mrTomo 10.08.2011 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 (edytowane) Od wczoraj wytrzeszczam ślepia w monitor w poszukiwaniu zaworu termostatycznego/termicznego/temperaturowego czy jak go jeszcze tam zwał i jestem w kropce.Zawory ESBE po pierwsze są drogie po drugie doszedłem do wniosku, ze tak naprawdę to już sam nie wiem czy to ma być zawór mieszający czy rozdzielający?Do tej pory myślałem, że mieszający, ale chyba przestałem rozumieć ideę działania tego ESBE ze schematu Adama? Czy ktoś może mnie oświecić?Znalazłem np. ESBE VTA 321 35-60st.C. Czy taki zawór spełni założenia? Edytowane 10 Sierpnia 2011 przez mrTomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 10.08.2011 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 ( a juz myślałem, że mrTomo mnie nie lubi...) Nic z tych rzeczy! Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.08.2011 22:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 (edytowane) Chyba zaczynam tracić zdolność klarownego wysławiania się...TEN zawór jest montowany nisko. Na wylocie zładu PO ochłodzeniu go tą zimną, podgrzewaną i czerpaną z kranu.TAM powinno być około 45stC, bo to wygodne.Wyżej może być i 90stC, ale termostatyczny ESBE (INNY, DBAJĄCY O TEMPERATURĘ CWU!!!) i tak sprawę załatwi poprawnie i w kranie woda będzie stale taka, że się nie poparzysz.Pracuje tak:Nie pobieramy wody - OPEC przepływa do zagrzania zładu (wnętrza baniaka i zanurzonej w nim wężownicy).Zagrzał to TEN zaworek zamyka obieg.JEST CIEPŁE I TAK TRWA.Pobieramy wodę.Zład się zaczyna wychładzać. Przy dnie temperatura spada.Jak spadnie PONIŻEJ nastawy to zimną "zwracasz" OPECowi a dobierasz tej ciepłej aby DOGRZAĆ zład o to, co poszło do kranu.Jak idzie stale, ciągle - to stale i ciągle jest dogrzewane.Jak nie - to nie! Co tu niejasne? ESBE są drogie... Fakt!Ale...Są mieszkowe. Sterowane rozprężającym się podgrzanym gazem naciskającym na "grzybek" zaworka BEZ prądu i sterowników.TAM 100 LAT NIE MA SIĘ CO PSUĆ!ŻADEN BRAK ZASILANIA ELEKTRYCZNEGO NIE GENERUJE ZAGROŻENIA.AUTONOMICZNE, NASTAWNE I BEZOBSŁUGOWE. Wiesz jak to zrobić lepiej?Opisz!Adam M. Edytowane 10 Sierpnia 2011 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.08.2011 23:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 krzys507Uparłeś się opatulać watą....NAPRAWDĘ CHCESZ DOBRZE TO WATĄ ZROBIĆ?To opisałem - jak (tą watą).Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.08.2011 23:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 "Przy CWU te 5 kW - nadążam.A jak te 5kW da sobie radę z CO? - będzie to wisieć na tym samym buforze." Gadaliśmy o CWU!!! Wyłącznie.Z CO sobie tą mocą nie poradzi....U CIEBIE sobie nie poradzi. Chałupę dociepl, wywal kaloryfery i zrób podłogowe WTEDY będziemy optymalizowali, bo znacznie spadnie zapotrzebowanie na energię!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 11.08.2011 04:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Chyba zaczynam tracić zdolność klarownego wysławiania się... TEN zawór jest montowany nisko. Na wylocie zładu PO ochłodzeniu go tą zimną, podgrzewaną i czerpaną z kranu. TAM powinno być około 45stC, bo to wygodne. Wyżej może być i 90stC, ale termostatyczny ESBE (INNY, DBAJĄCY O TEMPERATURĘ CWU!!!) i tak sprawę załatwi poprawnie i w kranie woda będzie stale taka, że się nie poparzysz. Adam M. Mam wrażenie, że mówimy o dwu różnych rzeczach - albo jeszcze się nie obudziłem lub tracę zdolność logicznego pojmowania? Na stronie 231 zamieściłem schemat co4. Mówię o zaworze ESBE znajdującym się na wyjściu bufora do ogrzewania "kaloryferów, podłogówki czy co tam jest". U mnie na schemacie przed pompką P2. Jak mam go zamontować nisko? Mnie chodzi o ten zasilany właśnie z 90stC! Nie mam jeszcze baniaka zładowego z wężownicą do CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.08.2011 06:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) A!No to dyskutujemy o zupełnie innych bajkach i innych księżniczkach!Pełne nieporozumienie!