michalwdowski 10.10.2010 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2010 Witam Wszystkich. Coś dla poszukiwaczy okazji. Może komuś się przyda. http://allegro.pl/zbiornik-stalowy-hydroforowy-2000-litrow-i1266989651.html Tylko ta waga Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 11.10.2010 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 ok, a rozważając podłączenie podłogówki do bufora to może ktoś coś konkrenie doradzić jak to ma wyglądać, ma być zawór 3-D z siłownikiem sterowany sterownikiem pogodowym, ale jak to ma wyglądać wykonawczo? jakie klocki warto dać w kotłowni i gdzie może jakiś schemat wykonawczy ktoś by miał? Ja zakupiłem zestaw Walwex-a tj, sterownik pogodowy Ceta106 do tego siłownik 3D. Całość umieszczona w szafce rozdzielacza wraz z pompa obiegowa podłogówki. Szafkę mam w kotłowni;) bo mam tylko jedna kondygnację. Zasilanie puszczam na siłownik 3D z niego na pompę i z pompy na belkę zasilania. Odejście z zaworu 3D poprzez zawór zwrotny łączę z belką powrotu. Ładnie się to ma wkomponować po jednej stronie rozdzielacza. Powrót z pieca łącze z drugiej strony belki powrotnej. Odnośnie wcześniejszej dyskusji jak wykonać przejście wężownic przez bufor to pokazuje jak ja zrobiłem. Zostały wykorzystane materiały: 1) Mufa stalowa spawalna 2) Nypel mosiężny na rurkę miedzianą do lutowania o średnicy takiej jak mufa 3) Lut srebrowy 25Au Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
igo 11.10.2010 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 Witam wszystkich. Podpowie ktoś na czym mogę postawiś bufor 1000l?Nic nie mogę znaleźćJedyne co mi przychodzi do głowy to płyta z desek, ale czy drewno to faktycznie taki dobry izolator i czy nie będzie jakoś to siadało?A może po prostu na posadzce (nieocieplona, na gruncie). Doradźcie coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.10.2010 16:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 Witajcie robdk Bardzo Cię nabili! 25 Au to stop aurum (złota). Kosztuje jak szlag jasny, trzyma słabiej, ale lutuje się tym ładnie. (chyba że literówka i miało być Ag) A przepusty solidne wyszły! pga Trójnik do cyrkulacji możesz zrobić tylko na jednej wężownicy. Tam ledwo co cieknie. To nie kran... Da radę uzupełnić straty ciepła. Czytałeś "cyrkulacja - wór bez dna"? Rozumiem, że cyrkulację i CWU potraktowałeś lepiej jak tym czerwonym, piankowym ubrankiem? Podłączenie cyrkulacji pod zimny wlot spowoduje uśrednienie temperatury ładnie uwarstwionego zładu... Nie robiłbym tego... bladyy Może akurat Ty mi wytłumaczysz, bo wiele razy pytałem i jakoś nikt nic konkretnego nie napisał... PO CO podłogowe w układzie zamkniętym? Kasy macie za dużo? To ja chętnie trochę przyswoję! Każdemu hydraulikowi co gada - panie, ale tak się tera robi - wytłumaczę, że nie trzeba! Układ otwarty jest otwarty ciśnieniowo do atmosfery i działa pod jej naciskiem. Otwarty może być "zapowietrzaczem" w naczyniu wzbiorczym o średnice ze 2mm. Układ zamknięty to układ ciśnieniowy. Wymaga więcej opieki i droższych komponentów. WCALE LEPIEJ NIE PRACUJE!!! ROBI TO SAMO I TAK SAMO! Oczywiście, można wykorzystać tak ten bojler , ale ideał to to nie będzie... Udziwniasz, bo masz bojler? Kolejne pytanie mam o tę wspomnianą przez kilka osób pogodówkę... PO CO Wam ona? CO MA ROBIĆ? (bo co robi pogodówka, to wiem, ale nie wiem co tu ma robić!) Chcecie grzać chałupę? Podłogówką? Prosto, tanio i bezobsługowo? To czemu nie zrobicie tego tak prosto i skutecznie, jak nakazuje sztuka? Chyba przydałby się jaki nabazgrany szkic... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.10.2010 16:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 igoO styrodurze słyszałeś?A o betonach lekkich?Zrób perlitobetronową podstawę z sporą porcją cementu, taką "twardszą"Albo postaw na płacie styroduru.Walczysz z ucieczką ciepła drogą przewodzenia cieplnego z cieczy o temperaturze rzędu 15stC (tyle mają warstwy przy samym dnie baniaka).Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.10.2010 17:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 Takie coś można zrobić i zadziała...http://img149.imageshack.us/img149/9278/podogwkazbufora.jpgAdam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 11.10.2010 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 czy i gdzie na tym schemacie powinny być zawory zwrotne? i jakie klapkowe czy sprężynowe i dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.10.2010 18:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 A po co tam mają być zawory zwrotne?CO mają tam robić?Pompa pcha tylko w jedną stronę a ESBE dba o to, żeby pchała to, co trzeba...Zawory termostatyczne na powrotach poszczególnych pętli dbają o utrzymywanie NASTAWIONYCH temperatur pomieszczenia NIEZALEŻNIE OD POGODY ZA OKNEM.A układ - generalnie - jest OTWARTY.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 11.10.2010 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 adam_mk Oczywiście że Ag - znaczy się literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszew 11.10.2010 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 Adam_mk , a jakie sterowniki są zalecane do takiego układu? Mam prawie identyczną instalację tylko zamiast zaworów termostatycznych mam zawory nastawne imbusowe (nastawia się przepływy w poszczególnych pętlach obiegu). Jak sterować w takim układzie pompą? Chciałem kupić sterownik pogodowy ale nie znalazłem i zakupiłem pokojowy.kszew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.10.2010 15:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 kszewBardzo dobrze, że nie znalazłeś!Przepływ ciepła wywoływany jest przez różnicę temperatur.Jak jest ciepło w pomieszczeniu - to przy temperaturze wody zbliżonej do temperatury wnętrza ciepło nie przepływa.NAWET jak w obiegu woda krąży.Możesz tym sterownikiem naściennym wyłączać pompę, jak w reprezentatywnym miejscu wykryje on, że dość grzania.Podział strumienia ciepła realizujesz imbusami.Te termogłowice na powrocie - to rozpasanie i luksus do trzeciej potęgi.Nie są konieczne, ale są wygodne. CAŁY dom jednocześnie można postawić "wyżej lub niżej" (w sensie temperatur) regulując pokrętłem ESBE. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 12.10.2010 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 hmm, a mi się wydaje, że właśnie pogodówka z siłownikiem jest zamiast "ręki na pokrętle", i odpowiada za dopasowanie temperatury czynnika grzewczego zasilającego podłogówkę w zależności od przewidywanego zapotrzebowania na ciepło, zapotrzebowanie to jest zmienne w zależności od temperatur na zewnątrz przecież, a biorąc pod uwagę też bezwładność podłogówki to sterowanie pogodowe czyli z wyprzedzeniem jest znacznie lepsze niż sam termostat pokojowy, pokojowy odetnie pompę a nagrzana posadzka przez długi jeszcze czas będzie oddawała wciąż ciepło do pomieszczenia, pogodówka steruje zarówno siłownikiem zaworu miesząjacego 3D jak i praca pompy Przepływ ciepła wywoływany jest przez różnicę temperatur. Jak jest ciepło w pomieszczeniu - to przy temperaturze wody zbliżonej do temperatury wnętrza ciepło nie przepływa. ok, tylko, że temperatura zasilania podłogówki jest wyższa niż temperatura pomieszczenia, tak? czyli przepływ ciepła będzie do momentu zatrzymania pompy no i zdaje się kolega Piczman ma sprawdzona instalację grzewczą ze sterowaniem pogodowym jak mnie pamięć nie myli, skoro mu się sprawdziło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 12.10.2010 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Witam. Adamie czy można zalutować nieszczelność w lucie mosiężnym. Zawiozłem mój bufor do profesjonalnego zakładu i tam mi polecono ten sposób i akurat był tam fachowiec który mógł to wykonać. Niestety próba w domu wykazała nieszczelność.W jednym miejscu jest pora w lucie (nikroskopijna), w drugim nieszczelność na styku mosiądz -stal.Czy lut srebrowy załatwi sprawę.Hydraulika mam na karku. Proszę pomóż. Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 13.10.2010 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Witam. Adamie czy można zalutować nieszczelność w lucie mosiężnym. Zawiozłem mój bufor do profesjonalnego zakładu i tam mi polecono ten sposób i akurat był tam fachowiec który mógł to wykonać. Niestety próba w domu wykazała nieszczelność. W jednym miejscu jest pora w lucie (nikroskopijna), w drugim nieszczelność na styku mosiądz -stal. Czy lut srebrowy załatwi sprawę. Hydraulika mam na karku. Proszę pomóż. Michał Popraw luty mosiężne. Wygrzej dobrze, tak by elementy lutowane były jasno czerwone, wtedy ładnie się lut rozpuści. W połączeniu stal-miedź jeśli też jest lut mosiężny to także bym nim poprawiał ale tu trzeba raczej już palnika acetylenowego, bo chyba nie wygrzejesz do takiej temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 13.10.2010 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Teraz aby utrzymać 21 C wewnątrz zasilanie podłogówki to tylko 24 C ! Jak temperatura gwałtownie spadnie ( za oknem) to natychmiast rośnie zasilanie, nie ma wtedy żadnych wahań temp. w domu. Mnie się bardzo dobrze sprawdza ! Nie wiem jak by było przy termostacie pokojowym i stałej temp. zasilania. Pewnie nie najgorzej, ale pogodówka raczej będzie lepsza od pokojówki PS. Co do samego sterownika to fajny kupił teraz @Terenia & Maciek , wydaje mi się dużo lepszy od tego z insbudu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 13.10.2010 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2010 ... PS. Co do samego sterownika to fajny kupił teraz @Terenia & Maciek , wydaje mi się dużo lepszy od tego z insbudu ,,, He he, też taki kupiłem . jak się sprawdzi zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.10.2010 09:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Napisałem przecież, że taki sterownik to rozpasanie... Podany sposób z regulatorem pokojowym TEŻ działa, a jest tańszy. Są tacy, którzy BARDZO na ten aspekt sprawy zwracają uwagę... A te luty. Trzeba kupić laskę lutu Ag45 w otulinie. Ta otulina to czteroboran sodu (borax). Topnik ślicznie czyszczący z tlenków i zanieczyszczeń lutowane miejsce. Robota na jakie długie... 5 minut! No, ale jakiś palnik butan-tlen lub acetylen-tlen trzeba mieć. edde "ok, tylko, że temperatura zasilania podłogówki jest wyższa niż temperatura pomieszczenia, tak? czyli przepływ ciepła będzie do momentu zatrzymania pompy" Teoretycznie - tak! Ale... Poczytaj Piczmana! Ma dobrze zrobiony układ, to temperatura wody jest 2stC wyższa jak pomieszczeń. ILE wtedy nadmiarowego grzania będzie? JAK DYNAMICZNY jest wtedy przepływ ciepła? Dlaczego zakładacie, że zbudujecie zupełnie dupiate domy, choć tyle starań wkładacie w ich budowę? Brak wiary w siebie? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 13.10.2010 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2010 widzisz, gdybyśmy my amatorzy budowali te domy i ich instalacje na co dzień to mielibyśmy praktykę, pewność, przekonanie, a tu popełnia się to raz, czasem drugi no to człek kombinuje jakby tu zrobić tak żeby na pewno dobrze było, czasem wolimy przekombinować na plus niż żeby miało wyjść na minus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 13.10.2010 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Adamie wielkie dzięki. Ag 45 jest fantastyczny do tej roboty. Czy te połączenia które mam już wykonane na mosiądz i są teraz szczelne tak pozostaną. Chciałbym sobie oszczędzić nerwów na przyszłość. Bufor nabity i przepędzelkowany po wszystkich łączeniach. Jak na razie ok. robdk. twój sposób na przejścia wężownic jest naprawdę przemyślany, lutu idą wtedy znikome ilości. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 16.10.2010 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2010 i kolejne zagadnienie : wir, ten naturalny, w buforze kręcić się ma/powinien patrząc z góry zbiornika: a) prawoskrętnie (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) b) lewoskrętnie (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) c) siły coriolisa w tym układzie i naszym geograficznym położeniu oraz ładowaniu i czerpaniu z bufora za pmoca pomp obiegowych są na tyle małe że pomijalne i jak zrobimy tak będzie dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.