mrTomo 03.12.2011 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 03.12.2011 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 he, właśnie to zrozumiałeś mpoplaw - teoretyzuje , a teroretycznie tak jest, praktycznie również A czy tak mała amplituda jest w domu dobrze ocieplonym istotna i zauważalna: NIE, NIE JEST. Adam M. JEŻELI termoizolacja domu budowanego, dokładność i szczelność jego wykonania jest PONADNORMATYWNA, TO również w ponadprzeciętnym przedziale temperatur zewnętrznych taki dom spełnia zasadę, ze NISKOTEMPERATUROWE (wielkopłaszczyznowe, podłogowe) ogrzewanie ma na powierzchni ( i w nośniku, rurkach) niewiele więcej stC (2-3) jak temperatura wnętrz! A jeśli masz dom z cegły, nieocieplony ,a może i z kamienia to jest tak?? ....odpowiedz sobie sam. Jak sie planuje ocieplić taki dom nie od razu tylko za dobrych pare lat to niestety z dobrze zaprojektowaną instalacją c.o. są fryty bo do podłogówki trza będzie dołożyć kaloryfery, a po ociepleniu można je będzie wywalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 03.12.2011 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Ale już nie mieszam wam w tym wątku bo przyznaje pisze nie na temat często.Jeśli ktoś miał doświadczenia z odtwarzaniem izolacji poziomej metodami iniekcji i podcinania (tylko te bo są warte uwagi reszta to kit albo za drogie)Oczywiście na własną rękę (a nie na własną również - czy są efekty) to zapraszam do osobnego wątku który jeszcze dzisiaj napisze. pozdrawiamjendrulakowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.12.2011 14:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 MAM dom z cegły i kamienia polnego o ścianach po 60cm grubości, 109 letni, nieocieplony!Dwupiętrowy, podpiwniczony - i do TOTALNEGO remontu!WIEM, co to znaczy, bo sto razy to przećwiczyłem na swej skórze.Dlatego WIEM, że bredzisz!NIE DA SIĘ zbudować skutecznie i optymalnie działającej instalacji grzewczej "na teraz i na potem"To zupełnie inne mechanizmy i rozwiązania, jeżeli nie mają być utrzymywane za krociowe sumy!Jesteś niereformowalny.MUSISZ zrobić SAM wszystkie możliwe błędy, to jak wrócisz POTEM do tego tematu - zrozumiesz co Ci tu radzili!Twój wybór.Dalsza dyskusja w taki sposób jest bezzasadna.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.12.2011 14:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Miałem.Z tymi i innymi też...Ale, wybacz, nie zajrzę tam...Znowu byśmy gadali nie na temat...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 03.12.2011 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Skoro miałeś to napisz czy podłogowe wystarczyło żeby nagrzać Twoją bude nieocieploną, ocieploną?Forum jest chyba od tego żeby sobie pomagać a nie wytykać brak racji. Z koro nie chcesz sie dzielić więdzą tylko masz zamiar "po hamsku besztać" to ja zmykam, bo widze sensownych informacji tu od was nieuzyskam. Wyjasnij mi proszę dlaczego bredze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.12.2011 15:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Ile razy trzeba napisać, abyś RAZ zrozumiał, że podłogowe, to ja tam zbuduję, jak dopasuję do niego stropy (szczelność) i ocieplenie zewnętrznych ścian!Tak, jak jest teraz, to koza rozpalona do czerwoności z trudem utrzymuje jakie takie temperatury pomieszczenia warsztatowego!Jak kogenerator pobiega sobie ponad godzinę, to jest zupełnie cieplutko i pracować można bez stresu.Jak się go zatrzyma a kozę zagasi to temperatura spada na pysk w tempie błyskawicznym!Buda nieszczelna o gigantycznej pojemności cieplnej i niskiej termoizolacyjności!TO muszę zmienić, bo inaczej NIGDY nie da się tam uruchomić skutecznie działającej podłogówkiSystem mam przemyślany i przeliczony od lat a dłubię wolniutko, jak starczy sił i kasy.Ja sobie tam robię WSZYSTKO, bo buda w całości będzie grzana siłami natury!Znakomita większość instalacji jest teraz w kawałkach, które czekają na montaż po rożnych strychach i piwnicach...WSZYSTKIE przetestowane bardzo dokładnie i robione "na wymiar" do tej budy!