ravbc 15.09.2011 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Adam: a to zadziała "równie dobrze" przy dowolnej konstrukcji kolektora? Tj. na pewno zawsze grawitacyjny odbiór energii będzie optymalny? Czy jednak jak sugerował kawiarz niektóre konstrukcje kolektorów się nie bardzo nadają do użytku w obiegu grawitacyjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tarasow 15.09.2011 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2011 (edytowane) Jakieś sugestie, pomysły? jerzy_mor Ja mam jedną taką sprężynkę. Kupiłem bo była tania jak barszcz. ok 20m 25mm brzuszek, ok19mm dołki. Chyba 1". Ma przyspawane króćce 3/4" ze stali nierdzewnej: Nakręcę na te króćce przedłużki mosiężne 3/4"(ok 10cm), polutuję razem (jak zdobędę gdzieś tlen techniczny) lub zawiozę gdzieś do polutowania. Następnie wlutuję te przedłużki do ścianki bufora solarnego. I mam 3/4"GZ na zewnątrz. Pewniejsze niż skręcane w buforze. I teraz tak myślę...czy do CWU starczy. Czy może pod lejek, a na CWU dać miedź? Tutaj Zbiornik tylko do soalrów(grzejniki panelowe 4,2mkw) i CWU, bo ogrzewanie domu z sieci miejskiej. Jakub. Edytowane 15 Września 2011 przez tarasow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.09.2011 12:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Przesył do bufora wcale nie musi być wywoływany pompą 1kW i wcale nie musi trwać ze 4 sekundy.Można to zrobić majestatycznie maluteńką pompką na cienkiej rurce.Jak "podaż" będzie duża to pompka będzie szła non-stop na kilku watach.Wlot i wylot z baniaka przez kolanka odpowiednio skierowane.Tak. aby struga kleiła się do ścianki.Wtedy uwarstwienia, które i tam jest istotne, nie zaburzy. Są kolektory i kolektory...Jak cieczowe - to zadziała. Jak z rurką cieplną, to przy małej modyfikacji układu połączeń też zadziała.Zawsze da się znaleźć jakiś sposób. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 15.09.2011 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2011 A czy na podwójnej harfie (cieczowej) układ grawitacyjny ma szansę zadziałać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.09.2011 16:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Ja będę miał wielokrotną (tę harfę). Wrzuć jaki schemat czy fotkę to pomyślimy jak to podpiąć. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 15.09.2011 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2011 </p><p> http://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=2670&attachmentid=74857 http://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=2670&attachmentid=74857 To ma być mniej więcej coś takiego. Panele mam 2 i jeszcze zastanawiam się czy zrównoleglić czy zszeregować. Nagrzewnica solarna w buforze to też dla mnie zagadka - przy układzie grawitacyjnym chyba lepiej się spisze bardziej "rozłożysta" niż stożek. Oprócz solarów w buforze będzie nagrzewnica CWU, nagrzewnica do kotła gazowego i kominek z pw też grawitacyjnie (bufor ok 7m dokładnie ponad kominkiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzy_mor 16.09.2011 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Mnie tak zarobił (z jednej strony) facet z karbowane. Nypel (ruchomy), oring i zbijakiem zaklepane na płasko [chyba] dwa garby nierdzewki. Rurka wysuwana z bufora na zewnątrz i tu dalej łączona. zdjęcie z komórki. p.s. łączenie na mufę do bufora Czyli mosiężny nypel wkręcany w mufę? Mufa czarna wspawana w bojler? Nypel od wewnątrz czy od zewnątrz? Moze cos narysujesz, bo nie kumam, a mam też kawałek z "karbowane". Inna nierdzewka spiralna , więc spęczanie karbów odpada - tylko lutowane dedykowanej złączki (jak na wcześniejszym foto). Nie mają śrubunkowych. tarasow Nakręcę na te króćce przedłużki mosiężne 3/4"(ok 10cm), polutuję razem (jak zdobędę gdzieś tlen techniczny) lub zawiozę gdzieś do polutowania. Następnie wlutuję te przedłużki do ścianki bufora solarnego. I mam 3/4"GZ na zewnątrz. Pewniejsze niż skręcane w buforze. Ja bym wlutował ale do jakiej wspawanej przelotki. Jak ma byc pewniejsze... JerzyM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 16.09.2011 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Ja by to zrobił równolegle. Lepszy przepływ, no i jak pierwszy ogrzeje wodę do 80st to co zrobi drugi? Maszynę parową aż się prosi jak myślę o tych panelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szaryb 16.09.