adam_mk 25.04.2011 06:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 (edytowane) "mam jakieś braki, możesz napisać co mi skomplikuje układ oraz podniesie cenę? Układ otwarty chciałem uniknąć ze względu na to że naczynie wyrównawcze musiał bym wyprowadzić na poddasze, które nie zawsze będzie ogrzewane. " Powiedzmy, że masz bufor 1000 litrów. Powiedzmy, że jest to rurka ustawiona do pionu o średnicy około 80cm i wysokości ze 2m. Wtedy powierzchnia takiego buforka ma około 5m2. Te 5m2 to 50000cm2 a 1at (bar) to 1kg/1cm2 (tak około). Wtedy parcie na ściany tego buforka wyniesie przy układzie zamkniętym i jakichś 3 barach JEDYNE 150000kg. A to 150 ton! Do tego - potrzebne naczynie wzbiorcze. Celujesz w przeponowe - bo chcesz je sobie gdzieś w kątku postawić... No to... 6% z 1000 literków daje 60 litrów. Całkiem fajna banieczka ciśnieniowa... Rozumiem - że jej koszt i dostępność Cię nie wzrusza... Ciepło przenosi się drogą przewodzenia poprzez ścianki tej wężownicy w SKOŃCZONYM TEMPIE. MOŻNA sobie wyobrazić stan, w którym kociołek generuje ciepło (nawet niewielkie ilości) szybciej, niż wężownica (np, niedopasowana) może je przekazać. Wtedy kociołek się gotuje i produkujemy śliczne chmurki... I nie opowiadaj, że się nie da! Wyobraź sobie, że buforek jest prawie pełen ciepła a Ty próbujesz dopychać je jeszcze WĘŻOWNICĄ (napędem przepływu jest GRADIENT temperatur). No, ale tę wężownicę to już masz... Jak nie podłączysz - to się "nie zwróci"... Adam M. A do kotła na paliwo stałe i tak naczynie wzbiorcze wyniesiesz na strych i przytulisz do CIEPŁEGO komina... A.M. Edytowane 25 Kwietnia 2011 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 25.04.2011 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 (...) No to... 6% z 1000 literków daje 60 litrów. (...) Dodam że to wyliczenie pojemności użytkowej. Powietrza w przeponie nigdy nie sprężymy do zerowej pojemności dlatego też naczynie przeponowe będzie większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.04.2011 08:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Sama prawda, ale to przecież "drobiazg" do pokonania, jak się CHCE to mieć koniecznie w zamkniętym układzie... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirma 25.04.2011 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Muszę to wszystko przemyśleć, nie jest łatwo.Kiedyś rozmawiałem z hydraulikiem który powiedział że takie układy robi w układzie zamkniętym. Jako argument podawał że jak woda zamarznie np po dłuższej nieobecności to się zrobi układ zamknięty bez żadnego zabezpieczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 25.04.2011 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Dobra dobra Panowie,nie mam wiedzy jak Adam ,ale na zdrowy rozum -Mitsubishi to nie jest firma krzak a współczynnik COP nie jest do k...wy nędzy czymś dowolnym,ale oznacza konkretny parametr tzn ile w zamian za dostarczoną energię dana pompa jest nam w stanie tej energii oddać.Mam dotąd rację?To wobec powyższego jak firma Mitsubishi może pisać o oficjalnie o COP 3.25 przy minus 20,jak wy mówicie ,że COP będzie 0 przecinek 0 i dopiero po przecinku można liczyć co będzie.Oczywiście ,zauważyłem ,że podają COP około 3.25 przy minus 20 stopniach -około bo to nie da się pewnie, ze względu na miejsce instalacji i pogodę w danym okresie dokładnie określić,ale nie może to być błąd kilkuset procent ,czyli np COP 1 przy minus 20I żeby nie było ,daleki jestem od fascynacji wszelkiego rodzaju nowinkami jak WM z reku ,pompy ciepła,płyty fundamentowe itp niemniej jednak no coś prawdy chyba musi być w tym co piszą choćby wielkie koncerny.Marketing wymusza pewne sprawy i zawsze producent stara się bardziej polepszyć opis niż go pogorszyć ,ale to tak jakby Mitsubishi napisało - nasz nowy samochód spala 2litry na 100km ,jak spali 3 to ok,to bardzo dobry wynik ,choć sporo wyższy niż podaje producent ,ale nie będą się czepiać ,ale jak spali 10litrów no to hello- będzie o tym głośno na całym świeciePoza tym co oznacza -"nominalna wydajność grzewcza utrzymywana jest do minus 15 stopni" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 