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 03.12.2011 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 więc w czym ja bredze wg Ciebie?!powiedz mi, bo wyraźnie Ci napisałem że w domu na razie nie będzie ocieplenia zewnętrznego, tylko na gruncie 20-30cm (jeszcze nie policzyłem) styropianu, dach min 30cm wełna okna maks szczelne went mechaniczna z gwc ,część sklepowa nieogrzewana z c.o. tylko dorywczo i bardzo powątpiewam że w tym układzie z nieocieplonymi ścianami starczy podłogówka. było by cudownie gdybym mógł od razu zrobić ocieplenie, ale nie będę. Więc powiedz mi prosze czy uważasz że podłogowe wystarczy aby przy normowych temperaturach podłogi móc utrzymać ciepło w domu bo ja uważam że NIE, więc tymczasowo trzeba wymyślić coś dodatkowego a podłogówke można zaprojektować na parametry ocieplenia jakie będzie w przyszłości. Więc czy ja pisze brednie mówiąc że różnica temperatur będzie spora przy hu...wo ocieplonej starej budzie.....chyba nie...sam powyższą odpowiedzią to potwierdziłeś.chyba jedni tu mają nieziemskie problemy z przyznawaniem racji osobom nie z ich grona.nie rozumie tego przeinaczania wypowiedzi aby wszystko zkwitować: "bredzisz"PS.pracuje na kopalniimam 8 ton darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.12.2011 16:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 (edytowane) "Wyjasnij mi proszę dlaczego bredze? "No właśnie!Nie wiem...Die dojdę do tego!-Może masz zły dzień?-Może się celowo z nami droczysz?-Może inaczej po prostu nie umiesz?-Może jakiś utajony dyslektyk jesteś?Diabli wiedzą CZEMU!!!Ale to często robisz! "więc w czym ja bredze wg Ciebie?!"Twierdzisz, że POPRAWIASZ to, co tam masz...Twierdzisz, że będziesz grzał ten Malbork podłogówką z doczepionymi kaloryferami... i ma to być DOBRY sposób!Twierdzisz, że będzie dobrze, jak przykryjesz go WATĄ!!!Twierdzisz, że zrobisz OCIEPLENIE NA GRUNCIE ZE STYROPIANU!- Na gruncie - TAK-Ze styropianu-TAKOcieplenie na gruncie ze styropianu?-NIE!!!Bo?Bo twierdzisz, że chcesz budować/remontować DOBRZE!!!BZDURA! - Na odpierdol, po łebkach, skrótami to zrobisz, jak czytam...Więc się nie upieraj, ze DOBRZE to robisz/zrobisz, tylko ustalmy - po prostu zrobisz. "Jeśli ktoś miał doświadczenia z odtwarzaniem izolacji poziomej metodami iniekcji i podcinania (tylko te bo są warte uwagi reszta to kit albo za drogie) to zapra...""Miałem.Z tymi i innymi też...Ale, wybacz, nie zajrzę tam...Znowu byśmy gadali nie na temat...""Skoro miałeś to napisz czy podłogowe wystarczyło żeby nagrzać Twoją bude nieocieploną, ocieploną?" Wyjaśnij, proszę - gdzie tu sens a gdzie ginekologia?... Adam M. Edytowane 3 Grudnia 2011 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 03.12.2011 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 (edytowane) Czyli wszyscy Ci którzy dali wełne na gorze i styropian na dole zrobili to źle, i Ci co zrobili przykładowo jak j-j styropian na gruncie to jest wg Ciebie źle? Niech zgadne tam ma być ku..wa PERLIT oczywiście ( sory perlitobeton bo zaraz pewnie byś sie tego uczepił zamiast odpowiedzieć konkretnie i niewymijająco. Niech wszyscy se obdupią hałupy perlitem i na świecie zapanuje pokój.