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 (edytowane) Czyli mosiężny nypel wkręcany w mufę?.JerzyM Tak. Rurka przeciagana ze srodka przez nypel , zbijakiem spęczanie karbów + oring (nie wiem w jakiej kolejnosci założył), do tego mam nakrętki DN16 (widać je na karbowane). Zarobione tylko z jednej strony bo i tak bym tego przecież nie założył na gotowo - bo jak przewlec - to było tak abym zobaczył jak ma wyglądać,jak On to robi. Tego oringa i nypla dostałem jakoś gratis, nie zamawiałem ich i nie widzę doliczenia w cenie. [edit] Kupiłem właśnie: Cu 50m x fi 15 na wężownicę 2x 25m, prawdę mówiąc juz mi się poplątały wyniki i wyliczenia podawane poprzednio - chyba będzie to dobrze? Jeszcze nie zaplaciłem (790,-, odbiór osobisty). Edytowane 16 Września 2011 przez szaryb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.09.2011 20:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Nie wiem co kombinował ten, co to tak łączył...Nie da się tego o 90 st obrócić i inaczej zrobić wloty?Bo tu - to chodzić będzie albo nie będzie...Pompkę dawać dla "zastartowania"?Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 16.09.2011 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Ten panel powinien być obrócony o 90st, ale wtedy mamu "U" i ni ch... na grawitacji nie pójdzie. Kolega zasugerował mi żeby dać tak jak narysowałem tylko z lekkim skosem do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.09.2011 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 A wlotu mu przenieść się nie da?Coś zaślepić i coś dolutować...Byłoby jak trzeba.Jak przekosisz to część będzie lepsza a część przeciwnie...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 17.09.2011 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2011 (edytowane) Witam! Rura na bufor zamówiona, 2mb o średnicy 80cm, ścianka 8mm + dekle i pierścień. Instalację do kominka będę robić w miedzi 28mm. W związku z tym mam parę pytań: 1. Naczynie wzbiorcze można podłączyć na dwa sposoby: a) do powrotu do kominka b) do zasilania z kominka Który sposób będzie lepszy? Wiem, że dolne podłączenie oszczędza ciepłą wodę, ale czy nie ma większego kłopotu z odpowietrzaniem? 2. Czy takie wyjścia z bufora będą ok? a) podłączenie wężownic b) pozostałe podłączenia Mufa przyspawana, do gwintu wewnątrz bufora będą wkręcone kolanka. Czy stosować mufy stalowe, czy mosiężne? Jeżeli instalacja będzie na miedzi 28mm, to średnicę mufy dać 1 1/4 cala, czy 1 calowe? Do podłączenia grzałek też myślę wspawać tuleję z gwintem wewnętrznym. Czy tak będzie OK? Ja jestem projektantem, mąż wykonawcą, więc jak coś nie wyjdzie to znowu będzie na mnie psy wieszał PS: Czy to jest dobry pomysł, żeby z bufora wyprowadzić wyjścia i zrobić nagrzewnicę wodną do wentylacji? Zostało mi trochę pexa z podłogówki, można by go nawinąć na rurę. Nie będę mieć GWC i nie mam już możliwości pociągnięcia do niego rury. Jeżeli to dobry pomysł, to w którym miejscu wyprowadzić zasilanie tej nagrzewnicy? W połowie bufora? Powrót na samym dole, tylko czy to nie będzie za bardzo wychładzać zładu? Edytowane 17 Września 2011 przez Aga i Krzysiu PS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.09.2011 13:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2011 Ja zrobiłbym to tak...http://img339.imageshack.us/img339/5951/podczenie.jpg Wloty...Kawałek zagwintowanej rurki i łuk spawalny na końcu.Łatwiej jest. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.09.2011 13:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2011 To naczynie to jest nie tylko wzbiorcze...To naczynie wzbiorcze/bezpieczeństwa.DLATEGO raczej tak...Tam , gdzie jest palenisko stałopalne jest (no, raczej powinien być, bo inaczej w oczka szczypie dym) komin.Do tego komina przytula się tę wznośną rurkę.A na jakim stryszku - też do tego (ciepłego) komina przytula się to naczynie.Wtedy nie ma szans najmniejszych na to, żeby co zamarzło nawet w największe mrozy.A do tego - tak jest łatwiej... Żadne to arkana dla wiejskiego budowlańca... od wieków to się sprawdzało... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 17.09.2011 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2011 Czyli jednym słowem: jak naczynie wzbiorcze przyłączę do powrotu do kominka, tak ekonomiczniej, jak do wyjścia z kominka - bezpieczniej. Wolę to drugie. Czy wtedy bufor nie musi mieć osobnego odpowietrznika? Niestety do komina nic nie mogę przytulić, bo się obraził i powędrował za ścianę na taras. Trochę duży jest, bo podwójny i na tarasi będzie się przytulał do kominko-grila-wędzarni w płaszczyku wełnianym. Naczyńko wzbiorcze nie zmarznie, bo będzie w ogrzewanym pomieszczeniu technicznym. Tyle, że nie mogę go dać bezpośrednio nad kominkiem, bo nad nim ścianka kolankowa 1,2m i dach.Odnośnie wlotów, powtórzę: lepiej stalowe, czy mosiężne, czy wszystko jedno? Do środy muszę mieć wszystko skompletowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.09.2011 18:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2011 Stalowe są wygodniejsze.Są takie kolana spawalne. Trzeba je dospawać do kawałka rury gwintowanej na końcu.Kolano wsadzasz przez dziurę w płaszczu do środka i obracasz jak trzeba.Ten gwintowany kawałek sterczy wprost ze ścianki.Całość spawasz. Tak jest naprawdę łatwiej.Jest tu gdzieś kilka fotek z tym fragmentem.Odpowietrznik w deklu baniaka - oczywiście - tak!Przez naczynie wzbiorcze praktycznie strat nie ma...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Locost 19.09.2011 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2011 http://img855.imageshack.us/img855/2674/schd.jpg Witam wszystkich Buforowiczów.Chciałbym zwrócić się do was z prośbą o ocenę projektu.Po przeczytaniu dyskusji na temat bufora narysowałem taki schemat.Bufor będzie wykonany z blachy 5mm (???czy ta grubość jest odpowiednia???).Wysokość 2400 mm.Średnica 800 mm.Wysokość od bufora do naczynka 3300mm.Planowane średnice rur:R1 25 PP , R2 1”stal, R3 1,5-2” , R4 ¾-1” , R5 (wyjscie CO ) 28mm miedź, R8 22miedź,R6 28miedź, R7 22 miedźCzy zastosowane materiały i średnice są poprawne? Nie mam możliwości wyprowadzenia naczynka przy kominie, będzie zaizolowane.Wężownice:CWU – 2x18mm równolegle zwinięte 25m Solar – zastanawiam się, czy 2X18mm 25m , czy 1x22mm 25 m. Przejścia przez bufor – conex-y.Główne zasadnicze pytanie czy grubość ścianek i dekli – blacha 5 mm zda egzamin. Sezon grzewczy się zbliża trzeba uwijać się z buforkiem.Piec: Hainówka 23KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szaryb 19.09.2011 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2011 5 mm spokojnie wystarczy (a nawet 4), sam chciałem taką wziąć ale akurat była ciut za krótka. Mam 8mm x2550 i weź to se dźwignij. Z przyczepki we trzech ledwo ją sciagneliśmy (nie niszcząc przyczepy). Celuję w dekle 5mm. Reszty nie analizuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 19.09.2011 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2011 http://img855.imageshack.us/img855/2674/schd.jpg ........... błędne podłączenie naczynia wzbiorczego/bezpieczeństwa: moze być nieciekawie po zagotowaniu wody w kotle, bo ani bufor (bo zasilany przez syfon) ani naczynie (bo niepoprawnie podłaczone) nadmiaru czy pary nie odbierze, albo zrezygnować z syfonu albo rurę bezpieczeństwa/wzbiorczą wpiąć pzred syfonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.