25.04.2011 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 diabeł tkwi w szczegółach, może chodzi o marsjańską atmosferę? gdzie to wyczytałeś? A te minus 50 to parownik musiałby być albo na podciśnieniu, albo trza jakiś inniejszy czynnik niż Rcoś(standardowe) bo jak coś wrze w temp. -26 czy -29 st to się w -30 przecież nie zagotuje, chyba, że zmniejszymy ciśnienie. A wątpię, żeby używali czegoś innego. Nie zapominajmy przecież, że produkcja musi być TANIA, bo inaczej się nie zarobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 25.04.2011 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Tak dla przypomnieniaR134 - temp. wrzenia -26,6oCR404 - temp. wrzenia -46,5oCR407 - temp. wrzenia -47,0oC R410 - temp. wrzenia -53,0oC tomek131, tak na marginesie w/g producenta Focus pali 1,8 dCI pali 3,8l/100km przy 90km/h w temperaturze 20oC i przy wilgotności powietrza 48% na drodze płaskiej z różnicą wzniesień do 0,5%Znasz kogoś kto uzyskał zbliżona wartość (+/- 10%) przy eksploatacji codziennej?Ale producent podając takie, a nie inne parametry spalania wcale nie kłamie. On po prostu podaje wartości uzyskane na stanowisku pomiarowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marko222 25.04.2011 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Mam pytanie całkowicie z innej beczki.Mianowicie grzałki do bufora jakie zamierzam włożyć to 2 sztuki po ok. 9kw/szt.Przy czym ta druga to tylko na wszelki wypadek gdyby się spaliła pierwsza.Ale zasadnicze pytanie jaki kabel muszę mieć pociągnięty do takiej grzałki. Obecnie mam 5x2,5mm, ale nie wiem czy nie będzie za mały przekrój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 25.04.2011 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Technicznie - nie jest to problem. Znane są takie układy, które mają wsad dobrany tak, że z jedną nawet sprężarką pozwalają na głębokie mrożenie. Dwa czynniki w jednym układzie. Można zejść do -50stC i nawet lepiej. Ale.... To kosztuje sporo energii. O COPach opisywanych to trzeba zapomnieć! NIKT nie twierdzi, że nie będzie pracowało poniżej -25stC. WSZYSCY twierdzą, że energetycznie - jest to nieopłacalne jako grzanie!!! Robi się, bo czasem potrzebna skrzynka, w której jest te -50stC. (laboratoria zwykle) Adam M. Tu jest i nawet z rysunkami... http://tonic-lab.com/kaskada-teoria A.M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.04.2011 16:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Domów nie buduje się po to, aby je zamrażać.Zwłaszcza systemów grzewczych nie buduje się po to...W baniak dasz grzałkę i taka sytuacja nigdy nie nastąpi. Ten hydraulik spotkany kiedyś był niedouczony... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 25.04.2011 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 (edytowane) No więc co się stanie z Zubadanem przy minus 15 i przy minus 20? Będzie nominalny COP jak obiecuje producent do minus 15 i COP 3 przy minus 20 ,czy przy minus 20 trzeba będzie dostarczyć tej pompie więcej energii niż ona wyda z siebie i COP będzie nie 3 tylko 0.3.Wydawało mi się do tej pory,że w pewnym momencie pompa przejdzie w tryb grzałek i grzanie będzie zwyczajnie prądem.Czy może być gorzej? Edytowane 25 Kwietnia 2011 przez tomek131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.04.2011 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Zawsze może być gorzej... Gadają, że lepiej - to już było! Wiele zależy od tego, jak została całość ustawiona. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.04.2011 06:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Są grzałki 3 w jednym.3 x 1,2kW do 3 x 3kWWtedy masz (w zależności od połączenia, bo grzałka to opornik) od 100W do 27kW.Ładnie i RÓWNO podzielone na trzy fazy.(ja takie stosuję)Wstawianie jednej a dużej to trochę mniej optymalne rozwiązanie... