herakles 29.09.2011 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2011 co5.pdf... BUM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 29.09.2011 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2011 (edytowane) Oczywiście zapomniałem dorysować naczynie - w rzeczywistości jest! Uzupełniłem - czy dalej bum?co5_1.pdf Edytowane 29 Września 2011 przez mrTomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grand72 29.09.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Bardzo dziękuje. Daje do myślenia - mówiłem że się ni znam. Wrócę do domu to rozkminię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 29.09.2011 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Naczynie do kotła, inaczej bum.To nie rurki z kremem, tylko realne niebezpieczeństwo.http://www.google.pl/search?q=wybuch+kot%C5%82a+co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 29.09.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Naczynie do kotła, inaczej bum. To nie rurki z kremem, tylko realne niebezpieczeństwo. A gdzie włączone jest jak nie do kotła? To nie są rurki z kremem tylko 2" rura. Od niej do zbiornika idzie 1" rura zasilająca i 1" rura powrotna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 29.09.2011 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2011 OK. Narysuję to tak, żeby nie było wątpliwości. Z kotła zasilanie idzie do A1 (nie do A2)co5_2.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szaryb 30.09.2011 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 (edytowane) W buforze zespawałem brązem krzemowym. A może coś więcej napiszesz? Jakoś google nie łaskawe. To elektrody do spawania? Jakie otoczenie itd. Ja _zamyślam_ nad takim rozwiązaniem: Wężownicę ułożyć tak aby miała trochę ruchu/ugięcia w zbiorniku. Do bufora jakiś nypel przyspawać (nie może byc za gruby w środku) lub ..przyspawać do bufora śrubunek?, Przełożyć rurkę przez nypel i śrubunek (1). Zalutować koniec rurki w części (2) po rozwierceniu. Skręcam wszystko śrubunkiem. Ma sens? http://migrol.pl/dom/bufor/srubunek1.jpeghttp://migrol.pl/dom/bufor/srubunek2.jpeg [edit] Tak po namyśle. Trochę to może przekombinowane. Skoro to będzie skręcane to może po prosty jednak Conex mufa złączeniowa z alledrogo z wystająca rurką bo i tak na wyjściu wypada pociągnąć dalej miedzią (korozja) - czyli dodatkowa mufka zaciskana lub lutowanie miękkie/twarde. Takie coś jeszcze znalazłem: o lutowaniu mosiądzu Edytowane 30 Września 2011 przez szaryb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 30.09.2011 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 A może coś więcej napiszesz? Jakoś google nie łaskawe. To elektrody do spawania? Jakie otoczenie itd. No to trochu odwiodę. Elektrodą spawać nie umiem. Spawałem to TIG'iem. Tam materiał dodatkowy podajesz w formie prętów jak przy spawaniu gazowym czy lutowaniu. Na pierwszy ogień poszły przejścia wężownic stożkowych ( u mnie 2) przez dolny dekiel. Tu się sporo namęczyłem. W jednym miejscu nawet zbytnio przygrzałem rurkę miedzianą. Spaw bezpośrednio pomiędzy rurką miedzianą a stalową blachą dekla. W kolejnym etapie zająłem się wspawaniem wężownicy CWU do rury baniaka. Tu ułatwiłem sobie wspawując redukcje miedzianą do lutowania. Oczywiście z rury grubszej na porządaną i z przeszlifowaniem ogranicznika (karb, u mnie punktowy). Potem zaś wsadziłem końce wężownicy na przelot od środka i przylutowałem na twardo. Przy testach szczelności o dziwo lepiej te połączenia mi wyszły niż spawy stali w bezproblemowych miejscach. Jakbyś podejmował się takiego spawania kieruj łuk bardziej na stal. Nie jest to łatwe a może nawet idiotyczne. Metoda Adama, mimo że lut srebrny kosztuje, jest łatwiejsza i mnie wysiłku kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 30.09.2011 07:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 mrTomoBardzo dużo tu warunków i stanów.Nie da się czegoś z tym zrobić?Powrót z wężownicy grzejącej CWU wpiąłbym iżektorowo w jaki inny stale działający powrót.Samo się będzie regulowało i napędzało.Adam M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 