorze wielkie sily nie dzialaja aby do pracy byl potrzebny jakis "magik" od spawania, zwykly spawacz powinien sobie dac rade. Zrób tak jak samir, poszukaj w tym wątku, ładnie wszystko opisał. Nie bierz zwykłego spawacza a dobrego bo to musi być solidnie zespawane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 10.06.2010 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Mozna na Allegro kupic za 1500zl taki ladny zbiornik 1000l bez wezownic: http://www.allegro.pl/item1062753262_zbiornik_akumulacyjny_1000l_buforowy.html Pytanie do praktykow, bo ja na codzien w zupelnie innych tematach siedze - jak wyglada sprawa rozciecia go na gorze, dolozenia wezownic, "lejka" i zespawania spowrotem? Dol by nie byl ruszany - za wyjatkiem dorobienia mocowania na 2-3 grzalki w bocznych sciankach, Na gorze wielkie sily nie dzialaja aby do pracy byl potrzebny jakis "magik" od spawania, zwykly spawacz powinien sobie dac rade. Dla zainteresowanych - znalazlem jeszcze jedno szczegolowe zdjecie Paradigmy: Paradigma OPTIMA Aqua Z ciekawych rozwiązań ciepłej wody użytkowej (nie piszę, że tańszych ), od lipca do sprzedaży wchodzi stacja "świeżej wody" WFS-35 z regulacją systemową SystaExpresso - wisząca na ścianie. Rozwiązanie umożliwiające zbudowanie sobie własnego zbiornika buforowego o dowolnej pojemności na wzór "Paradigma Aqua Expresso". Maksymalna wydajność c.w.u. to 35l/min. Wchodzą również nowe konstrukcje zbiorników buforowych PSPlus z zasyfonowanymi przyłączami oraz ukierunkowanym przepływem by zminimalizować wymieszanie w zbiorniku co zapewni warstwowe ładowanie i rozładowanie. Z ciekawostek chyba tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r7m8 10.06.2010 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Co sądzicie o takim wyprowadzeniu wężownicy przez ściankę bufora?Łącznik mosiężny połączony jest ze stalowym króćcem za pomocą typowego gwintu rurowego uszczelnionego taśmą silikonową.Chyba największą zaletą takiego połączenia jest niewielkie zużycie lutowia. http://img341.imageshack.us/img341/4823/cznik.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 10.06.2010 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Z ciekawych rozwiązań ciepłej wody użytkowej (nie piszę, że tańszych ), od lipca do sprzedaży wchodzi stacja "świeżej wody" WFS-35 z regulacją systemową SystaExpresso - wisząca na ścianie. Rozwiązanie umożliwiające zbudowanie sobie własnego zbiornika buforowego o dowolnej pojemności na wzór "Paradigma Aqua Expresso". Maksymalna wydajność c.w.u. to 35l/min. Wchodzą również nowe konstrukcje zbiorników buforowych PSPlus z zasyfonowanymi przyłączami oraz ukierunkowanym przepływem by zminimalizować wymieszanie w zbiorniku co zapewni warstwowe ładowanie i rozładowanie. Z ciekawostek chyba tyle. masz jakieś "obrazki" tego może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 10.06.2010 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Co sądzicie o takim wyprowadzeniu wężownicy przez ściankę bufora? Łącznik mosiężny połączony jest ze stalowym króćcem za pomocą typowego gwintu rurowego uszczelnionego taśmą silikonową. Chyba największą zaletą takiego połączenia jest niewielkie zużycie lutowia. http://img341.imageshack.us/img341/4823/cznik.jpg poczekaj, a w jakiej kolejności chcesz to zrobić? gdy najpierw skręcisz a potem zlutujesz to wytopisz uszczelnienie gwintu, najpierw zlutujesz to nie okręcisz (chyba wężownicą kręcić nie będziesz ?), no chyba, ze lutowanie gdzieś w środku zbiornika ale to chyba już akrobatyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r7m8 10.06.2010 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 poczekaj, a w jakiej kolejności chcesz to zrobić? gdy najpierw skręcisz a potem zlutujesz to wytopisz uszczelnienie gwintu To jest, jak na razie, teoretyczne rozwiązanie i trudno powiedzieć jak to wyjdzie w praktyce. Przyznam, że to przegrzanie gwintu nie wydawało mi się jakimś wielkim problemem ale tu możesz mieć rację. Chociaż lutowanie to nie spawanie, nie robimy tu przetopu więc nagrzewanie złączki będzie mniejsze niż gdyby to spawać. Można cały króciec owinąć szmatami i obficie nasączyć wodą myślę, że da to dość sprawne chłodzenie. Ale to są teoretyczne rozważania i dopiero próba wykonania takiego połączenia da odpowiedź czy jest to wykonalne. Może już ktoś z forumowiczów robił podobne próby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.