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 26.04.2011 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 mpoplaw napisał:wniosek: przez zdecydowaną większość sezonu grzewczego PCi powietrzna da sobie doskonale radę ponieważ rzadko kiedy będzie realnie musiała pracować przy -15 To wiem.Pytanie co się stanie podczas tych kilku konkretnych nocy z z temperaturą -15 i podczas tych kilku nocy z tempertaturą -20 oraz tych kilku z temperaturą minus 25.Załóżmy hipotetycznie - tydzień temperatur -15 , tydzień -20 i tydzień -25.Co zrobi taki Zubadan w tym okresie lub Altherma Daikin i jakieś tam LG.To raz.Dwa - czy może wystąpić sytuacja gorsza np przy -25 włożymy więcej energii w taką pompę niż z niej wyjmiemy? Tzn czy może być gorzej niż przejście w tryb grzałek i grzanie zwyczajnie prądem?Ktoś wie ,czy to tylko takie tam ,mogące nie mieć wiele wspólnego z rzeczywistością domysly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 26.04.2011 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 To wiem.Pytanie co się stanie podczas tych kilku konkretnych nocy z z temperaturą -15 i podczas tych kilku nocy z tempertaturą -20 oraz tych kilku z temperaturą minus 25.Załóżmy hipotetycznie - tydzień temperatur -15 , tydzień -20 i tydzień -25.Co zrobi taki Zubadan w tym okresie lub Altherma Daikin i jakieś tam LG.To raz.Dwa - czy może wystąpić sytuacja gorsza np przy -25 włożymy więcej energii w taką pompę niż z niej wyjmiemy? Tzn czy może być gorzej niż przejście w tryb grzałek i grzanie zwyczajnie prądem?Ktoś wie ,czy to tylko takie tam ,mogące nie mieć wiele wspólnego z rzeczywistością domysly? IMHO optymalnie było by wyłączyć PCi i bazowac na energii zgromadzonej w buforze - ona tam ma byc i czekać... PCi włączyć jak najwieksze mrozy miną i COP będzie "znośny" albo grzać bufor tylko wtedy gdy trzeba i taniutko (2-ga taryfa grzałami, solary, kominek itp.) PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 26.04.2011 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 To nie jest odpowiedz na moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 26.04.2011 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 W końcu PRZECZYTAŁEM wątek! Zaczynam już myśleć nad swoim buforem: http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.03.26-bufor/.lowres/IMG_0566.JPG Średnica 120cm, wysokość jeszcze niewiadoma, objętość jakieś 2-3tys litrów. Planuję tą cholerę postawić na chudziaku (wzmocnionym) póki dobry dostęp i potem obudować ścianami i stropem. Ładowanie: kocoł stałopalny, grzałki, solary, może kominek z płaszczem, może kiedyś kogenerator Rozładowanie: podłogówka i CWU Nie wiem jeszcze czy wężownice robić miedziane czy z nierdzewki karbowanej. - jak miedziane to nei wiem czy skręcać na Conex (patent Tevesa), czy lutować (a nie umiem lutować) - jak nierdzewka karbowana to w ogóle nie wiem jak zrobić żeby było dobrze, brak tu przetartych szlaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marko222 26.04.2011 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Dzięki wielkie za podpowiedź z grzałkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.04.2011 21:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 tomek131Wtedy masz kilka możliwości:Pompa MA GRZAŁKI - to pewnie termostat ją w cholerę wyłączy i da te 10kW z grzałek.Pompa ma ILUZJĘ GRZAŁEK (grzałeczkę tak 1kW) - wtedy ostro dopłacisz bo i COP 0,0nic i grzałka za pełną sumę.Pompa nie ma grzałek - to dopłacanie pewne - ALE BĘDZIE PRACOWAŁA (tak jak umie), nawet z COPem 0,0nic. Tyle, że może być zimnawo... bajcikLutowanie twarde dla ludzi.Zainwestuj na Allegro w palnik jakie niecałe 100zł.Resztę (tlen - butlę z reduktorem) pożycz a butelkę propan- butanu podprowadź dzieciakom z zestawu biwakowego.Wsadzisz w to ze 4 godziny i masz ten fach w ręku. Możesz lutować wszystko w całej wsi!Rurka śliczna!Upewniaj się o wszystkim, czego nie wiesz na 100%.W tej robocie jest kilka praktycznych, warsztatowych haczyków.Głównie z miedzią MIĘKKĄ.Jakby co - to jesteśmy tu. Na chudziak to powinieneś gotowca postawić. Postawić przetestowanego na szczelność i zabrać się za budowanie.Niech czeka, aż się jakie rury i instalacje dla niego pokażą. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 27.04.2011 06:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 Ja podłączyłbym raczej skraplacz... Adam M. (chyba, ze bufor sąsiada...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.