( pewnie jeszcze keramzyt jako tako Ci odpowiada)Jak krytykujesz to podaj alternatywe bo takie pisanie w Twoim stylu jest ogromną ignorancją.podaj alternatywe do ogrzania domu w takich warunkach jak ci napisałem. serdecznie pozdrawiamjendrulakowalski dzień mam dobry, robie sobie bilans kosztów na odtworzenie izolacji poziomej w różnych metodach ps Ja nie POPRAWIAM tylko praktycznie buduje od nowa (też sam i już zbieram żniwa w postaci częstych zachorować - i podziwiam tych co robią samemu - to jest wyczyn i wyrwane z życia kilka dobrych lat - bo robi się to dłużej przy znikomej pomocy, pracując jednocześnie 8-9godzin)a nawet więcej BO roboty jest więcejZostaną tylko mury, reszta od nowa plus izolacje poziome i pionowe w strefie cokołowej i do poziomu przemarzania Edytowane 3 Grudnia 2011 przez jendrulakowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 03.12.2011 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 sens jest jak dom jest jednym wielkim mostkiem termicznym, jak jest ocieplony to nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.12.2011 16:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Albo ja nie umiem wyrażać myśli w ojczystym języku, albo Ty - czytać!Wnioski, jakie wyciągasz są dziwne... Nikt jakoś się nie kłóci ze stwierdzeniem - że wszystko da się spieprzyć!Dowód w prost?- Dom kryty watą!Czy się nie da?Da się!Ale jak ma być DOBRZE zastosowana tam ta wata, to TANIEJ chyba jest monolit zrobić!"Jak krytykujesz to podaj alternatywe bo takie pisanie w Twoim stylu jest ogromną ignorancją."Doprecyzujesz co masz na myśli? Bo nie bardzo wiem...Na bardzo wielu już stronach, których czytać Ci się nie chce, od dawna to robię...Także - piszę CZEMU uważam tak, jak uważam , oraz JAK sprawdziłem, czy się nie mylę! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 03.12.2011 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Alternatywa co do ogrzewania dodatkowego do podłogowego w okresie gdy dom będzie stał nieocieplony Czytać czytam, uwierz mi. Tyle że wzrok trace. Wata - jeszcze nie wiem, może włókna celulozowe, to będzie w stropie bo poddasze nieużytkowe. Pomiędzy spodem pasa dolnego a sufitem podwieszanym ok 50cm pustki która chyba raczej zasypana będzie niż zapchana watą. Taniej monolit....???? hmmmm Dlaczego tak wysoko, ano kanały wentylacyjne dodatkowo będą w tej izolacji więc raczej sypkie. Co do podłogi na gruncie, perlitobeton rzeczywiście, trwała na wieki alternatywa. Może sprubuje..nie wiem.(styropian pod nogami jakoś nigdy mnie nie przekonywał) Jako tynki napewno nie dam. Ja Cie kurna nie krytykuje a ty jedziesz bez zastanowienia o co komu właściwie chodzi. Jeśli chodzi o doświadczenia z odtwarzaniem izolacji poziomych jeśli je masz , to proszę jednak żebyś sie podzielił, bo niestety cieżko znaleźć wypowiedzi osób które to zrobiły i ich doświadczenia. Raczej wypowiedzi w stylu"ZAMIERZAM TO ZROBIĆ". Oczywiście w osobnym wątku bo dość już wam tu naśmieciłem Dziękuję za uwage jendrulakowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.12.2011 17:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Link jaki daj do tego wątku...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 03.12.2011 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Dam oczywiście, zbieram jeszcze informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pga 04.12.2011 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 W końcu wyrzeźbiłem bufor wedle zaleceń na tym forum - postaram się w tygodniu znaleźć trochę czasu i wrzucę parę zdjęć. Bufor jest spięty w układzie otwartym razem z kominkiem - bardzo prosty układ, jak na rysunku (dla uproszczenia pominąłem zawory odcinające):http://vimtech.net/tmp/kominek-bufor1.jpg