(Zdaje się, że pomyliły mi się baniaki i układy i ludzie, miasta, obiekty, plany CO i CWU... O kilku jednocześnie dyskutuję w kilku miejscach i emilkami też.) Ten regulowany ESBE jest bardzo dobry. Ma przyjazny zakres, ustawiasz co potrzebne i tak trzyma.Są w różnych wykonaniach.Także superszybkie - przeciwopażeniowe. Akurat do CO taki nie potrzebny. Zwykły mieszający jest bardzo dobry. Adam M. Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 11.08.2011 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) Ale podnosisz ciśnienie ... ESBE VTA 321 35-60st.C - będzie dobry? http://allegro.pl/termostatyczny-zawor-mieszajacy-esbe-vta-321-3-4ca-i1752443735.html Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez mrTomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 11.08.2011 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) A od czego kurierzy. Napisz cos więcej, może na PW. Bo rura za ściane tylko do 21kW. Zobaczymy. wysłałem na PW, ale nie wiem czy dojdzie to dam link do zdjęć tego kotła, jest solidny, żeliwny http://foto.onet.pl/4t2h,tdkklk1d1cok Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.08.2011 12:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Sorki... Tak jakoś wyszło...TAK to ten. Dobry jest.Cena chyba też dobra, ale porównaj z "hurtownianą".Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 11.08.2011 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Dzięki!Zatem nie czekam dłużej aż ktoś inny kupi. W najgorszym razie zwrócę (zawór).T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 11.08.2011 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Skończyłem właśnie wylewać beton (wzmocnienie) pod moje bufory. 5m2 mieszałem w taczkach...Dotarło do mnie właśnie, że to nie koniec moich zadań! Dwa zbiorniki ,w przyszłości trzeci - woda w instalacji to będzie jakieś 3200 litrów!Muszę mieć zatem naczynie wzbiorcze o pojemności około 200 litrów? Znowu tymi ręcami trzeba..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 12.08.2011 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Skończyłem właśnie wylewać beton (wzmocnienie) pod moje bufory. 5m2 mieszałem w taczkach... Dotarło do mnie właśnie, że to nie koniec moich zadań! Dwa zbiorniki ,w przyszłości trzeci - woda w instalacji to będzie jakieś 3200 litrów! Muszę mieć zatem naczynie wzbiorcze o pojemności około 200 litrów? Znowu tymi ręcami trzeba..? Ja planuje połączone kegi po piwie. Obecnie mam jeden z przewierconym dnem i przykręconym nyplem na uszczelkę. Miałem kiedyś naczynie wzbiorcze stalowe i było tam mega rudej wody. Woda cały czas się podnosi i opada czyli raz woda raz tlen i woda ruda się robi. Więc wole baterię kegów, ma to też taką zaletę że gdyby się okazało że jeden bufor to mało to dojdzie drugi bufor i kolejne kegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzy_mor 12.08.2011 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 adam_mk Gadaliśmy o CWU!!! Wyłącznie No tośmy pobili trochę piany. Wracamy do p-tu wyjścia. Zdaję sobie sprawę, że wywalenie obecnych instalacji CO i CWU i zrobienie ich od zera byłoby piękne. Nie stać mnie na to, a jeśli nawet, to nie dożyję zwrotu takiej inwestycji. MUSZĘ przed najbliższą zimą zmienić gaziaka od CO. MUSZE przed najbliższą zimą wywalic termę elektr 80l do CWU i grzać CWU innaczej. Chyba sam pisałeś, że pożenienie wszystkiego w jeden system jest najlepsze. I takiego rozwiązania szukam. Ograniczeniem jest mój krzywy komin i dlatego szukam gaziaka co pozwoli wyprowadzic spaliny 2m za ścianę. To na już. Ocieplanie domu umówione na wiosnę' 2012. Za rok czy dwa chciałbym mieć możliwość dodania solara lub PC. ....Jak baniak to zład w nim powyżej 70stC. 90 lepsze ale dla gaziaka już niezdrowo... Ale wtedy wystarczy jednofunkcyjny, maluteńki, z zamkniętą komorą. On sobie może i 20 godzin na dobę te swoje 5kW pakować w baniaczek, nawet ja Ty z baniaczka 50kW w 5 minut wyrwiesz! Uzupełni, jak sobie pójdziesz spać czy do roboty jakiej i odczepisz się od kranu z ciepłą wodą..... Koszt roczny sprzętu se teraz policz przyjmując, że Ci potrzebny badziew gzowy za góra 1000zł. BEZ automatyki! Adam M. Dobrze żarło i zdechło... A może to był dobry kierunek? Uwzglednić CO, dobrać gaziaka... Tu mi kbab proponuje taki kocioł: http://foto.onet.pl/4t2h,tdkklk1d1cok ale to chyba za duże bydlę jak dla mnie. No i problem z kominem. Podliczyłem gaz za ostatni rok (kwiecień'10 - marzec'11): całość 2340 m3 4600 PLN CWU,kuchenki ~~ 730 m3 1434 PLN CO ~~ 1610 m3 3166 PLN i prąd całość z termą 8384 kWh 4431 PLN Nadal liczę na Waszą pomoc. Nie ponaglam z odpowiedzią. Lepiej deko później, ale bez zamieszania. Udanego długiego łykendu Wszystkim! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 12.08.2011 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Ja planuje połączone kegi po piwie. Obecnie mam jeden z przewierconym dnem i przykręconym nyplem na uszczelkę. Miałem kiedyś naczynie wzbiorcze stalowe i było tam mega rudej wody. Woda cały czas się podnosi i opada czyli raz woda raz tlen i woda ruda się robi. Więc wole baterię kegów, ma to też taką zaletę że gdyby się okazało że jeden bufor to mało to dojdzie drugi bufor i kolejne kegi. Kupiłem przez allegro naczynie wzbiorcze z PE. Materiał jak rury w systemie zgrzewanym. Max mieli 40L. Na moje potrzeby wystarczył. Wolałem jednak tworzywo. Nierdzewka ma mało słuszną nazwę. W agresywnym środowisku potrafi się również czerwienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzys507 12.08.2011 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Mam 50 m rury miedzianej fi 15. Bufor bedzie tylko na potrzeby CWU. Tak jak pisał Adam będzie pracował w górnych temperaturach czyli od 95C do 45 stopni. Czy te 50m rurki starczy mi by przy wolnym przepływie (6-8l/min) zagrzać wodę do 40 stopni ?Jeśli temperatura spadnie poniżej 45 to rozpalę w piecu i naładuje go ponownie do 90-95 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.08.2011 20:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Rurę podziel na dwa i zrównoleglij.Raczej zastosuj zawór termostatyczny na wyjściu bo... na 5mb takiej rury przy 90stC wylot będzie miał 89stC przy podanym (mikrym) poborze.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 13.08.2011 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 (edytowane) Podliczyłem gaz za ostatni rok (kwiecień'10 - marzec'11): całość 2340 m3 4600 PLN CWU,kuchenki ~~ 730 m3 1434 PLN CO ~~ 1610 m3 3166 PLN i prąd całość z termą 8384 kWh 4431 PLN! po podliczeniu bilans przy pow 160m2 wypada tak; całkowite zapotrzebowanie brutto = 198,2kWh/m2 koszt 56,44zł/m2, przeciętnie płacisz 0,285zł/kWh u mnie kolejno to: 161/26,72/0,1658 (dla 3 osób, zimą temp 22-23stC) trochę dużo, teraz pytanie, została wykonana częściowa modernizacja " 1.dom: ponad 60-letni (parter h=3,3m; adoptowane poddasze) total 160m^2; częściowo ocieplony, stolarka PCV" była zrobiona przed rozliczanym okresem czy już po? z tego co widzę masz taryfę G-11, jak najszybciej ją zmień na G-12, zużywasz dużo prądu, powyłączaj niepotrzebne odbiorniki (stale pobierające energię) - obniżysz koszt jednostkowy kWh, zmniejszysz zużycie - odczujesz w kieszeni. CWU taniej jest podgrzewana gazem, warto pójść w tym kierunku, przy punktach ograniczonego poboru cwu i najbardziej oddalonych od kotła może warto zainstalować mały elektryczny podgrzewacz przepływowy, lub dobrze wysterowany system cyrkulacji cwu (wtedy podstawa to dobra izolacja rur cwu) - a może pc do cwu? Edytowane 13 Sierpnia 2011 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzys507 13.08.2011 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Czyli przy 40 stopniach w buforze bede miał jakieś 38 CWU przy 6-8l/min. Czemu rura nie może byc w jednym kawałku??? My mało wody zużywamy.Krzys507 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.08.2011 07:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Kwestia oporów i prędkości przepływu w tej rurze.Równolegląc zmniejszasz prędkość strugi i zwiększasz powierzchnię wymiany.Wydłużasz czas wymiany na każdym mb rury.A do tego - łatwiej to tak wykonać.Zwoje kręcisz w przeciwnych kierunkach.Łączysz zwykłym trójnikiem redukcyjnym 15/22/15.Wszystko ślicznie pasuje do siebie.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.