30.09.2011 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 mrTomo Bardzo dużo tu warunków i stanów. Nie da się czegoś z tym zrobić? Powrót z wężownicy grzejącej CWU wpiąłbym iżektorowo w jaki inny stale działający powrót. Samo się będzie regulowało i napędzało. Adam M Mógłbyś jakiś szkic - bo nie bardzo rozumiem jak sobie to wyobrazić? Stanów i warunków jest tylko kilka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaladam 30.09.2011 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Gratulacje! Jaki efekt? Adam M. Jak na razie po fazie testów jestem zadowolony. Bufor ma około 1700 litrów, posiada dwie wężownice dolną i górną oraz lejek wg. projektu Adama M. Przejście wężownic złączkami Conex 22 ze spiłowanym rantem, skręcany nie lutowany. Przed połączeniem z instalacją bufor nie zdał próby ciśnieniowej przy 3,5 atmosfery kapało z pod uszczelek (głupio zrobiłem że ich nie posmarowałem silikonem), ale ponieważ instalacja jest otwarta zaryzykowałem i jak narazie nigdzie nie leci. Słup wody od dna bufora do denka naczynia przelewowego to jakieś 7,5 metra. Co do wężownicy CWU miałem obawy o których pisałem wcześniej http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a&p=4247819&viewfull=1#post4247819 zrobiłem dwie nitki 12,5 mb fi 22 i dokleiłem jeszcze po 5 mb fi 18 czyli w sumie 25 mb fi 22 oraz 10 mb fi 18. Efekt jest taki że jak na górze bufora jest 42-45 stopni to można bez problemu iść pod prysznic i zasnąć pod nim na stojąco a ciepła woda się nie chce skończyć. Potwierdza to jednozancznie to co pisał Piczman w przywołanym wyżej poście. Z ociepleniem czekam na sam koniec. Problem mam natomiast z grawitacyjnym odpływem ciepła na grzejniki. Myślałem że jeżeli dam odpływy pod skosem w dół od wyjścia z bufora to ciepło nie będzie uciekać a wydatkiem ciepła będe sterował drugą pompką, która wyłączona będzie hamować przepływ. Obie te koncepcje okazały się błędne ( Ciepło ucieka intensywnie odpływem na grzejniki oraz zasilaniem z pieca (na zdjęciu dwie rury w środku bięgnące od bufora z ukosa lekko w dół). Macie na to jakieś pomysły, jakiś zawór automatyczny albo zrobić podłączenia w kształcie litery U ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szaryb 30.09.2011 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 zrobiłem dwie nitki 12,5 mb fi 22 i dokleiłem jeszcze po 5 mb fi 18 czyli w sumie 25 mb fi 22 oraz 10 mb fi 18. Jaki kształt ostatecznie wykonałeś, mam na myśli czy jakieś ślimaki itp. czy zwyczajnie kształt walca i jakie odległości od ścianki (blisko czy dosyć daleko) oraz zagęszcznie. Coś ala na zdjęciach Piczmana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaladam 30.09.2011 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 (edytowane) Jaki kształt ostatecznie wykonałeś, mam na myśli czy jakieś ślimaki itp. czy zwyczajnie kształt walca i jakie odległości od ścianki (blisko czy dosyć daleko) oraz zagęszcznie. Coś ala na zdjęciach Piczmana? Ponieważ mój bufor jest dość szeroki (105 cm) zrobiłem coś pomiędzy ślimakiem a walcem. Najpierw zrobiłem krzyż z dwóch rurek fi 18, które zlutowałem ze sobą a następnie przykręciłem do ścianek bufora (oczywiście przez gumę). Potem co zmieściło mi się nad krzyżem upchnąłem nad krzyżem a co się nie zmieściło to niżej. Potem powiązałem rurki miedzianym drutem żeby nie "biegały" mi w środku. Starałem się zachować odległość od ścianki około 3 cm, szerokość zbiornika pozwoliła mi również częściowo wypełnić środek koła mimośrodowymi okręgami z miedzi (w węższym zbiorniku byłoby to niemożliwe) tak że powstał z tego taki dość nieregularny ślimako-walec. Wszystko działo się na pierwszych 30cm od góry zbiornika. Edytowane 30 Września 2011 przez rafaladam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 30.09.2011 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 (edytowane) Szczerze mówiąc nie rozumiem tego wpięcia inżektorowego. Ktoś może mi to wytłumaczyć?Powrót mógłbym wpiąć w inny punkt, ale z kolei nie widzę zasilania cwu z bufora i wrzucania powrotu do kotła zamiast w bufor...Mogę to zrobić dobrze, lepiej, gorzej lub