Niestety w/w układ nie działa poprawnie - zawór termostatyczny VTC312 bardzo rzadko się przełącza, pomimo wysokiej temperatury wody w płaszczu kominka i nie dopuszcza zimnej wody z bufora (przykładowe temperatury podałem na rysunku). Co może być przyczyną w/w problemu?Zawór pracuje w typowej, zalecanej przez producenta konfiguracji (instrukcje instalacji - VTC300),ale może, kiedy bufor jest 2x wyższy od kominka powinno się podłączyć ten zawór jako mieszający na rurze zasilania bufora a nie jako rozdzielający na powrocie? Najprościej mogę ten problem naprawić wymieniając zawór na otwierający się przy temperaturze np. 55st.C,ale dlaczego pomimo wysokiej temp. wody na kominku na zawór trafia woda nawet o 20st.C chłodniejsza?Rury są zaizolowane, ale może grawitacyjnie trochę zimnej jeszcze wody spływa z góry bufora i ochładzawodę która dociera do zaworu. Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie - zanim potnę ten układ, chcę być pewien, żenowy będzie poprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 04.12.2011 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 ... Niestety w/w układ nie działa poprawnie - zawór termostatyczny VTC312 bardzo rzadko się przełącza, pomimo wysokiej temperatury wody w płaszczu kominka i nie dopuszcza zimnej wody z bufora (przykładowe temperatury podałem na rysunku). ... Czego ty oczekujesz od tego zaworu? Jakiego przełączania? Coś mi się wydaje że zawór pracuje normalnie a jedynie operator nie jest w stanie pojąć jego działania. Temperaturę tą 66°C to fizycznie gdzie zmierzyłeś względem zaworu? Jak bardzo blisko to efekt może być całkowicie poprawny. Dopływa zimna woda z bufora i miesza się z ciepłą a obudowa zaworu ma uśrednioną temperaturę. Sprawdź całą rurkę zasilania bufora czy jest gorąca. Przy poprawnej pracy bufor powinien nabierać ciepła z góry na dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 04.12.2011 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Możliwe że masz ten zawór źle podłączony. Sprawdź sobie czy pomiędzy B i AB krąży cały czas woda. W punkcie A woda powinna być dopuszczana tylko w monecie gdy po zmieszaniu woda osiągnie wymaganą temp. przez zawór termostatyczny. Jak masz tak niepodłączone to wszystko masz ok. Jak masz daleko bufor od kominka i rury słabo zaizolowane to może być mała różnica w temp. wody, możliwe również że termometry ci źle wskazują temperaturę. Zagrzanie kominkiem takiej małej mocy tak dużej ilości wody będzie trwało baaardzo długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 04.12.2011 13:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Co się dzieje?Płaszcz się nie dogrzewa?Bufor nie napełnia się gorącą wodą?Jaka jest temperatura wody wracającej do płaszcza? (za zaworem a przy płaszczu kominka)Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grand72 04.12.2011 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 (edytowane) nie! Naczynie wzbiorcze z kotła a nie z bufora! Cytat z innego wątku: ZAGOTUJĄ CI TONĘ WODY?!!! TACY ZDOLNI?!!! Mało możliwe, chyba, że skopana instalacja! Baniak samą swą obecnością gwarantuje (zwykle) niemożliwość wystąpienia takiej sytuacji... Adam M. Mam duży problem ponieważ nijak nie pasuje mi wyprowadzenie naczynia wzbiorczego po stronie kominka czyli w salonie. Zasilanie i powrót kominka mam przepuszczone pod podłogą do kotłowni więc utworzy się syfon i nici z grawitacji. Pytanie: czy w tej sytuacji, biorąc pod uwagę cytat Adama da się to zrobić w takim układzie http://img502.imageshack.us/img502/2962/bufor.jpg Edytowane 4 Grudnia 2011 przez Grand72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.