spierdzielić zupełnie. Chyba jednak zaryzykuję i poeksperymentuję. Drogę bezpieczeństwa załatwię sobie poprzez wpięcie zaworu kulowego i w najgorszym razie zamknę i będzie "po staremu". Czuję, że może być dobrze ale wolałem poradzić się bardziej doświadczonych ludzi. Rafaladam:Zrób trochę wyraźniejsze opisy na tym zdjęciu bo nie mogę się doczytać...Dobrze byłoby jakbyś naszkicował schemat - byłoby jaśniej jak to masz połączone. Edytowane 30 Września 2011 przez mrTomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaladam 30.09.2011 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Rafaladam: Zrób trochę wyraźniejsze opisy na tym zdjęciu bo nie mogę się doczytać... Dobrze byłoby jakbyś naszkicował schemat - byłoby jaśniej jak to masz połączone. generalnie to są 4 połączenia z buforem wlot i wylot z pieca oraz wlot i wylot na grzejniki, jeżeli chodzi o grzejniki to instalacja działa grawitacyjnie (tak jest nad piecem, odcinek od bufora do pieca chciałbym sterować tylko pompą) domyślnie zawory pomiędzy piecem a grzejnikami w dwie strony są zamknięte (w przypadku braku prądu na zasilaniu grzejników sprawę załatwi zawór różnicowy a na powrocie pracuję nad siłownikiem otwierającym zawór) Woda powinna krążyć od pieca w kolejności C do bufora > B na grzejniki > A z grzejników do bufora > D z bufora do pieca Chciałem żeby ciepło z bufora wypływało tylko przez pompkę będącą na końcu połączenia B. na zdjęciu, ale wygląda na to że muszę to przerobić. Połączenia B i C będe musiał przerobić tak aby miały kształt litery U, tak jak to zrobiłem przy połączeniu A. , chyba że macie inne pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 01.10.2011 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2011 rafaladam,Nie obraz się, ale czytałem to trzy razy i ... niewiele rozumiem...Narysuj schemat to będzie najbardziej czytelne i bez niedomówień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 01.10.2011 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2011 (edytowane) No to poeksperymentowałem... Wyszło, że straciłem pół dnia?! Włączyłem trójnik za pompą podmieszania kotła i ... nic! Ani myśli cisnąć! W czym może być problem? Zastanawiam się czy nie walnąłem samobója, bo podmieszanie wychodzi z kotła rurą 1" i poprzez pompę, zawór różnicowy i kulowy trafia do rury 6/4" i do kotła Ja wstawiłem po drodze trójnik z CU 28 na 18 i wyprowadziłem rurę do podgrzewania CWU. Czy odbiór jest tak duży, ze pompka nawet na 3 biegu nie jest w stanie pocisnąć wody tą rurką? Załączam rysunek. Edytowane 1 Października 2011 przez mrTomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 02.10.2011 22:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Ten inżektor wygląda tak:http://img255.imageshack.us/img255/2714/inektor.jpgZasysa jak wszyscy diabli razem!Spawania na jakie 30 minut...Można taki inżektor potraktować jako napęd przepływu na zasadzie "ciągnięcia" (pompa "pcha").Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yarecky 03.10.2011 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2011 WitamMam pytanie odnośnie bufora do wspołpracy z pc. Chodzi mi tylko o zwiększenie zladu w instalacji c.o. - Pompa ciepla włącza mi się za często z powodu zbyt małego zladu w instalacji. Czy można by po prostu wpiąć w instalację zbiornik typu leżącego (mam mało miejsca w kotlowni i zbiornik stojący nie wchodzi w grę), wejście z pompy podłączyć od spodu zbiornika, a wyjście na insrtalację podłogówki od góry? Planuję montaz takiego zbiornika 140l, w tym momencie mam ok 120l w instalacji (pc 8kW). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTomo 03.10.2011 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2011 (edytowane) Panowie, ruszcie waszymi tęgimi mózgami i doradźcie który wariant wdrożyć. A może jeszcze jakiś inny? Warunki: GRZEJE kocioł- grzeję CWU na max NIE GRZEJE kocioł - dogrzewam CWU - jak pozwoli bufor. Sensory i termostaty rzecz drugorzędna, interesuje mnie czy fizycznie/hydraulicznie będzie to sprawne!co6_1.pdf Edytowane 3 Października 2011 przez mrTomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.